Αν και ήταν μοναδικός με πολλούς τρόπους, μια από τις πιο συναρπαστικές πτυχές της ζωής του Νικόλα Τέσλα ήταν η αξιοσημείωτη δύναμη του οραματισμού του. Είχε το χάρισμα μιας ασυνήθιστης ζωντανής φαντασίας και ακόμα από μικρή ηλικία μπορούσε να δει πράγματα που δεν μπορούσαν οι
άλλοι
«Αν σκεφτόταν ένα αντικείμενο αυτό θα εμφανιζόταν μπροστά του στερεό, με μάζα. Έτσι, αυτά τα οράματα είχαν τα χαρακτηριστικά πραγματικών αντικειμένων και συνήθως ήταν δύσκολο γι αυτόν να ξεχωρίσει την ενόραση από την πραγματικότητα. Αυτή η ασυνήθιστη ικανότητα λειτούργησε με πολύ χρήσιμο τρόπο στην εργασία του στα μαθηματικά.» (teslauniverse)
Αυτή η νοητική ικανότητα είχε σπουδαία επίδραση στην καριέρα του και κάποιες από τις πιο γνωστές εφευρέσεις του όπως ο ηλεκτρικός κινητήρας και το πηνίο είχαν οραματιστεί με κάθε λεπτομέρεια στο μάτι του μυαλού του πριν κάνει οτιδήποτε στο χαρτί. Ο Bernard Carlson συγγραφέας του Tesla: Inventor of the Electrical Age, γράφει:
«Με αυτά τα σχέδια ο Τέσλα συνειδητοποίησε τη δύναμη της ικανότητας του να δημιουργεί νοητικές εικόνες. Όχι μόνο μπορούσε να χρησιμοποιήσει την φαντασία του για να κάνει φανταστικά ταξίδια αλλά μπορούσε επίσης να κατευθύνει αυτό το ταλέντο για την δημιουργία νέων μηχανών. ‘Παρατήρησα προς ευχαρίστηση μου πως μπορούσα να φανταστώ με τη μέγιστη ευκολία’ ισχυρίστηκε αργότερα. ‘Δεν χρειαζόμουν μοντέλα, σχέδια ή πειράματα.’ Επιπλέον για τον Τέσλα η εργασία με νοητικές εικόνες σήμαινε ότι μπορούσε να επικεντρωθεί στην αναγνώριση και στην εξερεύνηση του ιδανικού πίσω από μια εφεύρεση».
Ο Τέσλα ήταν μπροστά από την εποχή του από πολλές απόψεις αλλά οι δυνάμεις του στον οραματισμό επιστρέφουν πίσω στον αποκρυφισμό. Όπως σημειώνεται στο Κυμβάλειον το οποίο βασίζεται στην αρχαία παράδοση του Ερμητισμού «Το όλον είναι μυαλό. Το Σύμπαν είναι νοητικό.» Για πολύ καιρό ξέρουμε πως η πραγματικότητα πρώτα δημιουργείται μέσα στο μυαλό.
«Δεν υπάρχει τρίτος τρόπος με τον οποίο ο άνθρωπος δημιουργεί; Ναι υπάρχει- δημιουργεί διανοητικά! Και για να το κάνει δεν χρησιμοποιεί εξωτερικά υλικά ούτε αναπαράγεται ο ίδιος και όμως το πνεύμα του διεισδύει στην διανοητική δημιουργία.
… δικαιολογημένα θεωρούμε πως το όλον δημιουργεί το σύμπαν διανοητικά με ένα τρόπο παρόμοιο με την διαδικασία που ο άνθρωπος δημιουργεί διανοητικά εικόνες.
Το όλον δεν μπορεί να δημιουργήσει με άλλο τρόπο παρά μόνο διανοητικά χωρίς να χρησιμοποιήσει υλικά (και δεν υπάρχει κάτι να χρησιμοποιήσει) ή κάτι άλλο για να αναπαραχθεί το ίδιο (κάτι που είναι επίσης αδύνατο).» – Κυμβάλειον
Εκ φύσεως το ανθρώπινο ον έχει την ικανότητα να δημιουργεί ιδέες στο μυαλό και ενώ κάποιοι φαίνεται να έχουν μεγαλύτερη αυτή τη φυσική ικανότητά από άλλους όλοι έχουμε την ίδια ανατομία. Έτσι όλοι μπορούμε να οραματιστούμε για το καλύτερο στην ζωή μας.
