Πέμπτη 30 Ιουλίου 2015

Ποιοι είναι οι Ρόδιοι “Εθνικοί”, μέλη της “Ελληνικής Εθνικής Θρησκείας”



Με αφορμή την εορτή των ‘Διόσκουρων’ Κάστωρα και Πολυδεύκη πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 26 Ιουλίου 2015 τελετή από τα μέλη της Ελληνικής Εθνικής Θρησκείας (Δωδεκάθεο) στον ιερό βωμό του Πανός που βρίσκεται στο Ροδίνι.

Κατά την τελετή έγιναν επικλήσεις στην Αθηνά, στον Απόλλωνα, στην Λευκοθέα και στους Διόσκουρους ενώ προσφέρθηκαν σπονδές (με φρούτα, καρπούς, κρασί, γάλα, νερό κ.ά).

Η δημοσιογράφος Πέγκυ Ντόκου βρέθηκε στην τελετή και συνομίλησε με τον κ. Μπάμπη Οικονόμου, ο οποίος έδωσε το στίγμα για τα μέλη της “Ελληνικής Εθνικής Θρησκείας” – όπως ονομάζεται.


1. Κύριε Οικονόμου ας ξεκινήσουμε με μια σύντομη αναφορά για την αρχαία ελληνική θρησκεία. Όλοι απορούν εάν μπορεί να ‘αναβιώσει’ στον 21ο αιώνα ή αν οι συνεχιστές της μπορούν να την καταστήσουν ενεργή όπως στην αρχαιότητα;

Είναι παλιό το ερώτημα αν αναλογιστείς ότι τέθηκε κατά τους πρώτους χριστιανικούς αιώνες. Επί της ουσίας της η Εθνική μας θρησκεία ούτε πέθανε ούτε απενεργοποιήθηκε, εμφανίζεται μπροστά μας πάντα οικεία, να φέρω ένα παράδειγμα, περπατώντας στο λόφο του Μόντε Σμιθ και αντικρίζοντας το ναό του Απόλλωνα δεν αποκαλύπτεται μπροστά μας νοητά η εικόνα του θρησκευτικού συναισθήματος των προγόνων μας;

Οι Θεοί των Ελλήνων αποτελούν ένα αναπόσπαστο κομμάτι της ιστορίας και του πολιτισμού μας καθ’ όλους τους αιώνες, από την καρδιά του ελληνισμού ξεπήδησαν και ερμηνεύτηκαν οι Ιδέες για το Θείο που σημάδευσαν την μοίρα όλου του δυτικού πολιτισμού, μπόλιασαν τους ανθρώπους και τις παραδόσεις τους, αργότερα  και με την επιβολή του χριστιανισμού συνέχισαν να απεικονίζονται στο πνεύμα, στην παράδοση και στα θρησκευτικά μας έθιμα, άλλοτε φανερά και άλλοτε κρυφά.

Η φύση του ανθρώπου και ειδικότερα του έλληνα είναι σταθερή στον χρόνο, ναι είμαστε ανασφαλείς σαν λαός, ικανοί για το καλύτερο ή το χειρότερο, από εκεί εκπορεύεται η ικανότητα μας να καταστήσουμε ενεργή σε όλο το φάσμα της την πατρογονική μας παράδοση, δεν χρειαζόμαστε κάποιο μυστικό ή θείο άγγιγμα, παρά μόνο να ακολουθήσουμε και να μεγεθύνουμε τα ήθη και τα έθιμα μας, τα άγραφτα νόμιμα μας.

2. Οι Έλληνες μεγαλώνουμε με την σπουδή της αρχαιότητας και γνωρίζοντας αρκετά πράγματα για την ‘πατρώα θρησκεία’ όπως ονομάζεται. Ωστόσο το μεγαλύτερο ποσοστό σήμερα, είναι χριστιανοί ορθόδοξοι. Πιστεύετε ότι ο Έλληνας μπορεί εύκολα να επιλέξει ανάμεσα στην ορθοδοξία και στους αρχαίους θεούς;

 Έχουμε καταγεγραμμένες μνήμες μέσα μας ας μην το ξεχνάμε, η επιλογή είναι θέμα χρόνου και συγκυριών, η σπουδή στον ελληνισμό – όπως ανέφερες – που πήραμε στο μαθητικά μας χρόνια είναι το κλειδί. Η ευκολία τώρα εξαρτάται πρωτίστως  από την σωστή ερμηνεία και αποσυμβολισμό του μυθικού και φιλοσοφικού λόγου. Δεν θα χρησιμοποιούσα την λέξη επιλογή όμως , αλλά μετάβαση, ή επιστροφή, ή μέθεξη του θεσμικού φαντασιακού μας στην Ελληνική Σοφία, και γιατί το λέω αυτό;

