Παρασκευή, 9 Ιουνίου 2017

Όσοι κατοικούμε αυτή την χώρα , που γέννησε φιλοσόφους , είμαστε απλοί αντιγραφείς ή μπορούμε να ΠΡΟΣΘΕΤΟΥΜΕ και να ΔΙΟΡΘΩΝΟΥΜΕ τα γραπτά τους ;


  Υπάρχει  πχ  κάτι  που  θα   μπορούσε  να  βελτιωθεί   στην  φιλοσοφία του  Πλάτωνα ;

1)   Ο  Πλάτων  όρισε  την  αρετή  ως  συνδυασμό   ΣΟΦΙΑΣ , ΣΩΦΡΟΣΥΝΗΣ , ΑΝΔΡΕΙΑΣ  ,  ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ  και  ΟΣΙΟΤΗΤΑΣ .
      Αυτός  ο  ορισμός  όμως  δημιουργεί   προβλήματα :   Τώρα  πρέπει  να 

ορίσουμε  τί  είναι  ΣΟΦΙΑ ,  τί  είναι  ΣΩΦΡΟΣΥΝΗ  κλπ !

     Αντ'  αυτού   προτείνω  :  ΑΡΕΤΗ  ΕΙΝΑΙ  Η  ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ  ΝΑ 

ΥΠΗΡΕΤΟΥΜΕ  ΤΟΥΣ  ΣΤΟΧΟΥΣ  ΤΟΥ  ΑΜΕΣΩΣ  ΑΝΩΤΕΡΟΥ  ΣΥΝΟΛΟΥ  ( βλέπε  http://lofos.info/pythas/tie-filosof.html  )  .
     Δηλαδή  ο  ενάρετος  στρατηγός   δεν  θα  λάβει  "δωράκια"   απο  τον  αντίπαλο    για  να  χάσει  την μάχη . Θα  προτιμήσει  να  παραμείνει  φτωχός  αλλά  να  υπηρετήσει   τους  στόχους  του  συνόλου  όπου  ανήκει  ( στο  στράτευμα ) .  Και  φυσικά ,  ο  στόχος  του  στρατεύματος   είναι  η  νίκη  επι  του  αντιπάλου .
Παρόμοια  ,  και  ο  ενάρετος   πολιτικός  ή   γιατρός    θα  απαρνηθεί   δώρα  απο  ξένες  δυνάμεις  ή  φαρμακευτικές   εταιρείες   προκειμένου  να  ωφελήσει   την  κοινωνία ( ανώτερο  σύνολο )  όπου  ανήκει .


2) Ο  Πλάτων   είπε :

  ΝΟΜΟΙ του  Πλάτωνα  (  Δέκατο  βιβλίο   903c ) :
... είς μερισμόν τόν έσχατον τέλος ασπειργασμένοι   ών έν καί τό σόν,  ώ σχέτλιε, μόριον εις το πάν συντείνει βλέπον αεί, καίπερ πάνσμικρον όν, σέ δέ λέληθεν περί τούτο αυτό ως γένεσις ένεκα εκείνου γίγνεται πάσα,  όπως ή  τω του παντός βίω  υπάρχουσα ευδαίμων ουσία, ουχ ένεκα σού γιγνομένη, σύ δ' ένεκα εκείνου.

 [ Ανάμεσά  της  είσαι  και  εσύ , ανόητε , μια   μονάδα  που  πάντα  αποβλέπει  στο  σύνολο  , αν  και  μικρότατος είσαι ,   συ δε   έχεις   ξεχάσει  οτι  τίποτα  δεν  δημιουργείται  παρά  μόνον  για  να  προσφέρει  μακροχρόνια  ευτυχία  στην  ζωή  του  Σύμπαντος   κι  ότι  τίποτα  δεν  έγινε  για  χάρη  σου  αλλά  εσύ ( έγινες ) για  χάρη  εκείνου ]


