Οι
παραστάσεις των ερυθρόμορφων και μελανόμορφων αγγείων απεικονίζουν μόνο μια
στιγμή στο χρόνο κι όμως σχεδόν πάντα αφηγούνται μια ολόκληρη ιστορία. Δεν θα
είχε ενδιαφέρον να μπορούσε να παρακολουθήσει κανείς, με τρόπο κινηματογραφικό,
το πριν και το μετά των στιγμών αυτών;
Το Ure Museum of Greek Archaeology του
Πανεπιστημίου του Reading πραγματοποίησε το μεγαλοφυές πρόγραμμα Panoply
προκειμένου να ενεργοποιήσει
το ενδιαφέρον των μαθητών της περιοχής για τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό αξιοποιώντας τη συλλογή αρχαίων ελληνικών αγγείων που διαθέτει.
το ενδιαφέρον των μαθητών της περιοχής για τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό αξιοποιώντας τη συλλογή αρχαίων ελληνικών αγγείων που διαθέτει.
Αποτέλεσμα
του προγράμματος ήταν η παραγωγή μιας σειράς σύντομων ταινιών με κινούμενα
σχέδια που ζωντανεύουν μικρές ιστορίες σε σενάριο που εμπνεύστηκαν τα
παιδιά.
Υπεύθυνοι
του προγράμματος ήταν ο Steve K. Simons που ασχολήθηκε με την εκτέλεση των
κινουμένων σχεδίων και η Sonya Nevin που συνεισέφερε με τις γνώσεις της για τον
αρχαίο ελληνικό πολιτισμό. Η μουσική που ακούγεται σε ορισμένα από αυτά είναι
του Stefan Hagel, μουσικού και ειδικού ερευνητή της αρχαίας ελληνικής μουσικής
του Institute for the Study of Ancient Culture της Βιέννης.
Διάλεξα
τον Αχιλλέα και τον Αίαντα που εικονίζονται στον αμφορέα του Εξηκία να παίζουν
πεντάγραμμα, ένα παιχνίδι που το επινόησε ο Παλαμήδης και παιζόταν με πεσσούς
που τους μετακινούσαν πάνω σε πέντε γραμμές. Οι ήρωες, των οποίων τα ονόματα
αναγράφονται, είναι τόσο αφοσιωμένοι στο παιχνίδι τους, ώστε το μόνο που τους
ενδιαφέρει είναι οι ζαριές τους· ο Αχιλλέας ψιθυρίζει "τέσσερα" και ο
Αίαντας "τρία". Έτσι, δεν έχουν αντιληφτεί την επίθεση των Τρώων. Την
τελευταία στιγμή τους ειδοποίησε η Αθηνά και κατόρθωσαν να αποκρούσουν την
επίθεση.
Δείτε τους…
Η μουσική
που ακούγεται στο βίντεο είναι από το Παραδοσιακό τραγούδι της Θράκης "ΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ
Μ' ΤΗΝ ΚΛΕΙΔΩΜΕΝΗ" που ερμηνεύει η Κρίστη Στασινοπούλου ΕΔΩ. Χορεύεται ως ριχτός
ζωναράδικος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Υποβάλλοντας το σχόλιο σου επιβεβαιώνεις ότι έχεις διαβάσει και αποδεχθεί τους όρους χρήσης και σχολιασμού του μπλογκ. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
http://eleusisdiagoridon.blogspot.gr/2013/08/blog-post_49.html