Γιατί ως Εθνικοί το βλέπουμε και το αισθανόμαστε συνεχώς στο περίγυρο μας. Συνειδητά ή ασυνείδητα φίλοι και γνωστοί  έλκονται από την απλότητα, την καθαρότητα  και την  αμεσότητα του Κλασσικού Ελληνικού Λόγου. Ειδικά τώρα που το θρησκευτικό και πολιτικό κατεστημένο δείχνει τον παραλογισμό του, ο λεγόμενος ελληνοχριστιανικός πολιτισμός δεν μπορεί να κρύψει πια τις αδυναμίες του. Ο μέσος Έλληνας σιχάθηκε να βλέπει τους ταγούς του Έθνους  άλλα να πιστεύουν, άλλα να λένε και άλλα να κάνουν.

3. Οι ‘εθνικοί’ αντιμετωπίζετε πρόβλημα με τη νομική αναγνώριση και γιατί;

Δεν υπάρχουμε για το ελληνικό κράτος, είμαστε …. ανύπαρκτοι, δεκάδες χιλιάδες άνθρωποι στην Ελλάδα του 2015 δεν μπορούν να τελέσουν επίσημα τα κυριότερα λατρευτικά τους καθήκοντα, να παντρευτούν και βαπτίσουν τα παιδιά τους, μέχρι και η κήδευση απαγορεύεται!!!

Υπάρχει και άλλο θέμα, πιο ντροπιαστικό κατά εμέ, εκατοντάδες χιλιάδες άλλοι συμπολίτες μας που εκβιαζόμενοι διστάζουν να τοποθετηθούν ανοικτά σε αυτήν την αδικία και να διεκδικήσουν τα δικαιώματα τους αναλογιζόμενοι τις συνέπειες της στοχοποίησής τους από ορισμένες  σύγχρονες ‘σέχτες’ του  πολιτικού και θρησκευτικού εξτρεμισμού.

Το γιατί που με ρωτάς δεν το γνωρίζω, ο εκάστοτε υπουργός το ξέρει. Αν θες την προσωπική μου γνώμη, δεν είμαστε και το πιο εύκολο target group ψηφοθηρίας. Θέλει κότσια να αντιμετωπίσεις το κράξιμο από άμβωνος, τους δεξιούς και αριστερούς ιεροψάλτες…

Γενικώς το πολιτικό κατεστημένο δεν το θέλει, όχι ότι δεν μας έχουν προσεγγίσει τα τελευταία δεκαπέντε είκοσι χρόνια, αλλά να απλά…  εγώ ας πούμε δεν τάζω ψήφο με αντάλλαγμα. Αυτό το αλισβερίσι πρέπει να σταματήσει. Πολλοί από αυτούς ήταν ή είναι στα πολιτικά έδρανα, κοινοβουλευτικά και τοπικά, είσαι στο πολιτικό ρεπορτάζ κυρία Ντόκου νομίζω χρόνια, είδες κανείς να έθιξε τέτοια ζητήματα;

4. Ποιες είναι οι ουσιαστικές διαφορές της αρχαίας ελληνικής θρησκείας από τις σύγχρονες μονοθεϊστικές θρησκείες και κυρίως από τον χριστιανισμό;

Απέχουν παρασάγγας. Η Ελληνική Εθνική Θρησκεία διαμορφώνει έναν διαφορετικό τύπο Ανθρώπου απαλλαγμένο από μεγαλομανίες και δεισιδαιμονίες. Για εμάς η Φύση, οι Θεοί και οι Άνθρωποι είναι μια και αδιάσπαστη ενότητα.

Άλλη ουσιαστική  διαφορά είναι η ανεκτικότητα της προς τις άλλες θρησκείες. Δεν νομίζω όμως ότι χρειάζεται να αναπτύξουμε πολύ τις θρησκειολογικές μας διαφορές γιατί ελλοχεύει ένας ατέρμων διάλογος – μονόλογος, η παγίδα των δογματικών συγκρίσεων, δεν ανήκουμε στις μονοθεϊστικές θρησκείες για να μας ανησυχεί, δεν διεκδικούμε το αλάθητο ή τα πρωτεία στην επαφή με το θείο. Ο Πλωτίνος είπε: Δίχως την αρετή ο θεός δεν είναι παρά μία λέξη. Εκεί στεκόμαστε.

