-Σωκράτης: Καλημέρα, Ιησού, έχω ακούσει τόσα για την θαυμαστή διδασκαλία σου. Με τον δικό μου σεμνό τρόπο είμαι ένας φιλόσοφος εδώ στην Αθήνα. Μου είπαν ότι έχεις μεγάλη σοφία και αυτό είναι εμφανές από τα πλήθη αυτών που σε ακολουθούν στους δρόμους. Αν έχεις λίγο χρόνο, θα εκτιμούσα εάν με διαφώτιζες με τις απαντήσεις σου σε κάποια αινιγματικά προβλήματα που με
βασανίζουν σε ολόκληρη τη ζωή μου.
-Ιησούς: Είμαι σαν ένας αλιέας ανδρών που αναζητεί ακολούθους. Φέρνω την αλήθεια του Θεού σε όλη την ανθρωπότητα. Ψάξε και θα βρεις, ρώτα και θα λάβεις απάντηση, χτύπα και θα ανοιχτεί μπροστά σου.
-Σωκράτης: Υπάρχει ένα βασικό ερώτημα που πάντα κυριαρχούσε στη σκέψη μου. Αν και ήταν ανέκαθεν ένα ανυπέρβλητο εμπόδιο στην αναζήτησή μου για την αλήθεια και το νόημα, είμαι βέβαιος ότι με τις γνώσεις σου θα το βρεις πολύ πιο εύκολο και θα με θεωρήσεις έναν ανόητο ηλικιωμένο. Πάντα επιθυμούσα να ζήσω με τιμή και ευγένεια, αλλά φαίνεται ότι απλά σκόνταψα στη ζωή χωρίς καλά-καλά να μάθω τι είναι τιμή και τι ευγένεια. Με την δική μου περιορισμένη αντίληψη, πολλές φορές μου φαίνεται ότι η ζωή, με όλη της την βιασύνη και τις φασαρίες της, πραγματικά δεν αξίζει τίποτα. Πες μου λοιπόν σε παρακαλώ: Πως πρέπει να ζει ένας άνδρας, ποιος είναι ο σκοπός της ζωής;
-Ιησούς: Να υπηρετείς και να λατρεύεις τον Θεό.
-Σωκράτης: Ποιο Θεό;
-Ιησούς: Υπάρχει μόνο ένας Θεός.
-Σωκράτης: Ω! Θα έπρεπε να ζεις εδώ στην Αθήνα. Έχουμε αρκετούς για να διαλέξεις.
-Ιησούς: Υπάρχει μόνο ένα αληθινός Θεός.
-Σωκράτης: Φυσικά. Και ποιος είναι αυτός;
-Ιησούς: Ο αληθινός Θεός είναι ο Κύριος ο Θεός.
-Σωκράτης: Ναι. Αλλά ποιος είναι Κύριος ο Θεός; Ή τι είναι;
-Ιησούς: Είναι η απόλυτη σοφία, αγάπη, κατανόηση, ειρήνη, και έλεος. Είναι ο δημιουργός του Ουρανού και της Γης και όλων των πραγμάτων, ορατών και αοράτων στο σύμπαν.
-Σωκράτης: Όλων των πραγμάτων;
-Ιησούς: Ναι, όλων των πραγμάτων. Είναι παντοδύναμος. Είναι ο κύριος και ελεγκτής και δημιουργός όλων των πραγμάτων. Ο πανταχού-παρών που τίποτα δεν μπορεί να συμβεί χωρίς να το γνωρίζει εκ των προτέρων.
-Σωκράτης: Δημιούργησε λοιμούς, πολέμους, θάνατο, τυραννία και κακό;
-Ιησούς: Όχι. Αυτά τα πράγματα και όλα τα άλλα δεινά και τραγωδίες είναι του Σατανά, του πρίγκιπα του σκότους, ή από τις ανθρώπινες αδυναμίες και την σατανική φύση. Ο Θεός είναι αγαθός και άκακος, μόνο καλό μπορεί να βγει από αυτόν.
-Σωκράτης: Και ποίος στα καλά καθούμενα είναι ο Σατανάς; Σίγουρα θα πρέπει να είναι ένας Θεός για να μπορεί να τιμωρεί με πανωλεθρίες το ανθρώπινο είδος. Παρ' όλ' αυτά είχες μόλις πει ότι υπάρχει μόνο ένας Θεός. Επίσης είχες πει ότι όλες αυτές οι υπάρξεις προέρχονται από τον Θεό. Και τώρα λες ότι μόνο το καλό έρχεται από τον Θεό και όλο το κακό προέρχεται από κάποιον που λέγεται Σατανάς. Αυτά φαίνονται να είναι αντιφάσεις. Φοβάμαι πως η θρησκεία σου είναι μακράν πιο πολύπλοκη γι' αυτό το παλιομυαλό να την καταλάβει. Παρ' όλα αυτά θα είμαι ένας διψασμένος μαθητής και θα προσπαθήσω σκληρά να καταλάβω, αν όμως με βοηθήσεις. Σε παρακαλώ εξήγησε: ποίος είναι ο Σατανάς και πως μπορεί όλα τα πράγματα να προέρχονται από τον Θεό και όμως να μην προέρχονται από τον Θεό;
-Ιησούς: Ο Σατανάς είναι ένας εκπεσών άγγελος που είναι αισιόδοξος. Επαναστάτησε εναντίον του Θεού και θέλει να ανατρέψει όλες τις δημιουργίες του.
-Σωκράτης: Τι στο όνομα του Δία είναι ένας άγγελος;
-Ιησούς: Ο άγγελος είναι ένας άγγελος.
-Σωκράτης: Μα βέβαια, αυτή είναι μια ταυτότητα. Ο Σωκράτης είναι Σωκράτης. Αλλά βλέπεις δεν σημαίνει τίποτα σε εμένα, άπειρος όπως είμαι στη θρησκεία σου. Παρ' όλο ότι είναι αλήθεια, όσο αληθινό μπορεί να γίνει, δεν σχετίζεται σε κάτι που μπορώ να καταλάβω. Σύγκρινε το με κάτι που είμαι εξοικειωμένος.
