Κατά την ακολουθία του γάμου ο ιερέας, πριν την ανάγνωση του ευαγγελίου, αναγιγνώσκει τρεις ευχές. Στις δύο πρώτες, σαν παραδείγματα προς μίμηση προς τους νεόνυμφους, αναφέρονται Εβραιοχαλδαϊκά ζευγάρια όπως: Αβραάμ και Σάρρα, Ισαάκ και Ρεβεκκα, Ιακώβ και Ραχήλ, Ιωσήφ και Ασυνέθ, και μερικά άλλα ακόμη. Τελικά τι το ιδιαίτερο έχουν αυτά τα ζευγάρια που οι Έλληνες πρέπει να παραδειγματιστούμε από αυτά; Ποια η ηθική που διδάσκουν και την οποία οι ευχές της ορθόδοξης εκκλησίας, μας προτρέπουν να ενστερνισθούμε; Κάθισα λοιπόν, το έψαξα και τα αποτελέσματα της έρευνας μου τα καταθέτω σ'; αυτό το blog. Το πρώτο ζευγάρι δεν θα μπορούσε να είναι άλλο από τον Αβραάμ και την Σάρρα. Ας τους γνωρίσουμε λοιπόν.
Ο "μέγας" πατριάρχης, αυτόν που προσκυνούν Ισλαμιστές, Ιουδαίοι και ΕβραιοΧριστιανοί, ο ογκόλιθος «αγιότητας», το φιλαράκι του «δημιουργού» του σύμπαντος, ο Αβραάμ, γεννήθηκε στην πόλη Ουρ των Χαλδαίων. Είναι γιος του Θάρα και κατευθείαν απόγονος του Σημ γιου του Νώε. Είχε άλλα δύο αδέλφια τον Ναχώρ και τον Αρράν.
Ο Άβραμ, έτσι ονομαζότανε μέχρι την στιγμή που ο Γιαχβέ του άλλαξε το όνομα, δεν είχε παιδιά διότι η Σάρα η σύντροφός του ήταν στείρα. Αυτή η αναπηρία της Σάρας έσωσε τον προπάτορά μας από τα εξώγαμα, το γιατί και το πώς, θα το δούμε παρακάτω.
Ο αδελφός του Αβραάμ ο Αρράν πέθανε μετά την γέννηση του γιου του, του Λωτ. Ο Αρράν, εκτός του Λωτ, είχε και μια θυγατέρα που τη λέγανε Μελχά και την οποία παντρεύτηκε ο αδελφός του, ο Ναχώρ. Δηλαδή ο Ναχώρ παντρεύτηκε την ανιψιά του. Αυτό το γεγονός δεν πρέπει να μας παραξενεύει διότι για τους εκλεκτούς του Γιαχβέ, η αιμομιξία ήταν μια φυσιολογική πράξη. Η Σάρα π.χ. ήταν ετεροθαλής αδελφή του Αβραάμ.
«Και έλαβεν ο Θάρα Άβραμ τον υιόν αυτού, και Λωτ, τον υιόν του Αρράν, εγγονόν αυτού, και Σάραν την εαυτού νύμφην, την γυναίκα του Άβραμ του υιού αυτού, και εξήλθον ομού από της Ουρ των Χαλδαίων, δια να υπάγωσιν εις την γην Χαναάν. Και ήλθον έως Χαρράν και κατώκησαν εκεί». Γένεση Ια 31
Όπως υποστηρίζει η Παλαιά Διαθήκη (Π. Δ.) ο εποικισμός της Παλαιστίνης έγινε από Χαλδαίους, δεν γνωρίζω πριν από πόσες χιλιάδες χρόνια, οι οποίοι, όπως ήταν φυσικό, μαζί με τις αποσκευές και τις οικογένειες, πήραν και τον θεό τους. Άρα ο θεός «μας» Γιαχβέ-Ιησούς Χριστός είναι Χαλδαϊκής καταγωγής, ένας Χαλδαίος θεός. Δεν είναι ούτε Εβραίος, ούτε παγκόσμιος όπως το χριστιανικό κατεστημένο υποστηρίζει.
Ο Θάρα όπως είπαμε δεν έδωσε στο γιο του το όνομα Αβραάμ μα Άβραμ. Το δεύτερο άλφα το πρόσθεσε ο Γιαχβέ όταν τον αναβάθμισε σε πατέρα πλήθους εθνών (Γένεση Ιζ 6), και το Άβραμ καθώς φαίνεται ήταν πολύ μικρό σαν όνομα, για έναν τόσο μεγάλο πατέρα, της δε Σάρας της πρόσθεσε ένα ρω και έγινε Σάρρα η μεγάλη μητέρα των Εβραίων, των Αράβων και για να μην το ξεχνάμε και ημών των «ελλήνων» χριστιανών.