   
Ο  Πλάτων  δεν  μας  λέει  όμως   ΤΙ   ΑΚΡΙΒΩΣ  πρέπει  να  κάνει  ο  άνθρωπος για  να  είναι  ευτυχισμένο  το  Σύμπαν ,  ούτε   και  θα  μπορούσε  να  το  γνωρίζει  εκείνη  την  εποχή .  Σήμερα  όμως  μπορούμε   να  ορίσουμε  οτι   η  αποστολή  του  ανθρώπου  είναι  να  ΜΕΙΩΝΕΙ   ΤΗΝ  ΕΝΤΡΟΠΙΑ  όπου  αυτό  είναι  εφικτό  (  βλέπε  http://lofos.info/pythas/tie-filosof.html  ) .

3)  Ο  Πλάτων   προτείνει  κάπου  στα  έργα  του  οτι   όποιος   βλασφημεί  τους  θεούς   να  τιμωρείται   και  μαζί  του   να  τιμωρείται  και  όποιος  τον  άκουσε  και  δεν  τον  κατήγγειλε !  Σκληρό  μέτρο  και  καθόλου   απαραίτητο .  Ο  Πλάτων  όμως   έμμεσα  μας  λέει   οτι  "Η  ΕΥΤΥΧΙΑ  ΤΟΥ  ΑΤΟΜΟΥ   ΝΑ  ΘΥΣΙΑΖΕΤΑΙ  ΕΑΝ  ΑΥΤΟ   ΩΦΕΛΕΙ  ΤΗΝ  ΠΟΛΗ"  .
Ο  Πλάτων  δεν  γνώριζε  τότε  οτι  το  σώμα  μας   αποτελείται  απο  κύτταρα   και  οτι  πολλά  απο  αυτά   θυσιάζονται   καθημερινά   για  να  σωθεί  το  σύνολον ( το  σώμα) .  Σήμερα  όμως  που  το  γνωρίζουμε  ,  μπορούμε   να  πούμε  καθαρά  αυτό  που έμμεσα   μας  είπε   ο  Πλάτων  : "Η  ΚΟΙΝΩΝΙΑ  ΕΙΝΑΙ  ΣΑΝ ΠΟΛΥΚΥΤΤΑΡΟΣ   ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ . Η  ΕΥΡΩΣΤΙΑ   ΤΗΣ    ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ  ΕΙΝΑΙ  ΑΝΩΤΕΡΟΣ   ΣΤΟΧΟΣ   ΑΠΟ  ΤΗΝ    ΕΥΔΑΙΜΟΝΙΑ  ΤΩΝ  ΠΟΛΙΤΩΝ"   (βλέπε  http://lofos.info/pythas/tie-filosof.html    ).

4)  Ο  Πλάτων   είπε   οτι  τα  θεμέλια   ευημερίας   μιας  κοινωνίας   είναι   τέσσερα :
    α)  Ούτε  ακραία   φτώχεια  ούτε   ακραίος  πλούτος .
    β)  Όποιος  έχει  εξουσία  δεν  θα  έχει  πολυτέλεια .
    γ)  Αποφυγή   του  υπερπληθυσμού .
    δ)  Να  υπάρχει   εποπτεία   πάνω στην  ποιότητα   των   παιδιών  που  γεννιούνται  ( πχ  οι  καλύτεροι   να  ζευγαρώνουν  με  τις  καλύτερες   και  οι  ενάρετοι  να  αφήνουν  πιο  πολλούς  απογόνους   απο  τους   φαύλους )


