ΟΧΙ ΤΙΠΟΤΑ ΑΛΛΟ ΑΛΛΑ ΛΕΝΕ ΟΤΙ ΕΜΕΙΣ ΤΟΥΣ ΛΕΜΕ ΕΒΡΑΙΟΥΣ!!ΟΜΟΛΟΓΟΥΝ ΤΟΝ ΓΙΑΧΒΕΔΙΣΜΟ ΤΟΥΣ ΟΙ ΝΑΖΩΡΑΙΟΙ!!
Η νέα έκδοση της Αποστολικής Διακονίας της Εκκλησίας της Ελλάδος έρχεται να καλύψει ένα σημαντικό κενό στην ελληνική βιβλιογραφία και πιο συγκεκριμένα στον τομέα της Ιστορίας Δογμάτων.
Πρόκειται για την μνημειώδη και βραβευμένη μελέτη του διαπρεπή θεολόγου J. Daniélou, ενός εκ των ιδρυτών και επιμελητών της περίφημης σειράς Sources Chrétiennes. Η βραβευθείσα αυτή μελέτη πρωτοδημοσιεύθηκε το 1958, σχεδόν μία δεκαετία μετά τις σημαντικότατες ανακαλύψεις στο Κουμράν και στο Nag Hammadi απόκρυφων έργων της Παλαιάς και Καινής Διαθήκης και θεολογικών πραγματειών προερχόμενων από πρωτοχριστιανούς, ιουδαιοχριστιανικούς και γνωστικούς κύκλους του Α΄ αιώνα.
Ο διάσημος ερευνητής συγκρίνει τα θεολογικά σχήματα της εν λόγω γραμματείας με την αντίστοιχη χριστιανική γραμματεία του Α΄ καί των αρχών του Β΄ αιώνα, έργα της οποίας συντάχθηκαν από τις πρώτες χριστιανικές κοινότητες των Ιουδαίων στον ευρύτερο χώρο της Παλαιστίνης. Πρόκειται συνεπώς για το μεταφυσικό υπόβαθρο εντός του οποίου παρουσιάσθηκε και εκφράσθηκε ο λόγος του Ευαγγελίου, που σε πολλές περιπτώσεις δανείζεται θεολογικούς όρους και σχήματα προερχόμενα από ιουδαιοχριστιανικούς κύκλους.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα κεφάλαια που αναφέρονται στην απόκρυφη γραμματεία ιουδαιοχριστιανικών κινημάτων και γνωστικών σχολών, στην αγγελολογία που είχαν υιοθετήσει, αλλά και στην πρόσληψή της από τα πρώτα χριστιανικά έργα της εποχής. Παράλληλα, αναλύονται οι ιουδαϊκές επιδράσεις στην ερμηνεία και στους συμβολισμούς του βίου του Ιησού, η εκπλήρωση των προφητειών της Π. Διαθήκης στο πρόσωπο του Κυρίου, η τυπολογία του Σταυρού και της Εκκλησίας, αλλά και οι επιδράσεις που ασκήθηκαν στους λατρευτικούς τύπους των πρωτοχριστιανικών κοινοτήτων.
Έτσι, η μελέτη αυτή μας ταξιδεύει στα πρώτα χρόνια των χριστιανικών κοινοτήτων, ιδιαίτερα μάλιστα της Εκκλησίας των Ιεροσολύμων του Αδελφόθεου Ιακώβου, και εξοικειώνει τον αναγνώστη με τη διαλεκτική του θεολογικού λόγου και την μορφοποίηση της πρώιμης χριστιανικής έκφρασης. Παράλληλα, παρουσιάζει το σύνολο των πνευματικών ζυμώσεων σε μία ταραγμένη εποχή, κατά την οποία ο μεσσιανικός λόγος υπήρξε πιο έντονος από ποτέ.
Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει στην επιμέλεια και την μετάφραση της εκδόσεως, καθώς ανταποκρίνονται πλήρως στα υψηλά επιστημονικά κριτήρια του έργου. Το συνιστούμε ανεπιφύλακτα σε όλους όσοι θέλουν να εμπεδώσουν βαθύτερα τον λόγο του Ευαγγελίου και τους λειτουργικούς τύπους της Εκκλησίας μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Υποβάλλοντας το σχόλιο σου επιβεβαιώνεις ότι έχεις διαβάσει και αποδεχθεί τους όρους χρήσης και σχολιασμού του μπλογκ. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
http://eleusisdiagoridon.blogspot.gr/2013/08/blog-post_49.html