Του Αναγνώστη Λασκαράτου
Μετην ευκαιρία της γιορτήςτου οσίου Χριστόδουλου στις 21 Οκτώβρη, έγραψα το παρακάτω, για να δείξω πως μια, εγγενώς αμαρτωλή, φεουδαρχική Μονή επιβιώνει μέχρι σήμερα βουτηγμένη στα σκάνδαλα, μέσα σε ένα κλίμα κοινωνικής και πολιτικής ανοχής: Η Πάτμος έχει έκταση 34 τετρ. χιλιόμετρα, μήκος 10 μίλια και πλάτος 6, δεν είναι παίξε γέλασε για
ατομική ιδιοκτησία ενός ακτήμονα καλόγερου. Στα 1088, ένα κοινό κάθαρμα, ο Αυτοκράτορας και Μεγάλος Ιεροεξεταστής της Ορθοδοξίας Αλέξιος Α΄, ο άνθρωπος που σε συνεργασία με τον πατριάρχη έκαψε ζωντανό μπροστά στον συναγμένο όχλο των αιμοδιψών Ορθοδόξων μέσα στον Ιππόδρομο τον γιατρό Βασίλειο, αρχηγό των άκακων «αιρετικών» Χριστιανών Βογόμιλων και κάποιους από τους ακολούθους του, χάρισε το νησί με Χρυσόβουλο σε έναν περιπλανώμενο από τη Βιθυνία στη Μυσία Μικρασιάτη καλόγερο και ηγούμενο, τον μετέπειτα όσιο, Χριστόδουλο, ενδίδοντας στα παρακάλια του. Ο ηγούμενος ερχόταν από την Κω, όπου οι συγκρούσεις του με τους κατοίκους τον έδιωξαν και τον έφεραν ζήτουλα στα πόδια του βασιλιά. Αυτή η χυδαία βασιλική πράξη, δεν είχε ως κίνητρο την ανύπαρκτη χριστιανική πίστη του Αυτοκράτορα, η οποία αν την είχε δεν θα του επέτρεπε αυτήν την αθλιότητα, αλλά υστερόβουλα πολιτικά κίνητρα.
Αντιπαρέρχομαι το γεγονός πως το οπερετικό μας Κράτος, το οποίο κυβερνήθηκε και από τη λεγόμενη Αριστερά, δεν έχει δώσει τη μόνη σαφή και οριστική (αρνητική) απάντηση για το κατά πόσο ανατολικοί ρωμαϊκοί ή οθωμανικοί τίτλοι κατοχής ακίνητων μπορούν να έχουν ισχύ μετά από τόσους αιώνες στο σύγχρονο αστικό δίκαιο, για να εξετάσω ένα καίριο ερώτημα τι πληθυσμό είχε το νησί και ποια ήταν η τύχη του μετά από μια τέτοια πράξη.
Όσο για τον πληθυσμό, ενός νησιού που προστατευόταν από την Αρτέμιδα και ήκμασε στην ελληνική του περίοδο (όπως δείχνουν τείχη του 6ου και 4ου π.χ. αιώνα ευρήματα Ιππόδρομου και Ακρόπολης, με τους ναούς των Απόλλωνα και Διόνυσου καθώς πολλά ευρήματα, κυρίως σε τοίχους εκκλησιών που οι ρασοφόροι τα βανδάλισαν, τα λήστεψαν και τα ενσωμάτωσαν), σίγουρα θα ήταν πολύ μικρότερος από τον σημερινό των 3.000. Το νησί ήταν άνυδρο και είχε αποψιλωθεί πληθυσμιακά από πειρατικές επιδρομές. Πρέπει όμως να λάβουμε υπ’όψιν πως το 904, μετά την άλωση της Θεσσαλονίκης από τους Σαρακηνούς, πολλοί κάτοικοί της κατέφυγαν στην Πάτμο.
Όσος και να ήταν όμως ο πληθυσμός, προφανέστατα βρέθηκε στο έλεος του γλοιώδη ακτήμονα καλόγερου, που διψούσε για μεγάλη ιδιοκτησία, αφού το ρωμαϊκό φιρμάνι του έδινε απόλυτη κυριαρχία όπως προκύπτει από το κείμενο: «προσήλθε τη βασιλεία μου έκλιπαρών μάλα περιπαθώς… άπεσπασμένη μεν των βασιλικών δικαίων,..μόνω δε ανατεθειμένη Θεώ και τοις εν αύτη μοναχοϊς· οι καί μόνοι εν αύτη αυλισθησονται, μη συγχωρούντες τισι των λαϊκών λόγω παροικίας έγκατοίκους ταύτη γίνεσθαι…δωρεϊται δε αύτω την δηλωθεϊσαν νήσον μετά πάσης αυτής περιοχής καί διακρατήσεως, ου καιρικώς ουδέ χρόνοις άριθμητοϊς, άλλ’ έπ’ άναφαιρέτω καί διηνεκεϊ δεσποτεία καί κυριότητι…».
