Η ομόφωνη απόφαση της τακτικής
Ανακρίτριας Ρόδου και της Εισαγγελέως Υπηρεσίας να κρίνουν προσωρινά
κρατούμενους τους κατηγορούμενους για υπεξαίρεση και απιστία κατ’
εξακολούθηση στην υπηρεσία ποσού άνω των
120.000 ευρώ και σε βάρος του Δημοσίου άνω των 150.000 ευρώ από κοινού, κ.κ. Μιχάλη Κορδίνα, πρώην δήμαρχο Πεταλουδών και Ι. Σκαμπίλη, πρώην ταμία του καποδιστριακού Δήμου, μονοπώλησε χθες την επικαιρότητα.
Στην ίδια υπόθεση είχε κληθεί για να απολογηθεί και ο πρώην αντιδήμαρχος επί των οικονομικών του καποδιστριακού δήμου κ. Θ. Τσέλιος, στον οποίο όμως δεν απαγγέλθηκαν οι ως άνω κατηγορίες.
Εχει αφεθεί εξάλλου ελεύθερος με τους περιοριστικούς όρους της καταβολής χρηματικής εγγύησης ύψους 5.000 ευρώ και της απαγόρευσης εξόδου του από τη χώρα σε άλλη υπόθεση για την οποία απολογήθηκε τον Ιούνιο του 2011. Η δικογραφία για την υπόθεση αυτή περαιώθηκε χθες.
Όπως έγραψε η “δημοκρατική”, αφορμή για την άσκηση των ως άνω ποινικών διώξεων αποτέλεσε πόρισμα του επιθεωρητή της Οικονομικής Επιθεώρησης Κρήτης κ. Θεόδωρου Τζούλια, στην οικονομική διαχείριση των ετών 1999 – 2005 του πρώην δήμου.
Η παραγγελία για το συγκεκριμένο διαχειριστικό έλεγχο δόθηκε μετά από σχετικό αίτημα του πρώην επικεφαλής της μειοψηφίας στο δημοτικό συμβούλιο κ. Bασίλη Σταυριανού.
O επιθεωρητής έλαβε εντολή να διενεργήσει διαχειριστικό έλεγχο στον Δήμο Πεταλούδων, στην ΔΕΥΑΠ, στην ΑΔΕΚΑΜ και στην Εταιρεία του Πολίτη.
O κ. Σταυριανός είχε καταγγείλει, μεταξύ άλλων, αλόγιστη πρόσληψη προσωπικού, μη καταβολή δεδουλευμένων, μη εφαρμογή του Nόμου για το 32ωρο, διακριτική και επιλεκτική συμπεριφορά του δημάρχου, αναλόγως των παραταξιακών τοποθετήσεων των υπαλλήλων του Δήμου, εκπρόθεσμη κατάθεση οικονομικών απολογισμών του Δήμου, υπέρβαση δαπανών για μισθοδοσίες, κατασπατάληση του δημοσίου χρήματος σε έξοδα για δημόσιες σχέσεις και τελετές καθώς και κάλυψη τελών κινητής τηλεφωνίας αιρετών, διαχείριση τακτικών και εκτάκτων οικονομικών πόρων (ΔH.ΦΟ.ΔΩ., ΣATA, Φόρος εισοδήματος) και χρηματοδότηση επιχειρήσεων του Δήμου, προβληματική λειτουργία της ΔEYAΠ, επαναλήψεις έργων, απ’ ευθείας αναιτιολόγητες αναθέσεις έργων χωρίς τις απαιτούμενες μελέτες, υπέρογκες δαπάνες για προμήθειες και καθυστερήσεις αποδόσεως πόρων.