-Ιησούς: Ένας άγγελος είναι ένας άγγελος.
-Σωκράτης: Σε παρακαλώ συγχώρα με για την άγνοια μου. Κατανόησε ότι δεν είμαι αυθεντία όπως είσαι εσύ. Δεν έχω δει ποτέ έναν άγγελο, ούτε έχω ακούσει για έναν. Είμαι ενήμερος ότι είχες πολλά παράξενα οράματα όταν περιφερόσουνα για 40 ημέρες χωρίς φαγητό. Σε παρακαλώ πες μου πως είναι αυτοί οι άγγελοι.
-Ιησούς: Έχουν φτερά.
-Σωκράτης: Το ίδιο και οι σκνίπες. Μπορείς να γίνεις πιο συγκεκριμένος;
-Ιησούς: Μοιάζουν με ανθρώπους εκτός του ότι έχουν φτερά.
-Σωκράτης: Μα φυσικά, έπρεπε να το είχα καταλάβει. Είπες ότι μοιάζουν με τους ανθρώπους. Σε τι διαφέρουν από αυτούς;
-Ιησούς: Είναι πολύ ανώτεροι των ανθρώπων και δεν πεθαίνουν ποτέ.
-Σωκράτης: Πόσο ανώτεροι των ανθρώπων;
-Ιησούς: Πιο ενάρετοι και ισχυροί. Πολύ πιο ισχυροί.
-Σωκράτης: Είναι υπεράνθρωποι τότε.
-Ιησούς: Ναι. Απολύτως!
-Σωκράτης: Τότε είναι υπεράνθρωποι και αθάνατοι. Εμείς εδώ στην Αθήνα θα καλούσαμε αυτά τα όντα Θεούς.
-Ιησούς: Όχι! Ο Θεός είναι ισχυρότερος από αυτά.
-Σωκράτης: Ομοίως και για μάς ο Ζευς είναι ισχυρότερος από τους υπόλοιπους Ολύμπιους Θεούς, αλλά και οι υπόλοιποι είναι επίσης, έστω κατ' ευφημισμόν Θεοί. Πώς θα όριζες τον Θεό;
-Ιησούς: Θεός είναι ο δημιουργός των πάντων. Είναι όλη η δύναμη, η γνώση, η σοφία και η επιτομή της δικαιοσύνης, του οίκτου, της συμπόνιας, της καλοσύνης και της ειρήνης.
-Σωκράτης: Αυτές οι ιδιότητες δεν είναι όμως απαραίτητα σταθερές. Είναι απίθανο για έναν άνθρωπο να είναι δίκαιο, ειρηνικό και σπλαχνικό, όλα σε ένα παράδειγμα ή κατάσταση. Αν ένα άτομο ή ένα έθνος αξίζει τιμωρίας από το νόμο της δικαιοσύνης, πρέπει να το τιμωρήσεις ή να διεξάγεις πόλεμο μ' αυτό, αλλά κάτι τέτοιο θα αποτελέσει παραβίαση του νόμου της ειρήνης ή του οίκτου. Κανένα ον δεν θα μπορούσε να έχει όλες αυτές τις ιδιότητες γιατί αντιφάσκουν: δεν μπορούν να συνυπάρχουν μαζί μέσα σε ένα άτομο ταυτόχρονα. Είναι όπως ένας άνθρωπος να είχε γυρίσει ταυτοχρόνως αριστερά και δεξιά στην ίδια γωνία την ίδια στιγμή, ενώ παραμένει σώος και αβλαβής.
-Ιησούς: Ο Θεός κάνει θαύματα με μυστηριώδεις τρόπους.
-Σωκράτης: Φαίνεται ότι έχετε πολλούς Θεούς, όπως εμείς εδώ στην Αθήνα, μόνο που εσύ δεν τους αποκαλείς Θεούς.
-Ιησούς: Όχι! Ο Θεός είναι ένας μοναδικός και πανίσχυρος.
-Σωκράτης: Τότε η μόνη διαφορά του από τους αγγέλους είναι ο βαθμός δύναμης;
-Ιησούς: Όχι. Ο Θεός είναι καλύτερος και πιο ενάρετος από αυτούς. Η αμαρτία είναι απίθανη για αυτόν.
-Σωκράτης: Τι είναι αμαρτία;
-Ιησούς: Είναι μια πράξη ανυπακοής στον Θεό.
-Σωκράτης: Από αυτό καταλαβαίνω πως ο Θεός δεν διαπράττει αμαρτία, γιατί δεν μπορεί να είναι ανυπάκουος στον εαυτό του. Αλλά από την στιγμή που η αμαρτία είναι απίθανη γι' αυτόν, δεν είναι τίποτα παραπάνω από ένα σημάδι ικανοποίησης γι' αυτόν, όπως ότι είναι για έναν βράχο σημάδι ικανοποίησης το να μην είναι δυνατόν να μετακινηθεί. Τι κάνουν αυτοί οι άγγελοι;
-Ιησούς: Κάνουν θελήματα για τον Θεό.
-Σωκράτης: Γιατί ο Θεός, αφού είναι πανίσχυρος, να χρειάζεται άλλους να κάνουν θελήματα γι' αυτόν;
-Ιησούς: Έτσι του αρέσει.
-Σωκράτης: Τότε είναι οι σκλάβοι του.
-Ιησούς: Όχι, τον υπηρετούν πρόθυμα .
-Σωκράτης: Τι συμβαίνει αν δεν τον υπηρετήσουν πρόθυμα;
-Ιησούς: Υπάρχουν διάφοροι άγγελοι υπό τον Σατανά που επαναστάτησαν εναντίον του Θεού και αποβλήθηκαν από τον παράδεισο σε αιώνια τιμωρία.
