«Βαριά σύννεφα» συγκεντρώθηκαν ξαφνικά στο πρόγραμμα αναβάθμισης των μαχητικών αεροσκαφών F-16, καθώς όσο αναλύεται από ελληνικής πλευράς, τόσο αναδεικνύονται προβλήματα στην υλοποίησή του, προβλήματα (υπερβολικό κόστος, μειωμένο επιχειρησιακό αποτέλεσμα) τα οποία είχε
εξαρχής επισημάνει το pronews.gr.
Την ίδια στιγμή όπως αναφέρει απόλυτα έγκυρη πηγή του υπουργείο Εθνικής Αμυνας στο pronews.gr, υπάρχει ανεπίσημη πρόταση (αλλά ουσιαστική) από πλευράς Γαλλίας που αφορά την προμήθεια δύο Μοιρών μεταχειρισμένων μαχητικών Rafale F.2 της γαλλικής Αεροπορίας!
Μια πρόταση που μπορεί να έχει καταλυτικές συνέπειες πρόγραμμα αναβάθμισης των F-16.
Ηδη ως αποτέλεσμα της γαλλικής πρότασης το υπουργείο Εθνικής Άμυνας "πάγωσε" ουσιαστικά το πρόγραμμα των F-16 και ζήτησε για δεύτερη φορά παράταση της της LOA (Letter of Offer and Acceptance) η οποία αφορά την αναβάθμιση 84 μαχητικών αεροσκαφών F-16 μέχρι τις 30 Απριλίου.
Αυτή την στιγμή συζητείται ακόμα και η εγκατάλειψη εγκατάστασης των ραντάρ AESA σε όλα αεροσκάφη (επιτέλους έγινε αντιληπτό ότι δεν προσφέρουν σχεδόν τίποτα απέναντι στα τουρκικά F-35 σε σχέση με τα υπάρχονται ραντάρ) και να περιοριστεί μόνο στα Block 52+ με μόνη επίσης προσθήκη Link 16 στα συγκεκριμένα αεροσκάφη και ίσως και στα Block 50, τα οποία επανέρχονται στο προσκήνιο.
Αν ο πρόεδρο των ΗΠΑ Ν.Τραμπ δεν είχε μιλήσει ενώπιον του Α.Τσίπρα για το πρόγραμμα, ίσως να είχε "τελειώσει" τώρα, με ευθύνη φυσικά της αμερικανικής πλευράς που δεν δέχεται μείωση του ποσού της προκαταβολής.
Γενικά η Lοckheed Martin και οι εν Ελλάδι συνεργάτες της έχουν συμπεριφερθεί αλαζονικά στο όλο πρόγραμμα θεωρώντας ότι το έχουν πάρει, αντίθετα με την σώφρονα πολιτική των συμβιβασμών και υποχωρήσεων που είχε ακολουθηθεί στο πρόγραμμα το Αεροσκαφών Ναυτικής Συνεργασίας Ρ-3Β, το οποίο σε ότι αφορά τα τέσσερα αεροσκάφη του κύριου μέρους του προγράμματος "τρέχει" εξαιρετικά και εντός χρονικών ορίων.
Μένει η καθυστέρηση του αεροσκάφους της ενδιάμεσης λύσης, αλλά αυτό αφορά περισσότερο την ΕΑΒ.
Σε ότι αφορά την κρούση που έγινε από την πλευρά της Γαλλίας για τα Rafale F.2, η πρόταση κυμαίνεται στα 50 εκατ. ευρώ ανά μονάδα με 2 δισ. ευρώ για τα αεροσκάφη και άλλα 500 εκατ. για κόστους "προσαρμογής" στην ελληνική πραγματικότητα.
Η αποπληρωμή προτείνεται να γίνει σταδιακά σε βάθος δεκαετίας, ενώ στα αεροσκάφη μπορεί να αντικατασταθεί το ραντάρ PESA εν καιρώ με ραντάρ AESA της έκδοσης F.3 και αυτό να γίνει στην ΕΑΒ, όπως έγινε και με την αναβάθμιση των αεροσκαφών Mirage 2000EGM σε MIrage 2000-5 Mk2.
Mε αυτή την λύση δίνεται ως "αντισταθμιστικό" έργο η αναβάθμιση και η επιστροφή σε πλήρη επιχειρησιακή διαθεσιμότητα των 17 Mirage 2000EGM/BGM της Τανάγρας.
Δεν είναι λίγοι αυτοί που στην ΠΑ προτιμούν να απορριφθεί το πρόγραμμα αναβάθμισης των F-16 και να ριχθούν όλα τα κονδύλια στο Rafale.
Ολα είναι θέμα πολιτικής ισορροπίας. Ο Ε.Μακρόν, αντίθετα με τον Φ.Ολάν, προωθεί δυναμικά την γαλλική αμυντική βιομηχανία: Π.χ. το πρόγραμμα των γαλλικών φρεγατών για το ΠΝ θεωρείται "κλεισμένο" ήδη...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Υποβάλλοντας το σχόλιο σου επιβεβαιώνεις ότι έχεις διαβάσει και αποδεχθεί τους όρους χρήσης και σχολιασμού του μπλογκ. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
http://eleusisdiagoridon.blogspot.gr/2013/08/blog-post_49.html