Ο επιθεωρητής της οικονομικής επιθεώρησης Κρήτης εξέδωσε τρία
πορίσματα για την διαχείριση του καποδιστριακού δήμου, τα οποία έχουν
ήδη εγκριθεί από την επιτροπή αξιολόγησης πορισματικών εκθέσεων του
Υπουργείου Οικονομικών, με αποτέλεσμα η υπόθεση, πέραν της ποινικής της
διάστασης να έχει και διοικητική, αφού κλήθηκαν να παρέμβουν η Γενική
Διεύθυνση Δημοσιονομικών Ελέγχων (προκειμένου να συνεχισθεί ο έλεγχος
στη ΔΕΥΑΠ και ΑΔΕΚΑΠ) και το Ελεγκτικό Συνέδριο.120.000 ευρώ και σε βάρος του Δημοσίου άνω των 150.000 ευρώ από κοινού, κ.κ. Μιχάλη Κορδίνα, πρώην δήμαρχο Πεταλουδών και Ι. Σκαμπίλη, πρώην ταμία του καποδιστριακού Δήμου, μονοπώλησε χθες την επικαιρότητα.
Στην ίδια υπόθεση είχε κληθεί για να απολογηθεί και ο πρώην αντιδήμαρχος επί των οικονομικών του καποδιστριακού δήμου κ. Θ. Τσέλιος, στον οποίο όμως δεν απαγγέλθηκαν οι ως άνω κατηγορίες.
Εχει αφεθεί εξάλλου ελεύθερος με τους περιοριστικούς όρους της καταβολής χρηματικής εγγύησης ύψους 5.000 ευρώ και της απαγόρευσης εξόδου του από τη χώρα σε άλλη υπόθεση για την οποία απολογήθηκε τον Ιούνιο του 2011. Η δικογραφία για την υπόθεση αυτή περαιώθηκε χθες.
Όπως έγραψε η “δημοκρατική”, αφορμή για την άσκηση των ως άνω ποινικών διώξεων αποτέλεσε πόρισμα του επιθεωρητή της Οικονομικής Επιθεώρησης Κρήτης κ. Θεόδωρου Τζούλια, στην οικονομική διαχείριση των ετών 1999 – 2005 του πρώην δήμου.
Η παραγγελία για το συγκεκριμένο διαχειριστικό έλεγχο δόθηκε μετά από σχετικό αίτημα του πρώην επικεφαλής της μειοψηφίας στο δημοτικό συμβούλιο κ. Bασίλη Σταυριανού.
O επιθεωρητής έλαβε εντολή να διενεργήσει διαχειριστικό έλεγχο στον Δήμο Πεταλούδων, στην ΔΕΥΑΠ, στην ΑΔΕΚΑΜ και στην Εταιρεία του Πολίτη.
O κ. Σταυριανός είχε καταγγείλει, μεταξύ άλλων, αλόγιστη πρόσληψη προσωπικού, μη καταβολή δεδουλευμένων, μη εφαρμογή του Nόμου για το 32ωρο, διακριτική και επιλεκτική συμπεριφορά του δημάρχου, αναλόγως των παραταξιακών τοποθετήσεων των υπαλλήλων του Δήμου, εκπρόθεσμη κατάθεση οικονομικών απολογισμών του Δήμου, υπέρβαση δαπανών για μισθοδοσίες, κατασπατάληση του δημοσίου χρήματος σε έξοδα για δημόσιες σχέσεις και τελετές καθώς και κάλυψη τελών κινητής τηλεφωνίας αιρετών, διαχείριση τακτικών και εκτάκτων οικονομικών πόρων (ΔH.ΦΟ.ΔΩ., ΣATA, Φόρος εισοδήματος) και χρηματοδότηση επιχειρήσεων του Δήμου, προβληματική λειτουργία της ΔEYAΠ, επαναλήψεις έργων, απ’ ευθείας αναιτιολόγητες αναθέσεις έργων χωρίς τις απαιτούμενες μελέτες, υπέρογκες δαπάνες για προμήθειες και καθυστερήσεις αποδόσεως πόρων.
Από τον έλεγχο έχουν προκύψει μεταξύ άλλων και τα εξής:
– Ο πρώην Δήμος Πεταλούδων και κατ’ επέκταση ο Δήμος Ρόδου μετά την ενοποίησή του, ζημιώθηκε με το ποσό των 372.989,73 € λόγω μη εμπρόθεσμης απόδοσης παρακρατούμενων φόρων και ασφαλιστικών εισφορών, με αποτέλεσμα να επιβαρυνθεί με προσαυξήσεις και πρόστιμα.