-Σωκράτης: Τί είναι ο παράδεισος;
-Ιησούς: Είναι ένα υπέροχο μέρος εκεί ψηλά στον ουρανό. Τα πάντα εκεί είναι ειρηνικά και ωραία. Ο Θεός μένει εκεί και όλοι όσοι πιστεύουν στον Θεό πάνε εκεί όταν πεθαίνουν. Οι άνθρωποι εκεί έχουν αιώνια ζωή και τους δίνονται φτερά και προσκυνούν τον Θεό και παίζουν άρπα εις αιώνια ευδαιμονία και χαρά για πάντα. Αποτελεί επιδίωξη και στόχο για όλη την ζωή του ανθρώπου να πάει στον παράδεισο όταν πεθάνει.
-Σωκράτης; Αυτό ηχεί σαν τις περιγραφές που έχω ακούσει να δίνονται από αυτούς που είχαν φάει τον καρπό του λωτού. Εάν αυτός είναι ο σκοπός της ζωής, δεν θα μπορούσαμε απλά να γίνουμε μπεκρήδες στο κρασί ή στα ναρκωτικά και να αισθανόμαστε έτσι συνέχεια, όπως οι ζητιάνοι και οι μεθύστακες που βλέπουμε στην άλλη πλευρά της πόλης;
-Ιησούς: Η Βίβλος λέει «ουκ έλαβον οίνον ή δυνατόν ποτόν».
-Σωκράτης: Εάν αποτελεί τον πρωταρχικό σκοπό της ανθρώπινης ζωής η μετάβαση στον παράδεισο, γιατί απλούστατα δεν αυτοκτονεί για να πάει εκεί;
-Ιησούς: Ου φονεύσεις.
-Σωκράτης: Εάν ο Θεός ήθελε τον άνθρωπο να τον πάει στον παράδεισο, γιατί έβαλε τον άνθρωπο εξ αρχής στη Γη; Γιατί δεν τον έβαζε αντί τούτου εξ αρχής στον παράδεισο; Το βρίσκω δύσκολο να το πιστέψω ότι ο άνθρωπος με όλες τις ικανότητες, επιθυμίες και πολυπλοκότητες δημιουργήθηκε απλώς και μόνον να κάθεται και να είναι όλο υποκλίσεις και να προσκυνάει. Σίγουρα δεν υπάρχει, ούτε υπήρξε ανθρώπινος τύραννος τόσο μάταιος και υπερήφανος που ήθελε τα αντικείμενά του απλώς και μόνο να είναι όλο υποκλίσεις δουλοπρεπώς μπροστά από αυτόν από το χάραμα μέχρι το λυκόφως, αφημένος στην αιωνιότητα. Σίγουρα μπορώ να καταλάβω γιατί ο Σατανάς ήθελε να επαναστατήσει ενάντια σε μια στατική, πειθαρχημένη, καταπιεστική και βαρετή κοινωνία. Από τα λεγόμενα σου μέχρι τώρα, θα έπαιρνα το μέρος του Σατανά, παρ' όλο που θεωρώ τον εαυτό μου ένα ταπεινό άνθρωπο όσο οι άνθρωποι θα παρέρχονται, γιατί δεν θα μπορούσα να είμαι όλο υποκλίσεις και να ψέλνω όλη μέρα σε ένα ον που με απείλησε με τιμωρία και αιώνιο βασανισμό αν δεν τα έκανα.
-Ιησούς: Ο Κύριος ο Θεός είναι ένας και μοναδικός Θεός και δεν υπάρχουν άλλοι Θεοί που προηγούνται αυτού.
-Σωκράτης: Γιατί ο Σατανάς επαναστάτησε; Δεν γνώριζε πως ο Θεός είναι τόσο ισχυρός όπως μου τον περιγράφεις και συνεπώς ήταν απολύτως βέβαιο ότι θα νικούσε;
-Ιησούς: Ο Σατανάς επαναστάτησε γιατί ήταν περήφανος και ήθελε να κατακτήσει τον παράδεισο μόνος του. Γνώριζε βέβαια πόσο ισχυρός ήταν ο Θεός (πολύ ισχυρότερος απ' τον ίδιο), αλλά διψούσε διακαώς για δύναμη και ήταν πρόθυμος να ρισκάρει τα πάντα.
-Σωκράτης: Ο Σατανάς ήταν σίγουρα πολύ θαρραλέος τότε. Να παλέψει με έναν εχθρό που δεν μπορούσε να νικήσει.
-Ιησούς: Ήταν αμαρτωλός γιατί ήταν ανυπάκουος στη βούληση του Θεού.
-Σωκράτης: Μου φαίνεται ότι η μόνη διαφορά μεταξύ Σατανά και Θεού είναι ο βαθμός της δύναμης.
-Ιησούς: Ο Θεός είναι τέλειος. Είναι παντοδύναμος, παντογνώστης και αναμάρτητος.
-Σωκράτης: Μα και βέβαια. Εξ' ορισμού είναι αναμάρτητος γιατί δεν μπορεί να είναι ανυπάκουος στον εαυτό του. Η μόνη πραγματική διαφορά μεταξύ των δύο είναι ο βαθμός της δύναμης. Επομένως ο Σατανάς δεν είναι λαθεμένος ή αμαρτωλός επειδή επαναστάτησε ενάντια στον Θεό, αλλά έγινε λαθεμένος και αμαρτωλός επειδή έχασε την μάχη. Εάν είχε νικήσει, ο Θεός θα ήταν ο αμαρτωλός, γιατί ο Θεός θα ήταν ανυπάκουος στον Σατανά που θα ήταν καλύτερος από τον Θεό ή τους άλλους αγγέλους, γιατί δε θα μπορούσε να αμαρτήσει εναντίον του εαυτού του, που σημαίνει να είναι ανυπάκουος στον εαυτό του, και θα αποδείκνυε τον εαυτόν του πανίσχυρο. Εάν ο Σατανάς είχε νικήσει, θα είχε γίνει εξ' ορισμού σου Θεός, γιατί θα ήταν πανίσχυρος και αναμάρτητος. Ποίος ξέρει τι θα γινόταν; Από την δική σου περιγραφή, αρχίζω να υποπτεύομαι σ' αυτό το σημείο ό,τι συνέβη.
