Τι τελευταίες μέρες κυκλοφόρησε άρθρο που ισχυρίζεται πως στο παιχνίδι pokemon go υπάρχουν στοιχεία σατανισμού.
Το είδαμε στο pentapostagma.gr, katohika.gr, crete-news.gr, paradrasi.gr, el.gr και tro-ma-ktiko.blogspot.gr
Το δημοσίευμα αναφέρει:
Στοιχεία σατανισμού στο νέο παιχνίδι Pokemon GO.
Ένας Έλληνας προγραμματιστής που δουλεύει επάνω σε εφαρμογές κινητού (δεν θα δημοσιεύσω το όνομα του) έκανε μία έρευνα στους κώδικες…
Ένας Έλληνας προγραμματιστής που δουλεύει επάνω σε εφαρμογές κινητού (δεν θα δημοσιεύσω το όνομα του) έκανε μία έρευνα στους κώδικες του παιχνιδιού Pokemon GO και ανακάλυψε τα παρακάτω ανησυχητικά στοιχεία.
Ψάχνοντας τον κωδικό (του παιχνιδιού) βρήκε ένα αρχείο με την ονομασία «st666.java». Δείτε σχετική εικόνα:
Έπειτα ψάχνοντας περισσότερο ανακάλυψε αυτά που βλέπετε στην παρακάτω εικόνα (ακολουθεί μετάφραση):
Σε ένα σημείο, εκεί με τα καφέ γράμματα γράφει: Δοξάστε τον Σατανά. Το θηρίο περιμένει.
Ακριβώς από κάτω βλέπουμε τη φράση «church.burn» που σημαίνει «καμμένη εκκλησία.»
Το 666 εμφανίζεται και εδώ δύο φορές.
Επίσης, ο ίδιος προγραμματιστής με ενημέρωσε πως το παιχνίδι σε οδηγεί να βρεις και να πιάσεις Pokemon μέσα σε σατανικές στοές!
Επίσης, ο ίδιος προγραμματιστής με ενημέρωσε πως το παιχνίδι σε οδηγεί να βρεις και να πιάσεις Pokemon μέσα σε σατανικές στοές!
Ένα άκρως εθιστικό και επικίνδυνο παιχνίδι το οποίο θα ήταν καλό να το αποφύγουμε.
Η εταιρία που κατασκεύασε το παιχνίδι, η γνωστή Nintendo, έχει παρουσιάσει και άλλα παιχνίδια στο παρελθόν τα οποία είναι άκρως επικίνδυνα.
Η εταιρία που κατασκεύασε το παιχνίδι, η γνωστή Nintendo, έχει παρουσιάσει και άλλα παιχνίδια στο παρελθόν τα οποία είναι άκρως επικίνδυνα.
Η κατάρριψη του παραπάνω άρθρου μας έρχεται από τον προγραμματιστή, Στέφανο Τσαούση.
Το άρθρο ισχυρίζεται ότι κάποιος Έλληνας προγραμματιστής, ονόματι Γιάννης (χωρίς να μας δίνει καμία άλλη πληροφορία γι’ αυτόν), κατάφερε και είδε τον πηγαίο κώδικα του παιχνιδιού και βρήκε σατανικές αναφορές μέσα σε αυτό. Ακολουθούν μια σειρά από ενστάσεις:
1. Μακάρι να ήταν τόσο εύκολο να βρει κάποιος τον πηγαίο κώδικα μιας εμπορικής εφαρμογής. Αν ήταν, πολλές εταιρείες που περιμένουν να βγάλουν κέρδος από τις εφαρμογές τους θα κλείνανε.
2. Αυτό είναι το πραγματικό file structure μέσα στο αρχείο .apk της εφαρμογής (όποιος θέλει μπορεί να το κατεβάσει από εδώ
Αρχεία με κατάληξη .java μέσα στο παραδοτέο αρχείο ΔΕΝ υπάρχουν. Για να εξηγούμε λίγο και στους μη-σχετικούς τα αρχεία java περιέχουν τον πηγαίο κώδικα (αυτόν που οι εταιρείες φυλάσσουν και προσπαθούν να κρύψουν από το κοινό). Όταν ένα αρχείο java μεταγλωττίζεται σε γλώσσα (εικονικής) μηχανής μετατρέπεται σε αρχείο .class που περιέχει bytecode δηλαδή κώδικα ακαταλαβίστικο για τον άνθρωπο και που ερμηνεύεται μόνο από μηχανές. Στην περίπτωση του Android η διαδικασία είναι λίγο διαφορετική, καθώς το Android δε χρησιμοποιεί την παραδοσιακή Java Virtual Machine αλλά μια άλλη εκδοχή, την Dalvik Virtual Machine η οποία τρέχει κώδικα που βρίσκεται σε αρχεία με τη μορφή .dex. Ένα τέτοιο αρχείο, το classes.dex φαίνεται στην παραπάνω εικόνα.