Βαθιά μέσα στον εγκέφαλο βρίσκεται η επίφυση και ένα σύστημα μη οπτικών φωτοϋποδοχέων που επιστημονικά μας βοηθά να συγχρονιστούμε με τους περιοδικούς ρυθμούς του φυσικού φωτός. Ένα εσωτερικό μάτι αν θέλετε. Επίσης δεν είναι σύμπτωση πως η επίφυση είναι γνωστή και ως τρίτο μάτι ή ως «η κατοικία της ψυχής» επειδή αναγνωρίζεται ευρέως ως το μέρος του εγκεφάλου που μας συνδέει με τις πνευματικές εμπειρίες και διευκολύνει την εσωτερική όραση.
Με αυτόν τον μηχανισμό της εσωτερικής όρασης το μυαλό μπορεί να προβάλλει διανοητικές εικόνες από οτιδήποτε. Έτσι δημιουργούμε την πραγματικότητα. Αν επιλέξουμε εικόνες που μας εξυπηρετούν καλά, η ζωή μας ανθίζει, αλλά αν παραμελήσουμε και δεν δώσουμε προσοχή στα οράματα του νου, δημιουργούμε χάος στη ζωή μας.
Ο συγγραφέας Al Smith αναφέρεται σε αυτή τη διαδικασία ως «φαντασίωση» και τη σχετίζει με την ονειροπόληση η οποία σε αντίθεση με τα όνειρα της νύχτας (ενώ κοιμόμαστε) είναι μια μορφή συνειδητών, εσκεμμένων ονείρων όπου ενεργά επιλέγουμε τις εικόνες που επιθυμούμε να δούμε.
«Οι διανοητικές εικόνες που συνειδητά ή ασυνείδητα σχεδιάζουμε (φαντασίωση) κατανοούνται πλήρως από το συλλογικό υποσυνείδητο. Με άλλα λόγια, η ονειροπόληση σε μεγάλο βαθμό υπαγορεύει την πραγματικότητα σας. Το μέλλον σας είναι μια αντανάκλαση των πιο επαναλαμβανόμενων εικόνων που εμφανίζονται στο μυαλό σας. Όσο περισσότερο νοητικά απεικονίζετε κάτι, τόσο περισσότερες είναι οι πιθανότητες να το κάνετε πραγματικότητα. Σκεφτείτε τις ονειροπολήσεις σας ως υποψήφια γεγονότα που θα συμβούν στο μέλλον σας. Είναι η μόνη αληθινή δημοκρατία. Και αυτό συμβαίνει συνεχώς μέσα στο κεφάλι σας όλη τη μέρα και σε όλο το σύμπαν μας».
Στην περίπτωση του Τέσλα, πολλή από τη δύναμη του προερχόταν εκ φύσεως αλλά όπως επισημαίνει ο Smith η «φαντασίωση» είναι μια συνειδητή διαδικασία. Ο Bernard Carlson εξηγεί πως ήταν μια εσκεμμένη πρακτική ενός συνδυασμού φαντασίας, του σχεδιασμού στο μάτι του μυαλού και της επιμονής.
Αυτή η ικανότητα μπορεί να ενδυναμωθεί με προσπάθεια και εξάσκηση και ο καθένας μπορεί να το κάνει αν προσπαθήσει. Ο Τέσλα πραγματικά χρησιμοποιούσε μόνο μια πολύ ανεπτυγμένη εκδοχή της διανοητικής ικανότητας που όλοι έχουμε.
Όσον αφορά τον τρόπο με τον οποίο ο Τέσλα χρησιμοποίησε αυτές τις ικανότητες, ο Bernard Carlson εξηγεί πως είναι μια εσκεμμένη πρακτική του συνδυασμού της φαντασίας, του σχεδιασμού στο μάτι του μυαλού και της επιμονής.