-Ιησούς: Ο Θεός είναι κάτι παραπάνω από μια απλή δύναμη και ενάρετη έλλειψη αμαρτίας: Είναι μια παντοτινή δικαιοσύνη, οίκτος, ειρήνη και συμπόνια, και καθ' όλα συγχωρετικός. Ο Σατανάς είναι φαύλος, εγωιστής, καταστροφικός και αμαρτωλός.
-Σωκράτης: Τι συνέβη στον Σατανά μετά τον διωγμό του από τον παράδεισο;
-Ιησούς: Έπεσε στην Κόλαση από τον Θεό, όπου και μαρτύρησε και βασανίστηκε αιωνίως.
-Σωκράτης: Τι είναι η Κόλαση και γιατί ο Σατανάς έμεινε εκεί, αφού είναι τόσο επίπονη και δυσάρεστη;
-Ιησούς: Ο Θεός τον έκλεισε στην Κόλαση και δεν του επετράπη να φύγει. Ο Θεός δημιούργησε την Κόλαση ως ένα μέρος να τιμωρήσει τον Σατανά και όλους τους ανθρώπους που δεν έχουν πίστη στον Θεό. Είναι μία αιώνια κόλαση, αγωνία και μαρτύριο: όλοι οι αμαρτωλοί άνθρωποι που δεν ζητούν συγχώρεση από τον Θεό και δεν έχουν πίστη σ' αυτόν, πάνε εκεί για να βασανιστούν από τον Διάβολο.
-Σωκράτης: Εάν ο Θεός είναι δίκαιος ή σπλαχνικός πώς μπορεί να κάνει κάτι τέτοιο σε έναν εχθρό που τον πολέμησε σε μάχη; Γιατί απλούστατα δεν συγχώρεσε τον Σατανά μετά την νίκη, όπως κάνουν οι άνθρωποι σε ένα κατακτημένο έθνος αφού το κυριεύσουν; Το ανθρώπινο είδος θα φαινόταν πιο φιλεύσπλαχνο μετά από μία νίκη από τον Θεό. Γιατί δεν θα ασκούσαν στους νικημένους τέτοια βαναυσότητα και μάλιστα ισοβίως. Θα τους άφηναν ήσυχους για πάντα. Γιατί ο Θεός δεν έδειξε τις ικανότητες που περιέγραψες της δικαιοσύνης, του οίκτου, της συμπόνιας και της συγχώρεσης στον Σατανά; Σίγουρα η πολεμοχαρής φύση του Θεού είναι σε εμφανή αντίθεση από τον δικό σου ορισμό της έννοιας «Θεός» ως ένα ειρηνικό, σπλαχνικό και καθ' όλα συγχωρετικό ον.
-Ιησούς: Ο Θεός δουλεύει με μυστηριώδεις τρόπους για να λύσει τις απορίες.
-Σωκράτης: Εάν ο Σατανάς είναι κλειδωμένος στη Κόλαση, πώς μπορεί να φέρνει πανούκλα και να πράττει βαναυσότητα στο ανθρώπινο είδος και γιατί ο Θεός τον αφήνει, αφού είναι ισχυρότερος και καλός; Εάν ο Θεός είναι πανίσχυρος, πώς συμβαίνει να φαίνεται ότι επιτρέπει στον Σατανά να επιζήσει; Γιατί δεν τον καταστρέφει; Παρ' όλα αυτά αρχίζω να απορώ, σ' αυτό το σημείο, εάν η αντίθετη πορεία δεν ήταν καλύτερη.
-Ιησούς: Ο Θεός επιτρέπει στον Σατανά να φέρνει πανούκλα και να πράττει βαναυσότητες στο ανθρώπινο είδος με σκοπό να τιμωρήσει τον άνθρωπο για την αμαρτία του στον Κήπο της Εδέμ.
-Σωκράτης: Τι είναι ο Κήπος της Εδέμ;
-Ιησούς: Όταν ο Θεός δημιούργησε το πρώτο αντρόγυνο, τον Αδάμ και την Εύα, τους έβαλε στον Κήπο της Εδέμ. Όταν δημιουργήθηκαν, ήταν αγνοί και αναμάρτητοι, όπως και ο Θεός που τους δημιούργησε. Ο Κήπος της Εδέμ ήταν ένας υπέροχος παράδεισος και παρείχε στον Αδάμ και στην Εύα τα πάντα που χρειαζόντουσαν. Δεν είχαν ανάγκη να δουλεύουν, παρά να κόβουν τα φρούτα από τα κλαδιά των άφθονων δέντρων. Ήταν τόσο αθώοι και αβλαβείς σαν παιδιά και δεν γνώριζαν τίποτα σχετικό με τον σαρκικό έρωτα. Ήταν ο ένας πλασμένος για τον άλλον, και αγάπησαν και λάτρεψαν τον Θεό που τους επισκεπτόταν που και που.
-Σωκράτης: Γιατί ο Θεός δημιούργησε το ανθρώπινο είδος;
-Ιησούς: Ήταν μοναχικός.
-Σωκράτης: Γιατί απλώς δεν δημιούργησε περισσότερους αγγέλους που ήταν περισσότερο ίσοι του από αυτήν την κατώτερη μορφή ζωής, τον Άνθρωπο; Δεν μπορεί να είναι το ότι ήθελε δούλους που θα τον περιφρονούσαν, θα τον φοβόντουσαν, θα τον σεβόντουσαν και θα τον λάτρευαν ...
-Ιησούς: Από την στιγμή που είναι ο δημιουργός μας, του οφείλουμε την λατρεία, τον σεβασμό και την βαθιά υπόκλιση μας.
