Στην δημοσίευση μου για τα αρχαία νομίσματα με τα σύμβολα του Διονύσου, έχω δείξει ότι ο αριθμός τέσσερα προσδιορίζει την θεότητα του Διονύσου. Ο θεός υμνείται από τους ορφικούς ως τετράφωτος και τετρακέρατος, ενώ σε όλα τα νομισματα, το τετραγωνο και το στοιχείο τέσσερα είναι αυτό που κυριαρχεί.
Ο ΣΤΑΥΡΟΣ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΝΟΜΙΣΜΑΤΑ
Ο Διόνυσος ως φύση, είναι τα τέσσερα στοιχεία της ύλης. Γη, φωτιά, νερό και αέρας, είναι τα τέσσερα στοιχεία που αποτελούν τον υλικό κόσμο.
Στην προσωκρατική φιλοσοφία μας λένε οι σύγχρονοι φιλόσοφοι, οι Έλληνες προσπάθησαν να αναγνωρίσουν σε ένα στοιχείο της φύσεως τον θεό ή αυτό που ονόμαζαν πρώτη ουσία. Γι αυτό τον λόγο θεωρούνται κατά κάποιο τρόπο υλιστές. Αρχαιότερος ο Θαλής ο Μιλήσιος, εξέφρασε την άποψη των πιο αρχαίων θρησκειών και κυρίως της Αιγυπτιακής, λέγοντας ότι το νερό είναι η πρώτη ουσία. Ο Ηράκλειτος ακολουθώντας μια άλλη παράδοση, την ίδια που ακολούθησαν ο Εμπεδοκλής και οι Πυθαγόριοι, θεώρησαν ως πρώτο στοιχείο την φωτιά, όπως οι Πέρσες. Ο Αναξιμένης θεώρησε ως πρώτο στοιχείο τον αέρα. Η γη, η οποία είναι το τέταρτο στοιχείο, συμπληρώνει τα στοιχεία της φύσης, τα οποία για να κατανοήσουμε την ποιότητα τους, πρέπει να δεχθούμε ότι είναι πνευματικές αρχές και όχι υλικά τα οποία υπάρχουν μόνο στην υλική πραγματικότητα. Τα τέσσερα στοιχεία είναι τρόποι με τους οποίους εμφανίζεται και υπάρχει η φύση. Είναι και τα τέσσερα ιερά και αναλογούν σε συμπαντικές πνευματικές δυνάμεις, τις οποίες μέχρι σήμερα η μαγεία και η αλχημεία αλλά και άλλες πνευματικές επιστήμες, ονομάζουν στοιχειακές δυνάμεις.
Αυτό το οποίο πρέπει αρχικά να γίνει κατανοητό είναι πως τα τέσσερα στοιχεία δεν υπάρχουν ξεχωριστά το καθένα αλλά λειτουργούν πάντα και τα τέσσερα μαζί για να χτίσουν αυτή την υλική πραγματικότητα. Το ένα στοιχείο μετατρέπεται σε άλλο για να δημιουργηθεί μια αλυσίδα από φαινόμενα τα οποία δημιουργούν το μεταβλητό σύμπαν. Έτσι για τον Θαλή όλα τα γέννησε το νερό, καθώς η ίδια η γη πλέει πάνω στο νερό, ενώ για τον Ηράκλειτο όλα θα μετατραπούν σε φωτιά και θα ξαναγίνουν πάλι κόσμος των τεσσάρων στοιχείων.
Κατά κάποιο τρόπο κάθε στοιχείο είναι κεντρικό και πρωταρχικό. Κανένα στοιχείο δεν κυβερνά τον κόσμο. Στην καρδιά κεντρικό στοιχείο είναι ο αέρας. Στο νου κεντρικό στοιχείο είναι το πυρ. Στο σώμα κεντρικό στοιχείο είναι η γη. Στο πνεύμα κεντρικό στοιχείο είναι το νερό. Όπου το ένα στοιχείο είναι κεντρικό τα άλλα τρία στοιχεία το περιβάλλουν.
Κατά κάποιο τρόπο κάθε στοιχείο είναι κεντρικό και πρωταρχικό. Κανένα στοιχείο δεν κυβερνά τον κόσμο. Στην καρδιά κεντρικό στοιχείο είναι ο αέρας. Στο νου κεντρικό στοιχείο είναι το πυρ. Στο σώμα κεντρικό στοιχείο είναι η γη. Στο πνεύμα κεντρικό στοιχείο είναι το νερό. Όπου το ένα στοιχείο είναι κεντρικό τα άλλα τρία στοιχεία το περιβάλλουν.
