Η χαμένη πόλη!!ΚΕΙΜΕΝΟ ΑΠΟ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ
Τα ευαγγέλια μας λένε ότι η πατρίδα του Ιησού ήταν η «πόλη της Ναζαρέτ» (polis Natzoree):
Και στον έκτο μήνα ο άγγελος Γαβριήλ έστειλε από τον Θεό σε μια πόλη της Γαλιλαίας, που ονομάστηκε Ναζαρέτ , σε μια παρθένο που συνηγόρησε σε έναν άνθρωπο με το όνομα Ιωσήφ, του οίκου του Δαβίδ. και το παρθένο όνομα ήταν η Μαρία.
( Λουκά 1.26,27)Και όλα πήγαν να φορολογηθούν, ο καθένας στην πόλη του. Και ο Ιωσήφ ανέβη από τη Γαλιλαία, από την Πόλη της Ναζαρέτ , στην Ιουδαία, στην πόλη του Δαβίδ, η οποία ονομάζεται Βηθλεέμ. επειδή ήταν από το σπίτι και τη γενεαλογία του Δαβίδ:
( Λουκάς 2,3,4)Αλλά όταν άκουσε ότι ο Αρχελάος βασίλευε στην Ιουδαία στην αίθουσα του πατέρα του Ηρώδη, φοβόταν να πάει εκεί: παρά το γεγονός ότι προειδοποίησε για το Θεό σε ένα όνειρο, γύρισε στην άκρη στα τμήματα της Γαλιλαίας: Και ήρθε και κατοικήθηκε μια ΠΟΛΗ που ονομάζεται Ναζαρέτ : για να μπορέσει να εκπληρωθεί που λέγεται από τους προφήτες, θα ονομαστεί
Ναζωραίος.
( Ματθαίος 2.22,23)
Και όταν είχαν εκτελέσει όλα σύμφωνα με το νόμο του Κυρίου, επέστρεψαν στη Γαλιλαία, στη δική τους ΠΟΛΗ ΝΑΖΑΡΕΘ. Και το παιδί μεγάλωσε και έγινε ισχυρό πνεύμα γεμάτο σοφία · και η χάρις του Θεού ήταν πάνω του.
( Λουκάς 2.39,40)
Τα ευαγγέλια δεν μας λένε πολλά για αυτή την «πόλη» - έχει μια συναγωγή, μπορεί να φοβίσει ένα εχθρικό πλήθος (προκαλώντας τον διάσημο «προφήτη του JC που απέρριψε στη γη» του) και έχει ένα γκρεμό - αλλά το καθεστώς της πόλης της Νάζαρεθ είναι σαφώς καθιερωμένη, τουλάχιστον σύμφωνα με αυτή την πηγή ανοησίας ονομάζεται Βίβλος.
Ωστόσο, όταν ψάχνουμε για την ιστορική επιβεβαίωση αυτής της γενέτειρας μιας θεάς - έκπληξη, έκπληξη! - καμία άλλη πηγή δεν επιβεβαιώνει ότι ο τόπος υπήρχε ακόμη στον 1ο αιώνα μ.Χ.
• Η Ναζαρέτ δεν αναφέρεται ούτε μία φορά σε ολόκληρη την Παλαιά Διαθήκη . Το βιβλίο του Ιησού του Ηγουμένου (19.10,16) - σε αυτό που ισχυρίζεται ότι είναι η διαδικασία εγκατάστασης από τη φυλή του Ζαμπουλ στην περιοχή - καταγράφει δώδεκα πόλεις και έξι χωριά και παρ 'όλα αυτά παραλείπει κάθε «Ναζαρέτ» από τον κατάλογό του.
• Το Ταλμούδ , αν και ονομάζει 63 πόλεις της Γαλιλαίας, δεν γνωρίζει τίποτα για τη Ναζαρέτ, ούτε και η πρώιμη ραβινική λογοτεχνία.
• Ο Άγιος Παύλος δεν ξέρει τίποτε για το «Ναζαρέτ». Οι επιστολές του ραβίνου Solly (πραγματικές και ψεύτικες) αναφέρουν τον Ιησού 221 φορές, τη Ναζαρέτ καθόλου.
• Κανένας αρχαίος ιστορικός ή γεωγράφος δεν αναφέρει τη Ναζαρέτ. Καταγράφεται αρχικά στις αρχές του 4ου αιώνα.
|
Τίποτα από αυτά δεν θα είχε βέβαια σημασία εάν, όπως στην κοντινή «παγανιστική» πόλη του Σεφφόρη, μπορούσαμε να περπατήσουμε μέσα από τα ερείπια των σπιτιών λουτρών του 1ου αιώνα, βίλες, θέατρα κλπ. Ωστόσο, δεν υπάρχουν τέτοια ερείπια.
Σεφφόρης - μια ριζική Nazareth;
|
Μείωση μεγέθους
Με λίγα λόγια, οι χριστιανοί απολογητές πέφτουν πάνω τους για να εξηγήσουν: «Αλλά, φυσικά, κανείς δεν είχε ακούσει για τη Ναζαρέτ, μιλάμε για έναν πραγματικά μικρό τόπο». Με σημασιολογική συρρίκνωση, η πόλη γίνεται ΠΟΛΗ, η πόλη γίνεται ΧΩΡΙΟ, και το χωριό γίνεται 'OBSCURE HAMLET'.
Ωστόσο, αν μιλάμε για ένα τόσο περίπλοκο χωριουδάκι, η ιστορία του «Ιησού του Ναζαρέτ» αρχίζει να καταρρέει.
Για παράδειγμα, ολόκληρη η ιστορία της «απόρριψης στην πατρίδα» της απαιτεί τουλάχιστον μια συναγωγή, στην οποία ο θεός μπορεί να «βλάψει». Πού ήταν η συναγωγή σε αυτό το μικροσκοπικό βουκολικό χωριουδάκι; Γιατί δεν ήταν προφανές στους πρώτους προσκυνητές όπως η Ελένη (βλέπε παρακάτω) - θα ήταν, τελικά, πολύ πιο συναφής με τον ήρωά της παρά με ένα πηγάδι; Στην πραγματικότητα, μια τέτοια μικρή, ρουστίκ κοινότητα δεν θα μπορούσε ποτέ να προσφέρει τις δικές της ιερές κύλινδροι, πόσο μάλλον ένα αφιερωμένο κτίριο για να τους φιλοξενήσει. Καθώς οι αγρότες αγρότες σχεδόν βέβαια θα ήταν αναλφάβητοι σε έναν άνθρωπο.