Η εγκατάσταση στη Χαρράν, ενδιάμεσος σταθμός στον δρόμο για την Παλαιστίνη, αν και προσωρινή, η οικογένεια Αβραάμ έμεινε εκεί γύρω στα 60 με 70 χρόνια μέχρι τον θάνατο του Θάρα. Όταν ο παππούς Θάρα πέθανε ο Αβραάμ, συνέχισε τον δρόμο για την Παλαιστίνη σύμφωνα πάντα με τις εντολές του Γιαχβέ.
«Ο δε Κύριος είπε προς τον Άβραμ, Έξελθε εκ της γης σου, και εκ της συγγενείας σου, και εκ του οίκου του πατρός σου, εις την γη την οποία θέλω σοι δείξει, και θέλω σε κάμει έθνος μέγα, και θέλω σε ευλογήσει, και θέλω μεγαλύνει το όνομά σου( ...και θέλουσιν ευλογηθεί εν σοι πάσαι αι φυλαί της γης». Γένεση Ιβ 1-3. Αυτά του είπε ο Γιαχβέ και ο Αβραάμ τον άκουσε. Σήκωσε την οικογένεια και πήρε τον δρόμο για την γη Χαναάν.
Υποβάλω ένσταση στην Π. Δ. όσον αφορά τη λέξη «ευλογηθεί». Στη θέση της θα έπρεπε να τοποθετηθούν ρήματα, σφαχτεί, λεηλατηθεί, εξανδραποδιστεί, διότι αυτά πραγματικά έκαναν οι απόγονοι του Αβραάμ, όπως μπορεί να το διαπιστώσει ο κάθε καλόπιστος αναγνώστης της Π. Δ. που δεν του έχουνε φορέσει θρησκευτικές παρωπίδες. Απλά το «ευλογηθεί» μπήκε για να μην τρομάξουν οι λαοί και πάρουν αμυντική στάση απέναντι στους «εκλεκτούς».
Ο κάθε ένας από εμάς φυσικό είναι να αναρωτηθεί τι μέρος του λόγου ήταν τέλος πάντων αυτός ο πρώην Άβραμ για να δεχτεί την απεριόριστη εύνοια του μεγαλοδύναμου; Ποια η ηθική του, την οποία η ορθοδοξία, μας προτρέπει να γίνου μιμητές της;
Ας κάνουμε λίγη υπομονή και θα τον γνωρίσουμε.
«Ο τον θεράποντά σου Αβραάμ ευλογήσας και διανοίξας την μήτραν Σάρρας και πατέρα πλήθους εθνών ποιήσας.» Από την πρώτη ευχή του Γάμου.
«Ευλόγησον αυτούς, Κύριε ο Θεός ημών, ως ευλόγησας τον Αβραάμ, και την Σάρραν». Από την δεύτερη ευχή του γάμου.
(Τα αποσπάσματα της Βίβλου, στο κείμενο που ακολουθεί, είναι αντιγραμμένα από το βιβλίο της Γενέσεως, μετάφραση της Βιβλικής Εταιρίας, κεφάλαιο ιβ έως ιγ.)
«Και επήγεν ο Άβραμ, καθώς είπε προς αυτόν ο Κύριος( ...Και έλαβεν ο Άβραμ Σάραν την γυναίκα αυτού, και Λωτ τον υιόν του αδελφού αυτού( ... δια να υπάγωσιν εις την γην Χαναάν». Ήταν η γη που ο Κύριος την έκανε δώρο στους απογόνους του, «εις το σπέρμα σου θέλω δώσει την γην ταύτην».
Κατά την διάρκεια της παραμονής του στη γη Χαναάν «έγινε πείνα εν τη γη ταύτη, και κατέβει ο Αβραάμ εις την Αίγυπτον δια να παροικήσει εκεί». Τότε η Αίγυπτος ήταν σαν την Ευρώπη και Η. Π. Α. σήμερα. Πλούσια χάρις στα νερά του ποταμού Νείλου, τα εύφορα παραποτάμια χωράφια και την εργατικότητα των κατοίκων της, ήταν πόλος έλξης για τους πεινασμένους, τους άνεργους, μα και για τα κάθε είδους κατακάθια της Μεσογειακής λεκάνης.
Πριν λοιπόν μπούνε στην Αίγυπτο έπιασε ο Αβραάμ τη Σάρρα και της το «φούρνισε το τροπάρι». Είσαι της είπε όμορφη γυναίκα, οι Αιγύπτιοι μπορεί να με σκοτώσουνε για να σε πάρουνε από μένα αν πεις ότι είσαι γυναίκα μου. «Ειπέ λοιπόν ότι είσαι αδελφή μου δια να γίνει καλόν εις εμέ εξ αιτίας σου, και να φυλαχθή η ζωή μου δια σε».