Τα τέσσερα στοιχεία αποτελούν την βάση του υλικού κόσμου και συμβολίζονται με τις τέσσερις γωνίες του τετραγώνου και τις τέσσερις ίσες πλευρές του. ‘Ετσι όταν λέμε γη, καμιά φορά εννοούμε τον υλικό κόσμο, ο οποίος αποτελείται από αυτά τα τέσσερα στοιχεία. Τα τέσσερα σημεία του ορίζοντα, καθορίζουν τα όρια αυτού του υλικού κόσμου. Η σύγχρονη επιστήμη αποκάλυψε μάλιστα πως όλη η οργανική ζωή στηρίζεται στις τέσσερις βάσεις του DNA.
Τα τέσσερα στοιχεία χωρίζονται στα δύο καθοδικά, τη γη και το νερό και δύο ανοδικά τη φωτιά και τον αέρα. Ο Αριστοτέλης στο περί Ουρανού λέει ότι τα πάντα όλα είναι τρία, τα δύο ανοδικά, τα δύο καθοδικά και το τρίτο στοιχείο, ο αιθέρας, όπου τα όντα κινούνται κυκλικά. Με αυτόν τον τρόπο ο Αριστοτέλης καθορίζει τις τρεις πρώτες υποστάσεις σύμφωνα με τις κινήσεις τους. Αποδίδει με αυτόν τον τρόπο την δυάδα στα εις ευθείαν κινούμενα στοιχεία και την μονάδα στα κυκλικώς κινούμενα. Και αυτό είναι το όλον σύμφωνα με τον Αριστοτέλη.
Η καρδια
Ο αριθμός τέσσερα είναι λοιπόν ο αριθμός του Διονύσου αλλά και της καρδιάς. Τετράχωρη είναι η ανθρώπινη καρδιά, και στην ινδική σοφία είναι στο τέταρτο τσάκρα. Μεχρι το τέταρτο τσάκρα, το αναχάτα, όλα τα στοιχεία είναι υλικά. Η καρδιά λειτουργεί με το στοιχείο του αέρα. Το κέντρο του σύμπαντος, ο εν σαρκί θεός Διόνυσος, βρίσκεται στην ύλη, φτιαγμένος από τα τέσσερα στοιχεία, στα οποία τον έχουν διαχωρίσει οι Τιτάνες. Προς τα πάνω αέρας και φωτιά, προς τα κάτω, νερό και γή. Εκεί στην καρδιά βρίσκεται το κέντρο του σύμπαντος. Στην ύλη. Στα στοιχεία.
Η τετράδα
Δια της φυσικής επαυξήσεως εις την τετραδα όλα τα υπάρχοντα εις τον κόσμον συμπληρούνται, γενικως και μερικως. Η τετρας η οποία είναι ο μετρητης και η συγκράτησις των πάντων, αλλά και ότι έχει όριον έως αυτήν η ενσωμάτωσις και η διάστασις εις τρία, διότι το μικρότερον και το κατεξοχήν εμφανιζόμενος σώμα η πυραμίς, φαίνεται δια της τετράδος, είτε των γωνιών είτε των επιπέδων, όπως ακριβώς και το αισθητόν από υλικόν και μορφήν, το οποίον είναι αποτέλεσμα με τρεις διαστάσεις, είναι μεταξύ τεσσάρων ορίων (τριών υλικών διαστάσεων και μορφής)
Λέγεται, μάλιστα ότι η κατανόησις της εις τας υπάρξεις αληθείας και η σταθερά ακι επιστημονική διάγνωσις γίνεται καλλίτερον και πλέον απροσκόπτως δια των τεσσάρων μαθηματικών επιστημών.
Τέσσαρες βέβαια είναι οι κλίμακες προς την κατάκτησιν της σοφίας, η αριθμιτική, η μουσική, η γεωμετρία και η αστρονομία.
Επειδή δε είναι τοιαύτη η τετρας, δι αυτής ωρκίζοντο οι άνδρες εις τον Πυθαγόρα, εφ΄όσον προφανώς εξεπλήττοντο και επευφήμουν δια την ανακάλυψιν, ακριβώς όπως και ο Εμπεδοκλής λέγει: Όχι εις το όνομα εκείνου ο οποιος παρέδωσε την τετρακτυν αλλα, εις το ιδικό μας γένος (η οικογένεια των μεμυημένων βεβαίως) η οποία περιέχει την πηγήν της αειρύτου φύσεως και τα στοιχεία της.
ΒΑΣΙΛΑΚΗΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ - ΕΛΛΗΝ ΑΣΕΒΗΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Υποβάλλοντας το σχόλιο σου επιβεβαιώνεις ότι έχεις διαβάσει και αποδεχθεί τους όρους χρήσης και σχολιασμού του μπλογκ. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
http://eleusisdiagoridon.blogspot.gr/2013/08/blog-post_49.html