Αν ο JC είχε μεγαλώσει και πέρασε τριάντα χρόνια της ζωής του σε ένα χωριό με μόλις 25 οικογένειες - μια εγγενή φυλή με λιγότερους από 300 ανθρώπους - το «πλήθος» που υποτίθεται ότι σοκαρίστηκε από τη βλασφημία του και θα τον ρίξει από ένα βράχο , δεν θα ήταν εχθρικοί ξένοι, αλλά, σε έναν άνθρωπο, θα ήταν συγγενείς και φίλοι που είχε μεγαλώσει με, συμπεριλαμβανομένων των αδελφών του. Πιθανώς, είχαν ακούσει τις ευσεβείς τους δηλώσεις για χρόνια.
Επιπλέον, αν η επιλεγείσα παρθένος είχε πραγματικά μια αναγγελία της γέννησης του Μεσσία από έναν άγγελο, ολόκληρη η φυλή θα το γνώριζε μέσα σε δέκα λεπτά. Ακριβώς για να τους υπενθυμίσω, θα έπρεπε βεβαίως να γνωρίζουν και για το «περιστατικό της Ιερουσαλήμ» ( Λουκά 2.42-49), όταν υποτίθεται ότι ο 12χρονος διακήρυξε την αμαρτία του;
Πράγματι, κανείς δεν αναφέρθηκε σε ό, τι είχε συμβεί στη Βηθλεέμ - αστέρι, σοφοί, ποιμένες, βρεφική σφαγή και όλα αυτά; Γιατί θα είχαν εξοργισθεί από οτιδήποτε είπε ή έκανε ο θεός; Αν είχαν ξεχάσει ένας θεός μεγάλωνε στη μέση τους; Και τι είχε συμβεί σε αυτό το δώρο χρυσού - αν δεν έκανε την «ιερή οικογένεια» πλούσια;
Αν η Ναζαρέτ δεν ήταν παρά ένα χωριουδάκι , έχασε στους λόφους της Γαλιλαίας, δεν θα επικαλεστεί την ονομασία «Ιησούς της Ναζαρέτ» την απάντηση «Ιησούς από ΠΟΥ;» Το προβλέψιμο απολογητικό του να αναφέρει το ευαγγέλιο Ιωάννη (« Μπορεί να έρθει τίποτα καλό από τη Ναζαρέτ; » - 1,46) υπονοεί ότι ο ερωτώμενος, Ναθαναήλ, είχε πράγματι «ακούσει» για το μικρό χωριουδάκι (ο Nathanael υποτίθεται ότι ήταν τοπικό αγόρι από την Κάνα). Αλλά κάποιος έξω από τη Γαλιλαία θα αναγνώριζε το όνομα;
Και πάλι, αν η Ναζαρέτ ήταν πραγματικά ένα μικρό χωριουδάκι, το πλησιέστερο βολικό «βουνό» από το οποίο θα μπορούσε να ρίξει ο θεός - μια άκρη του βράχου ( Luke 4.28-30 ) - θα ήταν 4 χλμ. Μακριά, απαιτώντας μια ενεργητική ανάβαση πάνω από τις ασβεστολιθικές ρωγμές. Ο υπεράνθρωπος θα έχει πραγματικά βατραχοπέδινα μέχρι στιγμής πριν περάσει μέσα από αυτά και θα κάνει τη διαφυγή του;
Φυσικά, όλες αυτές οι ασυμφωνίες υπάρχουν επειδή το «συμβάν της Ιερουσαλήμ» και ολόκληρη η ακολουθία της γέννησης ήταν καθυστερημένες προσθήκες στη βασική ιστορία του μηνύματος.
Όντας έτσι, υπήρχε ακόμη και ένα μικρό χωριό;
Τα αρχαιολογικά στοιχεία ;
Ο κόσμος έχει ευλογηθεί από το γεγονός ότι η ανασκαφή στη Ναζαρέτ έχει διεξαχθεί από καθολικούς αρχαιολόγους. Σε μια προγενέστερη εποχή ίσως έχουν "βρεί" σανδάλια που γράφονται με "ιδιοκτησία του Ιησού Χριστού" . Όπως συμβαίνει, προσελκύουν επιμελώς κάθε τελευταία πτώση της ιερότητας από κάποια αρκετά πενιχρά ευρήματα. Ωστόσο, για όλες τις δημιουργικές ερμηνείες τους, ακόμη και οι Φραγκισκανοί δεν μπορούν να συγκαλύψουν το γεγονός ότι η έλλειψη αποδεικτικών στοιχείων για ένα χωριό πριν από τον Ιησού στο χώρο της Ναζαρέτ είναι σχεδόν συνολικά.
Όχι ότι οι Φραγκισκάνοι δεν είχαν την ευκαιρία να βρουν αυτό που θέλουν να βρουν. έχουν στην πραγματικότητα στην Παλαιστίνη εδώ και αρκετούς αιώνες , οι επίσημοι θεματοφύλακες των «Αγίων Τόπων» ως αποτέλεσμα των παπικών ταύρων «Gratias agimus» και «Nuper charissimae» που εξέδωσε ο Κλήμης VI το 1342.
Κατά τη διάρκεια των πολέμων των Σταυροφόρων, η Ναζαρέτ είχε αλλάξει τα χέρια αρκετές φορές. Σε ένα σημείο (1099) ο Νορμανδικός-Σικελικός τυχοδιώκτης Tancred είχε δημιουργήσει ένα «πριγκηπάτο της Γαλιλαίας» με την Ναζαρέτ ως πρωτεύουσα του. Αλλά οι Χριστιανοί εκτοξεύθηκαν επανειλημμένα μέχρι το τέλος, το 1263, η Ναζαρέτ καταστράφηκε εντελώς από τον Σουλτάνο Βαϊμπάρ και ολόκληρη η περιοχή έμεινε έρημη για σχεδόν 400 χρόνια.