Αν η Σάρρα το 'χαψε το παραμύθι ή τη βόλευε κι αυτήν ότι ακολούθησε δεν το ξέρουμε. Η Π. Δ. δεν αναφέρει τίποτα γύρω από αυτό. Πάντως δεν πρέπει να ξεχάσουμε το απόσπασμα "δια να γίνει καλόν εις εμέ". Εδώ βρίσκεται η ουσία της πρότασης του προπάτορα προς την Σάρρα.
Με το που φτάσανε στον προορισμό τους και «είδον οι Αιγύπτιοι την γυναίκα ότι ήτο ωραία σφόδρα( ... επήνεσαν αυτήν προς τον Φαραώ». Τότε ο βασιλιάς της Αιγύπτου έστειλε τους ανθρώπους του και αρχίσανε τα σούξου-μούξου με τον Αβραάμ.
Τι μέρος του λόγου είναι η κυρία;
Αδελφή μου, είπε ο προπάτορας.
Και «ελήφθη η γυνή εις την οικίαν του Φαραώ» όχι φυσικά για να κάνει τη δούλα μα για να διδάξει την ερωτική της τέχνη στον Βασιλιά της Αιγύπτου. Μην νομίσει κανείς ότι βγήκε χαμένος ο Αβραάμ, από αυτήν την βρώμικη, σύμφωνα με την «αμαρτωλή» μας ηθική, συναλλαγή. Ήξερε πάρα πολύ καλά το νόημα της φράσης όταν έλεγε στη Σάρρα "δια να γίνει καλόν εις εμέ". Για την εξυπηρέτηση προς τον Φαραώ ο Αιγύπτιος δεν τον άφησε παραπονούμενο «τον δε Αβραάμ μετεχειρίσθησαν καλώς δι ' αυτήν, και είχε πρόβατα, και βόας, και όνους θηλυκάς, και καμήλας».
Ο Γιαχβέ έβλεπε από ψηλά ή από τα χαμηλά, δεν ξέρουμε, τα κατορθώματα του προστατευομένου του, και δεν του πολυάρεσε. Δεν τον πείραζε που βγήκε νταβατζής ο Αβραάμ, αν τον πείραζε δεν θα τον επέλεγε για προπάτορα των εβραίων και των βαρβάρων γενικότερα, μα η ζήλια που σαν σαράκι του έτρωγε τα σωθικά, προερχότανε από τον φόβο μήπως και γκαστρώσει την Σάρρα ο Φαραώ πριν από αυτόν. Ήταν σφόδρα ερωτευμένος με τη Σάρρα.
Τα είχε βάλει με τους πάντες και τα πάντα στον παράδεισο. Όλοι και όλα του φταίγανε. Από την τσαντίλα έτρωγε τα μουστάκια του. Και όταν η αγωνία έφτασε στο κατακόρυφο αποφάσισε να προστατεύσει ο ίδιος την τιμή του "Αγίου" νταβατζή προπάτορά «μας» και της Σάρρας. «Και επέφερεν ο Κύριος επί τον Φαραώ και επί τον οίκον αυτού πληγάς μεγάλας». Η υγιεινή των γενετικών οργάνων της Σάρρας, δεν νομίζω ότι ήταν πρώτη στη λίστα προτεραιότητας γι αυτήν, ούτε καθώς φαίνεται το «έκανε» μόνο με τον Φαραώ.
Όταν έμαθε ο Φαραώ ότι ο Αβραάμ και η Σάρα ήταν αντρόγυνο· «ουδέν κρυφόν υπό τον Ήλιον», κάλεσε τον Αβραάμ στο παλάτι.
Ψ Τι έκανες βρε αθεόφοβε, του είπε. Μου έκανες πάσα την γυναίκα σου πως τάχα είναι αδελφή σου και ο θεός με εκδικείται. Δεν ντρέπεσαι; «ιδού η γυνή σου, λάβε αυτήν και ύπαγε». Ηθικές αναστολές υπήρχαν στους Αιγυπτίους, όχι όμως στο αγαπημένο ζευγάρι του Γιαχβέ, Αβραάμ και Σάρα.
Πήρε λοιπόν τη γυναίκα του, μαζί με πολλά δώρα από τον Φαραώ, (πλήρωσε αδιαμαρτύρητα ο άνθρωπος), και έφυγε ψάχνοντας για καινούργια θύματα.
