Μετά τον θάνατο του Jean Meslier, καθολικού ιερέα και φιλόσοφου στη Γαλλία του 17ου αιώνα, στο δωμάτιό του βρέθηκε ένα βιβλίο 600 σελίδων που προωθούσε τον αθεϊσμό και δημοσιεύτηκε με τον τίτλο: Διαθήκη (αγγλ. Testament).
Σε αυτό ο Meslier περιγράφει τη θρησκεία ως ένα «κάστρο που
βρίσκεται στον αέρα» και τη θεολογία ως «τίποτα περισσότερο από την άγνοια των φυσικών αιτιών σε ένα σύστημα». Μέσα από το βιβλίο ο συγγραφέας αρνείται την ύπαρξη ελεύθερης θέλησης και ψυχής και βρίσκει το πρόβλημα του κακού ως άλυτο.
Η πλειοψηφία, όμως, του κατηχημένου ποιμνίου των θρησκειών, ειδικά της χριστιανικής θρησκείας και πιο ειδικά του ορθόδοξου δόγματος, επιλύει (νομίζει) το ζήτημα του κακού με ένα ή/και περισσότερους από τους ακόλουθους τρόπους:
1. Σύμφωνα με τετρασέλιδο υπόμνημα της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Κύπρου, που στάλθηκε στη Βουλή των Αντιπροσώπων τον Φεβρουάριο του 2018 για την πρόταση νόμου αποποινικοποίησης των αμβλώσεων, «αν κάποιος έχει εξουσία πάνω στο κυοφορούμενο, αυτός δεν είναι ούτε η μητέρα ούτε ο πατέρας, αλλά ο θεός, όπως ακριβώς συμβαίνει και με ένα γεννημένο ανήλικο παιδί, που βρίσκεται υπό την προστασία της μητέρας του». Παρά, όμως, την εξουσία που έχει ο θεός πάνω στα κυοφορούμενα,
τα βρέφη και γενικά τα ανήλικα, όταν αυτά παθαίνουν κάτι κακό,
ο θεός, σύμφωνα με τους πιστούς, δεν φέρει καμία ευθύνη, αφού για το κακό στον κόσμο - που δημιούργησε ο θεός - ευθύνεται ΜΟΝΟ ο άνθρωπος ΠΟΤΕ ο θεός. Επιπλέον, ενώ σχεδόν ποτέ δεν ρωτούν γιατί ο θεός δεν βοήθησε πριν γίνει ένα κακό, σχεδόν πάντα προσεύχονται στον θεό που δεν έκανε απολύτως τίποτα για να το αποτρέψει.
Για παράδειγμα, βιάζεται ένα κοριτσάκι ή κακοποιείται σεξουαλικά ένα αγοράκι, ο θεός δεν παρεμβαίνει για να μην παραβιάσει την ελεύθερη βούληση, αλλά θα τιμωρήσει τον θύτη όταν πεθάνει, καταδικάζοντάς τον στην κόλαση, εκτός αν μετανοήσει και ζητήσει συγχώρεση. Από την άλλη, για το καλό πιστώνεται ΠΑΝΤΑ ο θεός, ΠΟΤΕ ο άνθρωπος.
2. Ο θεός δεν αποτρέπει το κακό και για ένα δεύτερο λόγο, εκτός του ότι δεν θέλει να παραβιάσει την ελεύθερη βούληση του θύτη, την οποία προφανώς τοποθετεί πιο πάνω από αυτήν του θύματος. Του αρέσει να λειτουργεί Incognito, χωρίς να εμφανίζεται, αφού δεν θέλει να μας φοβίσει και να πιστέψουμε αναγκαστικά, αντί από αγνή αγάπη. Τέτοια πίστη ο θεός δεν την επιθυμεί, λένε οι ακόλουθοί του.
3. Ο θεός λένε οι πιστοί βοηθάει ΜΟΝΟ εκεί που υπάρχει πραγματικά ανάγκη και ουσιαστικός λόγος, όχι στο κάθε ασήμαντο που θα του ζητηθεί. Τώρα γιατί υπάρχουν θάνατοι χιλιάδων βρεφών και παιδιών καθημερινά, γενετικές ανωμαλίες, φυσικές καταστροφές, άτεκνα ζευγάρια, ανίατες ασθένειες, παγκόσμια πείνα, πόλεμοι και άλλα «μικρά και ασήμαντα», οφείλεται στο ότι λειτουργεί με μυστήριους τρόπους, βάσει ενός σχεδίου.
4. Σε εξαιρετικά σπάνιες περιπτώσεις ο θεός μπορεί να δεηθεί να κάνει ένα «θαύμα», σώζοντας ένα παιδάκι, επειδή οι γονείς του, οι συγγενείς του και οι φίλοι του, προσέφεραν απλόχερα στον θεό πολλά ανταλλάγματα και δώρα, θυσιαστικά και τελετουργικά, όπως για παράδειγμα νυχθημερόν προσευχές, αγιασμούς, δοξασίες, δοξολογίες, δεήσεις, τάματα, κεριά, λιβάνια, θυμιατά, λαμπάδες, εικόνες, αγρυπνίες, δωρεές σε εκκλησίες κ.α.