Ο κ. Κορδίνας Μιχαήλ, φέρεται να ευθύνεται αλληλέγγυα για ολόκληρο το ποσό της ζημίας, λόγω βαρίας αμέλειας, διότι ως δήμαρχος γνώριζε τις οικονομικές υποχρεώσεις του Δήμου ή θα όφειλε να τις γνωρίζει και βάσει των ισχυουσών διατάξεων, θεωρείται υπόλογος.
Ο κ. Σκαμπίλης Ιωάννης, φέρεται να ευθύνεται αλληλέγγυα για ολόκληρο το ποσό της ζημίας, λόγω βαρίας αμέλειας, διότι ως προϊστάμενος λογιστηρίου του Δήμου από 1/7/2002 και μετά, αλλά και ως ταμίας για το ίδιο διάστημα, ενώ από το έτος 2000 ήταν προϊστάμενος ταμείου και ταμίας συγχρόνως, όφειλε να γνωρίζει ως υπόλογος, ότι οι πληρωμές ανάγονται και στα δικά του υπηρεσιακά καθήκοντα. Επίσης, δεν προκύπτει εγγράφως, ότι είχε ενεργήσει για την έγκαιρη πληρωμή των συγκεκριμένων οφειλών, αλλά συνάντησε την άρνηση της δημοτικής αρχής.
Με το πρώτο πόρισμα ευθύνες είχαν καταλογιστεί και στην κ. Φύλλη – Χρυσανθάκη Τσαμπίκα, για βαρία αμέλεια.
Με το δεύτερο πόρισμα κρίθηκε ότι δεν πρέπει να της καταλογιστούν ευθύνες αν και τονίζεται ότι το Ελεγκτικό Συνέδριο δύναται να αποφασίσει διαφορετικά.
Επιπλέον διαπιστώθηκαν:
-Δημιουργία ελλείμματος στη χρηματική διαχείριση του πρώην Δήμου Πεταλούδων και νυν Δήμου Ρόδου ποσού 296.399,31 €. Το συγκεκριμένο έλλειμμα δημιουργήθηκε από την ανάληψη που έκανε ο Δήμος Πεταλούδων στις 12/12/2003, ποσού 300.000 €, από τον λογαριασμό με αριθμό 84221104 που τηρούσε στην Εμπορική Τράπεζα, κάνοντας χρήση των όρων της σύμβασης, που είχε υπογράψει με την Τράπεζα για ταμειακή του διευκόλυνση.
Την ημέρα της ανάληψης το χρηματικό υπόλοιπο του Δήμου στην τράπεζα ήταν 3.600,69 €.
Το παραπάνω ποσό των 296.399,31€ (300.000 – 3.600,69), ενώ αναλήφθηκε υπό μορφή δανείου, δεν καταχωρήθηκε στο βιβλίο ταμείου και από την έρευνα δεν προέκυψε πού δαπανήθηκε.
Στο πόρισμα κρίνεται ότι συνιστά βαρεία αμέλεια από την πλευρά της οικονομικής υπηρεσίας του Δήμου η μη καταχώρηση των 296.399,31€ ως έσοδο στο βιβλίο ταμείου.
Διαπιστώθηκε ακόμη η δημιουργία ελλείμματος στη χρηματική διαχείριση του πρώην Δήμου Πεταλούδων και νυν Δήμου Ρόδου, διότι εκδόθηκε το με αριθμό 1816/31-12-2001 Χρηματικό Ένταλμα Πληρωμής (ΧΕΠ) ποσού 24.150.507 δρχ. ή 70.874,56 € στο όνομα του πρώην προϊσταμένου της ταμειακής υπηρεσίας του Δήμου Πεταλούδων, κ. Σκαμπίλη Ιωάννη, για την πληρωμή κρατήσεων σε ασφαλιστικά ταμεία από την μισθοδοσία των υπαλλήλων έτους 2000 (Μηνών Οκτωβρίου, Νοεμβρίου, Δεκεμβρίου και Δώρο Χριστουγέννων), βάσει της απόφασης 19/2001 της Δημαρχιακής Επιτροπής, χωρίς όμως να προκύπτει από παραστατικά στοιχεία των ασφαλιστικών φορέων η δαπάνη.
