"Εσείς
όλοι, Έλληνες, που κατοικείτε την Αχαΐα, ονομαζόμενη ως τώρα Πελοπόννησο,
δεχθείτε μαζί με την απαλλαγή από τους φόρους, την ελευθερία που στις πιο
ευτυχισμένες μέρες της ιστορίας σας δεν κατείχατε ποτέ όλοι μαζί, σεις που
υπήρξατε σκλάβοι ή ξένων ή οι μεν των δε. Αχ, να μη ζούσα στους χρόνους ακμής
της Ελλάδας, να
'δινα αυτό το διέξοδο στις διαθέσεις μου για να απολαύσω έναν μεγαλύτερο αριθμό ανθρώπων! Δε
συγχωρώ το χρόνο που ελάττωσε το μεγαλείο ενός τέτοιου αγαθού... Αλλά προσπέφτω στους Θεούς που πάντα με προστάτεψαν στη γη και τη θάλασσα, να μου δώσουν παρ' όλα αυτά την ευκαιρία να το πραγματοποιήσω. Άλλοι πρίγκιπες έδωσαν σε πόλεις την ελευθερία τους... Ο Νέρων,την αποδίδει σε μία ολόκληρη επαρχία."
'δινα αυτό το διέξοδο στις διαθέσεις μου για να απολαύσω έναν μεγαλύτερο αριθμό ανθρώπων! Δε
συγχωρώ το χρόνο που ελάττωσε το μεγαλείο ενός τέτοιου αγαθού... Αλλά προσπέφτω στους Θεούς που πάντα με προστάτεψαν στη γη και τη θάλασσα, να μου δώσουν παρ' όλα αυτά την ευκαιρία να το πραγματοποιήσω. Άλλοι πρίγκιπες έδωσαν σε πόλεις την ελευθερία τους... Ο Νέρων,την αποδίδει σε μία ολόκληρη επαρχία."
Ο λόγος
(ή απόσπασμα του) του Νέρωνα που διακηρύττει την ανεξαρτησία της Αχαΐας!
Ήταν ο
Νέρων ο παρανοϊκός αυτοκράτορας που έχουμε διδαχθεί ή είναι μια από τις πιο
συκοφαντημένες, αδικημένες και σκυλευμένες προσωπικότητες στην παγκόσμια
ιστορία; Ήταν αυτουργός της μεγάλης πυρκαγιάς που κατέκαψε τη Ρώμη ή απλά ο
άνθρωπος που είχε την ατυχία επί της αυτοκρατορικής του θητείας, να λάβει χώρα
ο μεγάλος εμπρησμός της Ρώμης από συνωμότες με εκτελεστικά όργανα τους
χριστιανούς του Σαούλ; Εγκληματίας ή ο άνθρωπος στον οποίο μεταγενέστερα
φόρτωσαν οι χριστιανοί ένα σωρό ανιστόρητες κατηγορίες για εγκλήματα;
Το μόνο
ίσως έγκλημα του Νέρωνα ήταν η ανεκτικότητα και ανεξικακία του, που χάρις αυτήν
γλύτωσε ο Σαούλ-Παύλος και την
πληρώνει από το σημείο εκείνο και μετά όλη η ανθρωπότητα. Το κομβικό σημείο της διακυβέρνησης του
Νέρωνα είναι το 63 μ.α.χ.χ., έτος της μεγάλης πυρκαγιάς που ισοπέδωσε τη Ρώμη.
Ποιος ήταν ο Νέρων μέχρι τότε; Μερικά στοιχεία σχετικά με την πολιτική που
ακολούθησε ως Καίσαρ:
1)
Καταργεί τους έμμεσους φόρους. Όσοι γνωρίζουν στοιχειωδώς έστω από οικονομικά,
γνωρίζουν την αντιλαικότητα των έμμεσων φόρων μιας και είναι αναλογικοί στη
φύση τους κι όχι προοδευτικοί όπως οι άμεσοι.
2)
Αφαιρεί από τους "αφέντες" το δικαίωμα ζωής και θανάτου που ως τότε
είχαν για τους δούλους. Νομοθετεί το δικαίωμα των δούλων να κάνουν αγωγή κατά
των αφεντικών τους όταν αυτοί τους κακομεταχειρίζονται.
3)
Απαγορεύει τη θανάτωση κατά τη διάρκεια των μονομαχιών ακόμη και γι΄ αυτούς που
είχαν εις βάρος τους θανατική καταδίκη.
4)
Ενισχύει το θεσμό των απελεύθερων, τους καλύτερους δε πρώην σκλάβους, τους
επιλέγει ο ίδιος και τους απονέμει προσωπικά την ελευθερία τους. Πολλούς δε από
αυτούς, τους "προσλαμβάνει" ο ίδιος ως έμπιστούς του και συμβούλους
του στο παλάτι.