«Ανέβει δε ο Αβραάμ εξ Αιγύπτου αυτός, και η γυνή αυτού και πάντα όσα είχε».
«Και ο Αβραάμ ήτο πλούσιος σφόδρα εις κτήνη, εις αργύριον και χρυσίον».
Ο μεγαλύτερος «άγιος», ο πατριάρχης, ο «πατέρας πλήθους εθνών», μας βγήκε νταβατζής. Ο πατριάρχης των νταβατζήδων, λόγω «αγιότητας»!! ο Μέγας! Και γω που νόμιζα ότι αυτή η μη συμπαθής κάστα ανήκε στον υπόκοσμο! Συγνώμη αξιότιμοι κύριοι νταβατζήδες. Έκανα λάθος.
Άντε τώρα με τέτοια επιτυχία να μην το ξανακάνει.
Μετά το «Ησαΐα χόρευε», «επαίρει τους στεφάνους ο ιερέας · και επάρας τον Στέφανον του Νυμφίου, λέγει» μεταξύ άλλων και τα εξής: «Μεγαλύνθητι, Νυμφίε, ως ο Αβραάμ ...; ...;» και για τη νύφη λέει: «Και συ Νύμφη, Μεγαλύνθητι ως η Σάρρα ...;.»
Μετά το «Ησαΐα χόρευε», «επαίρει τους στεφάνους ο ιερέας · και επάρας τον Στέφανον του Νυμφίου, λέγει» μεταξύ άλλων και τα εξής: «Μεγαλύνθητι, Νυμφίε, ως ο Αβραάμ ...; ...;» και για τη νύφη λέει: «Και συ Νύμφη, Μεγαλύνθητι ως η Σάρρα ...;.»
(Τα αποσπάσματα της Βίβλου, στο κείμενο που ακολουθεί, είναι αντιγραμμένα από το βιβλίο της Γενέσεως, μετάφραση της Βιβλικής Εταιρίας, κεφάλαιο ιγ έως ιστ.)
Αφού τελείωσε τις συναλλαγές με τον Φαραώ, επέστρεψε στην γη Χαναάν στον τόπο που κατοικούσε πριν το ταξίδι στην Αίγυπτο, μαζί με τα πλούτη που απόκτησε χάρις στην κορμάρα και την ερωτική τέχνη της Σάρρας. Ωστόσο η αγωνία του έτρωγε τα σωθικά, διότι το σοβαρό και μεγάλο πρόβλημα παρέμενε άλυτο, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες που κατέβαλε ο «άγιος» νταβατζής προπάτοράς «μας» εδώ και χρόνια για να το λύσει. Η Σάρρα δεν γκαστρωνότανε με τίποτα. Καλά αυτός, μα ούτε ο Φαραώ να μην καταφέρει να την γονιμοποιήσει; αναρωτιότανε.
Στείρα μου βγήκε, έλεγε και ξανάλεγε. Κι από πάνω το φιλαράκι του ο Γιαχβέ να του πιπιλίζει συνέχεια στο αυτί πως το σπέρμα του θα κατακτήσει τη γη.
«Ιδέ από του τόπου όπου είσαι προς άρκτον, και μεσημβρίαν, και ανατολήν, και δύσιν, διότι πάσαν την γην, την οποίαν βλέπεις, εις σε θέλω δώσει αυτήν, και εις το σπέρμα σου έως αιώνος».
Με δουλεύει; αναρωτιότανε και από την προσπάθεια να γκαστρώσει την μέχρι τότε στείρα γυναίκα του, είχε μείνει ο μισός. Λογική γυναίκα η Σάρρα το σκέφτηκε το πράμα. Εγώ ωραία το γλέντησα στο παλάτι του βασιλιά της Αιγύπτου, ετούτος εδώ έτσι άτεκνος και με μία γυναίκα μόνο για όλη του τη ζωή;
«είχε δε δούλην Αιγυπτίαν, ονομαζομένην Άγαρ».
Η Άγαρ ήταν ένα ειδικό δώρο του Φαραώ προς την Σάρρα.
Πρέπει να τον βοηθήσω πήρε την απόφαση η Σάρρα και «έδωκεν αυτήν εις Άβραμ τον άνδρα αυτής, δια να είναι γυνή αυτού» την οποία ο Αβραάμ γκάστρωσε με την πρώτη. Η Άγαρ όμως δεν φέρθηκε εντάξει. Μόλις κατάλαβε ότι είχε μέσα της παιδί του Αβραάμ, «η κυρία αυτής κατεφρονείτο ενώπιον αυτής». Δηλαδή άρχισε να περιφρονεί την καημένη τη Σάρα.
