Δεν έφταναν η θύελλα αντιδράσεων και τα ποικίλα σχόλια που ξεσήκωσε η φωτογράφιση του υπουργού Οικονομικών Γιάνη Βαρουφάκη και της συζύγου του Δανάης Στράτου, με θέα την Ακρόπολη, στο διάσημο «Paris
Match», τώρα αποκαλύπτεται ότι υπήρξε «απάτη»!Οι φωτογραφίες ελήφθησαν σε... άλλο μπαλκόνι και συγκεκριμένα σε αυτό των πεθερικών του υπουργού, αφού το διάσημο ζευγάρι κατοικούσε στον πρώτο όροφο που δεν «βλέπει» τον Παρθενώνα!
Σύμφωνα με κατοίκους της οδού Χατζηχρήστου στην περιοχή Μακρυγιάννη, ολόκληρο το αρχοντικό που έχει θέα προς τον Ιερό Βράχο και το Μουσείο της Ακρόπολης ανήκει στη μητέρα της Δανάης Στράτου. Η γνωστή γλύπτρια Ελένη Πόταγα - Στράτου εξακολουθεί να κατοικεί στους τελευταίους ορόφους του κτιρίου μαζί με τον σύζυγό της Φαίδωνα Στράτου.
Στο τετραώροφο οίκημα, εκτός από τον υπουργό και τη σύζυγό του (έμεναν στον πρώτο όροφο έως την Κυριακή 29 Μαρτίου, οπότε μετακόμισαν σε μεγαλύτερο διαμέρισμα στην πλατεία Μαβίλη), κατοικεί άλλη μία από τις τρεις κόρες της οικογένειας. Αλλο ένα διαμέρισμα στην πίσω πλευρά του κτιρίου φέρεται ότι ήταν προς ενοικίαση και αυτή τη στιγμή κατοικείται από ένα νεαρό ζευγάρι.
Στον πρώτο όροφο
Από το διαμέρισμα του πρώτου ορόφου, όπου έμενε το υπουργικό ζεύγος, η θέα προς την Ακρόπολη είναι περιορισμένη! Οπως αποδεικνύεται από το φωτογραφικό υλικό της «Espresso», το μικρό μπαλκόνι επί της οδού Χατζηχρήστου βλέπει ελάχιστα τον Ιερό Βράχο, αφού έχει μπροστά του την πίσω πλευρά του Μουσείου της Ακρόπολης! Αυτό αποδεικνύεται και από τη φωτογραφία που δημοσιεύτηκε στο γαλλικό περιοδικό, με τον Γιάνη Βαρουφάκη να παίζει πιάνο μπροστά στην ξύλινη μπαλκονόπορτα.
Αυτό σημαίνει, ουσιαστικά, πως το υπουργικό ζευγάρι σήκωσε στο πόδι το κτίσμα για τις πόζες του και έφτασε στο σημείο να... δανειστεί τους χώρους άλλου ορόφου για χάρη της φωτογράφισης, προκειμένου ο φωτογράφος του «Paris Match» να εξασφαλίσει τις τέλειες εικόνες.
Από το διαμέρισμα του πρώτου ορόφου, όπου έμενε το υπουργικό ζεύγος, η θέα προς την Ακρόπολη είναι περιορισμένη! Οπως αποδεικνύεται από το φωτογραφικό υλικό της «Espresso», το μικρό μπαλκόνι επί της οδού Χατζηχρήστου βλέπει ελάχιστα τον Ιερό Βράχο, αφού έχει μπροστά του την πίσω πλευρά του Μουσείου της Ακρόπολης! Αυτό αποδεικνύεται και από τη φωτογραφία που δημοσιεύτηκε στο γαλλικό περιοδικό, με τον Γιάνη Βαρουφάκη να παίζει πιάνο μπροστά στην ξύλινη μπαλκονόπορτα.
Αυτό σημαίνει, ουσιαστικά, πως το υπουργικό ζευγάρι σήκωσε στο πόδι το κτίσμα για τις πόζες του και έφτασε στο σημείο να... δανειστεί τους χώρους άλλου ορόφου για χάρη της φωτογράφισης, προκειμένου ο φωτογράφος του «Paris Match» να εξασφαλίσει τις τέλειες εικόνες.