Με το τρίτο πόρισμα ωστόσο κρίθηκε ότι
δεν πρέπει να καταλογιστεί ως έλλειμμα η δαπάνη του αριθ.
1816/31-12-2001 Χρηματικού Εντάλματος στον πρώην δήμαρχο κ. Κορδίνα
Μιχαήλ και στον πρώην ταμία και προϊστάμενο ταμείου κ. Σκαμπίλη Ιωάννη,
του πρώην Δήμου Πεταλούδων.
Εξεταζόμενος στο πλαίσιο της προανάκρισης αλλά και ενώπιον της κ. Ανακρίτριας ο κ. Κορδίνας χαρακτήρισε την αρχική και τις δύο συμπληρωματικές εκθέσεις του επιθεωρητή της οικονομικής επιθεώρησης Κρήτης αναληθείς και αόριστες.
Επεσήμανε ότι οι εκθέσεις αναφέρονται για όλες τις περιπτώσεις σε αμελή συμπεριφορά, μη επίδειξη πρέπουσας επιμέλειας, προβληματικό τρόπο λειτουργίας της οικονομικής υπηρεσίας.
Ο κ. Κορδίνας απέδωσε τις δυσλειτουργίες σε έλλειψη έμπειρου και με γνώση στα λογιστικά προσωπικού σε συνδυασμό με την κακή διαχείριση, αφού ακόμη και η πληρωμή του δανείου γινόταν από έσοδα του δήμου χωρίς να αναγράφονται και οι αντίστοιχες πληρωμές σαν έξοδα του Δήμου, η δε μη σωστή λογιστική απεικόνιση στα βιβλία του δήμου, των καταθέσεων και των αναλήψεων του συγκεκριμένου λογαριασμού, βάσει των όρων της σύμβασης, συνιστά βαριά αμέλεια, χωρίς να μπορεί να αποδειχθεί δόλος.
Πρόσθεσε παραπέρα ότι το κόστος του Δήμου για αμοιβές και έξοδα προσωπικού, σε σχέση με τα τακτικά του έσοδα ήταν αρκετά υψηλό, με αποτέλεσμα τη μεγάλη οικονομική επιβάρυνση για το Δήμο, η οποία, σε συνδυασμό με την υστέρηση στην είσπραξη οφειλών προς το Δήμο αλλά και την κακή διαχείριση, είχε ως αποτέλεσμα την μη έγκαιρη απόδοση των παρακρατούμενων φόρων και τελών προς το δημόσιο αλλά και των ασφαλιστικών εισφορών προς τα ασφαλιστικά ταμεία.
Αναρωτήθηκε μάλιστα πως είναι δυνατόν να μην εμφανίζουν σαν έσοδο το ληφθέν από την τράπεζα ποσό αλλά συγχρόνως να μην εμφανίζουν και σαν έξοδα τα ποσά που κατέβαλαν για την εξόφληση του δανείου.
Αναρωτήθηκε ακόμη πως είναι δυνατόν να απαιτείται η εμπρόθεσμη καταβολή φόρων, τελών και ασφαλιστικών εισφορών αφού ο Δήμος είχε υπέρμετρα έξοδα, δεν είχε επαρκή έσοδα και σοβαρό πρόβλημα καθυστέρησης στην είσπραξη εσόδων, κάτι που συμβαίνει σε όλους ανεξαιρέτως τους Δήμους της χώρας, λόγω των ελλείψεων στις κρατικές επιχορηγήσεις.
Σε ό,τι αφορά στον καταλογισμό του ποσού των 296.399,31 ευρώ γνώρισε ότι το έτος 2003 με απόφαση της Εμπορικής Τράπεζας εγκρίθηκε ποσό 300.000 ευρώ σαν δικαίωμα υπερανάληψης από το λογαριασμό που ο Δήμος Πεταλούδων τηρούσε στην εν λόγω τράπεζα. Το ποσό αυτό δεν αφορούσε δάνειο αλλά κάλυψη καθημερινών αναγκών και η κίνησή του ήταν αυξομειούμενη ανάλογα με τις καθημερινές καταθέσεις και αναλήψεις από και προς τον λογαριασμό αυτό. Το ποσό αυτό επειδή δε θεωρήθηκε δάνειο και καθημερινά διαμορφωνόταν δεν θεωρήθηκε ότι έπρεπε να εγγραφεί ως έσοδο στο ταμείο του Δήμου.