Τι να σου κάνω Σάρρα μου, αυτά παθαίνει όποια μοιράζεται με τις δούλες το κρεβάτι της. Πάντως, όταν η Σάρα έκανε τα παράπονά της στον Αβραάμ, αυτός δεν είχε ηθικά προβλήματα.
- Δούλη σου είναι, της είπε, κάνε την ότι θέλεις.
«Και μετεχειρίσθη η Σάρα αυτήν κακώς, και εκείνη έφυγε από προσώπου αυτής».
Η ζωή, έξω από τα λούσα που είχε στο σπίτι του Αβραάμ, δεν ήταν καθόλου μα καθόλου εύκολη υπόθεση, για μια καλομαθημένη σαν την Άγαρ.
«Εύρε δε αυτήν άγγελος Κυρίου πλησίον πηγής ύδατος εν τη ερήμω».
Στην αγκαλιά του Αβραάμ είχε όλα τα λούσα και τώρα έψαχνε στην έρημο για μια γουλιά νερό!
Το καλοσκέφτηκε και αποφάσισε να βάλει τον εγωισμό της κατά μέρος και να πάει να προσκυνήσει τη Σάρα. Έβαλε και ο Γιαχβέ το χεράκι του σ'; αυτή την συμφιλίωση, στέλνοντας τον αγγελιοφόρο του να την συμβουλεύσει.
«Και είπε προς αυτήν ο άγγελος του Κυρίου, επίστρεψον προς την κυρία σου, και ταπεινώθητι υπό τας χείρας αυτής».
Εκτός από συμβουλές ο άγγελος μετέφερε και ένα πολύ σπουδαίο μήνυμα του Γιαχβέ προς αυτήν. «Θέλω πληθύνει σφόδρα το σπέρμα σου ώστε να μη αριθμήται δια το πλήθος( ... Ιδού, συ είσαι έγκυος, και θέλεις γεννήσει υιόν, και θέλεις καλέσει το όνομα αυτού Ισμαήλ( ...και ούτος θέλει είσθαι άνθρωπος άγριος, η χειρ αυτού θέλει είσθαι εναντίον πάντων».
Δυστυχώς η πραγματικότητα δεν διαψεύδει την Π. Δ. αν σκεφτούμε την βαρβαρότητα που πηγάζει από την ηθική των απογόνων της Άγαρ.
Του Θεού «μας», κατά την πρώτη εποχή της εμφάνισής του στη Γη, ένα σπορ που του άρεσε με αυτό να ασχολείται, ήταν το να ανοιγοκλείνει μήτρες. Κάποια στιγμή λοιπόν αποφάσισε να ανοίξει και τη μήτρα της Σάρρας, η οποία βρέθηκε γκαστρωμένη στα ενενήντα της χρόνια. Την σημερινή τεχνολογία των γιατρών όπου βοηθούν γυναίκες να τεκνοποιήσουν στα 60 και πάνω χρόνια τους, ο Γιαχβέ την είχε πριν από αυτούς. Ενώ λοιπόν η Σάρρα ήταν έγκυος το ζευγάρι μας αναγκάστηκε να εγκαταλείψει τον τόπο της κατοικίας τους, λόγω της μέλλουσας καταστροφής των πόλεων των Σόδομα και Γόμορρα και να μετακινηθεί προς την περιοχή των Γεράρων.
Και επειδή όπου τα κοπελομάθει δεν τα γερονταφήνει προτού φτάσουν ψιθύρισε στο αυτί της Σάρρας.
Ψ Σάρα εδώ δεν είσαι γυναίκα μου, είσαι αδελφή μου σύμφωνοι;
Πρέπει η αλλαγή ερωτικού συντρόφου να άρεσε και στη Σάρρα, διαφορετικά δεν εξηγείται η χωρίς διαμαρτυρία αποδοχή από μέρους της, της προτροπής του Αβραάμ προς ακολασία.
«Και είπεν ο Αβραάμ περί Σάρρας της γυναικός αυτού, Αδελφή μου είναι».
Μετά από αυτή τη διαβεβαίωση προς τους κατοίκους των Γεράρων «έστειλε δε Αβιμέλεχ ο βασιλεύς των Γεράρων, και έλαβε την Σάρρα».
Κατάφερε ο αθεόφοβος και πάσαρε στο βασιλιά Αβιμέλεχ την ενενηντάχρονη γκαστρωμένη Σάρρα για γκόμενα. Αυτό το κατώρθομα, διότι περί κατωρθόματος πρόκειται, θα έπρεπε να είχε γραφτεί στο βιβλίο Γκίνες.