Οι Φραγκισκανοί επέστρεψαν στην περιοχή κάτω από μια συμφωνία με τον Φάκχαρ ad-Din II, έμπηρ του Λιβάνου, το 1620. Επανεγκαθίστανται τα ερείπια του οχυρού των σταυροφόρων, αλλά βρήκαν ότι οι Έλληνες μοναχοί εξακολουθούν να έχουν στην κατοχή τους το "Well's Well" . Με τα κεφάλαια που ρέουν, ανέλαβαν τη διοίκηση της πόλης και το 1730 έχτισαν μια εκκλησία πάνω από το Σπήλαιο. Η κατεδάφιση αυτής της δομής το 1955 άνοιξε το δρόμο για την «επαγγελματική» αρχαιολογία και την «ανακάλυψη» της Βιβλικής Ναζαρέτ στους ίδιους τους λόγους της ίδιας της Εκκλησίας!
Χριστιανικός ήρωας αριθ. 1. 1955-1960 Ανασκαφές που έγιναν από τον πατέρα Bellarmino Bagatti (Καθηγητής, Studium Biblicum Franciscanum στο Flagellation, Ιερουσαλήμ). Κάτω από τη δική του εκκλησία και τη γειτονική γη, ο Bagatti ανακάλυψε πολυάριθμες σπηλιές και κοιλότητες. Ορισμένες από αυτές τις σπηλιές είχαν προφανώς μεγάλη χρησιμότητα, σε πολλούς αιώνες. Οι περισσότεροι είναι τάφοι, πολλοί από την Εποχή του Χαλκού. Άλλες έχουν προσαρμοστεί για να χρησιμοποιηθούν ως δεξαμενές νερού, όπως κάδοι πετρελαίου ή σαν σιλό για σιτηρά. Προφανώς, υπήρχαν ενδείξεις ότι η Ναζαρέτ είχε «επαναπροσδιοριστεί» στις Χασμονείες φορές μετά από μια μακρά περίοδο όταν η περιοχή είχε εγκαταλειφθεί. Ωστόσο, συντριπτικά,ταφικό . Ο Bagatti, υποχρεωμένος να παραδεχτεί την έλλειψη κατάλληλων ενδείξεων κατοίκησης, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ο 1ος αιώνας μ.Χ. ο Ναζαρέτ ήταν «ένα μικρό αγροτικό χωριό που εγκαταστάθηκε από μερικές δεκάδες οικογένειες».
Με ένα μεγάλο άλμα της πίστης, οι κομματικοί εκσκαφείς δηλώνουν αυτό που είχαν βρει « το χωριό του Ιησού, της Μαρίας και του Ιωσήφ» - αν και δεν βρήκαν καθόλου χωριό και σίγουρα δεν υπάρχουν στοιχεία συγκεκριμένων ατόμων. Τα ευρήματα ήταν συνεπή, στην πραγματικότητα, με απομονωμένη φυτοκομική δραστηριότητα, κοντά σε μια νεκρόπολη μακράς χρήσης.
Μάλλον βολικά για την Καθολική Εκκλησία, αμφισβητήσιμο γκράφιτι έδειξε επίσης ότι το ιερό ήταν αφιερωμένο στην Παναγία, όχι λιγότερο!
Ωστόσο, ένα σημείο είναι αναπόφευκτο: η εβραϊκή διάθεση προς την «ακαθαρσία» των νεκρών . Οι Εβραίοι, σύμφωνα με τα έθιμά τους, δεν θα έχτισαν ένα χωριό κοντά στους τάφους και αντίστροφα. Οι τάφοι θα πρέπει να βρίσκονται έξω από κάθε χωριό.
"Οι τάφοι, τόσο αυτοί που ανακάλυψαν οι Bagatti όσο και άλλοι γνωστοί από προηγούμενες εξερευνήσεις, θα είχαν τοποθετηθεί έξω από το χωριό και θα χρησίμευαν στην πραγματικότητα για να οριοθετήσουν την περιφέρεια για μας. ) ή Finegan (27), αντιλαμβάνεται κανείς πόσο μικρό ήταν το χωριό ... "
- JD Crossan, Ο ιστορικός Ιησούς .
Αλλά πόσο μικρό μπορούμε να πάρουμε πριν εγκαταλείψουμε ένα «χωριό»; Η παρουσία πολλών λαξευτοί τάφοι που κλείνουν στο «σπήλαιο» είναι απόδειξη ότι, στο 1ο αιώνα, σε εκείνη την περιοχή, δεν υπήρχε χωριό. Η περιοχή δεν κατοικήθηκε, ακόμα κι αν χρησιμοποιήθηκε.
Christian Hero No 2. 1996 -1997 Ο Δρ Pfann (Franciscan School of Theology) σκάει στη Ναζαρέτ. Τον Νοέμβριο του 1996 ο Stephen Pfann του Κέντρου Μελέτης Πρώιμου Χριστιανισμού ξεκίνησε έρευνα για τις γεωργικές βεράντες στους χώρους του νοσοκομείου της Ναζαρέτ. Αυτό που ο Pfann και το πλήρωμά του ήρθαν ήταν ένα αόριστα χρονοπημένο πιεστήριο, που περιγράφεται ως «αρχαίο». Το Potsherds βρέθηκε επίσης στην επιφάνεια των βεράντας, που χρονολογείται από διάφορες περιόδους που ξεκινούν από τις πρώιμες έως τις ρωμαϊκές εποχές.
Μια αρχαιολογική έρευνα της επιφάνειας της γης που βρίσκεται δίπλα στο νοσοκομείο της Ναζαρέτ διεξήχθη από τον Φεβρουάριο έως τον Μάιο του 1997 από τον Pfann και από μια ομάδα, όλα από το Κέντρο Μελέτης Πρώιμου Χριστιανισμού . Διακρίθηκαν δύο ξεχωριστές περιοχές, οι οποίες καθορίζονται από τον τύπο της ταράτσας που βρίσκεται εκεί. Ωστόσο, η χρονολόγηση με την παραδοσιακή στρωματοποίηση δεν ήταν δυνατή.
