Το αίτημα για την προσωρινή αναστολή της απόφασης του ΙΚΑ ΕΤΑΜ Ρόδου με
την οποία δεσμεύτηκε ο Αριθμός Φορολογικού Μητρώου του, ως συνυπεύθυνου για τις οφειλές «μαμούθ» των δημοτικών επιχειρήσεων σε ασφαλιστικές εισφορές παρελθόντων ετών, έχει ήδη απορριφθεί.
Οι οφειλές, που αρχικώς καταλογίστηκαν στον Δήμο Ρόδου, όπως έγραψε η «δημοκρατική», αφορούν ασφαλιστικές εισφορές της ΑΔΕΚΤ ΑΕ, της ΡΟΔΩΝ ΑΕ, της ΑΔΕΚΑΜ ΑΕ, της Δημοτικής Αναπτυξιακής Επιχείρησης Αφάντου, της Δημοτικής Επιχείρησης Ιαλυσού και της Δημοτικής Επιχείρησης Τουρισμού, Αθλητισμού, Πολιτισμού και Πρόνοιας Αρχαγγέλου.
Ενώ η συγκεκριμένη υπόθεση εκκρεμεί άνοιξε και ένα νέο κεφάλαιο μετά την κοινοποίηση και νέας απόφασης περί συνυπαιτιότητάς του Δήμου Ρόοδυ στις οφειλές 7 δημοτικών επιχειρήσεων και συγκεκριμένα σε οφειλές της «Δημοτικής Επιχείρησης Κατασκευών του Δήμου Καλλιθέας», της «Δημοτικής Κοινωφελούς Επιχείρησης Αστικών Συγκοινωνιών Καλλιθέας», της «Δημοτικής Επιχείρησης Προστασίας Περιβάλλοντος του Δήμου Πεταλούδων», της «Δημοτικής Ανώνυμης Εταιρείας Λινδίων», της «Δημοτικής Επιχείρησης Πολιτισμού – Περιβάλλοντος – Αθλητισμού – Τουρισμού και Ανάπτυξης του Δήμου Λινδίων», της «Μονομετοχικής Δημοτικής Ανώνυμης Εταιρείας Καλλιθέας ΑΔΕΚ ΑΕ» και της «Ανώνυμης Διαδημοτικής Επιχείρησης Αφάντου – Ψίνθου και Αρχίπολης».
Στην αίτησή του ο Δήμος Ρόδου εξέθεσε ότι οι ασφαλιστικές εισφορές των εταιρειών δεν συγκαταλέγονται μεταξύ των οφειλών, που υποχρεωτικώς με την εφαρμογή του Καλλικράτη περιήλθαν στον ενιαίο Δήμο και χαρακτηρίζει άκυρη την από 8 Νοεμβρίου 2013 απόφαση του ΙΚΑ Ρόδου.
Ο Δήμος Ρόδου διατείνεται παραπέρα ότι οι εταιρείες ΑΔΕΚΤ ΑΕ, ΡΟΔΩΝ ΑΕ, ΑΔΕΚΑΜ ΑΕ, Δημοτική Αναπτυξιακή Επιχείρηση Αφάντου, Δημοτική Επιχείρηση Ιαλυσού και Δημοτική Επιχείρηση Τουρισμού, Αθλητισμού, Πολιτισμού και Πρόνοιας Αρχαγγέλου, τελούν σε εκκαθάριση αλλά και σε έλεγχο από το Ελεγκτικό Συνέδριο και ως εκ τούτου είναι αδύνατο να εξοφληθούν οι οφειλές.
Επεσήμανε μεταξύ άλλων ότι τα βιβλία της ΑΔΕΚΑΜ έχουν κατασχεθεί από την Εισαγγελία Πλημμελειοδικών Ρόδου και έχουν σφραγιστεί τα γραφεία της, ενώ τονίζει ότι ήδη το ΙΚΑ Ρόδου έχει κατασχέσει εις χείρας τρίτων απαιτήσεις της ΡΟΔΩΝ ΑΕ από μισθώματα.
Τόνισε επιπλέον ότι ήδη το ΙΚΑ Ρόδου έχει κινήσει και ποινική διαδικασία σε βάρος διοικήσεων των εταιρειών, ενώ δηλώνει οικονομική αδυναμία, επισημαίνοντας ότι ο Δήμος Ρόδου συγκαταλέγεται μεταξύ των 13 υπερχρεωμένων δήμων της χώρας.
Το ΙΚΑ από την άλλη διατείνεται ότι μετά την έκδοση του Ν.4071/2012 διενήργησε έρευνα στον Δήμο Ρόδου, στα νομικά πρόσωπα του και στις δημοτικές επιχειρήσεις.
Αφού συγκέντρωσε και εξέτασε όλα τα απαραίτητα στοιχεία, κατέληξε στην έκδοση απόφασης με την οποία κατέστησε τον Δήμο συνυπεύθυνο για τις οφειλές των δημοτικών επιχειρήσεων, οι οποίες τελούν σε καθεστώς λύσης ή εκκαθάρισης και οι οποίες οφείλουν εισφορές για το προσωπικό που απασχόλησαν.