Καταλαβαίνω τον Αβραάμ, ηθικούς ενδιασμούς δεν είχε. Αυτή όμως 90 χρονών γυναίκα τι έψαχνε; Όταν πήγαν στην Αίγυπτο για να την δανίσει στον Φαραώ,της είπε ότι είσαι όμορφη και αν δεν συμφωνήσεις θα με σκωτόσουν οι Αιγύπτιοι για να σε πάρουν από μένα, τώρα τι δικαιολογία βρήκε;
Όμως, αφού ο προπάτορας όχι μόνο δεκάρα δεν έδινε για την τιμή της γυναίκας του μα εισέπραττε κι από πάνω, αναγκάστηκε ο Γιαχβέ να παρέμβει ριζικά και γρήγορα για να σώσει αυτός την τιμή της ερωμένης του. Δεν μπορούσε να ανεχθεί άλλο το ηθικό κατρακύλισμα του «Αγίου» ζευγαριού.
Παρουσιάστηκε λοιπόν στον ύπνο του Αβιμέλεχ και του είπε το και το, «Ιδού, συ αποθνήσκεις εξ αιτίας της γυναικός, την οποία έλαβες, διότι είναι νενυμφευμένη με άνδρα».
Τι φταίω εγώ, παραπονέθηκε ο βασιλιάς, αυτός μου είπε αδελφή μου είναι «και πάλιν, αυτή είπεν, αδελφός μου είναι. Εν ευθύτητι της καρδίας μου, και εν καθαρότητι των χειρών μου έπραξα τούτο».
Καημένε Αβιμέλεχ μπορεί να είσαι τίμιος όμως αυτό δεν φτάνει. Άγιος ούτε είσαι ούτε θα γίνεις ποτέ, επειδή κανείς δεν σε πληροφόρησε ότι για να στεφτείς με τον μανδύα της αγιοσύνης χρειάζονται και άλλες αρετές. Η σπουδαιότερη να είσαι Χαλδαίος, ή Εβραίος ή τουλάχιστον οπαδός της Χαλδαϊκής-Εβραϊκής κουλτούρας.
Ψ Το ξέρω, του είπε, ο Γιαχβέ ότι είσαι τίμιος και ντόμπρος άνθρωπος για αυτό και εγώ σε εμπόδισα να αμαρτήσεις.
Εδώ θέλω να κάνω δύο ερωτήσεις και να επιστήσω την προσοχή του κάθε μη θρησκευτικά αποβλακωμένου: Ο Αβραάμ δεν αμάρτανε που έκανε τον νταβατζή και δάνειζε την ίδια τη γυναίκα του έναντι αμοιβής, μα ο αποδέκτης του εμπορεύματος; Δεν αμάρτησε ούτε η Σάρρα που δέχτηκε αυτή την βρώμικη συναλλαγή και αμάρτησε ο Αβιμέλεχ;
Πάρε την, συνέχισε ο Γιαχβέ, και δώσε την στον άνθρωπο στον οποίο ανήκει «διότι είναι προφήτης».Τώρα τι σόι προφήτης ήταν ο Αβραάμ, όποιος καταλάβει, κατάλαβε.
Σηκώθηκε πρωί-πρωί ο Αβιμέλεχ και φώναξε τον Αβραάμ.
Έλα δω ρε φίλε, του είπε, τι φωτιές πήγες να μου ανάψεις; «έπραξας εις εμέ πράγμα το οποίον δεν έπρεπε να πραχθεί».
Γιατί με ψεύτικα λόγια πας να με κάνεις να αμαρτήσω αμαρτία μεγάλη;
Φοβήθηκα, του είπε ο προπάτορας επειδή δεν υπάρχει «φόβος θεού εν τω τόπω τούτω, και θέλουσι με φονεύσει δια την γυναίκα μου».
Αχ ρε προπάτορα αδιόρθωτος που είσαι καημένε. Ποιος τρελάθηκε να σε σκοτώσει για να σου κλέψει 90 χρονών γκαστρωμένη γυναίκα;
Εντύπωση κάνει ο τρόπος που η Π. Δ. περιγράφει την καλοσύνη, την τιμιότητα και την ειλικρίνεια που υπήρχε στους ανθρώπους, εκτός του Αβραάμ και του περιούσιου λαού του Γιαχβέ.
Ψ Εξ άλλου, συνέχισε χωρίς ίχνος ντροπής ο Αβραάμ, «και όμως αληθώς αδελφή μου είναι, θυγάτηρ του πατρός μου αλλ' ουχί θυγάτηρ της μητρός μου, και έγινε γυνή μου».
Απίθανη απάντηση που μόνο ένας γίγαντας ηθικής, ένας εκλεκτός του Γιαχβέ θα μπορούσε να δώσει!!!