Με τον τυπικό χριστιανικό ζήλο ο Pfann κατάφερε να καταλήξει στο συμπέρασμα ότι η «Ναζωραίος ήταν μικροσκοπική, με δύο ή τρεις φυλές που ζούσαν σε 35 σπίτια που εκτείνονταν σε 2,5 εκτάρια» . Ήταν απλά ατυχές το γεγονός ότι όλες οι αποδείξεις των σπιτιών είχαν καταστραφεί από τους τελευταίους εισβολείς.
Στην πραγματικότητα, οι ελάχιστες αποδείξεις είναι σύμφωνες με τον τόπο που χρησιμοποιείται εδώ και πολλούς αιώνες ως οικογενειακό αγρόκτημα - και ένα οικογενειακό αγρόκτημα δεν κάνει χωριό.
Ανασκαφές του Michael Avi-Yonah στην Καισάρεια το 1962 :
|
Η ιστορία και η αρχαιολογία αρχίζουν να συμπίπτουν με την ανακάλυψη ενός θραύσματος από σκούρο γκρίζο μάρμαρο σε μια συναγωγή στην Καίσαρα Μαριτίμα τον Αύγουστο του 1962. Χρονολογείται από τα τέλη του 3ου ή στις αρχές του 4ου αιώνα η πέτρα φέρει την πρώτη αναφορά στη Ναζαρέτ σε ένα μη- Κρητικό κείμενο. Ονομάζει τη Ναζαρέτ ως ένα από τα μέρη της Γαλιλαίας, όπου οι ιερείς των ιερέων μετανάστευσαν μετά τον καταστροφικό πόλεμο του Αδριανού του 135 μ.Χ. Τέτοιες ομάδες θα εγκατασταθούν μόνο σε πόλεις χωρίς κατοίκους των εθνών, οι οποίοι απέκλεισαν τον Σεφφόρη. Προφανώς, οι ιερείς είχαν χωριστεί από την αρχαιότητα σε είκοσι τέσσερα «μαθήματα» που έκαναν εβδομαδιαίες στροφές στην υπηρεσία του ναού. Η αναπαραγόμενη επιγραφή αναφέρει:
«Η δέκατη όγδοη εκκλησιαστική πορεία [ονομάζεται] Hapizzez, [επανεγκαθίσταται] Nasareth."- Ο JD Crossan (Ο ιστορικός Ιησούς)
Λίγα Εβραίοι ιερείς και οι οικογένειές τους αποτελούσαν έναν μικρό οικισμό στα νοτιοανατολικά της κοιλάδας μέχρι τον 4ο αιώνα. Πολύ πιθανότατα, επέκτειναν και ξαναχρησιμοποιούσαν κάποιους από τους αρχαίους τάφους νεκρόπολης. Το εβραϊκό οικισμό αντικαταστάθηκε στη συνέχεια από τη χριστιανική παρουσία ελαφρώς πιο βόρεια, από το 'Mary's Well'.
Θα μπορούσαμε να υποθέσουμε ότι ο χριστιανικός έλεγχος της μοναδικής πηγής νερού του χωριούοδήγησε τελικά τους ατρόμητους Εβραίους, επιτρέποντας έτσι στους Έλληνες μοναχούς να αναλάβουν τη συναγωγή του 2ου αιώνα, γνωστή σήμερα ως «εκκλησία συναγωγή», κάποτε τον 4ο αιώνα, όταν ο χριστιανισμός πήρε την επίσημη σφραγίδα εγκρίσεως. Μια πόλη μεγάλωσε στην περιοχή, προκαλώντας την εγκατάλειψη και καταστροφή οποιωνδήποτε αρχαιότερων εβραϊκών κατοικιών, οι οποίες, όπως και στο Κάπερναμ, πιθανότατα χτίστηκαν χωρίς θεμέλια. Κάποιοι Εβραίοι εγκαταστάθηκαν εκ νέου στην κοιλάδα, γιατί ξέρουμε ότι εκδιώχθηκαν ξανά από την περιοχή τον 7ο αιώνα για συνεργασία με τους Πέρσες.
Λήψη ονόματος
Η έκφραση « Ιησούς του Ναζαρέτ» είναι στην πραγματικότητα μια κακή μετάφραση του αρχικού ελληνικού « Ιησού του Ναζωραίου » (βλ. Παρακάτω). Ακριβέστερα, πρέπει να μιλήσουμε για τον «Ιησού του Ναζωραίου», όπου το Ναζωραίος έχει νόημα που δεν έχει καμία σχέση με ένα όνομα τόπου. Αλλά τι είναι αυτό το νόημα και πώς εφαρμόστηκε σε ένα μικρό χωριό; Η εξαιρετικά διφορούμενη εβραϊκή ρίζα του ονόματος είναι η NZR .
Το Γνωστικό Ευαγγέλιο του 2ου αιώνα του Φιλίππου προσφέρει αυτή την εξήγηση:
«Οι απόστολοι που ήρθαν μπροστά μας τον ονόμασαν Ιησού Ναζαρέν τον Χριστό ...« Nazara »είναι η« Αλήθεια ». Επομένως, το "Nazarene" είναι "το ένα της αλήθειας"- Ευαγγέλιο του Φιλίππου, 47.