Το έτος 2004 και ενώ γινόταν ο καταρτισμός του ισολογισμού του έτους 2003, από τον εξωτερικό συνεργάτη οικονομολόγο κ. Κουμπιάδη, αλλά και την εταιρεία DRM Στυλιανού που είχε αναλάβει τον έλεγχο του ισολογισμού τέθηκε υπόψη του ταμία κ. Σκαμπίλη Ιωάννη, ότι το ποσό αυτό έπρεπε να είχε εισαχθεί στο ταμείο κι εφόσον δεν είχε γίνει κατά την ανάληψη να γίνει το συντομότερο δυνατόν. Όπως υποστηρίζει ο κ. Κορδίνας με έγγραφο του κ. Σκαμπίλη ενημερώθηκε για το γεγονός αυτό κι επειδή το έτος 2004 έληγε και δεν υπήρχε περίπτωση να γίνει μέσα στο έτος άλλη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου και να τεθεί το θέμα για τροποποίηση του προϋπολογισμού και εγγραφή σε ανάλογο κωδικό δόθηκε η εντολή να εγγραφεί άμεσα σε οποιοδήποτε ελεύθερο κωδικό του προϋπολογισμού το ποσό, πράγμα που έγινε με το με αριθμό 301/2004 γραμμάτιο είσπραξης και εγγράφηκε στα έσοδα ποσό 300.000 ευρώ. Το έτος 2005 το ποσό αυτό, με νεότερη απόφαση της Εμπορικής Τράπεζας αυξήθηκε κατά 200.000 ευρώ και το σύνολο του ποσού 500.000 ευρώ εξοφλήθηκε πλήρως το έτος 2007 χωρίς έκτοτε να ξαναχρησιμοποιηθεί. Παρά το γεγονός ότι το ποσό που καταλογίζει ο επιθεωρητής ήταν μέρος του συνόλου που πληρώθηκε το έτος 2007 καταλογίζει τόκους μέχρι και το έτος 2013 για ποσό που είναι εξοφλημένο από το 2007.
Σε ό,τι αφορά στις προσαυξήσεις που θεωρεί ότι ζημιώθηκε ο Δήμος με το ποσό των 372.989,73 ευρώ από μη εμπρόθεσμη καταβολή φόρων, ο κ. Κορδίνας επεσήμανε ότι ο δήμαρχος και ο ταμειακά υπόλογος δεν ευθύνονται για τις τυχόν προσαυξήσεις από εκπρόθεσμη καταβολή. Επίσης, στο ποσό που αναφέρει ότι πληρώθηκε για προσαυξήσεις προς τη Δ.Ο.Υ. υπάρχουν και πληρωμές εργολάβων οι οποίοι χρεώθηκαν τις προσαυξήσεις αλλά καταθέτης στη δήλωση προς τη Δ.Ο.Υ φαίνεται ο Δήμος, τις οποίες δεν έλαβε υπόψη του.
Ο κ. Σκαμπίλης από την άλλη εξεταζόμενος τόνισε ότι είναι απόφοιτος λυκείου και δεν είχε ειδικές γνώσεις στην οικονομική διαχείριση του ταμείου και στην πορεία της θητείας του εκπαιδεύτηκε στην άσκηση των καθηκόντων του, αρνούμενος συνάμα ότι διέπραξε τα αδικήματα τα οποία του αποδίδονται.
Όπως προαναφέρθηκε οι δύο αιρετοί είχαν αφεθεί, μετά την απολογία τους σε άλλη υπόθεση, τον Ιούνιο του 2011, ελεύθεροι με τους περιοριστικούς όρους της καταβολής χρηματικής εγγύησης ύψους 5.000 ευρώ και της απαγόρευσης εξόδου τους από τη χώρα.