Σύμφωνα με τους πιστούς, το παιδάκι που «έσωσε», πάντα με τη βοήθεια της ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ επιστήμης στο προσκήνιο, ήταν ξεχωριστό, μοναδικό, εκλεκτό και έτσι ο θεός αποφάσισε να διενεργήσει ένα «θαύμα υψηλής τεχνολογίας» ειδικά γι' αυτό. Τα εκατομμύρια άλλα παιδάκια που πεθαίνουν την ίδια ακριβώς στιγμή, είτε δεν απασχολούν τον θεό, είτε είναι άπιστα/άθρησκα/άθεα, είτε η πίστη τους είναι αδύναμη. Για το ένα παιδάκι που σώθηκε ήταν θέλημα θεού για τα εκατομμύρια παιδάκια που πέθαναν ο θεός λειτουργεί με μυστήριους τρόπους.
5. Τα βρέφη που πεθαίνουν κατά τη διάρκεια μιας κύησης ή λίγο μετά τη γέννησή τους, λόγω κυρίως θανατηφόρων γενετικών ασθενειών, όπως π.χ. ο καρκίνος, τα βρέφη που γεννιούνται τυφλά, κουφά, με κολλημένα κεφάλια, με κινητικά προβλήματα ή μένουν παράλυτα στην παιδική τους ηλικία, δεν είναι κατασκευαστικό λάθος του θεού-δημιουργού, ούτε ανωμαλία της φύσης που έπλασε ο θεός, αλλά είναι αποδεικτικά στοιχεία της ύπαρξης ενός μεγάλου σχεδίου που έχει ο θεός για τον καθένα μας. Σύμφωνα με τους πιστούς ο θεός τα παίρνει κοντά του και τα κάνει αγγελούδια, γιατί θέλει συνέχεια αγγελούδια, αλλά προφανώς δεν έχει χρόνο να κατασκευάσει όσα χρειάζεται με το χώμα, όπως έφτιαξε τον Αδάμ, προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες του ή την αδηφαγία του.
6. Όσα παιδάκια επιτρέψει ο θεός να ζήσουν περισσότερα χρόνια, με ένα ή περισσότερα από τα προαναφερθέντα προβλήματα, το κάνει για να δοκιμάσει την πίστη τους και των δικών τους ανθρώπων ή για να τα διδάξει κάτι. Τους προσφέρει δηλαδή μια «επίγεια κόλαση», ώστε να εξασφαλίσουν μια θέση στον «επουράνιο παράδεισο», σώζοντας την «ψυχή» τους και «ζώντας στην αιωνιότητα». Με άλλα λόγια, όπως αναφέρεται σε παρουσίαση υπό μορφή powerpoint (.ppt) στον επίσημο ιστοτόπο του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού, προσωρινά «ο θεός μπορεί να χρησιμοποιήσει τον πόνο για παιδαγωγικούς σκοπούς».
Στην Καινή Διαθήκη διαβάζουμε:
«Διδάσκαλε, ποιος αμάρτησε και γεννήθηκε αυτός τυφλός, ο ίδιος ή οι γονείς του;. Ο Ιησούς απάντησε: ούτε αυτός αμάρτησε ούτε οι γονείς του, αλλά γεννήθηκε τυφλός για να φανερωθεί η δύναμη των έργων του θεού πάνω σ' αυτόν» (Κατά Ιωάννην 9,1-3).
Ο άγιος Παΐσιος στο βιβλίο του Λόγοι Δ': οικογενειακή ζωή, γράφει:
«Οι αρρώστιες βοηθούν τους ανθρώπους να εξιλεωθούν, όταν δεν έχουν αρετές. Μεγάλο πράγμα η υγεία, αλλά και το καλό που προσφέρει η αρρώστια, η υγεία δεν μπορεί να το δώση... Είναι πολύ μεγάλη ευεργεσία, πολύ μεγάλη».
«Μερικές αρρώστιες θέλουν μόνο λίγη υπομονή και τις επιτρέπει ο Θεός για να πάρη ο άνθρωπος λίγο μισθό και να του αφαιρέση ο Θεός μερικά κουσούρια».
«Η αναπηρία είναι ευλογία από τον Θεό... Προσπάθησε να βοηθήσης το παιδί σου να χαρή που έχει ένα μάτι. Να αισθάνεται ότι είναι μάρτυρας. Πολλούς Μάρτυρες τους έβγαζαν τα μάτια, τους έκοβαν τα αυτιά, την μύτη, και ο κόσμος γελούσε μαζί τους. Αυτοί όμως, ενώ υπέφεραν από τον πόνο και από την κοροϊδία των ανθρώπων, δεν υποχωρούσαν και υπέμειναν ακλόνητοι το μαρτύριο».
7. Τέλος, τα χιλιάδες παιδιά που σκότωσε ο ίδιος ο θεός στην «άγια και ιερή» Βίβλο, σύμφωνα με στοιχεία και χωρία της ίδιας της Βίβλου, είναι αλληγορικοί θάνατοι, σύμφωνα με τους πιστούς.
Problem of evil... solved, αλλά βεβαίως αυτός είναι ο απόλυτος ορισμός της γνωστικής δυσαρμονίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Υποβάλλοντας το σχόλιο σου επιβεβαιώνεις ότι έχεις διαβάσει και αποδεχθεί τους όρους χρήσης και σχολιασμού του μπλογκ. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
http://eleusisdiagoridon.blogspot.gr/2013/08/blog-post_49.html