5)
Θεσμοθετεί τη δωρεάν διανομή λαχνών προς το λαό, με σημαντικότατα έπαθλα, όπως
ζώα, αγροτεμάχια, πλοία και πολύτιμους λίθους.
6)
Θεσμοθετεί νέα μέτρα που περιόριζαν την κρατική σπατάλη και περιόριζαν την
πολυτέλεια, ώστε να εξοικονομούνται χρήματα και να διανέμονται περισσότερα
τρόφιμα κι άλλα αγαθά πρώτης ανάγκης για το λαό.
7) Η στάση του κατά τη διάρκεια και μετά τον
εμπρησμό της Ρώμης, είναι υποδειγματική. Διατάσσει
να κτιστούν άμεσα καταφύγια για όσους έχασαν τα σπίτια τους στην πυρκαγιά. Συμμετέχει
αυτοπροσώπως στο συντονισμό του έργου αντιμετώπισης της κατάστασης και
δημιουργεί αντιπυρικές ζώνες για να περισωθεί ότι είναι δυνατόν. Κινητοποιεί
άμεσα τον κρατικό μηχανισμό προς αναζήτησιν τροφίμων ώστε να τραφούν οι
πληγέντες από την πυρκαγιά. Ανοίγει ακόμη και τις πόρτες των ανακτόρων για να
προσφέρει καταφύγιο σε όσους έχασαν τα σπίτια τους. Μετά την πυρκαγιά, εκπονεί
καινούριο σχέδιο πόλης, επιβάλλει δια νόμου το σοβάντισμα των εσωτερικών τοίχων
ώστε να μη πιάνουν φωτιά, ορίζει σαφείς αποστάσεις που πρέπει να έχει το ένα
σπίτι από το άλλο ώστε η όποια φωτιά να μην μπορεί να εξαπλωθεί.
8)
Είναι ο ορισμός του προσηνούς ανθρώπου, αφού γνωρίζει πάρα πολλούς προσωπικά
και τους χαιρετά στο δρόμο με τα ονόματά τους.
9) Η
Σύγκλητος ήταν εχθρικά διακείμενη στο Νέρωνα, (αντέδρασε π.χ. λυσσαλέα στην
κατάργηση των έμμεσων φόρων) μιας κι ο Νέρων κοινώς κόμιζε νέα ήθη με τη
δημοκρατικότητα την ανεξικακία και τη φιλολαικότητά του. Επιπλέον, η κατηγορία
που του προσήπταν για δειλία επειδή διόλου τον απασχολούσαν οι πόλεμοι και το
στρατιωτικό μεγαλείο της Ρώμης, τον καθιστούσαν "ένοχο" μιας και δεν
ταίριαζε στο προφίλ ενός πανίσχυρου κράτους όπως ήταν η Ρωμαϊκή αυτοκρατορία.
Δεν υπάρχει ένας επεκτατικός πόλεμος ή έστω σχέδιο πολέμου επί Νέρωνος! Έπρεπε
λοιπόν να βγει από τη μέση για να αποκατασταθεί η εικόνα της και να περάσει δια
παντός το μήνυμα ότι Καίσαρ=πάνω απ' όλα ατρόμητος στρατηλάτης...
10)Επειδή
η υστεροφημία κάποιου δείχνει και το ποιόν του, για πολλά χρόνια μετά το θάνατο
του, Ρωμαίοι πολίτες προσέρχονταν και εναπόθεταν άνθη σον τάφο του. Στη δε
κηδεία του, έγινε πραγματικός χαμός και με μία κουβέντα θρηνήθηκε περισσότερο
από κάθε άλλον καίσαρα. Σύντομα μάλιστα κυκλοφόρησαν θρύλοι περί αναστηθέντος
Νέρωνα, ή ότι το πνεύμα του εμφανίζονταν σε διάφορους τόπους δείγμα της
πραγματικής λατρείας του Ρωμαϊκού λαού. Τουλάχιστον τέσσερις "σωσίες του
εμφανίστηκαν μετά το θάνατό του ξεσηκώνοντας το λαό, κι οι αρχές είδαν κι
έπαθαν να τους μαζέψουν!
11) Σε ότι
αφορά την προσωπική του ζωή, δεν υπάρχει κανένα απολύτως ίχνος ακολασιών έως το
63 μαχχ, έτος της μοιραίας πυρκαγιάς. Έκτοτε μόνο και συντετριμμένος από την
αποκάλυψη της συνομωσίας που εξυφαίνετο εις βάρος του με τη συμμετοχή μάλιστα
του δάσκαλού του Σενέκα τον οποίο υπεραγαπούσε σαν πατέρα, γίνεται υπέρμετρα
καχύποπτος και αλλάζει συμπεριφορά...