Ειδικότερα, αφού έγινε μια μίνι ξενάγηση σε όλους τους χώρους του αρχοντικού, αποφασίστηκε η εξωτερική φωτογράφιση του ζευγαριού να γίνει στο μπαλκόνι του τρίτου ορόφου, όπου τίποτα δεν περιορίζει τη θέα προς την Ακρόπολη. Ετσι, το πλήθος των εσωτερικών φωτογραφιών πραγματοποιήθηκε στο σπίτι του ζευγαριού, αλλά η εξωτερική φωτογράφιση έγινε στο σπίτι των πεθερικών του Γιάνη Βαρουφάκη!
Ρομαντικό σκηνικό
Από εκεί, η θέα προς τον Ιερό Βράχο (καθώς και το σύνολο των στοιχείων που περιβάλλουν το όλο σκηνικό) προσέδιδε τον επιθυμητό ρομαντικό χαρακτήρα που ταίριαζε με τον βίο του ζευγαριού.
Επίσης, η μαρμάρινη βρύση και τα λιγοστά φυτά, με την ελιά και τη μουσμουλιά να πρωταγωνιστούν σε όλες τις φωτογραφίες του περιοδικού, προσφέρουν στο τελικό αποτέλεσμα αισθητική που παραπέμπει στην παλιά Αθήνα.
Ρομαντικό σκηνικό
Από εκεί, η θέα προς τον Ιερό Βράχο (καθώς και το σύνολο των στοιχείων που περιβάλλουν το όλο σκηνικό) προσέδιδε τον επιθυμητό ρομαντικό χαρακτήρα που ταίριαζε με τον βίο του ζευγαριού.
Επίσης, η μαρμάρινη βρύση και τα λιγοστά φυτά, με την ελιά και τη μουσμουλιά να πρωταγωνιστούν σε όλες τις φωτογραφίες του περιοδικού, προσφέρουν στο τελικό αποτέλεσμα αισθητική που παραπέμπει στην παλιά Αθήνα.
Σε αυτά επικεντρώθηκε το ενδιαφέρον του φωτογράφου, ο οποίος φαίνεται ότι μαγεύτηκε από την ομορφιά του τοπίου, κάτι που τράβηξε και την προσοχή των υπευθύνων του περιοδικού.
Οπως δείχνει η τελική απόφασή τους, θέλησαν να δημοσιεύσουν πολλές από τις εξωτερικές λήψεις με το ζευγάρι να χαμογελά και να αγκαλιάζεται.
Αλλά και το τμήμα της φωτογράφισης που απεικονίζει τον Γιάνη Βαρουφάκη και τη σύζυγό του να απολαμβάνουν ένα γεύμα γεμάτο από ελληνικές γαστρονομικές λιχουδιές στην εξωτερική τραπεζαρία έγινε -σύμφωνα με πληροφορίες- στους πάνω ορόφους, πιθανότατα στην ταράτσα του σπιτιού - κοινή για όλη την οικογένεια Στράτου!
Οπως δείχνει η τελική απόφασή τους, θέλησαν να δημοσιεύσουν πολλές από τις εξωτερικές λήψεις με το ζευγάρι να χαμογελά και να αγκαλιάζεται.
Αλλά και το τμήμα της φωτογράφισης που απεικονίζει τον Γιάνη Βαρουφάκη και τη σύζυγό του να απολαμβάνουν ένα γεύμα γεμάτο από ελληνικές γαστρονομικές λιχουδιές στην εξωτερική τραπεζαρία έγινε -σύμφωνα με πληροφορίες- στους πάνω ορόφους, πιθανότατα στην ταράτσα του σπιτιού - κοινή για όλη την οικογένεια Στράτου!
Αιχμηρά σχόλια από το περιοδικό για τον υπουργό
Μετανιωμένος είχε εμφανιστεί μετά τη δημοσίευση των φωτογραφιών του στο «Paris Match» ο υπουργός Οικονομικών Γιάνης Βαρουφάκης. «Θα ήθελα να μην είχε γίνει αυτή η φωτογράφιση. Το μετάνιωσα και εγώ και η Δανάη. Η αισθητική των φωτογραφιών δεν μου αρέσει» είχε αναφέρει μετά τον σάλο που προκάλεσε το φωτορεπορτάζ.