-Σωκράτης: Είναι υποχρεωμένο το παιδί ενός εγκληματία, όπως απαιτεί το καθήκον, να είναι υπάκουο στον πατέρα, ή έχει το παιδί το δικαίωμα και την υποχρέωση να κρίνει τον εαυτό του μεταξύ σωστού και λάθους; Τι αμαρτία, τι πράξη ανυπακοής έπραξε ο άνθρωπος στον Κήπο της Εδέμ;
-Ιησούς: Στο κέντρο του Κήπου της Εδέμ, ο Θεός τοποθέτησε το δέντρο της Γνώσης. Είπε στον Αδάμ και στην Εύα ότι δεν έπρεπε να φάνε το φρούτο αυτού του δέντρου. Ο Σατανάς πήγε στον Κήπο μεταμφιεσμένος ως φίδι και είπε στην Εύα ότι θα κέρδιζε περισσότερη γνώση αν έτρωγε το φρούτο. Ο Σατανάς τους είπε ότι ο Θεός τους είχε πει να μην φάνε το φρούτο γιατί φοβόταν ότι εάν το έκαναν θα γινόντουσαν τόσο ισχυροί όσο ο Θεός. Η Εύα έπεισε τον Αδάμ να φάει το φρούτο. Αφού το έφαγαν, έμαθαν για την ερωτική επαφή. Αυτή ήταν η πρώτη αμαρτία.
-Σωκράτης: Είναι η γνώση διαβολική που ο Θεός θα ήθελε να την κρατήσει μακριά από εμάς; Γιατί ο Θεός ήθελε να μας κρατήσει μακριά από την απόκτηση γνώσης; Μήπως ήθελε να μας κρατήσει υπόδουλους και χαμερπείς στα πόδια του; Μου φαίνεται ότι οφείλουμε ένα ευχαριστώ και μια ευλάβεια στον Σατανά για την βοήθεια του. Ο Σατανάς φαίνεται σαν τον Τιτάνα Προμηθέα, ο οποίος περιφρονώντας τις εντολές των Θεών έδωσε στον άνθρωπο την Γνώση της φωτιάς.. Γι' αυτήν την υπηρεσία του προς τους ανθρώπους ο Προμηθέας, σαν τον Σατανά, βασανίστηκε και μαρτύρησε αιωνίως. Σίγουρα η ανθρώπινη ζωή θα άξιζε περισσότερο απ' ότι είναι χωρίς αγάπη, φωτιά και γνώση.
-Ιησούς: Όμως ο Σατανάς είπε ψέματα στην Εύα γιατί δεν γίναμε ισχυρότεροι σαν τον Θεό τρώγοντας το φρούτο. Μας είπε ψέματα απλώς και μόνον επειδή ήθελε να καταστρέψει το έργο του Θεού.
-Σωκράτης: Εάν ο Θεός είναι πανίσχυρος, τότε γιατί άφησε τον Σατανά να έρθει στο Κήπο και να παραπλανήσει την Εύα; Εάν ο Θεός δεν ήθελε τον άνθρωπο να φάει το φρούτο, γιατί έβαλε αυτό το δέντρο εξ' αρχής; Εάν ο Θεός δεν ήθελε τον άνθρωπο να κάνει έρωτα, γιατί τοποθέτησε στον άνθρωπο τα απαραίτητα όργανα γι' αυτό; Εάν ο Θεός δεν ήθελε τον άνθρωπο να πράξει αμαρτία, γιατί έδωσε στον άνθρωπο την δίψα για γνώση, εμπειρία, περιπέτεια και σαρκικό έρωτα;
-Ιησούς: Ο Θεός έβαλε το δέντρο στον Κήπο και άφησε τον Σατανά να εισέλθει για να δοκιμάσει τον άνθρωπο.
-Σωκράτης: Είπες ότι ο Θεός είναι παντογνώστης, ότι ξέρει τα πάντα που συμβαίνουν πριν συμβούν. Σίγουρα ο Θεός θα ήξερε εξ' αρχής πως θα συμπεριφερόταν ο άνθρωπος.
-Ιησούς: Ο Θεός του έδωσε ελεύθερη βούληση. Ήταν όπως και είναι τόσο πιθανό για τον άνθρωπο να είναι ενάρετος και υπάκουος στο Θεό όσο και το να είναι αμαρτωλός και ανυπάκουος στο λόγο του Θεού.
-Σωκράτης: Γνώριζε ο Θεός ότι αυτός ο άνθρωπος θα αμάρταινε;
-Ιησούς: Γνώριζε ότι ο άνθρωπος θα αμάρταινε, αλλά του έδωσε την ελεύθερη βούληση να κάνει την δική του επιλογή.
-Σωκράτης: Θα μπορούσε ο Θεός να δημιουργήσει έτσι τον άνθρωπο ώστε να μην μπορούσε να αμαρτήσει; Θα μπορούσε ο Θεός να δημιουργήσει έτσι τον άνθρωπο ώστε να μην είχε αμαρτήσει στη συγκεκριμένη κατάσταση;
-Ιησούς: Ναι, από την στιγμή που ο Θεός είναι πανίσχυρος θα μπορούσε να το κάνει, αλλά δεν ήθελε τους ανθρώπους μόνο μαριονέτες. Ήθελε να έχουν ελεύθερη βούληση.
-Σωκράτης: Θα μπορούσε ο Θεός να δημιουργήσει τον άνθρωπο με δύο κεφάλια και τρία πόδια ή με άλλον τρόπο εάν το ήθελε;
-Ιησούς: Ο Θεός θα μπορούσε να δημιουργήσει τον άνθρωπο όπως ήθελε.
-Σωκράτης: Μήπως ο Θεός δημιούργησε τον άνθρωπο με τον τρόπο που το επιζητούσε; Επιζήτησε τον άνθρωπο να έχει ένα κεφάλι, δύο πόδια και να είναι όπως είναι σήμερα;
-Ιησούς: Μα και βέβαια. Ο Θεός είναι τέλειος και πανίσχυρος, δεν μπορούσε να κάνει λάθος.
-Σωκράτης: Άρα ο Θεός δεν έκανε λάθος, αλλά τον δημιούργησε ακριβώς όπως το επιζητούσε ο ίδιος.
-Ιησούς: Ναι.
-Σωκράτης: Τότε εμείς δημιουργηθήκαμε όπως ακριβώς το επιζητούσε ο Θεός να είμαστε. Και ο Αδάμ και η Εύα δημιουργήθηκαν όπως ακριβώς το επιζητούσε ο Θεός;
-Ιησούς: Ναι. Είναι όπως το έχω ήδη πει.