Αυτό που γνωρίζουμε είναι ότι το Nazarene ( ή το Nazorean) ήταν αρχικά το όνομα μιας πρώιμης εβραϊκο-χριστιανικής αίρεσης , μιας φατρία ή ανοικτή στάση των Εσσαίων. Δεν είχαν ιδιαίτερη σχέση με μια πόλη της Ναζαρέτ. Η ρίζα του ονόματός τους μπορεί να ήταν «Αλήθεια» ή ίσως να ήταν το εβραϊκό ουσιαστικό 'netser ' ('netzor'), που σημαίνει 'υποκατάστημα' ή 'λουλούδι'. Ο πληθυντικός του 'Netzor' γίνεται 'Netzoreem'. Δεν υπάρχει καμία αναφορά για τους Ναζωραίους σε οποιοδήποτε από τα γραπτά του Παύλου, αν και ειρωνικά,. Η αναφορά μάλλον σημαίνει ότι ο Παύλος ήταν κάτοικος της Ναζαρέτ (όλοι γνωρίζουμε ότι ο άντρας χαιρετάει από το Ταρσό!).
« Για να βρεθεί αυτός ο άνθρωπος ένα παράσιτο, και η μετακίνηση αίσθηση μεταξύ όλων των Εβραίων σε όλο τον κόσμο, και ένας ηγέτης της αίρεσης των Ναζαραίων ». - Πράξεις 24.5. (Μετάφραση Darby).
Οι Ναζωραίοι εμφανίστηκαν προς το τέλος του 1ου αιώνα, μετά από μια κατάρα που είχε τοποθετηθεί σε αιρετικούς στην εβραϊκή καθημερινή προσευχή.
« Τρεις φορές την ημέρα λένε: Ο Θεός να καταριέται από τους Ναζωραίους».- Επιφάνιος ( Παναρίωνα 29.9.2).
Οι Ναζωραίοι ίσως θεωρούνταν ως « υποκατάστημα από το στέλεχος του Jesse (ο πατέρας του θρυλικού βασιλιά Δαβίδ)». Σίγουρα, είχαν τη δική τους αρχική έκδοση του «Ματθαίου». Αυτό το χαμένο κείμενο - το Ευαγγέλιο των Ναζωραίων - δύσκολα μπορεί να θεωρηθεί ως «Ευαγγέλιο των κατοίκων της Ναζαρέτ»!
Ήταν το μεταγενέστερο Ευαγγέλιο του Ματθαίου που ξεκίνησε την εξαπάτηση ότι ο τίτλος «Ο Ιησούς του Ναζωραίος» πρέπει κατά κάποιον τρόπο να αναφέρεται στη Ναζαρέτ, αναφέροντας την «προφητεία»:
"Και ήρθε και κατοίκησε σε μια πόλη που ονομάζεται Ναζαρέτ: για να μπορεί να εκπληρωθεί που λέγεται από τους προφήτες, θα αποκαλείται Ναζωραίος".- Ματθαίος 2.23.
Με αυτό, ο Matthew κλείνει τον μύθο του για τα πρώτα χρόνια του Ιησού. Ωστόσο, ο Ματθαίος έχει ψευδής λέξη - θα ήθελε σίγουρα να γνωρίζει ότι πουθενά στην εβραϊκή προφητική λογοτεχνία υπάρχει κάποια αναφορά σε ένα Ναζωραίος. Αυτό που είναι «προφητικό» (ή τουλάχιστον αναφέρθηκε αρκετές φορές) στην Αγία Γραφή της Παλαιάς Διαθήκης είναι η εμφάνιση ενός Ναζωρίου . Για παράδειγμα:
"Γιατί, ιδού, θα συλλάβεις και θα φέρεις έναν γιο · και δεν θα έρθει ξυράφι πάνω στο κεφάλι του, γιατί το παιδί θα είναι Ναζωραίος προς τον Θεό από τη μήτρα και θα αρχίσει να παραδώσει τον Ισραήλ από το χέρι των Φιλισταριών . "
- Δικαστές 13.5.
Ο Ματθαίος αντικατοπτρίζει αντικειμενικά μια λέξη στην άλλη. Με την αντικατάσταση του Ναζωρίου («αυτός που ορκίζεται να μεγαλώνει μακριά μαλλιά και υπηρετεί τον Θεό») με έναν όρο που φαίνεται να υποδηλώνει «κάτοικος» , είναι σε θέση να κατασκευάσει μια σύνδεση πατρίδας για τον πλασματικό του ήρωα.
Πώς πήρε το όνομα του χωριού;
Φαίνεται ότι, μαζί με το Nozerim, μια σχετική Εβραϊκή / Χριστιανική παράταξη, εμφανίστηκαν την ίδια εποχή το Evyonim - ' The Poor' (αργότερα που ονομάστηκαν Ebionites). Σύμφωνα με τον Επιφάνη (Επίσκοπος Σαλαμίνας, Κύπρος, γύρω στο 370 μ.Χ.), προέκυψαν μέσα από τους Ναζωραίους. Διακρίνονταν δογματικά από την αρχική ομάδα απορρίπτοντας τον Παύλο και ήταν «Εβραίοι που τιμούν τον Χριστό ως δίκαιο άνθρωπο ...» Επίσης, φαίνεται ότι είχαν τη δική τους πρωτότυπη εκδοχή του Ματθαίου - «Το Ευαγγέλιο στους Εβραίους» . Ένα όνομα που αυτά τα εκκλησιαστικά ονόματα επέλεξαν για τους εαυτούς τους ήταν οι «Κρατικοί της Σύμβασης», στα ΕβραϊκάNozrei haBrit , από όπου Nosrim ή Nazarene!
Με άλλα λόγια, όταν ήρθε η κρίση, οι αρχικοί Ναζωραίοι χωρίστηκαν σε δύο: όσοι προσπάθησαν να επανατοποθετηθούν μέσα στις γενικές αρχές του Ιουδαϊσμού (Evyonim'-Nosrim). και εκείνοι που απέρριψαν τον Ιουδαϊσμό («Christian'-Nosrim)
Τώρα γνωρίζουμε ότι μια ομάδα «ιερατικών» οικογενειών επανεγκαταστάθηκε σε μια περιοχή στην κοιλάδα της Ναζαρέτ μετά την ήττα τους στον πόλεμο Bar Kochbar του 135 μ.Χ. (βλ. Παραπάνω). Φαίνεται πολύ πιθανό ότι ήταν Evyonim-Nosrim και ονόμασαν το χωριό τους 'Nazareth' ή το χωριό 'The Poor' είτε λόγω της αυτοσεβασίας είτε διότι δογματικά έκαναν μια αρετή από τη φτώχεια τους.