Γρήγορα το διάσημο γαλλικό περιοδικό έβαλε τα πράγματα στη θέση τους, διευκρινίζοντας πως ο σταρ υπουργός όχι μόνο είχε αποδεχτεί το αίτημα για συνέντευξη και φωτογράφιση, αλλά είχαν συμφωνήσει και τις πιο μικρές λεπτομέρειες, ώστε το αποτέλεσμα να θυμίζει τα κλασικά αφιερώματα του «Paris Match».
«Με την ευκαιρία κυκλοφορίας του βιβλίου του "Le Minotaure planétaire" στα γαλλικά (εκδόσεις Cercle), ο Γιάνης Βαρουφάκης αποδέχτηκε το αίτημα του "Paris Match" να τον συναντήσει για μια αποκλειστική συνέντευξη στο σπίτι του, στην Αθήνα. Είχε συμφωνηθεί μεταξύ των δύο πλευρών πως θα γίνει ένα αφιέρωμα, σύμφωνα με αυτά που παραδοσιακά κάνει το "Match", το οποίο θα συμπεριλάμβανε και εικόνες με τη σύζυγό του Δανάη Στράτου. Η συνέντευξη του υπουργού πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια εμπορικής πτήσης μεταξύ Αθήνας και Βρυξελλών στις 8 Μαρτίου το βράδυ. Το θέμα, που αποτελείται από πολλές φωτογραφίες, ένα πορτρέτο και μια πιο οικονομική συνέντευξη, ολοκληρώθηκε στις 9 Μαρτίου και θα δημοσιευόταν στις 12 Μαρτίου.
Η αισθητική
«Στις 15 Μαρτίου ο Γιάνης Βαρουφάκης είπε πως "δεν εκτιμά την αισθητική των φωτογραφιών", στις οποίες όμως συμφώνησε να συμμετάσχει. Αυτό το έκανε αφότου τα social media και διάφορα ευρωπαϊκά και διεθνή μέσα ενημέρωσης σχολίασαν με πολύ οξύ τρόπο το ρεπορτάζ. Το "Paris Match" έχει μια μακρά παράδοση, που χρονολογείται πάνω από μισό αιώνα, στις συνεντεύξεις με πολιτικούς και αρχηγούς κρατών σε όλο τον κόσμο. Ολες συνοδεύονται από φωτογραφίες - γιατί αυτό είναι το DNA του ειδησεογραφικού περιοδικού μας» ανέφερε με ανακοίνωση του το περιοδικό και κατέληγε: «Τα δύο στοιχεία, το κείμενο και το βίντεο, έχουν τη σημασία τους. Το να γίνεται επίθεση στο ένα χωρίς να αναφέρεται το άλλο δεν έχει νόημα. Επιπλέον, δεν έχουμε παρεκκλίνει από κανένα κανόνα δεοντολογίας. Κάποιοι στα social media βρήκαν την ευκαιρία να επιτεθούν στον Γιάνη Βαρουφάκη για ευκαιριακούς λόγους, κάτι όμως που σε καμία περίπτωση δεν είναι ευθύνη του περιοδικού. Ο Ελληνας υπουργός μάς δέχτηκε στο σπίτι του και μας εξήγησε τη στρατηγική και τις ιδέες του στην προσπάθεια να βγάλει τη χώρα του από την κρίση. Η απόπειρα υπονόμευσης του οικονομικού και πολιτικού μέρους αυτής της ιστορίας, χρησιμοποιώντας τις φωτογραφίες για κριτική, μεταφράζεται στις προθέσεις των μεμονωμένων αρθρογράφων. Αυτό είναι κάτι που σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να αποδίδεται στο "Paris Match"».