Μάγεια Τ.
Πηγη
άλλοι
«Αν σκεφτόταν ένα αντικείμενο αυτό θα εμφανιζόταν μπροστά του στερεό, με μάζα. Έτσι, αυτά τα οράματα είχαν τα χαρακτηριστικά πραγματικών αντικειμένων και συνήθως ήταν δύσκολο γι αυτόν να ξεχωρίσει την ενόραση από την πραγματικότητα. Αυτή η ασυνήθιστη ικανότητα λειτούργησε με πολύ χρήσιμο τρόπο στην εργασία του στα μαθηματικά.» (teslauniverse)
Αυτή η νοητική ικανότητα είχε σπουδαία επίδραση στην καριέρα του και κάποιες από τις πιο γνωστές εφευρέσεις του όπως ο ηλεκτρικός κινητήρας και το πηνίο είχαν οραματιστεί με κάθε λεπτομέρεια στο μάτι του μυαλού του πριν κάνει οτιδήποτε στο χαρτί. Ο Bernard Carlson συγγραφέας του Tesla: Inventor of the Electrical Age, γράφει:
«Με αυτά τα σχέδια ο Τέσλα συνειδητοποίησε τη δύναμη της ικανότητας του να δημιουργεί νοητικές εικόνες. Όχι μόνο μπορούσε να χρησιμοποιήσει την φαντασία του για να κάνει φανταστικά ταξίδια αλλά μπορούσε επίσης να κατευθύνει αυτό το ταλέντο για την δημιουργία νέων μηχανών. ‘Παρατήρησα προς ευχαρίστηση μου πως μπορούσα να φανταστώ με τη μέγιστη ευκολία’ ισχυρίστηκε αργότερα. ‘Δεν χρειαζόμουν μοντέλα, σχέδια ή πειράματα.’ Επιπλέον για τον Τέσλα η εργασία με νοητικές εικόνες σήμαινε ότι μπορούσε να επικεντρωθεί στην αναγνώριση και στην εξερεύνηση του ιδανικού πίσω από μια εφεύρεση».
Ο Τέσλα ήταν μπροστά από την εποχή του από πολλές απόψεις αλλά οι δυνάμεις του στον οραματισμό επιστρέφουν πίσω στον αποκρυφισμό. Όπως σημειώνεται στο Κυμβάλειον το οποίο βασίζεται στην αρχαία παράδοση του Ερμητισμού «Το όλον είναι μυαλό. Το Σύμπαν είναι νοητικό.» Για πολύ καιρό ξέρουμε πως η πραγματικότητα πρώτα δημιουργείται μέσα στο μυαλό.
«Δεν υπάρχει τρίτος τρόπος με τον οποίο ο άνθρωπος δημιουργεί; Ναι υπάρχει- δημιουργεί διανοητικά! Και για να το κάνει δεν χρησιμοποιεί εξωτερικά υλικά ούτε αναπαράγεται ο ίδιος και όμως το πνεύμα του διεισδύει στην διανοητική δημιουργία.
… δικαιολογημένα θεωρούμε πως το όλον δημιουργεί το σύμπαν διανοητικά με ένα τρόπο παρόμοιο με την διαδικασία που ο άνθρωπος δημιουργεί διανοητικά εικόνες.
Το όλον δεν μπορεί να δημιουργήσει με άλλο τρόπο παρά μόνο διανοητικά χωρίς να χρησιμοποιήσει υλικά (και δεν υπάρχει κάτι να χρησιμοποιήσει) ή κάτι άλλο για να αναπαραχθεί το ίδιο (κάτι που είναι επίσης αδύνατο).» – Κυμβάλειον
Εκ φύσεως το ανθρώπινο ον έχει την ικανότητα να δημιουργεί ιδέες στο μυαλό και ενώ κάποιοι φαίνεται να έχουν μεγαλύτερη αυτή τη φυσική ικανότητά από άλλους όλοι έχουμε την ίδια ανατομία. Έτσι όλοι μπορούμε να οραματιστούμε για το καλύτερο στην ζωή μας.