«Μακάριοι είναι οι Φτωχοί στο πνεύμα, επειδή η δική τους είναι η βασιλεία του Ουρανού».- Ματθαίος 5,3.
Ο συγγραφέας του Ματθαίου (r -συγγραφέας των πρωτο-Ματθαίου ιστορίες ) άκουσε για τις «ιερείς» οικογένειες να κινούνται σε ένα μέρος στη Γαλιλαία που είχαν αποκαλεί «Nazareth» - και αποφάσισε να χρησιμοποιήσει το όνομα της νέας πόλης για την πατρίδα του τον ήρωά του .
Dodgy Ιστορία, Dodgy Γεωγραφία
Οι αρχικοί συγγραφείς του ευαγγελίου απέφυγαν να εφεύρουν μια παιδική ηλικία, νεολαία ή νεαρή ηλικία για την JC, επειδή δεν ήταν απαραίτητο στο κεντρικό δράμα τους για έναν θνητό / αναγεννημένο θεό ήλιο. Αλλά, όπως γνωρίζουμε, η ιστορία αυξήθηκε με την αφήγηση, ιδιαίτερα καθώς πέρασαν οι δεκαετίες και ο υποσχόμενος λυτρωτής και ο δικαστής απέτυχαν να ξαναεμφανιστούν. Ο συντάκτης του Ευαγγελίου του Μάρκου , αναθεωρώντας το κείμενο κάποτε μεταξύ 140 και 150 μ.Χ., εισήγαγε το όνομα της πόλης μόνο μια φορά, στο κεφάλαιο ένα, με τα εξής λόγια:
"Και έγινε εκείνη την εποχή, ότι ο Ιησούς ήρθε από τη Ναζαρέτ της Γαλιλαίας και βαφτίστηκε από τον Ιωάννη στον Ιορδάνη".
- Mark I, 9.
Κατά ειρωνικό τρόπο, μια ένδειξη ότι αυτή η μόνη αναφορά σε μια πόλη που ονομάζεται Ναζαρέτ στο Μάρκο είναι μια καθυστερημένη παρεμβολή εναρμόνισης βρίσκεται στο Ευαγγέλιο του Ματθαίου . Αντιγράφοντας το ίδιο επεισόδιο βαπτίσματος από μια πρώιμη έκδοση του Μάρκου , ο συγγραφέας του Ματθαίος δεν αναφέρει τη Ναζαρέτ:
" Τότε ο Ιησούς ήρθε από τη Γαλιλαία στον Ιωάννη στον Ιορδάνη για να βαφτιστεί από αυτόν " - Ματθαίος 3.13.
Στην ελληνική νέα διαθήκη χρησιμοποιούνται λιγότερες από ένδεκα διαφορετικές ορθογραφίες για το Ναζωραίος, τη Ναζωραία και τη Ναζαρέτ. Συνολικά, οι λέξεις εμφανίζονται τριάντα μία φορές. Αν και ποτέ δεν θα μαντέψατε από τις αγγλικές μεταφράσεις, σε δεκαεννέα φορές Nazarene ή Nazarean, και όχι Nazareth, προορίζεται. Και στο Ευαγγέλιο του Μάρκου , και οι τέσσερις μεταγενέστερες εμφανίσεις (1,24 · 16,6 · 10,47 · 14,67) η λέξη που χρησιμοποιείται είναι το Ναζωραίος, και όχι η Ναζαρέτ.
Ο μαθητής "ο Ιησούς του Ναζωραίου" στην αρχική ιστορία έγινε "ο Ιησούς, κάτοικος της Ναζαρέτ" στην ενημερωμένη ιστορία του Ματθαίου και του Λουκά . Πράγματι, υπάρχουν ενδείξεις ότι ένα πρώιμο στρώμα στην ανάπτυξη του Μάρκου ευνόησε το Κάπερναμ ως την πατρίδα του Ιησού ( σπίτι των έξι πιο διακεκριμένων μαθητών, χώρος για πολλά σημαντικά θαύματα κλπ. ).
Μπορούμε να εντοπίσουμε την επακόλουθη ανύψωση της Ναζαρέτ στο Ευαγγέλιο του Λουκά . Ο Λουκάς είναι ο συγγραφέας που τονίζει τους δεσμούς της JC με τη «Ναζαρέτ». Ο Λουκάς είναι ο συγγραφέας που βγαίνει από το δρόμο του για να καταδείξει μια στάση κατά του Καπελαναύμου. Οι μελετητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι ο Λουκάς δεν ήταν ο ίδιος Εβραίος λόγω των «λαμπρών λαθών του στα εβραϊκά πράγματα». Κάνει επίσης λάθη στη γεωγραφία του. Ξέρει λίγα για τον τόπο και στο μίνι-δράμα του περιγράφει ένα αδύνατο περιστατικό:
"... και τον έφεραν στο γκρεμό του βουνού που χτίστηκε η πόλη τους". - Λουκάς 4.29.
Η Νάζαρεθ, στην πραγματικότητα, βρίσκεται σε μια κατάθλιψη, μέσα σε ήσυχους λόφους. Η όλη περιοχή χαρακτηρίζεται από πεδιάδες και ήπια υψώματα χωρίς αιχμηρές κορυφές ή απόκρημνους βράχους. Το έδαφος είναι σωστά κατανοητό ως μια μεγάλη λεκάνη , γιατί σε μια κατεύθυνση είναι η πολύ χαμηλότερη πεδιάδα του Εστραδάλων . Αλλά δεν υπάρχει καμία συγκάλυψη Nazareth είναι χτισμένο σε μια κοιλάδα και όχι σε ένα βουνό. Ακόμα και η μεσαιωνική πόλη κάθισε κάτω από την κορυφή - προστατευμένη από τον άνεμο. Ξεκινώντας μόνο το 1957, το εβραϊκό προάστιο που ονομαζόταν 'Nazerat Illit' ('Upper Nazareth') χτίστηκε στην κορυφή των λόφων στα ανατολικά της πόλης.