«Και έλαβεν ο Αβιμέλεχ πρόβατα, και βόας, και δούλους, και δούλας, και έδωκεν εις τον Αβραάμ, και απέδωκεν εις αυτόν Σάρραν την γυναίκα αυτού».
Ας με συχωρέσει το «Άγιο βιβλίο» αλλά για να πάρει τόσα δώρα ο προπάτορας έτσι τσάμπα, σαν δύσκολο μου φαίνεται. Πρέπει στο παλάτι του Φαραώ να έμαθε τέτοια κόλπα η γκόμενα, όπου έκανε τρελό όποιον άντρα την πλησίαζε. Εξάλλου είμαι βέβαιος ότι αν σήμερα είναι θεός και Κύριός μας ο Γιαχβέ, είναι μόνο και μόνο για τα μάτια της Σάρρας, διότι τον Αβραάμ δεν τον εκτιμούσε και τόσο πολύ ο Κύριος.
Μαζί με τα δώρα ο Αβιμέλεχ έδωσε και γη στον Αβραάμ για να τους έχει κοντά του. «Ιδού η γη έμπροσθέν σου, κατοίκησον όπου σου αρέσκει».Πιθανόν να υπολόγισε ότι κάπου-κάπου θα μπορούσε να τον επισκέπτεται η Σάρρα αν μένη κοντά του, έτσι στα κρυφά από τον Γιαχβέ.
Στην δε Σάρα είπε ο Αβιμέλεχ: «Ιδού έδωκα χίλια αργύρια εις τον αδελφό σου».
Όταν η Σάρρα ενενηκοντούτης γριά κατόρθωσε να πάρει τόσα πολλά από τον φουκαρά τον Αβιμέλεχ, φανταστείτε τι γυναίκα θα ήταν στα νιάτα της. Έχω άδικο όταν υποστηρίζω ότι και ο Γιαχβέ είχε ξετρελαθεί μαζί της;
Μετά από αυτά, δηλαδή μόλις πληρώθηκε ο Αβραάμ για τις υπηρεσίες που η γυναίκα του προσέφερε προς τον Αβιμέλεχ, ο Γιαχβέ ήρε τις κυρώσεις τις οποίες είχε θεσπίσει εναντίον του.
«Και εθεράπευσεν ο θεός τον Αβιμέλεχ, και την γυναίκα αυτού, και τας θεραπαίνας αυτού, και ετεκνοποίησαν. Διότι ο Κύριος είχε κλείσει διόλου πάσαν μήτραν εν τη οικία του Αβιμέλεχ, εξ αιτίας Σάρρας της γυναικός του Αβραάμ».
Η εφορία σφραγίζει επιχειρήσεις όταν δεν πληρώνουν, ο Γιαχβέ σφραγίζει μήτρες!! Αχ Κύριε, Κύριέ μου και εισπράχτορας στα νταβατζιλίκια του "Αγίου" προπάτορά μας κατάντησες!! Πάντως χωρίς αστεία ο Γιαχβέ αποδεικνύεται και λίγο ζηλιάρης στην υπόθεση Σάρρας-Αβιμέλεχ.
Εκείνους που δεν καταλαβαίνω είναι τους συγγραφείς της Π. Δ. οι οποίοι μας καλούν να πιστέψουμε ότι ο Αβιμέλεχ την πέρασε σπαρτιάτικα με την Σάρα και ότι δεν έκαμε τίποτα μαζί της, όταν έμεινε τόσο καιρό κοντά του και μετά από τόσα που πλήρωσε!
Τέλος πάντων όταν τέλος καλό, όλα καλά. Αφού ο Αβραάμ πήρε την πιο εύφορη γη των Γεράρων, κατοίκησε εκεί με τα κοπάδια του και με τους δούλους του.
Και για να συμπληρωθεί η ευτυχία του μια μέρα «έκαμεν ο Κύριος εις την Σάρραν ως ελάλησε, και συνέλαβεν η Σάρρα και εγέννησεν εις τον Αβραάμ υιόν εν τω γήρατι αυτού». ΠΗΓΗ
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΕΔΑΦΙΟ ΤΗΣ ΒΙΒΛΟΥ
ΓΕΝΕΣΗ..ΚΕΦ:20
1 Και εκίνησεν εκείθεν ο Αβραάμ εις την γην την προς μεσημβρίαν, και κατώκησε μεταξύ Κάδης και Σούρ· και παρώκησεν εν Γεράροις.
