Τετάρτη, 19 Ιουλίου 2017

Τουριστικοί επιχειρηματίες: «Ο κ. Ν. Σαντορινιός δεν έχει κατανοήσει ακόμα τη διάσταση του προβλήματος»



Μαίνεται ο πόλεμος, μεταξύ των επιχειρηματιών θαλαμηγών σκαφών και του Υπουργείου Ναυτιλίας, καθώς νέες αντιδράσεις πυροδότησαν οι δηλώσεις του υφυπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Νεκτάριου Σαντορινιού για το θέμα που
ανέδειξε η «δ» και προσλαμβάνει πλέον πανελλαδικές διαστάσεις, σχετικά με τον VIP θαλάσσιο τουρισμό.
Επιχειρηματίες του κλάδου, δηλώνουν προβληματισμένοι από τις δηλώσεις του υφυπουργού Νησιωτικής Πολιτικής, καθώς όπως υποστήριξαν σε εκ νέου επικοινωνία τους με την «δ», ο κ. Ν. Σαντορινιός, δεν έδωσε καμία απάντηση στα ζητήματα που έχουν τεθεί, αλλά αντιθέτως με τις δηλώσεις του δημιούργησε και πολλά περισσότερα. Οι επιχειρηματίες του χώρου υποστηρίζουν ότι δεν είναι δυνατόν να ισχυρίζεται κάποιος πως ο «θαλαμηγός τουρισμός» προστατεύεται, όταν εμφανίζεται – ήδη πριν από τη δημιουργία του προβλήματος – μείωση προσεγγίσεων σκαφών πάνω από 25% και όταν μετά τις τελευταίες εξελίξεις υπάρχουν ήδη δεκάδες ακυρώσεις από τις περισσότερες χώρες. Επιπλέον, δεν μπορεί, όπως λένε, κάποιος να ισχυρίζεται ότι, επειδή τα ζητήματα αφορούν μόνο τα ξύλινα σκάφη, ο «θαλαμηγός τουρισμός» των πλαστικών και μεταλλικών σκαφών αναπληρώνει το κενό, αφού αυτά τα σκάφη δεν αποτελούν ούτε το 20% των προσεγγίσεων στη Ρόδο, όπως υποστηρίζουν στην «δ», ναυτιλιακοί πράκτορες.
Οι επιχειρηματίες του χώρου ισχυρίζονται ότι ο υφυπουργός δεν έχει κατανοήσει ακόμη την διάσταση του προβλήματος και τον τρόπο λειτουργίας του «θαλαμηγού τουρισμού». Σύμφωνα με τους ίδιους, ο «θαλαμηγός τουρισμός» καθορίζεται από τη ζήτηση συγκεκριμένων σκαφών, η οποία εκφράζεται στα ναυλοσύμφωνα που υπογράφουν διεθνείς εταιρείες. Με πιο απλά λόγια, δεν μπορείς να «πουλήσεις» πλαστικό σκάφος σε κάποιον που επιθυμεί ξύλινο ή παραδοσιακό. Κατά συνέπεια, όταν καταδικάζεις τη δραστηριοποίηση ενός ξύλινου σκάφους στην Ελλάδα, στέλνεις τον «θαλαμηγό τουρισμό», δηλαδή τον VIP τουρισμό, σε άλλη χώρα με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Ταυτόχρονα, επισημαίνουν ότι η δήλωση πως ο Νόμος 4256/2014 δεν επιτρέπει τη δραστηριοποίηση αυτών των σκαφών στα ελληνικά λιμάνια και ότι αυτά δεν θεωρούνται σύμφωνα με τον ελληνικό νόμο επαγγελματικά, δεν αληθεύει. Ο Νόμος επιτρέπει τη δραστηριοποίηση των σκαφών αυτών, όπως είναι λογικό, υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις και αυτό δεν το αμφισβητεί κανείς.
Επιχειρηματίας του χώρου δήλωσε στην «δ»:
«Τα σκάφη αυτά καταθέτουν αναγγελίες κατάπλου στις αρμόδιες τελωνειακές αρχές όπως προβλέπεται για τα επαγγελματικά σκάφη. Είναι υποχρεωμένα να δηλώνουν την άφιξή τους σε ελληνικούς λιμένες στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων των Ελληνικών Τελωνείων (ICISNET- Υπουργείο Οικονομικών), όπως προβλέπεται για τα επαγγελματικά σκάφη. Προβλέπονται αναγγελίες εικοσιτετραώρου (ΕΤΑ), δήλωση ακριβούς χρόνου κατάπλου (ΑΤΑ) και ακριβούς χρόνου απόπλου (ATD) στις αρμόδιες Λιμενικές Αρχές όπως προβλέπεται για τα επαγγελματικά σκάφη, ενώ σε τυχόν επιθεώρησή τους από τις αρμόδιες αρχές, ζητείται να υπάρχουν όλα τα σχετικά έγγραφα και εγγυήσεις οι οποίες προβλέπονται για τα επαγγελματικά σκάφη.
Τα σκάφη αυτά σαφώς δεν είναι,,,Περισσότερα στην πηγή


 Πηγή:www.dimokratiki.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Υποβάλλοντας το σχόλιο σου επιβεβαιώνεις ότι έχεις διαβάσει και αποδεχθεί τους όρους χρήσης και σχολιασμού του μπλογκ. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
http://eleusisdiagoridon.blogspot.gr/2013/08/blog-post_49.html