Τα νέα στοιχεία (κάτω από αυτό το κτίριο): - υποτιθέμενη τοποθεσία της πόλης του 1ου αιώνα Nazareth |
Ιστορικό & Δεξιά:
' Όρος του Precipice ' (γνωστός και ως 'Leap Lord')
| Ίσως το πλήθος να απειλούσε πραγματικά να κυλάει το JC κάτω από την πλαγιά; |
Θα χρειαστεί αρκετός χρόνος για να φτάσετε από τη συναγωγή του κέντρου της πόλης και να ανακατεύετε στην κορυφή του 'γκρεμού'! |
Η πόλη που οικοδομήθηκε η Θεολογία
Στον 3ο αιώνα η Πατρίδα ο Ωριγένη ήξερε την ιστορία του Ευαγγελίου της πόλης της Ναζαρέτ - αλλά δεν είχε σαφή ιδέα πού ήταν - παρόλο που έζησε στην Καισάρεια, μόλις τριάντα μίλια από την σημερινή πόλη! Ακόμη και στην εποχή του Ωριγένη, καθώς η Εκκλησία έγινε πιο θεσμοθετημένη, αναπτύχθηκε έντονη αντιπαλότητα μεταξύ των πατριαρχών της Καισάρειας και της Ιερουσαλήμ. Αυτή η αντιπαλότητα λύθηκε μόνο (στην εύνοια της Ιερουσαλήμ) στη Χαλκηδόνα το 451. Μέρος της αντιπαλότητας επικεντρώθηκε στον έλεγχο των «αγίων τόπων» . Ως εκ τούτου, η «διαπίστωση» της χαμένης πόλης της Ναζαρέτ ήταν θέμα μεγάλης σημασίας,
Προχωρώντας στη διάσωση, στις αρχές του 4ου αιώνα, ήρθε η 80χρονη πριγκήπισσα αυτοκράτειρα Ελένη . Προετοιμάζοντας το δρόμο για μια επικείμενη συνάντηση με τον δημιουργό της με ένα πρόγραμμα « Έργων» , έκανε ένα προσκύνημα που σώσει τη συνείδηση στην Παλαιστίνη. Στην περιοχή της Ναζαρέτ δεν μπορούσε να βρει τίποτααλλά ένα αρχαίο πηγάδι - στην πραγματικότητα η μόνη πηγή νερού στην περιοχή (η οποία καταστρέφει από μόνη της την ιδέα ότι υπήρχε ποτέ μια «πόλη»). Χωρίς αμφιβολία ενθαρρύνθηκε από τους ντόπιους, η Ελένη έγραφε αμέσως την τρύπα στο έδαφος «το πηγάδι της Μαρίας» και είχε μια μικρή βασιλική που χτίστηκε πάνω από το σημείο. Βολικά, τα ευαγγέλια δεν κατόρθωσαν να καταστήσουν σαφές πού ακριβώς ήρθε η Μαρία όταν ο αρχάγγελος Γαβριήλ έφτασε να καλεί. Έτσι, η περιοχή του Φρέατος απέκτησε τοπική υποστήριξη για την θεία επίσκεψη και η Ναζαρέτ απέκτησε την πρώτη της εκδήλωση .
Η Ελένη δημιούργησε την επιχείρηση προσκυνήματος, η οποία δεν έχει σταματήσει ποτέ. Ωστόσο β ριν το πέρασμα της αυτοκρατορικής μεγιστάνας, δεν υπάρχει ούτε μία αρχαία πηγή καθιέρωσε μια συγκεκριμένη θέση για την «Nazara» των ευαγγελίων.
|
Προσκυνηματική διαδρομή του 4ου αιώνα - και ΟΧΙ NAZARETH!
|
Μια γενιά μετά την περιπλανώμενη αυτοκράτειρα είχε ταξιδέψει, ένας άλλος γηριατρικός μεγαλοπρεπής, η κυρία Egeria , πέρασε χρόνια στην «γη όλο και πιο άγια την ημέρα» .
Η Εζέρια, όπως και ο τότε αυτοκράτορας Θεοδοσίου και σχεδόν σίγουρα μέρος της αυτοκρατορικής περιχώρας, έφτασε στην περιοχή της Ναζαρέτ το 383. Αυτή τη φορά οι μοναχοί του έδειξαν μια « μεγάλη και εξαιρετική σπηλιά» και έδωσαν τη διαβεβαίωση ότι αυτό ήταν όπου η Μαρία είχε ζήσει. Οι Θεματοφύλακες της Σπηλιάς, που δεν πρέπει να υπερβαίνουν τους Κρατητές του Κοιτώπου, επέμειναν ότι το σπήλαιο, όχι το πηγάδι, ήταν ο τόπος της θείας επίσκεψης. Αυτό το λεγόμενο «σπήλαιο» έγινε ένα άλλο αξιοθέατο προσκυνήματος, πάνω στο οποίο -σε 570- αυξήθηκε η βασιλική μιας άλλης εκκλησίας. Σήμερα, πάνω και γύρω από το Σεβάσμιο Σπήλαιο, βρίσκεται το μεγαλύτερο χριστιανικό θεματικό πάρκο στη Μέση Ανατολή.
Ρωμαϊκός Χάρτης του 4ου Αιώνα - και ΟΧΙ NAZARETH!
Η ακτή Levantine από τον λεγόμενο χάρτη Peutinger ή το "τραπέζι" ( Tabula Peutingeriana ), με τη δύση στην κορυφή. Ο πλήρης χάρτης είναι πλάτος είκοσι δύο μέτρων και ονομάζεται έτσι για τον Conrad Peutinger, έναν γερμανικό αρχαιολόγο του 16ου αιώνα και σήμερα διοργανώνεται στη Βιέννη. Ο χάρτης είναι στην πραγματικότητα ένα μεσαιωνικό αντίγραφο (12ος ή 13ος αιώνας) ενός αρχαίου Ρωμαίου του 4ου αιώνα (παρουσιάζει την Κωνσταντινούπολη, που ιδρύθηκε το έτος 328). Ολόκληρος ο κόσμος που είναι γνωστός στους Ρωμαίους εκπροσωπείται, από την Ισπανία στα δυτικά έως την ανατολή στην Ινδία.