-Σωκράτης: Και όλα είναι καθ' εικόνα και καθ' ομοίωση του Θεού;
-Ιησούς: Ναι, ο Θεός είναι ο Άρχοντας και Συντονιστής και Δημιουργός όλων.
-Σωκράτης: Δεν πρέπει να αναρωτηθούμε αν ο Θεός επιζητούσε και την δημιουργία του Σατανά;
-Ιησούς: Πίστευε και μη ερεύνα. Δεν πρέπει να γίνουμε άπιστοι Θωμάδες. Εάν πιστέψουμε στον Θεό, θα ανταμειφθούμε για όλες μας τις δοκιμασίες, χίλιες φορές περισσότερο, όταν θα πάμε στον παράδεισο.
-Σωκράτης: Λες ότι πρέπει να πιστεύουμε οτιδήποτε μας πουν, χωρίς να το ερευνήσουμε ή να το εξετάσουμε, δηλαδή να γίνουμε αθώοι; Εάν το έκανα αυτό, θα έπρεπε να δίνω την τσάντα μου σε οποιονδήποτε στο δρόμο που μου υποσχέθηκε να την επιστρέψει χιλιαπλάσιες φορές. Θα είμαι ηλίθιος αν το κάνω όπως το λες. Και εδώ δεν με ρωτάς να δώσω απλώς λεφτά, αλλά να αφιερώσω ολόκληρη τη ζωή μου σε μια επιχείρηση και ένα σκοπό χωρίς να λάβω υπόψη μου την αξία της επιχείρησης. Απαιτείς να ζήσω υπό την απειλή του βασανισμού και μου υπόσχεσαι παράδεισο. Δεν είμαι ένας πράος και αθώος βλάκας, που καθοδηγείται προς τα εκεί όπου μου έχουν πει, από κενές υποσχέσεις και απειλές.
-Ιησούς: Η πραότητα θα κληρονομήσει την Γη.
-Σωκράτης: Αλλά οι πράοι σφαγιάζονται και γίνονται σκλάβοι όπως τα γυναικόπαιδα ενός κατακτημένου έθνους. Γιατί το επιτρέπει ο Θεός;
-Ιησούς: Δεν πρέπει να ρωτάς τον Θεό!
-Σωκράτης: Δεν έχω συναντήσει ποτέ αυτόν τον Κύριο και επομένως δεν μπορώ να τον ρωτήσω. Ερωτώ εσένα, που δηλώνεις ότι τον εκπροσωπείς, αποφασισμένος να μάθω αν είσαι ή όχι.
-Ιησούς: Πρέπει να πιστεύουμε στη Βίβλο, στις Γραφές, στο Λόγο του Θεού με πίστη, χωρίς να περιμένουμε να είμαστε ικανοί να καταλάβουμε και χωρίς να ρωτάμε για απόδειξη.
-Σωκράτης: Είναι αδύνατον για έναν άνθρωπο να μην επιλέγει. Είσαι ενήμερος ότι υπάρχουν χιλιάδες άλλες θρησκείες στον κόσμο; Αν πιστεύουμε με πίστη θα πρέπει να τις αποδεχτούμε όλες. Όμως είναι όλες διαφορετικές και αυτό είναι που το κάνει αδύνατο. Θα ήταν σαν να πίστευες ταυτόχρονα ότι ο κόσμος είναι σφαιρικός και επίπεδος. Σίγουρα δεν εξασκείς αυτό που κηρύττεις. Γιατί έτσι τότε θα πίστευες ότι η Εβραϊκή θρησκεία και η Παλαιά Διαθήκη ήταν σωστές και δεν ξεκίνησαν αυτήν την νέα αιρετική θρησκεία σου. Ή σαν εχθές που οι ιερείς της Αθηνάς σε επέπλητταν στους δρόμους να σταματήσεις να κηρύττεις τα ιερά σου, θα έπρεπε να πιστέψεις στην Ελληνική θρησκεία των Ολυμπίων Θεών γιατί ήταν η πρώτη και θα έπρεπε να την πιστεύεις με πίστη γιατί σου είπαν ότι είναι αληθινή.
-Ιησούς: Σωθήκαμε από τη πίστη για να μην υπερηφανεύεται ο άνθρωπος.
-Σωκράτης: Επέτρεψε μου να σου δώσω ένα συγκεκριμένο παράδειγμα: Υπέθεσε πως το Μαντείο των Δελφών μου είπε ότι ένας συγκεκριμένος άνθρωπος ήταν ένοχος για τον βιασμό και την δολοφονία της γυναίκας μου και ότι θα έπρεπε να τον σκοτώσω, γιατί διαφορετικά θα με σκοτώσει, φοβούμενος ότι θα ανακαλύψω το έγκλημα του και θα τον σκοτώσω. Μου λες «ου φονεύσεις». Μου λες ότι πρέπει να έχω πίστη οτιδήποτε και αν μου πουν. Ακολουθώντας τη διαταγή σου, θα πρέπει να τον σκοτώσω εξ' αιτίας της πίστης μου στο Μαντείο των Δελφών, αλλά δεν πρέπει να τον σκοτώσω εξ' αιτίας της πίστης μου στον Άρχοντα Θεό. Όμως δεν μπορώ ταυτοχρόνως και να τον σκοτώσω και να μην τον σκοτώσω. Επομένως μου είναι αδύνατο να πιστέψω οτιδήποτε από πίστη και μόνο. Υπάρχει μια πνευματική επιλογή που εγώ και όλοι οι άνθρωποι κάνουν, είτε εθελοντικά είτε όχι, ως προς τι να πιστέψουμε. Τι θα πρέπει εναλλακτικά να κάνεις: επιλέγεις σκεφτόμενος, συνομιλώντας και παίρνοντας υπόψη όλες τις πλευρές του προβλήματος ή εθελοτυφλών αρνείσαι ότι υπάρχει οποιαδήποτε άλλη επιλογή; Η επιλογή είναι το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή ενός ανθρώπου γιατί η απάντηση στο ερώτημα «ποιος ο σκοπός της ζωής» προϋποθέτει ολόκληρη την πορεία της ζωής ενός ανθρώπου. Εάν ένας άνθρωπος πρέπει να καθοδηγεί την όποια κίνηση του από την θρησκεία του, όπως υποστηρίζεις, τότε σίγουρα θα πρέπει να σκεφτεί πολλές φορές για την επιλογή των θρησκειών. Επέτρεψε μου να σου πω μια παραβολή: Εάν θέλεις να πάς από μια πόλη σε μία άλλη για κάποιο λόγο που εμπλέκει ολόκληρη την ζωή σου, δεν θα ήταν σοφότερο να πάρεις υπόψη σου όλες τις διαδρομές, ασχέτως αν σε κάποιες από αυτές συχνάζουν ληστές, ασχέτως αν δεν είναι η πιο κοντινή ή πιο ασφαλής πόλη να πάς, ή ασχέτως αν υπάρχει πραγματικά κάποια πόλη;
-Ιησούς: Εάν πραγματικά θέλεις να μάθεις την αλήθεια για τον Θεό, τη δημιουργία και την σκοπιμότητα της ζωής, υπάρχει ένας απλός τρόπος να ανακαλύψεις την αλήθεια. Το μόνο που πρέπει να κάνεις είναι να ζητήσεις από τον Θεό να έρθει στην καρδιά σου. Εάν πραγματικά θες να μάθεις την αλήθεια για τον Θεό, το Άγιο Πνεύμα θα έρθει σε εσένα και θα γίνεις ένα με τον Θεό. Εκείνη την στιγμή θα κερδίσεις παραδεισένια Γνώση και Ειρήνη. Και όταν θα πεθάνεις, θα πάς στον παράδεισο και θα ζήσεις παντοτινά χαρούμενος και ικανοποιημένος.