Εχθρός λοιπόν
ο Νέρων των συγκλητικών λόγω της φιλολαϊκής του πολιτικής. Άρα εχθρός του
Τάκιτου και του Σουητώνιου, δηλαδή των πρωτογενών πηγών του βίου του Νέρωνα,
που είναι από εμπαθείς, έως απόλυτα συκοφαντικοί όταν γράφουν για εκείνον! (Ο
Σουητώνιος μάλιστα, γίνεται συχνότατα και κοινός συκοφάντης.) Είναι δεδηλωμένοι
αριστοκρατικοί και άρα αντινερωνικοί εκ προοιμίου.
Εχθρός
και των χριστιανών ο Νέρων. Λέγεται από σοβαρότατους μελετητές της ρωμαϊκής
ιστορίας ότι ο Νέρων έχει συκοφαντηθεί, γιατί έπρεπε να προσωποποιηθεί η δίωξη
και η σφαγή των 11.000.000 (sic) χριστιανών που καταμέτρησαν οι σύγχρονοι
χριστιανοί. (Μια παρατήρηση εδώ: Να μας εξηγήσουν οι σύγχρονοι χριστιανοί πως
κατέληξαν στον εξωφρενικό αυτόν αριθμό! Που παρεμπιπτόντως, δεν παραμένει
σταθερός, οι μάρτυρες του Ιεχωβά μιλούν για...14 εκ., κάποιοι ορθόδοξοι για 13
εκ. μετά πέσαμε ατ 11 εκ. ενώ οι ντεμέκ ακριβείς υπολογισμοί μιλούν για 10,8
εκ! Πως λοιπόν διενεργήθη η απογραφή;
Μετριοπαθείς
ιστορικοί αναφέρουν ότι σε όλη τη διάρκεια του "μεγάλου" (και στην πραγματικότητα
μοναδικού) διωγμού του Γαλέριου στις ανατολικές επαρχίες της αυτοκρατορίας υπήρχαν
μόλις 280 θάνατοι υπολογίζονται περίπου στα 1000 σε όλη την λεγόμενη "περίοδο
των διωγμών". Αντίθετα, τα θύματα των χριστιανών σε όλο τον κόσμο μέχρι
την τελική τους επικράτηση υπολογίζονται σε αρκετά εκατομμύρια.) Φαίνεται ότι
μεταγενέστερα του φόρτωσαν τον εμπρησμό της Ρώμης οι χριστιανοί μαζί με ένα
σωρό άλλες παντελώς ανιστόρητες κατηγορίες για εγκλήματα. Ήταν απαραίτητο για
τους χριστιανούς τα ύστερα χρόνια να τον δυσφημήσουν μιας και ύστερα από την
πυρκαγιά ξεκίνησαν διωγμοί σε βάρος των χριστιανών. (Η μεγάλη πυρκαγιά πράγματι
ξεκίνησε από τα Εθνικά ιερά και οι πρώτοι Χριστιανοί δεν ήταν και τόσο
φιλήσυχοι όσο τους θέλει το Χόλλυγουντ και η χριστιανική προπαγάνδα.) Ο Σαούλ
κλείστηκε στη φυλακή και θανατώθηκε.
Πριν
την πυρκαγιά ουδέποτε ο Νέρων δίωξε χριστιανούς. Αντίθετα είχε αθωώσει τον Σαούλ
δυο φορές, το 58 και το 60 μαχχ ,όταν ο Σαούλ προσήχθη στη Ρώμη για να δικαστεί
για υπόσκαψη της κεντρικής ρωμαϊκής εξουσίας.
Αυτό
δεν εμπόδισε τους χριστιανούς πού με καβαλιστικές αλχημείες, υποστήριξαν
κάποιους αιώνες μετά ότι ο Νέρων ήταν ο... Αντίχριστος της αποκάλυψης! Πως το
κατασκεύασαν αυτό; Το "ΝΕΡΩΝ ΑΥΤΟΚΡΑΤΩΡ" αν αναλυθεί αριθμολογικά
σύμφωνα με την Εβραϊκή καμπάλα, βγάζει άθροισμα 676! Θα πει κανείς ότι θα
έπρεπε να βγάζει 666.Έλα όμως που οι Εβραίοι αφαιρούν το 10 από όποια λέξη ή όνομα
συνδέεται με κάτι που είναι ενάντια στο Γιαχβέ, ή ασεβές προς τη θρησκεία τους!
Επειδή λοιπόν το 10 στην καμπάλα είναι ο αριθμός που συμβολίζει τον Θεό,
αφαιρείται στην περίπτωση του Νέρωνα από το 676 και θαύμα, 666!
Εκείνες
τις εποχές η απερίγραπτη αυτή γελοιότητα έκανε καλά τη δουλεία της στη
χειραγώγηση των μαζών!