«Στις 15 Μαρτίου ο Γιάνης Βαρουφάκης είπε πως "δεν εκτιμά την αισθητική των φωτογραφιών", στις οποίες όμως συμφώνησε να συμμετάσχει. Αυτό το έκανε αφότου τα social media και διάφορα ευρωπαϊκά και διεθνή μέσα ενημέρωσης σχολίασαν με πολύ οξύ τρόπο το ρεπορτάζ. Το "Paris Match" έχει μια μακρά παράδοση, που χρονολογείται πάνω από μισό αιώνα, στις συνεντεύξεις με πολιτικούς και αρχηγούς κρατών σε όλο τον κόσμο. Ολες συνοδεύονται από φωτογραφίες - γιατί αυτό είναι το DNA του ειδησεογραφικού περιοδικού μας» ανέφερε με ανακοίνωση του το περιοδικό και κατέληγε: «Τα δύο στοιχεία, το κείμενο και το βίντεο, έχουν τη σημασία τους. Το να γίνεται επίθεση στο ένα χωρίς να αναφέρεται το άλλο δεν έχει νόημα. Επιπλέον, δεν έχουμε παρεκκλίνει από κανένα κανόνα δεοντολογίας. Κάποιοι στα social media βρήκαν την ευκαιρία να επιτεθούν στον Γιάνη Βαρουφάκη για ευκαιριακούς λόγους, κάτι όμως που σε καμία περίπτωση δεν είναι ευθύνη του περιοδικού. Ο Ελληνας υπουργός μάς δέχτηκε στο σπίτι του και μας εξήγησε τη στρατηγική και τις ιδέες του στην προσπάθεια να βγάλει τη χώρα του από την κρίση. Η απόπειρα υπονόμευσης του οικονομικού και πολιτικού μέρους αυτής της ιστορίας, χρησιμοποιώντας τις φωτογραφίες για κριτική, μεταφράζεται στις προθέσεις των μεμονωμένων αρθρογράφων. Αυτό είναι κάτι που σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να αποδίδεται στο "Paris Match"».
Τι απαντά η Δανάη για το εξοχικό στην Αίγινα
Μετά την αποκάλυψη πως νοίκιαζε τη βίλα της στην Αίγινα σε τουρίστες χωρίς προηγουμένως να έχει φροντίσει να εκδώσει την απαιτούμενη από τον νόμο ειδική άδεια του ΕΟΤ, η Δανάη Στράτου θέλησε να εξηγήσει όσα είδαν το φως της δημοσιότητας.
Οπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η εικαστικός κόρη του Φαίδωνα Στράτου, ενός εκ των ιδρυτών της Πειραϊκής Πατραϊκής, το σπίτι της Αίγινας τής ανήκει, ενώ το σπίτι όπου έμενε με τον σύζυγό της στην περιοχή Μακρυγιάννη είναι ιδιοκτησία της μητέρας της. «Τα τελευταία δύο χρόνια έλειπα στην Αμερική. Το σπίτι στην Αίγινα μού ανήκει. Χτίστηκε πριν από 15 χρόνια σε οικόπεδο που μου παραχωρήθηκε από τους γονείς μου. Το σπίτι στην Αθήνα (περιοχή Μακρυγιάννη), στο οποίο διαμέναμε ως πρόσφατα, ανήκει στη μητέρα μου. Νοίκιασα το σπίτι στην Αίγινα μία φορά, για δέκα μέρες, το καλοκαίρι του 2014 μέσω της γνωστής ιστοσελίδας AirBnB. (Καμία ενοικίαση δεν προέκυψε από άλλες ιστοσελίδες στις οποίες εμφανίστηκε το σπίτι.) Προφανώς τα έσοδα από αυτή την ενοικίαση θα δηλωθούν στη φορολογική μου δήλωση του 2015. Σχετικά με το σήμα του ΕΟΤ, αγνοούσα την ύπαρξή του και ως προς αυτό θα κάνω κάθε νόμιμη ενέργεια. Τέλος, να επισημάνω ότι ο σύζυγός μου ποτέ δεν μίλησε σε δημοσιογράφο γι' αυτά τα ζητήματα ούτε εξουσιοδότησε κανέναν να μιλήσει γι' αυτά».
Θάνος Μακρογαμβράκης
Θάνος Μακρογαμβράκης
http://www.espressonews.gr/%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B9%CE%B5%CF%87%CF%8C%CE%BC%CE%B5%CE%BD%CE%BF/%CE%AC%CF%81%CE%B8%CF%81%CE%BF/cover-story/136948/%C2%AB%CE%B1%CF%80%CE%AC%CF%84%CE%B7%C2%BB-%CF%84%CE%BF-%CE%BC%CF%80%CE%B1%CE%BB%CE%BA%CF%8C%CE%BD%CE%B9-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B2%CE%B1%CF%81%CE%BF%CF%85%CF%86%CE%AC%CE%BA%CE%B7
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Υποβάλλοντας το σχόλιο σου επιβεβαιώνεις ότι έχεις διαβάσει και αποδεχθεί τους όρους χρήσης και σχολιασμού του μπλογκ. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
http://eleusisdiagoridon.blogspot.gr/2013/08/blog-post_49.html