-Σωκράτης: Περιμένω να μάθω την αλήθεια. Τι ακριβώς πρέπει να κάνω και να πω με σκοπό να κερδίσω αυτή την Γνώση και Σοφία; Πώς θα απευθυνθώ σ' αυτόν;
-Ιησούς: Πες «Θεέ έλα στην καρδιά μου και δώσε μου Σοφία να κατανοήσω την αλήθεια».
-Σωκράτης: Λες απλά και μόνο επαναλαμβάνοντας το, θα κερδίσω Γνώση σχετικά με το ποιος είναι ο σκοπός της ζωής;
-Ιησούς: Ναι. Ο Θεός λέει να αναζητήσεις και θα βρεις, ρώτα και θα απαντηθεί, χτύπα και θα σου ανοιχτεί διάπλατα. Ο Θεός υποσχέθηκε να δείξει την αλήθεια σε οποιονδήποτε τον ρωτήσει.
-Σωκράτης: Θεέ έλα στην καρδιά μου και δώσε μου Σοφία να καταλάβω την αλήθεια.
-Ιησούς: Βλέπεις; Τώρα ευχαρίστησε τον Θεό που σου έδωσε αιώνια ζωή.
-Σωκράτης: Τίποτα δεν συνέβη. Δεν γνωρίζω τίποτε παραπάνω σχετικά με τον σκοπό της ζωής απ' ότι ήξερα πριν.
-Ιησούς: Τότε δεν είσαι ειλικρινής. Δεν ευχήθηκες πραγματικά στον Θεό να έρθει στην καρδία σου και να σου δείξει την αλήθεια. Δεν είχες πίστη που θα ερχόταν στην καρδιά σου.
-Σωκράτης: Θέλω πραγματικά να μάθω την αλήθεια. Αφιέρωσα ολόκληρη την ζωή μου μελετώντας φιλοσοφία και λόγο. Εύχομαι πολύ περισσότερο από την ίδια τη ζωή να μάθω το σκοπό της ζωής. Είναι μια απάντηση που αναζητώ από τότε που πρωτοείδα τον ήλιο. Αν δεν την μάθω ακόμη, θα την αναζητήσω μέχρι την ημέρα που θα πεθάνω. Πιθανώς να μην με άκουσε. Να τον ξαναρωτήσω δυνατά;
-Ιησούς: Απέτυχες να βρεις την απάντηση γιατί δεν έχεις πίστη. Εάν ο άνθρωπος είχε εναποθέσει το μέγεθος ενός κόκκου σινάπεως, θα μπορεί να μετακινήσει ένα βουνό και οτιδήποτε ευχηθεί να γίνουν πραγματικότητα.
-Σωκράτης: Αυτό είναι αδύνατο. Μήπως υπήρξαν ανάμεσα σ' αυτούς τους ανθρώπους που σε ακολουθούν σήμερα κάποιοι που να είχαν συγγενείς ή φίλους που να είναι άρρωστοι ή πεθαμένοι; Σίγουρα υπήρξαν. Και σίγουρα εάν ήταν καλοί Χριστιανοί ευχήθηκαν να μην αρρωστήσει ή πεθάνει κάποιος συγγενής ή φίλος, αλλά να είναι υγιής και ευτυχής και πάλι. Σίγουρα κανείς δεν θα είναι τόσο ηλίθιος να πει πως δεν είχε δει ποτέ φίλο να πεθαίνει. Σίγουρα κανένας δεν θα είναι τόσο σκληρός να πει πως ποτέ δεν ευχήθηκε για ένα φίλο του να ζήσει. Επομένως συνάγεται πως ποτέ κανένας Χριστιανός, σ' όλη την διάρκεια των αιώνων, δεν είχε πίστη στο Θεό, ή αλλιώς ότι ο Θεός ψευδόταν.
-Ιησούς: Ο Κύριος έδωκε και ο Κύριος έλαβε πίσω, ευλογημένο το όνομα του Κυρίου.
-Σωκράτης: Θα σου παρουσιάσω μια παραβολή που αποδεικνύει πως δεν υπήρξε ποτέ κανένας Χριστιανός ή Εβραίος που να είχε πίστη. Και θα σου αποδείξω ότι ο Θεός έλεγε ψέματα όταν υποσχέθηκε να έρθει στην καρδιά του ανθρώπου και να του διδάξει το νόημα της ζωής. Πρώτον, θα συμφωνούσες ότι η Κόλαση είναι χειρότερη από οποιαδήποτε πιθανή γήινη ατυχία;
-Ιησούς: Ναι. Σίγουρα.