Για την
περίοδο μετά την συνομωσία κατά του Νέρωνα έως και τον θάνατο του έχουν γραφτεί
και ειπωθεί πολλά εναντίον του. Λέγεται ότι όταν πήρε μέρος στους Ολυμπιακούς
αγώνες δωροδόκησε τους κριτές στον λυρικό διαγωνισμό που συμμετείχε για να βγει
πρώτος, ενώ είχε κουβαλήσει ολόκληρο τσούρμο χειροκροτητών. Ακόμη κι αν είναι αλήθεια,
η ματαιοδοξία και η μεγαλομανία είναι πταίσματα μπροστά στην όλη φυσιογνωμία
και πολιτική του.
Λέγεται
επίσης ότι υπήρξε μητροκτόνος και συζυγοκτόνος. Αλήθεια, πόσοι γνωρίζουν ότι ο
"Μέγας" (γιατί μέγας;) Κωνσταντίνος- ο οποίος φυσικά, σε αντίθεση με
τον Νέρωνα, δεν είχε ίχνος παιδείας, αίσθησης του καλού και του ωραίου- δολοφόνησε
τη σύζυγο του Φαουστα και τον γιο τους, ύστερα από υπόδειξη της μητέρας του
"Αγίας" Ελένης; Υπάρχει μια σημαντική διαφορά ωστόσο μεταξύ τους. Ο
μεν ήταν με το μέρος των ηττημένων, ο δε με αυτό των νικητών.
Ο Νέρων
υπήρξε και μεγάλος φιλέλληνας. Εκδήλωνε αγάπη για την Ελλάδα, έδωσε αυτονομία
σε όλες τις ελληνικές πόλεις, ήθελε να ανοίξει τη διώρυγα της Κορίνθου, πήρε
μέρος σε Ολυμπιακούς αγώνες, έφτιαξε και Ιερά στην Ολυμπία και αλλού.
Ο Νέρωνας
υπήρξε μια παρεξηγημένη προσωπικότητα που είχε την ατυχία να ηττηθεί και η ιστορία
του να γραφεί από τους νικητές εχθρούς του, αριστοκρατικούς και χριστιανούς. Ας
ελπίσουμε ότι οι ιστορικοί του μέλλοντος, απαλλαγμένοι από την κρατούσα ιδεολογία,
θα τον κρίνουν με μεγαλύτερη αντικειμενικότητα και επιείκεια:
«…. Ο
μητροκτόνος και συζυγοκτόνος Νέρων, που χαρίζει τη ζωή στους άτακτους δούλους
και στους εγκληματίες από επιείκεια και μόνο. Ο τύραννος που προστατεύει την
ελευθερία, απ΄ τις επιβουλές των δημοκρατικών (συγκλητικών). Ο τρελός και
διεφθαρμένος αυτοκράτορας, που ασκεί την ευσπλαχνία και φιλανθρωπία, πριν απ’
τους αγίους του χριστιανισμού. Αυτός που προσφέρει νερό στους διψασμένους,
τροφή στους πεινασμένους και ρούχα στους γυμνούς. Το ιστορικό αυτό πρόσωπο, μας
αποδείχνει τέλεια, πόσο ατυχής θα ήταν κάθε απόπειρα να τον εκτιμήσουμε με τα
κριτήρια της δικιά μας (χριστιανικής) ηθικής».
Πηγές:
Υπάρχουν
αρκετές και σκόρπιες πηγές, καθώς και βιβλία που εμπεριέχουν ικανοποιητικές
συνόψεις πηγών.
Η
Αντιγνώση της αείμνηστης Λιλής Ζωγράφου έχει σημαντικές αναφορές. Υπάρχει
επίσης ο Ambelain, ενώ και από την Ιστορία του Ελληνικού Έθνους μπορεί κανείς
να αντλήσει πληροφορίες. Πολύ σημαντικό το βιβλίο του Νίκου Βεργίδη – ΝΕΡΩΝ ΚΑΙ
ΧΡΙΣΤΟΣ – ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑRΚΑDIA , απ’ όπου και το τελευταίο απόσπασμα του άρθρου.
Από
πρωτογενείς τώρα πηγές, υπάρχει ο Σουητώνιος που έγραψε τους βίους αρκετών
Καισάρων και μαθαίνουμε-παρά την απροκάλυπτη εμπάθεια του προς το Νέρωνα-
αρκετά πράγματα κυρίως για το νομοθετικό έργο του Νέρωνα. Υπάρχει βεβαίως και ο
Τάκιτος, μόνο που το "ANALLES" δυστυχώς δεν κυκλοφορεί μεταφρασμένο
στα Ελληνικά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Υποβάλλοντας το σχόλιο σου επιβεβαιώνεις ότι έχεις διαβάσει και αποδεχθεί τους όρους χρήσης και σχολιασμού του μπλογκ. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
http://eleusisdiagoridon.blogspot.gr/2013/08/blog-post_49.html