Βαθιά μέσα στον εγκέφαλο βρίσκεται η επίφυση και ένα σύστημα μη οπτικών φωτοϋποδοχέων που επιστημονικά μας βοηθά να συγχρονιστούμε με τους περιοδικούς ρυθμούς του φυσικού φωτός. Ένα εσωτερικό μάτι αν θέλετε. Επίσης δεν είναι σύμπτωση πως η επίφυση είναι γνωστή και ως τρίτο μάτι ή ως «η κατοικία της ψυχής» επειδή αναγνωρίζεται ευρέως ως το μέρος του εγκεφάλου που μας συνδέει με τις πνευματικές εμπειρίες και διευκολύνει την εσωτερική όραση.
Με αυτόν τον μηχανισμό της εσωτερικής όρασης το μυαλό μπορεί να προβάλλει διανοητικές εικόνες από οτιδήποτε. Έτσι δημιουργούμε την πραγματικότητα. Αν επιλέξουμε εικόνες που μας εξυπηρετούν καλά, η ζωή μας ανθίζει, αλλά αν παραμελήσουμε και δεν δώσουμε προσοχή στα οράματα του νου, δημιουργούμε χάος στη ζωή μας.
Ο συγγραφέας Al Smith αναφέρεται σε αυτή τη διαδικασία ως «φαντασίωση» και τη σχετίζει με την ονειροπόληση η οποία σε αντίθεση με τα όνειρα της νύχτας (ενώ κοιμόμαστε) είναι μια μορφή συνειδητών, εσκεμμένων ονείρων όπου ενεργά επιλέγουμε τις εικόνες που επιθυμούμε να δούμε.
«Οι διανοητικές εικόνες που συνειδητά ή ασυνείδητα σχεδιάζουμε (φαντασίωση) κατανοούνται πλήρως από το συλλογικό υποσυνείδητο. Με άλλα λόγια, η ονειροπόληση σε μεγάλο βαθμό υπαγορεύει την πραγματικότητα σας. Το μέλλον σας είναι μια αντανάκλαση των πιο επαναλαμβανόμενων εικόνων που εμφανίζονται στο μυαλό σας. Όσο περισσότερο νοητικά απεικονίζετε κάτι, τόσο περισσότερες είναι οι πιθανότητες να το κάνετε πραγματικότητα. Σκεφτείτε τις ονειροπολήσεις σας ως υποψήφια γεγονότα που θα συμβούν στο μέλλον σας. Είναι η μόνη αληθινή δημοκρατία. Και αυτό συμβαίνει συνεχώς μέσα στο κεφάλι σας όλη τη μέρα και σε όλο το σύμπαν μας».
Στην περίπτωση του Τέσλα, πολλή από τη δύναμη του προερχόταν εκ φύσεως αλλά όπως επισημαίνει ο Smith η «φαντασίωση» είναι μια συνειδητή διαδικασία. Ο Bernard Carlson εξηγεί πως ήταν μια εσκεμμένη πρακτική ενός συνδυασμού φαντασίας, του σχεδιασμού στο μάτι του μυαλού και της επιμονής.
Αυτή η ικανότητα μπορεί να ενδυναμωθεί με προσπάθεια και εξάσκηση και ο καθένας μπορεί να το κάνει αν προσπαθήσει. Ο Τέσλα πραγματικά χρησιμοποιούσε μόνο μια πολύ ανεπτυγμένη εκδοχή της διανοητικής ικανότητας που όλοι έχουμε.
Όσον αφορά τον τρόπο με τον οποίο ο Τέσλα χρησιμοποίησε αυτές τις ικανότητες, ο Bernard Carlson εξηγεί πως είναι μια εσκεμμένη πρακτική του συνδυασμού της φαντασίας, του σχεδιασμού στο μάτι του μυαλού και της επιμονής.
Μάγεια Τ.
Πηγη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Υποβάλλοντας το σχόλιο σου επιβεβαιώνεις ότι έχεις διαβάσει και αποδεχθεί τους όρους χρήσης και σχολιασμού του μπλογκ. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
http://eleusisdiagoridon.blogspot.gr/2013/08/blog-post_49.html