Στο τμήμα που εμφανίζεται εδώ, κάτω από την πόλη της Αίλια Καπιτωλίνας (αριστερά στο κέντρο), ο χάρτης δείχνει μια τοποθεσία που είχε φτάσει στο στάδιο αυτό στο χριστιανικό όνειρο - το Όρος των ελιών (κόκκινο). Ο χαρτογράφος αυτού του μοναδικού δίσκου ονομάζεται πάνω από 3000 θέσεις. Και μάντεψε τι? - δεν αναφέρεται στη Ναζαρέτ!
|
Μέχρι τα τέλη του 4ου αιώνα -ότε καιρό η Εκκλησία είχε τον έλεγχο της θεολογικής ορθότητας- ο Ναζωραίος περιγράφηκε σωστά από τον Ιερομόνα ως «ένα πολύ μικρό χωριό στη Γαλιλαία» ( Ομόε 141: 3). Πρέπει να γνωρίζει: είχε ξεφύγει από το σκάνδαλο στην Ιταλία για να δημιουργήσει μια εκκλησιαστική υποχώρηση στην περιοχή για τους Ρωμαίους με ψηλά τακούνια. Το χωριό οφείλει την ύπαρξή του στην αυτοκρατορική διαδρομή μισό αιώνα πριν.
Μέχρι τον 5ο αιώνα ο υποτιθέμενος χώρος της Ναζαρέτ, ο οποίος χαρακτηρίστηκε από τις δύο εκκλησίες, είχε γίνει ένας βασικός προορισμός για τους ευσεβείς προσκυνητές. Γνωρίζουμε μια επίσκεψη του Piacenza το 570, ενός επισκέπτη Arculf το 638, ενός Wilhebald το 724, ενός Al Mas'udi το 943. Το Sewulf το 1102, όπως και οι παλαιότεροι επισκέπτες, ανέφερε ότι μόνο ο εκκλησιαστικός ναός θα δούμε.
Σε 636 αραβικούς στρατούς υπερισχύει η βυζαντινή κατοχή στην Παλαιστίνη, συμπεριλαμβανομένης της Ναζαρέτ. Μια χριστιανική παρουσία συνέχισε στην περιοχή, αν και υπόκειτο σε περιορισμούς και βαρύτατους φόρους. Σχεδόν πέντε αιώνες αργότερα, οι Σταυροφόροι κατέλαβαν την κοιλάδα και έχτισαν ένα φρούριο. Στα θεμέλια της παλαιότερης βυζαντινής «σπηλιάς» εκκλησίας χτίστηκαν κάτι λίγο πιο μεγαλοπρεπές, περισσότερο κατάλληλο για τον κάτοικο επίσκοπο τους.
Παλιά πόλη Nazareth - ένα εκκλησιαστικό θεματικό πάρκο
| |
|
Σήμερα, περισσότεροι από ένα εκατομμύριο επισκέπτες (το πενήντα τοις εκατό των επισκεπτών του Ισραήλ) καλούν στη Ναζαρέτ. Ποιος θα ήθελε να χαλάσει το πάρτι; Έτσι λοιπόν ίσως να το κρατάτε ήσυχο
Τα αποδεικτικά στοιχεία για την πόλη του Ναζωραίου του 1ου αιώνα δεν υπάρχουν - όχι λογοτεχνικά, όχι αρχαιολογικά και όχι ιστορικά. Είναι μια φανταστική πόλη για έναν φανταστικό θεό-άνθρωπο.
Πηγές:René Salm, Ο μύθος της Ναζαρέτ (Kevalin, 2007)
Dan Cohn-Sherbok, Ο Εσταυρωμένος Εβραίος (Harper Collins, 1992)
Henry Hart Milman, Η Ιστορία των Εβραίων (Everyman, 1939)
Ιώσηπος, Το εβραϊκό πόλεμο (Penguin, 1959) Ο
Jonathan Reed, η Αρχαιολογία και ο Γαλιλαίος Ιησούς: Μια επανεξέταση των αποδεικτικών στοιχείων (Trinity, 2002)
Leslie Houlden (Ed.), Ιουδαϊσμός και Χριστιανισμός (Routledge, 1988
Karen Armstrong, Η ιστορία της Ιερουσαλήμ (Harper Collins,
Ο Ιωνάθαν Ν. Τούμπ, Καναναίτης (1998) Ο
Norman Cantor, Η Ιερή Αλυσίδα - Ιστορία των Εβραίων (Harper Collins, 1994)
Dan Cohn-Sherbok, Ο Εσταυρωμένος Εβραίος (Harper Collins, 1992)
Henry Hart Milman, Η Ιστορία των Εβραίων (Everyman, 1939)
Ιώσηπος, Το εβραϊκό πόλεμο (Penguin, 1959) Ο
Jonathan Reed, η Αρχαιολογία και ο Γαλιλαίος Ιησούς: Μια επανεξέταση των αποδεικτικών στοιχείων (Trinity, 2002)
Leslie Houlden (Ed.), Ιουδαϊσμός και Χριστιανισμός (Routledge, 1988
Karen Armstrong, Η ιστορία της Ιερουσαλήμ (Harper Collins,
Ο Ιωνάθαν Ν. Τούμπ, Καναναίτης (1998) Ο
Norman Cantor, Η Ιερή Αλυσίδα - Ιστορία των Εβραίων (Harper Collins, 1994)
Nazareth App
Θα μπορούσατε να μάθετε περισσότερα για την πόλη της Ναζαρέτ και έχει ιστορική σημασία από τη λήψη αυτού του συνδέσμου στο Android Store Play Store
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Υποβάλλοντας το σχόλιο σου επιβεβαιώνεις ότι έχεις διαβάσει και αποδεχθεί τους όρους χρήσης και σχολιασμού του μπλογκ. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
http://eleusisdiagoridon.blogspot.gr/2013/08/blog-post_49.html