2 Και είπεν ο Αβραάμ περί Σάρρας της γυναικός αυτού, Αδελφή μου είναι. Έστειλε δε Αβιμέλεχ ο βασιλεύς των Γεράρων, και έλαβε την Σάρραν. Γεν 12:13, Γεν 26:7
3 Και ήλθεν ο Θεός προς τον Αβιμέλεχ κατ' όναρ την νύκτα, και είπε προς αυτόν, Ιδού, συ αποθνήσκεις εξ αιτίας της γυναικός, την οποίαν έλαβες· διότι είναι νενυμφευμένη με άνδρα.
4 Ο δε Αβιμέλεχ δεν είχε πλησιάσει εις αυτήν· και είπε, Κύριε, ήθελες φονεύσει έθνος έτι και δίκαιον;
5 δεν μοι είπεν αυτός, Αδελφή μου είναι; και αυτή πάλιν, αυτή είπεν, Αδελφός μου είναι. Εν ευθύτητι της καρδίας μου και εν καθαρότητι των χειρών μου έπραξα τούτο.
6 Είπε δε προς αυτόν ο Θεός κατ' όναρ, Και εγώ εγνώρισα ότι εν ευθύτητι της καρδίας σου έπραξας τούτο· όθεν και εγώ σε εμπόδισα από του να αμαρτήσης εις εμέ· διά τούτο δεν σε αφήκα να εγγίσης αυτήν·
7 τώρα λοιπόν απόδος την γυναίκα προς τον άνθρωπον, διότι είναι προφήτης· και θέλει προσευχηθή υπέρ σου και θέλεις ζήσει· αλλ' εάν δεν αποδώσης αυτήν, έξευρε ότι εξάπαντος θέλεις αποθάνει, συ και πάντα όσα έχεις.
8 Σηκωθείς δε ο Αβιμέλεχ ενωρίς το πρωΐ, εκάλεσε πάντας τους δούλους αυτού, και ελάλησε πάντας τους λόγους τούτους εις επήκοον αυτών· και εφοβήθησαν οι άνθρωποι σφόδρα.
9 Και εκάλεσεν ο Αβιμέλεχ τον Αβραάμ και είπε προς αυτόν, Τι έπραξας εις ημάς; και τι αμάρτημα έπραξα εις σε, ώστε επέφερες επ' εμέ και επί το βασίλειόν μου, αμαρτίαν μεγάλην; έπραξας εις εμέ πράγμα, το οποίον δεν έπρεπε να πραχθή.
10 Και είπεν ο Αβιμέλεχ προς τον Αβραάμ, Τι είδες, ώστε να πράξης το πράγμα τούτο;
11 Και είπεν ο Αβραάμ, Επειδή εγώ είπον, Βέβαια δεν είναι φόβος Θεού εν τω τόπω τούτω και θέλουσι με φονεύσει διά την γυναίκα μου·
12 και όμως αληθώς αδελφή μου είναι, θυγάτηρ του πατρός μου, αλλ' ουχί θυγάτηρ της μητρός μου· και έγεινε γυνή μου.
13 και ότε με έκαμεν ο Θεός να εξέλθω εκ του οίκου του πατρός μου, είπον προς αυτήν, Ταύτην την χάριν θέλεις κάμει εις εμέ· εις πάντα τόπον όπου αν υπάγωμεν, λέγε περί εμού, Ούτος είναι αδελφός μου. Γεν 12:13
14 Και έλαβεν ο Αβιμέλεχ πρόβατα και βόας και δούλους και δούλας, και έδωκεν εις τον Αβραάμ, και απέδωκεν εις αυτόν Σάρραν την γυναίκα αυτού.
15 και είπεν ο Αβιμέλεχ, Ιδού, η γη μου έμπροσθέν σου. κατοίκησον όπου σοι αρέσκει.
16 Και προς την Σάρραν είπεν, Ιδού, έδωκα χίλια αργύρια εις τον αδελφόν σου· ιδού, αυτός είναι εις σε σκέπη των οφθαλμών προς πάντας τους μετά σου και προς πάντας τους άλλους. Ούτως αύτη επεπλήχθη.
17 Προσηυχήθη δε ο Αβραάμ προς τον Θεόν· και εθεράπευσεν ο Θεός τον Αβιμέλεχ και την γυναίκα αυτού και τας θεραπαίνας αυτού, και ετεκνοποίησαν.
18 διότι ο Κύριος είχε κλείσει διόλου πάσαν μήτραν εν τη οικία του Αβιμέλεχ, εξ αιτίας Σάρρας της γυναικός του Αβραάμ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Υποβάλλοντας το σχόλιο σου επιβεβαιώνεις ότι έχεις διαβάσει και αποδεχθεί τους όρους χρήσης και σχολιασμού του μπλογκ. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
http://eleusisdiagoridon.blogspot.gr/2013/08/blog-post_49.html