Ο  Πλάτων   ξέχασε   ένα  πέμπτο   θεμέλιο  της  ευημερίας :
    Αφήνει  να  εννοηθεί  οτι  στόχος   της  ιδανικής  κοινωνίας   του  είναι  η  επ΄ άπειρον   επιβίωση  της   κοινωνίας.
Διορθώνω :  ΣΤΟΧΟΣ  ΤΗΣ  ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ   ΔΕΝ  ΜΠΟΡΕΙ  ΝΑ  ΕΙΝΑΙ  Η  ΕΠΙΒΙΩΣΗ  ΤΗΣ   ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ . Ο  ΣΤΟΧΟΣ  ΘΑ  ΕΙΝΑΙ   Η  ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ   ΤΟΥ  ΑΝΩΤΕΡΟΥ   ΣΥΝΟΛΟΥ .
Παράδειγμα : Το  κιβώτιο  ταχυτήτων είναι  μια  κοινωνία  μικρών  εξαρτημάτων .  Ο  στόχος   του  κιβωτίου   ταχυτήτων    δεν  είναι   η  δική  του   επιβίωση .  Αν  αυτός ήταν ο  στόχος  ,  θα  έπρεπε   το  κιβώτιο  ταχυτήτων  να   είναι   τεράστιο  και  ανθεκτικότατο  (  εις  βάρος  των  κυλίνδρων , του  ψυγείου , του  injection   κλπ ) .  Ο  στόχος   του  κιβωτίου   είναι  η εξυπηρέτηση  του  ανώτερου  συνόλου  που  λέγεται  "αυτοκίνητο" . 
Έτσι και   η  ανθρώπινη  κοινωνία   στόχο  θα  πρέπει  να  έχει   την  εξυπηρέτηση  του  αμέσως   ανώτερου  συνόλου  που λέγεται  "γήϊνη βιόσφαιρα"  .
Καταθέτω  τους  4  κανόνες   που  πρέπει  να  διέπουν   την  συμπεριφορά   του  ανθρώπου :

  α)  Ο  άνθρωπος   φροντίζει   για  την  μείωση  της  εντροπίας  στο  Σύμπαν  ,όπου  αυτό είναι  εφικτό .

  β)  Ο  άνθρωπος   φροντίζει   για  την  μείωση  της   εντροπίας  στην  γήϊνη   βιόσφαιρα  ,  εκτός  εάν  αυτό  έρχεται   σε  σύγκρουση  με  τον  πρώτο  στόχο .

  γ)  Ο άνθρωπος   φροντίζει   για  την  μείωση  της  εντροπίας   στην  κοινωνία του   εκτός  και  εάν  αυτό  έρχεται   σε  σύγκρουση  με  τους    προηγούμενους  στόχους .

  δ) Ο  άνθρωπος  φροντίζει  για   την  μείωση  της  εντροπίας του  εαυτού του  ( προσωπική   ευδαιμονία )   εκτός  και  εάν  αυτό  έρχεται  σε   σύγκρουση  με  τους  προηγούμενους  στόχους .

(βλέπε     http://lofos.info/pythas/tie-filosof.html  )
     



5)  Ο  Πλάτων   πρότεινε   να   απέχουν  όλοι   απο  την  πολιτική   και  να  αφήνουν  την  διακυβέρνηση  στους  Ειδήμονες  (  αυτούς  που  ξέρουν ) .
  Εδώ  είναι  το  μεγάλο  πρόβλημα .  Εμπιστευόμαστε   την  υγεία  μας  στους  Ειδήμονες   επειδή   ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΣΤΕ  ΟΤΙ  ΔΕΝ  ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ .  Επιπλέον  ,  οι  Ειδήμονες  (  γιατροί )   μπορούν  ΣΕ  ΣΥΝΤΟΜΟ  ΧΡΟΝΙΚΟ  ΔΙΑΣΤΗΜΑ   να  μας  αποδείξουν   οτι   οι  συμβουλές  τους   αποδίδουν  θετικά  αποτελέσματα .
Στην πολιτική  όμως  ΟΛΟΙ   ΑΙΣΘΑΝΟΝΤΑΙ  ΟΤΙ  ΤΑ  ΞΕΡΟΥΝ  ΟΛΑ .
Επιπλέον  ,  οι  πολιτικές   πράξεις   αποδίδουν  ορατά   αποτελέσματα  ΕΠΕΙΤΑ  ΑΠΟ  ΠΟΛΥ  ΧΡΟΝΟ .