Όπως ισχυρίζεται το ΙΚΑ η διάταξη του Ν. 4071/2012, όπως συμπληρώθηκε και ισχύει με το άρθρο 77 του Ν.4170/2013 (σχ. εγκύκλιος ΙΚΑ 62/2013), αναφέρει ότι «οι οφειλές προς το ελληνικό δημόσιο και το ΙΚΑ των αμιγών δημοτικών επιχειρήσεων, του Π.Δ. 401/1995 ή των κοινωφελών επιχειρήσεων» των αστικών μη κερδοσκοπικών επιχειρήσεων των ΟTA, καθώς και των επιχειρήσεων των τέως νομαρχιακών αυτοδιοικήσεων, που περιήλθαν στις Περιφέρειες, οι οποίες λύθηκαν και τελούν υπό καθεστώς εκκαθάρισης, βεβαιωμένες ταμειακά ή μη έως και τις 31/12/2010 απαλλάσσονται υπό πρόσθετους φόρους, πρόστιμα, προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής και κάθε μορφής επιβαρύνσεις και η εξόφλησή τους γίνεται υποχρεωτικά από τους ΟΤΑ, που τους έχουν συστήσει».
Βάσει του Καλλικράτη οι δέκα πρώην Δήμοι της Ρόδου συγχωνεύτηκαν και αποτέλεσαν ένα νέο Δήμο, ο οποίος είναι καθολικός διάδοχος των καταργηθέντων όσον αφορά όλα τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους.
Επιπλέον εκδόθηκε και η υπ. Αρίθμ. 17/1996 Εγκύκλιος ΙΚΑ-ΕΤΑΜ καθώς και η υπ.αρίθμ. 732/1995 γνωμοδότηση του νομικού συμβουλίου του κράτους που περιλαμβάνονται οι προϋποθέσεις για την ύπαρξη συνυπευθυνότητας ανάμεσα σε εργοδότες.
Σημειώνει επιπλέον ότι έχει υπάρξει μεταβίβαση των παγίων όλων των ανωτέρω επιχειρήσεων είτε στον Δήμο, είτε σε άλλες δημοτικές επιχειρήσεις που σημαίνει ότι βάσει του άρθρου 379 του αστικού κώδικα υπάρχει αλληλέγγυος ευθύνη τόσο της μεταβιβάζουσας επιχείρησης όσο και της αποκτώσας.
Τονίζει επιπλέον ότι έγινε μεταφορά του μεγαλύτερου μέρους του προσωπικού των ως άνω επιχειρήσεων στον Δήμο Ρόδου ή σε νομικά πρόσωπα και επιχειρήσεις αυτού αλλά και οι υπ’ αρίθμ. 291/2007 και 266/2008 αποφάσεις του Δ.Σ. Ρόδου με τις οποίες ομοφώνως ανέλαβε τις οφειλές προς το ΙΚΑ της ΑΔΕΚΤ ΑΕ, μέσω προγράμματος δανειοδότησης, αλλά έως σήμερα δεν προχώρησε σε ρύθμιση ή εξόφλησή τους.
Όλες σχεδόν οι οφειλές προέρχονται από ασφαλιστικές εισφορές του προσωπικού που απασχόλησαν και δεν κατέβαλλαν, για τις οποίες ουδεμία αμφισβήτηση υπάρχει, ενώ τα αναγκαστικά μέτρα που ελήφθησαν από το ΙΚΑ έως σήμερα (μηνυτήριες αναφορές, μη έκδοση ασφαλιστικής ενημερότητας, κατασχέσεις εις χείρας τρίτων, μπλοκάρισμα ατομικού ΑΦΜ των διοικούντων τις επιχειρήσεις κ.α.), εις βάρος τόσο των επιχειρήσεων αυτών όσο και των κατά νόμο υπευθύνων τους, δεν απέφεραν σχεδόν κανένα αποτέλεσμα.
Το ΙΚΑ επισημαίνει παραπέρα ότι οι επιχειρήσεις αυτές έχουν διακόψει τη λειτουργία τους και βρίσκονται στο στάδιο της εκκαθάρισης και δεν διαθέτουν κανένα περιουσιακό στοιχείο και κανένα άλλο έσοδο προκειμένου να εξοφληθούν οι οφειλές τους.
Επισημαίνει επιπλέον ότι οι οφειλές των επιχειρήσεων είναι παλαιών ετών και υπάρχει ο κίνδυνος παραγραφής τους και οριστικής απώλειάς τους αλλά και ότι πολλοί εργαζόμενοι που απασχολήθηκαν στις εν λόγω επιχειρήσεις έχουν ήδη συνταξιοδοτηθεί από το ΙΚΑ χωρίς να έχουν καταβληθεί οι αναλογούσες για αυτούς ασφαλιστικές εισφορές.
Πηγή:www.dimokratiki.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Υποβάλλοντας το σχόλιο σου επιβεβαιώνεις ότι έχεις διαβάσει και αποδεχθεί τους όρους χρήσης και σχολιασμού του μπλογκ. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
http://eleusisdiagoridon.blogspot.gr/2013/08/blog-post_49.html