Τετάρτη 20 Σεπτεμβρίου 2017

ΕΜΠΟΡΟΙ ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΩΝ :ΚΑΤΆΠΤΥΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ON LINE,ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ



«Πιστεύω εις ένα Θεό…»





«Άκου, λαέ του Ισραήλ: Ο Κύριος είναι ο Θεός μας –ο Κύριος είναι ένας». Το λεγόμενο “Shema‘ Yisrael”, χωρίο από το Δευτερονόμιο (6:4) θεωρείται η ιερότερη δήλωση του Ιουδαϊσμού. Σήμερα κατανοούμε το χωρίο ως διακήρυξη του μονοθεϊσμού. Εντούτοις, κατά την περίοδο του Δευτέρου Ναού, το κείμενο στο
Δευτερονόμιο ήταν κατανοητό ως «Άκου, λαέ του Ισραήλ: Ο Κύριος είναι ο Θεός μας –μόνον ο Κύριος».
Το “Shema‘ Yisrael” ήταν αρχικά μια δήλωση μονολατρείας. Δήλωνε ότι ο  λαός του Ισραήλ
είχε μια ιδιαίτερη σχέση με το θεό του αλλά δεν αρνιόταν την ύπαρξη άλλων εθνικών θεοτήτων για άλλους λαούς. Πότε όμως το χωρίο έγινε δήλωση μονοθεϊσμού; Πότε οι Εβραίοι ξεκίνησαν να αναγνωρίζουν το θεό τους ως τη μοναδική θεότητα που υπάρχει στο σύμπαν; Στο Τεύχος Μαΐου- Ιουνίου 2013 του περιοδικού Biblical Archaeology Review,  οι επιστήμονες Άρμιν Λανγκ και Έσθερ Έσελ εξετάζουν την αποκάλυψη ενός εβραϊκού φυλακτού που «σηματοδοτεί μια πρώιμη εμφάνιση αυτής της μονοθεϊστικής ερμηνείας του “Shema‘ Yisrael” στο Δευτερονόμιο 6:4.
Το φυλακτό αποκαλύφθηκε σε έναν τάφο παιδιού του 3ου αι. μ.Χ. στη ρωμαϊκή συνοριακή θέση Καρνούντουμ, κοντά στο σημερινό Χάλμπτουρν της Αυστρίας. Αποτελείται από αργυρό περικάρπιο και μικρό φύλλο χρυσού εγγεγραμμένο με το “Shema‘ Yisrael” σε ελληνική γραφή. Οι Λανγκ και Έσελ υποστηρίζουν ότι «στο εβραϊκό φυλακτό, η τελευταία φράση διαβάζεται ως ΑΔΩΝ Α -ο θεός είναι 1-, αντικαθιστώντας με το Α (ελληνικός αριθμός για το 1) την λέξη אחד (εχάντ) που σήμαινε «μόνον».
Τι γυρεύει όμως ένα πρώιμο μονοθεϊστικό “Shema‘ Yisrael” κοντά στο Καρνούντουμ; Οι επιστήμονες περιγράφουν ότι η πόλη είχε έναν καλά αφομοιωμένο εβραϊκό πληθυσμό που δήλωνε ελεύθερα τη θρησκεία του. Ο εβραϊκός πληθυσμός αυτός θα γνώριζε πώς να απαγγέλλει το “Shema‘ Yisrael” αλλά όχι πώς να το γράφει στα εβραϊκά. Έτσι, συμπεραίνουν:
«Σύμφωνα με τη γνώση μας, το φυλακτό του Χάλμπτουρν είναι το πρώτο κείμενο που περιέχει την εβραϊκή λέξη “εχάντ” γραμμένη με τον αριθμό 1. Η αριθμητική αυτή αποτύπωση της τελευταίας λέξης του “Shema‘ Yisrael” δεν αφήνει αμφιβολίες για το πώς ο εβραίος τεχνίτης που έφτιαξε το φυλακτό κατανοούσε το χωρίο -ως δήλωση του μονοθεϊσμού! Μόνο ο Κύριος είναι Θεός, δεν υπάρχει κανένας άλλος θεός. Αν και οι Εβραίοι του Καρνούντουμ ήταν ανοικτοί στον πολυθρησκευτικό πολιτισμό της πόλης τους, η ανεκτικότητα αυτή είχε καθαρά όρια. Γι αυτούς, κανείς άλλος θεός δεν υπήρχε παρά μόνον ο Κύριος.


Εδώ το κατάπτυστο δημοσίευμα ΕΔΩ

1 σχόλιο:

  1. Το "ο θεός είναι 1" (ένας) το είπε για πρώτη φορά ο Ερμής ο Τρισμέγιστος. Το αναφέρει και ο Λακτάντιος, Diu. inst. I, 6 : Και να τα ίδια τα λόγια του Ερμή : "Ο Θεός είναι ένας και ο Ένας δεν χρειάζεται όνομα.

    Από τον Ερμητισμό αντέγραψαν οι Εβραίοι την θρησκεία τους και την ρήση "το όνομα του Γιαχβέ δεν πρέπει να αναφέρεται", Στον Τίμαιο του Πλάτωνα διαβάζουμε,

    Ο Πλάτωνας στον «Τίμαιο», που Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ ΘΕΩΡΟΥΣΕ ΙΕΡΟ ΒΙΒΛΙΟ , γράφει για την δημιουργία του ανθρώπου:
    «ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ Ο ΘΕΟΣ ΤΗΝ ΑΝΕΘΕΣΕ ΣΕ ΑΛΛΟΥΣ ΜΙΚΡΟΤΕΡΟΥΣ ΘΕΟΥΣ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΘΕΟΥΣ ΕΙΧΕ ΠΛΑΣΕΙ Ο ΙΔΙΟΣ Ο ΘΕΟΣ….ΚΑΙ ΑΦΟΥ ΚΑΤΑΛΑΒΑΝ ΤΙΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΤΟΥ ΠΑΤΕΡΑ ΘΕΟΥ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΑΝ ΤΟ ΣΩΜΑ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΑΝΘΡΩΠΟ ΣΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΕΒΑΛΑΝ ΤΗΝ ΑΘΑΝΑΤΗ ΨΥΧΗ ».

    Στο Δευτερονόμιο διαβάζουμε την αντιγραφή

    Deuteronomy 32,8) «When the Most High* apportioned the nations, when he divided humankind, he fixed the boundaries of the peoples according to the number of the gods;* 9 the Lord’s own portion was his people, Jacob his allotted share».

    Πλήθος είναι οι λογοκλοπές των Εβραίων από τον Ερμητισμό και την Ελληνική λογοτεχνία όπως το ακόλουθο
    Ο Ιώβ αναφέρει (26.7) για την γή… «κρεμάζων την γήν επί ουδενός» κλεμμένη από τα αρχαιοελληνικά του Αναξίμανδρου του Μιλήσιου (611-546 πΧ) «την δε γην είναι μετέωρον υπό μηδενός κρατουμένην, την ούσαν σφαιροειδή, την τε σελήνην ηλίου φωτίζεσθαι αλλά και ο ήλιος καθαρώτατον πυρ»


    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υποβάλλοντας το σχόλιο σου επιβεβαιώνεις ότι έχεις διαβάσει και αποδεχθεί τους όρους χρήσης και σχολιασμού του μπλογκ. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
http://eleusisdiagoridon.blogspot.gr/2013/08/blog-post_49.html