Γι΄ αυτούς   τους  δύο   λόγους   δεν  μπορούμε  να  πείσουμε   τον   ηλίθιο   να   απέχει  απο   τις  πολιτικές  αποφάσεις .
  Καλό  θα  ήταν  να υπάρχει  ένα  σύστημα   όπου  ο  ίδιος  ο  λαός  θα   αποκλείει   απο  τα  ανώτατα   αξιώματα  τους  ηλιθίους  (  που  είναι  πάντα  η  πλειοψηφία  !)  .  Έτσι   οι  ηλίθιοι   δεν  θα έχουν  την  δυνατότητα   να  στραφούν  εναντίον  ΕΝΟΣ  προσώπου  που  τους απέκλεισε  .  Θα  έχουν  απέναντί  τους  την  ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ  (  τους σοφούς   και  ΤΟΥΣ  ΑΛΛΟΥΣ  ΗΛΙΘΙΟΥΣ  )  και  με  την  πλειοψηφία  δεν  μπορούν  να  τα  βάλουν .

Ποιό   είναι  αυτό  το  σύστημα   που  δεν  το  σκέφθηκε ο  Πλάτων ; 
Είναι  η  Αρισταρχία  ( βλέπε   http://lofos.info/pythas/tie-amesi.html  )

---------------------------------------------------
 Μπορούμε  να   προσθέσουμε  κάτι  στις  ιδέες   του  Αριστοτέλη  ;

Ο  σπουδαίος  αυτός  φιλόσοφος   μίλησε  για  "μέση  οδό"  .  Δηλαδή   είναι  ακραίο   να  μην  προσέχω  την  υγεία  μου   όπως  ακραίο  είναι   να  προσέχω  ΜΟΝΟ  την  υγεία   μου  χωρίς   να  μου  μένει  χρόνος   για  κάτι  άλλο .  Εάν  δεν  προσέχω  την  υγεία  μου  ,  πεθαίνω  νωρίς  και  δεν  προλαβαίνω   να  προσφέρω  τίποτα  ωφέλιμο  στον  έξω  κόσμο .  Εάν  προσέχω  υπερβολικά  την  υγεία  μου  , δεν  μου  μένει  χρόνος  για  να  προσφέρω !
Πώς  βρίσκω  την  μέση  οδό  ; 
Και  σε ποιούς   και  τί  οφείλω  να   προσφέρω ; 

Αυτά  τα  ακανθώδη  ερωτήματα  ΔΕΝ  τα  απάντησε   ο  Αριστοτέλης .

Καταθέτω μια  απάντηση  στα  δύο  ερωτήματα :
Οι  τέσσερις  κανόνες  που   προανέφερα   μας  δείχνουν  σε  ποιούς  οφείλουμε  να  προσφέρουμε .
Επίσης   μας λένε   οτι  εάν  οι  ενέργειές  μας   υπακούουν  στους  4 κανόνες  ,  τότε  βρισκόμαστε  στην  μέση  οδό !


---------------------------------------------------
Επικοινωνία    :    pitago99@gmail.com  

 
 Αρχική  σελίδα :   http://lofos.info/pythas/index.html  

-------------------------------------------------------------------------
Προς  τον  υπάλληλο   που   ελέγχει  τις  ιστοσελίδες   και  τις  "καρφώνει"    στα  αφεντικά  :

 ΝΟΜΙΖΕΙΣ   ΟΤΙ  Η       ν e Α     e . Π Ο Χ .Η      ΕΣΕΝΑ   ( που γνωρίζεις  ΠΟΛΛΑ )  ΘΑ   ΣΕ  ΑΦΗΣΕΙ  ΝΑ  ΖΗΣΕΙΣ  ;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Υποβάλλοντας το σχόλιο σου επιβεβαιώνεις ότι έχεις διαβάσει και αποδεχθεί τους όρους χρήσης και σχολιασμού του μπλογκ. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
http://eleusisdiagoridon.blogspot.gr/2013/08/blog-post_49.html