Ελεύθερος χωρίς όρους αφέθηκε ο πρώην προϊστάμενος των οικονομικών υπηρεσιών κ. Ι. Σκαμπίλης.
Την 5η Μαρτίου 2010, είχε υποβληθεί εξάλλου μηνυτήρια αναφορά του Συλλόγου Υπαλλήλων του πρώην Δήμου Πεταλούδων κατά παντός υπευθύνου του Δήμου.
Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων κ.κ. Κ. Στυλιανού και Δ. Κυπριώτης κατόπιν απόφασης έκτακτης γενικής συνέλευσης του Συλλόγου ισχυρίστηκαν συνοπτικώς τα ακόλουθα:
-Ότι υπήρχαν σημαντικές καθυστερήσεις στην καταβολή της μισθοδοσίας (υπόλοιπα μισθοδοσίας Φεβρουαρίου, Μαρτίου και Απριλίου 2010 για τους υπαλλήλους του Δήμου, ενώ όσον αφορά τους συμβασιούχους οι οφειλές ήταν μεγαλύτερες).
– Ότι υπήρχαν οφειλές του Δήμου στα ασφαλιστικά ταμεία από το έτος 2007 τις οποίες και υπολόγισαν στα 3 εκατ. ευρώ.
– Ότι τον Ιανουάριο του 2010 απεστάλη σε υπαλλήλους δανειολήπτες του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων επιστολή με την οποία απειλήθηκε η περιουσία τους με μέτρα “αναγκαστικής εκτέλεσης” λόγω μη καταβολής των τοκοχρεωλυτικών δόσεων, που τους παρακρατούντο σε μηνιαία βάση.
– Ότι δεν γινόταν η καταβολή των παρακρατούμενων τοκοχρεωλυτικών δόσεων του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου από το 2007.
Ως συνήγορος υπεράσπισης των κατηγορουμένων παρέστη ο δικηγόρος κ. Βασίλης Μπέης.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, ο δήμαρχος Ρόδου κ. Φώτης Χατζηδιάκος,
χθες το πρωί ανέθεσε στο νομικό σύμβουλο της ΠΕΔ Νοτίου Αιγαίου κ. Ν.
Πέρο να αναλάβει την εκπροσώπηση των δύο κατηγορούμενων και να υποβάλει
αρμοδίως στο Συμβούλιο Πλημμελειοδικών Ρόδου αίτηση για την
αντικατάσταση της προσωρινής τους κράτησης με περιοριστικούς όρους.Εξεταζόμενος στο πλαίσιο της προανάκρισης αλλά και ενώπιον της κ. Ανακρίτριας ο κ. Κορδίνας χαρακτήρισε την αρχική και τις δύο συμπληρωματικές εκθέσεις του επιθεωρητή της οικονομικής επιθεώρησης Κρήτης αναληθείς και αόριστες.
Επεσήμανε ότι οι εκθέσεις αναφέρονται για όλες τις περιπτώσεις σε αμελή συμπεριφορά, μη επίδειξη πρέπουσας επιμέλειας, προβληματικό τρόπο λειτουργίας της οικονομικής υπηρεσίας.
Ο κ. Κορδίνας απέδωσε τις δυσλειτουργίες σε έλλειψη έμπειρου και με γνώση στα λογιστικά προσωπικού σε συνδυασμό με την κακή διαχείριση, αφού ακόμη και η πληρωμή του δανείου γινόταν από έσοδα του δήμου χωρίς να αναγράφονται και οι αντίστοιχες πληρωμές σαν έξοδα του Δήμου, η δε μη σωστή λογιστική απεικόνιση στα βιβλία του δήμου, των καταθέσεων και των αναλήψεων του συγκεκριμένου λογαριασμού, βάσει των όρων της σύμβασης, συνιστά βαριά αμέλεια, χωρίς να μπορεί να αποδειχθεί δόλος.