 Αρνούμαστε να ζυγίζουμε την αξιοπρέπεια του έλληνα βάση των θρησκευτικών του πιστεύω, θα ήταν υπεροπτικό από μέρους μας, μιας και δεν βασιζόμαστε σε εξ αποκαλύψεως αλήθειες, με ότι συνεπάγεται αυτό. Είναι φτηνά αυτά τα τεχνάσματα…

5. Στην Ρόδο μπορεί να επιτελείτε τα θρησκευτικά σας καθήκοντα άνετα και χωρίς να χρειαστεί μυστικότητα; Υπάρχει ανταπόκριση και συμμετοχή;

Ναι άνετα, δεν κρυφτήκαμε και ποτέ να σου πω την αλήθεια. Μια φορά τον μήνα μαζευόμαστε στο πάρκο του Ροδινιού. Έχουμε φτιάξει ένα ετήσιο εορταστικό κύκλο που ακολουθούμε. Ανταπόκριση υπάρχει, αυτό μας δίνει και την δύναμη να συνεχίσουμε. Η συμμετοχή δεν είναι μεγάλη πάντως, είναι δύσκολοι οι καιροί …

 6. Η ‘πατρώα θρησκεία’ είναι για πολλούς ανθρώπους ειδωλολατρία και συνιστά παγανισμό. Τι απαντάτε σε αυτές τις κατηγορίες;

Τις δέχομαι γιατί είναι μέσα στην ανθρώπινη φύση μας αλλά τους τις αντιστρέφω επίσης. Σημείωσε όμως ότι η Ελληνική Εθνική Θρησκεία είναι αυτή που διεκδικεί τις ενοχικές αξιώσεις και αποζημιώσεις , γιατί κατάφερε αιώνες πριν την έλευση του χριστιανισμού να θίξει και να επιλύσει την ιδέα δηλαδή ότι σε κάποια αντικείμενα κατοικεί μια ανώτερη ή αφύσικη δύναμη ή θεότητα, ιδέα που εμφανίστηκε στην αφετηρία της θρησκευτικής και κοινωνικής πανανθρώπινης ιστορίας, αυτός ο ανορθολογισμός ξεπεράστηκε χιλιάδες χρόνια πριν, δεν θα το έλεγα όμως αυτό και για την λειψανολατρεία, οι όροι είναι αντεστραμμένοι!

Ειδικά στο θέμα τις λεγόμενης ειδωλολατρίας, είναι γελοίο να μας κατηγορούν αυτοί που προσβάλουν διαρκώς το δημόσιο θρησκευτικό αίσθημα βγάζοντας έκτακτα δελτία τύπου για θαυματουργές εικόνες μόνο και μόνο για να γεμίσουν τα παγκάρια τους.

Ας μας ονομάζουν όπως θέλουν,  παγανιστές ή ειδωλολάτρες ή σκέτο έλληνες – όπως ονόμαζαν υποτιμητικά παλιότερα τους εθνικούς. Ως αντίδραση στο ψεύτικο ήθος οφείλουμε να αντισταθούμε στον άκρατο υλισμό και ατομικισμό τους, οφείλουμε να μελετάμε και να διαδίδουμε τους Κλασσικούς, γιατί οτιδήποτε άλλο ισοδυναμεί με πολιτιστική και πολιτική αυτοκτονία.

Οφείλουμε να διατηρήσουμε το φυσικό μας περιβάλλον ανέπαφο από καταστροφές  γιατί επιδιώκουμε το ευ ζην.  Δεν είμαστε εμείς οι προσηλωμένοι λόγω…. αμάθειας και τυφλού φανατισμού σε μια «πρωτόγονη»  πίστη.

Κάποιοι πολέμαρχοι θεολόγοι λέγουν ότι: Η θρησκεία του κάθε λαού είναι ανάλογη με την πνευματική του εξέλιξη, δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω, ο χριστιανικός πολιτισμός ουδέποτε μπόρεσε να ξεπεράσει τον ελληνικό. Ας γράψουν όσες δογματικές πραγματείες θέλουν, ουδέποτε ξεπέρασαν και δεν πρόκειται να ξεπεράσουν την πνευματική εξέλιξη του κλασικού ελληνισμού.

Πέγκυ Ντόκου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Υποβάλλοντας το σχόλιο σου επιβεβαιώνεις ότι έχεις διαβάσει και αποδεχθεί τους όρους χρήσης και σχολιασμού του μπλογκ. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
http://eleusisdiagoridon.blogspot.gr/2013/08/blog-post_49.html