-Σωκράτης: Και επίσης δεν είχες πει ότι όλοι οι άνθρωποι είναι αμαρτωλοί και υπολείπονται στη δόξα του Θεού;
-Ιησούς: Ναι.
-Σωκράτης: Όλοι οι Χριστιανοί ή οι Εβραίοι που έχουν πίστη, πιστεύουν ότι θα πάνε στην Κόλαση αν αμαρτήσουνε. Επέτρεψε μου να σου παρουσιάσω αυτή την παραβολή. Κάθε Χριστιανός είναι σαν ένας άνθρωπος που στέκεται στην κορυφή του λόφου: γνωρίζει ότι εάν αμαρτήσει, θα πέσει εις θάνατον, ή χειρότερα, εις αιώνιο βασανισμό. Είχες πει ότι η Κόλαση είναι χειρότερη από οποιαδήποτε πιθανή γήινη ατυχία. Ασχέτως κατά πόσο τραυματικές είναι οι γήινες ατυχίες ή επιθυμίες του, κανένας άνθρωπος που ήταν ένας πιστός Χριστιανός, δεν θα έπραττε αμαρτία, ήτοι να πηδήξει από τον λόφο εις αιώνιο βασανισμό. Είχες πει ότι όλοι οι άνθρωποι, συμπεριλαμβανομένων των πιστών Χριστιανών και Εβραίων, είναι αμαρτωλοί. Συνεπώς κανένας Χριστιανός ή Εβραίος από την αρχή της δημιουργίας του χρόνου, δεν πίστεψε ποτέ πραγματικά ότι θα πήγαινε στην Κόλαση. Γιατί εάν το πίστευε, δεν θα αμάρταινε. Δεν θα πήδαγε από τον λόφο εάν πίστευε πώς η Κόλαση και ο αιώνιος βασανισμός τον περιμένουν εκεί κάτω. Όλοι οι άνθρωποι πράγματι πηδούν από τον λόφο, όλοι κάνουν αμαρτία. Επομένως, ούτε ένας δεν σε πίστεψε πραγματικά όλους αυτούς τους αιώνες. Αποδεικνύεται πως ο Θεός δεν ήρθε στις καρδιές τους όπως δεν ήρθε στην δικιά μου μόλις πριν λίγα λεπτά. Επομένως ο Θεός δεν έχει το δικαίωμα να περιμένει από αυτούς να πράξουν με Χριστιανικό τρόπο ή να πιστέψουν σε Αυτόν. Επομένως, ο Θεός δεν έχει το δικαίωμα να τους τιμωρήσει ή να τους στείλει στην Κόλαση. Επομένως, ο Θεός δεν είναι δίκαιος. Εν κατακλείδι ο Θεός σου δεν είναι Θεός.
-Ιησούς: Κοίτα τον κόσμο γύρω σου. Δεν αποδεικνύει ότι ο Θεός υπάρχει; Δες μια ωραία και φιλάνθρωπη φύση που σε κάνει δυνατό και υγιή και σου παρέχει τον ήλιο για ζεστασιά και τα δάση και τα χωράφια για φαΐ. Δεν πρέπει να υποκλιθείς στον Θεό για όλα όσα σου έχει κάνει;
-Σωκράτης: Ξέρω ότι η φύση είναι καθ' όλα καλή και φιλάνθρωπη, αλλά ποιανού κόκκοι χαλαζιού έσπασαν το παράθυρο μου;
-Ιησούς: Απλούστατα υπάρχει κάποιο κακό στοιχείο στον κόσμο που δεν αναιρεί το καλό. Πρέπει να ευχαριστήσεις τον Θεό γι' αυτό. Ο Θεός πρέπει να υπάρχει, γιατί από που θα ερχόταν ο κόσμος αν δεν τον δημιουργούσε;
-Σωκράτης: Δεν είναι απαραίτητο ότι ο Θεός σου δημιούργησε τον κόσμο. Υπάρχουν χιλιάδες ιερείς που υποστηρίζουν ότι ο Θεός τους τον δημιούργησε. Απλά επειδή δεν έχω την απάντηση, δεν σημαίνει ότι πρέπει να αποδεχτώ τον δικό σου Θεό χωρίς να τον ελέγξω. Θα μπορούσα απλώς λογικά να απαιτήσω να πιστέψεις ότι ο Δίας δημιούργησε τον κόσμο. Ακόμη και αν συμφωνήσω ότι ο Θεός δημιούργησε τον κόσμο, συνεπάγεται το τέλος της έννοιας των ιδιοτήτων του Θεού και λογικά δεν μπορούμε να προχωρήσουμε από αυτό στην υπόθεση ότι οι άλλες πλευρές των εννοιών του Θεού είναι σωστές.
-Ιησούς: Περίμενε μην φεύγεις! Πρέπει να σώσεις την ψυχή σου από την αιώνια κατάρα. Αποδέξου τον Θεό στην καρδιά σου. Δεν θα φύγω μέχρι να μου πεις το ναι.
-Σωκράτης: Ναι. Υπάρχουν μόνο οι άεργες σκέψεις ενός γέρου άντρα. Είναι σίγουρο ότι είσαι σωστός από την στιγμή που έχεις πιστούς. Και αυτό που είμαι είναι απλά ένα μουντό και γέρικο μυαλό που βάζει την αιτία και την φιλοσοφία πάνω από τις φωνές του μέγα πλήθους.
-Ιησούς: Δόξα τω Θεώ που σου έδωσε αιώνια ζωή.
Ο Σωκράτης έφυγε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Υποβάλλοντας το σχόλιο σου επιβεβαιώνεις ότι έχεις διαβάσει και αποδεχθεί τους όρους χρήσης και σχολιασμού του μπλογκ. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
http://eleusisdiagoridon.blogspot.gr/2013/08/blog-post_49.html