Πρόσθεσε παραπέρα ότι το κόστος του Δήμου για αμοιβές και έξοδα προσωπικού, σε σχέση με τα τακτικά του έσοδα ήταν αρκετά υψηλό, με αποτέλεσμα τη μεγάλη οικονομική επιβάρυνση για το Δήμο, η οποία, σε συνδυασμό με την υστέρηση στην είσπραξη οφειλών προς το Δήμο αλλά και την κακή διαχείριση, είχε ως αποτέλεσμα την μη έγκαιρη απόδοση των παρακρατούμενων φόρων και τελών προς το δημόσιο αλλά και των ασφαλιστικών εισφορών προς τα ασφαλιστικά ταμεία.
Αναρωτήθηκε μάλιστα πως είναι δυνατόν να μην εμφανίζουν σαν έσοδο το ληφθέν από την τράπεζα ποσό αλλά συγχρόνως να μην εμφανίζουν και σαν έξοδα τα ποσά που κατέβαλαν για την εξόφληση του δανείου.
Αναρωτήθηκε ακόμη πως είναι δυνατόν να απαιτείται η εμπρόθεσμη καταβολή φόρων, τελών και ασφαλιστικών εισφορών αφού ο Δήμος είχε υπέρμετρα έξοδα, δεν είχε επαρκή έσοδα και σοβαρό πρόβλημα καθυστέρησης στην είσπραξη εσόδων, κάτι που συμβαίνει σε όλους ανεξαιρέτως τους Δήμους της χώρας, λόγω των ελλείψεων στις κρατικές επιχορηγήσεις.
Σε ό,τι αφορά στον καταλογισμό του ποσού των 296.399,31 ευρώ γνώρισε ότι το έτος 2003 με απόφαση της Εμπορικής Τράπεζας εγκρίθηκε ποσό 300.000 ευρώ σαν δικαίωμα υπερανάληψης από το λογαριασμό που ο Δήμος Πεταλούδων τηρούσε στην εν λόγω τράπεζα. Το ποσό αυτό δεν αφορούσε δάνειο αλλά κάλυψη καθημερινών αναγκών και η κίνησή του ήταν αυξομειούμενη ανάλογα με τις καθημερινές καταθέσεις και αναλήψεις από και προς τον λογαριασμό αυτό. Το ποσό αυτό επειδή δε θεωρήθηκε δάνειο και καθημερινά διαμορφωνόταν δεν θεωρήθηκε ότι έπρεπε να εγγραφεί ως έσοδο στο ταμείο του Δήμου.
Το έτος 2004 και ενώ γινόταν ο καταρτισμός του ισολογισμού του έτους 2003, από τον εξωτερικό συνεργάτη οικονομολόγο κ. Κουμπιάδη, αλλά και την εταιρεία DRM Στυλιανού που είχε αναλάβει τον έλεγχο του ισολογισμού τέθηκε υπόψη του ταμία κ. Σκαμπίλη Ιωάννη, ότι το ποσό αυτό έπρεπε να είχε εισαχθεί στο ταμείο κι εφόσον δεν είχε γίνει κατά την ανάληψη να γίνει το συντομότερο δυνατόν. Όπως υποστηρίζει ο κ. Κορδίνας με έγγραφο του κ. Σκαμπίλη ενημερώθηκε για το γεγονός αυτό κι επειδή το έτος 2004 έληγε και δεν υπήρχε περίπτωση να γίνει μέσα στο έτος άλλη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου και να τεθεί το θέμα για τροποποίηση του προϋπολογισμού και εγγραφή σε ανάλογο κωδικό δόθηκε η εντολή να εγγραφεί άμεσα σε οποιοδήποτε ελεύθερο κωδικό του προϋπολογισμού το ποσό, πράγμα που έγινε με το με αριθμό 301/2004 γραμμάτιο είσπραξης και εγγράφηκε στα έσοδα ποσό 300.000 ευρώ. Το έτος 2005 το ποσό αυτό, με νεότερη απόφαση της Εμπορικής Τράπεζας αυξήθηκε κατά 200.000 ευρώ και το σύνολο του ποσού 500.000 ευρώ εξοφλήθηκε πλήρως το έτος 2007 χωρίς έκτοτε να ξαναχρησιμοποιηθεί. Παρά το γεγονός ότι το ποσό που καταλογίζει ο επιθεωρητής ήταν μέρος του συνόλου που πληρώθηκε το έτος 2007 καταλογίζει τόκους μέχρι και το έτος 2013 για ποσό που είναι εξοφλημένο από το 2007.