Μην ανησυχείτε εάν δε βγάζετε άκρη. Ούτε εγώ βγάζω και ούτε και κανένα ανθρώπινο ον.
4. Κάποιος πονηρός θα μου πει: «Κι αν έκανε reverse engineering;» Καλή προσπάθεια. Να εξηγήσουμε και πάλι στους λιγότερο ειδήμονες ότι reverse engineering είναι η διαδικασία με την οποία παίρνουμε τον κώδικα μηχανής και προσπαθούμε να μαντέψουμε τον αρχικό πηγαίο κώδικα. Έστω λοιπόν ότι έγινε αυτό. Δε θα πρεπε ο κώδικας που παρουσιάζεται να είναι τουλάχιστον συντακτικά σωστός; Ας δούμε λίγο πάλι τον υποτιθέμενο κώδικα:
Όποιος έχει την παραμικρή ιδέα από Java θα καταλάβει αμέσως ότι πρόκειται για Βατερλώ. Ας μετρήσουμε λάθη:
4.1. Καταρχάς αν ήταν κώδικας που προήλθε από reverse engineering αποκλείεται να είχε διατηρήσει τα σχόλια.
4.2. Τα ορίσματα στον constructor της afh$2 και την κλήση της υπερκλάσης δεν είναι σε καμία περίπτωση έγκυρα.
4.3. Στην Java δεν μπορούμε να κάνουμε inline σχόλια με τη δίεση (#).
4.4. Στην γραμμή 207 έχει ξεχάσει ενα ‘;’ στην επιστροφή της μεθόδου.
4.5. Χρησιμοποιεί Java compiler. Προηγουμένως εξηγήσαμε ότι θα ‘πρεπε να ‘ναι Dalvik compiler.
4.6. Ακόμα και Java compiler να θέλαμε η έκδοση που χρησιμοποιεί (6.5) και τουλάχιστον 2 ετών. Το παιχνίδι βγήκε πριν 10 μέρες.
4.1. Καταρχάς αν ήταν κώδικας που προήλθε από reverse engineering αποκλείεται να είχε διατηρήσει τα σχόλια.
4.2. Τα ορίσματα στον constructor της afh$2 και την κλήση της υπερκλάσης δεν είναι σε καμία περίπτωση έγκυρα.
4.3. Στην Java δεν μπορούμε να κάνουμε inline σχόλια με τη δίεση (#).
4.4. Στην γραμμή 207 έχει ξεχάσει ενα ‘;’ στην επιστροφή της μεθόδου.
4.5. Χρησιμοποιεί Java compiler. Προηγουμένως εξηγήσαμε ότι θα ‘πρεπε να ‘ναι Dalvik compiler.
4.6. Ακόμα και Java compiler να θέλαμε η έκδοση που χρησιμοποιεί (6.5) και τουλάχιστον 2 ετών. Το παιχνίδι βγήκε πριν 10 μέρες.
Συμπερασματικά, προσπαθήσαμε ακολουθώντας 2 διαφορετικές οδούς να αποδείξουμε την εγκυρότητα του άρθρου, και στις 2 καταλήξαμε σε άτοπο. Δε μπορεί παρά να είναι φάρσα.
ΥΓ: Γιάννη, αν όντως δηλώνεις προγραμματιστής, μη το βάλεις αυτό στο βιογραφικό σου, δε θα σε προσλάβει κανένας.
Φιλικά, Στέφανος Τσαούσης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Υποβάλλοντας το σχόλιο σου επιβεβαιώνεις ότι έχεις διαβάσει και αποδεχθεί τους όρους χρήσης και σχολιασμού του μπλογκ. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
http://eleusisdiagoridon.blogspot.gr/2013/08/blog-post_49.html