Σε ό,τι αφορά στις προσαυξήσεις που θεωρεί ότι ζημιώθηκε ο Δήμος με το ποσό των 372.989,73 ευρώ από μη εμπρόθεσμη καταβολή φόρων, ο κ. Κορδίνας επεσήμανε ότι ο δήμαρχος και ο ταμειακά υπόλογος δεν ευθύνονται για τις τυχόν προσαυξήσεις από εκπρόθεσμη καταβολή. Επίσης, στο ποσό που αναφέρει ότι πληρώθηκε για προσαυξήσεις προς τη Δ.Ο.Υ. υπάρχουν και πληρωμές εργολάβων οι οποίοι χρεώθηκαν τις προσαυξήσεις αλλά καταθέτης στη δήλωση προς τη Δ.Ο.Υ φαίνεται ο Δήμος, τις οποίες δεν έλαβε υπόψη του.
Ο κ. Σκαμπίλης από την άλλη εξεταζόμενος τόνισε ότι είναι απόφοιτος λυκείου και δεν είχε ειδικές γνώσεις στην οικονομική διαχείριση του ταμείου και στην πορεία της θητείας του εκπαιδεύτηκε στην άσκηση των καθηκόντων του, αρνούμενος συνάμα ότι διέπραξε τα αδικήματα τα οποία του αποδίδονται.
Όπως προαναφέρθηκε οι δύο αιρετοί είχαν αφεθεί, μετά την απολογία τους σε άλλη υπόθεση, τον Ιούνιο του 2011, ελεύθεροι με τους περιοριστικούς όρους της καταβολής χρηματικής εγγύησης ύψους 5.000 ευρώ και της απαγόρευσης εξόδου τους από τη χώρα.
Ελεύθερος χωρίς όρους αφέθηκε ο πρώην προϊστάμενος των οικονομικών υπηρεσιών κ. Ι. Σκαμπίλης.
Την 5η Μαρτίου 2010, είχε υποβληθεί εξάλλου μηνυτήρια αναφορά του Συλλόγου Υπαλλήλων του πρώην Δήμου Πεταλούδων κατά παντός υπευθύνου του Δήμου.
Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων κ.κ. Κ. Στυλιανού και Δ. Κυπριώτης κατόπιν απόφασης έκτακτης γενικής συνέλευσης του Συλλόγου ισχυρίστηκαν συνοπτικώς τα ακόλουθα:
-Ότι υπήρχαν σημαντικές καθυστερήσεις στην καταβολή της μισθοδοσίας (υπόλοιπα μισθοδοσίας Φεβρουαρίου, Μαρτίου και Απριλίου 2010 για τους υπαλλήλους του Δήμου, ενώ όσον αφορά τους συμβασιούχους οι οφειλές ήταν μεγαλύτερες).
– Ότι υπήρχαν οφειλές του Δήμου στα ασφαλιστικά ταμεία από το έτος 2007 τις οποίες και υπολόγισαν στα 3 εκατ. ευρώ.
– Ότι τον Ιανουάριο του 2010 απεστάλη σε υπαλλήλους δανειολήπτες του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων επιστολή με την οποία απειλήθηκε η περιουσία τους με μέτρα “αναγκαστικής εκτέλεσης” λόγω μη καταβολής των τοκοχρεωλυτικών δόσεων, που τους παρακρατούντο σε μηνιαία βάση.
– Ότι δεν γινόταν η καταβολή των παρακρατούμενων τοκοχρεωλυτικών δόσεων του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου από το 2007.
Ως συνήγορος υπεράσπισης των κατηγορουμένων παρέστη ο δικηγόρος κ. Βασίλης Μπέης.
Πηγή:www.dimokratiki.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Υποβάλλοντας το σχόλιο σου επιβεβαιώνεις ότι έχεις διαβάσει και αποδεχθεί τους όρους χρήσης και σχολιασμού του μπλογκ. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
http://eleusisdiagoridon.blogspot.gr/2013/08/blog-post_49.html