Ο άπληστος καλόγερος κατέληξε στην Εύβοια όπου και πέθανε, ζώντας στο πολυτελές σπίτι που του παραχώρησε κάποιος πλούσιος οπαδός του, αν και οι βιογράφοι του τον προτιμούν να ζει τάχα σε σπηλιά κι ας ήταν ένας κακομαθημένος γέρος πυργοδεσπότης. Η Εκκλησία τιμά τη μνήμη του φεουδάρχη δυο φορές το χρόνο, στις 21.10 και στις 16.3. Την μεγάλη του κληρονομιά, την εγγυήθηκαν στη διαθήκη του με τις υπογραφές τους 7 αξιωματούχοι της Χαλκίδας και της Επισκοπής της. Μόλις τον 13ο αιώνα, η Μονή επέτρεψε να κτιστούν σπίτια κοντά της για να προστατεύονται οι κάτοικοι από τις πειρατικές επιδρομές. Την εποχή της άλωσης της Πόλης, κατέφυγαν στην Πάτμο ευκατάστατοι Κωνσταντινουπολίτες, που έδωσαν ζωή στο απομονωμένο τσιφλίκι των καλόγερων, μέσω των εμπορικών τους ενασχολήσεων. Όπως πολλοί όμοιοί του, ο Όσιος βρυκολάκιασε σαν Βουδιστής καλόγερος ή σαν μαμούθ της Αλάσκας και ότι απόμεινε από το φρικαλέο θαυματουργό και αφορολόγητο κουφάρι του κρύβεται επιμελώς σε πολυτελή λάρνακα, σε τμήμα της οποίας πού προεξέχει υπάρχει προσαρμοσμένη γυάλινη πλάκα, κάτω από την οποία διακρίνεται το πάνω μέρος κρανίου αγνώστου ανθρώπου, αγνώστου φύλου.
Η, όπως θα δούμε, αμαρτωλή και σκανδαλοποιός Μονή Πάτμου, ένα πραγματικό κάστρο γαιοκτημόνων, μέχρι σήμερα επικαλείται τη δωρεά του τυράννου, αλλά και την προσυπογραφή μεταγενέστερων κατακτητών, χωρίς αιδώ, αφού το δεξιοαριστερό Κράτος της το επιτρέπει: «30 Νοεμβρίου-2001. H Ιερά Μονή Αγίου Ιωάννου Θεολόγου ανακοινώνει ..: Εσχάτως είδαν το φως της δημοσιότητας διάφορες απόψεις και γνώμες σχετικές με το ιδιοκτησιακό ζήτημα του συμπλέγματος των νησίδων Αρκιών. …1. Δια σειράς αδιασείστων και αδιαμφισβητήτων βασιλικών εγγράφων της βυζαντινής εποχής ολόκληρη η συστάς των Αρκιών είχε παραχωρηθεί κατά πλήρες και αποκλειστικό δικαίωμα κυριότητας στην Ιερά Μονή. 2. Τα ιδιοκτησιακά δίκαια της Μονής αναγνωρίστηκαν από τις κρατικές οντότητες που διαδέχθηκαν το βυζαντινό κράτος στην περιοχή της Δωδεκανήσου, ήτοι το Οθωμανικό και το Ιταλικό κράτος». Μέχρι σήμερα οι κάτοικοι διαμαρτύρονται: (20 Αυγούστου 2018-Realnews). «Δασικοί Χάρτες…Οι ίδιοι σημειώνουν ότι «η μονή ως μοναδική ιδιοκτήτρια της Πάτμου και επιπλέον ως ΝΠΙΔ μεταβίβαζε τα ακίνητά της από το 1836. Εξυπακούεται ότι πλήθος πολιτών σε 162 χρόνια έχει αγοράσει ακίνητα από μονή, ενώ ακολούθησαν διαδοχικές μεταβιβάσεις αυτών και επομένως ο τίτλος κυριότητάς (δηλαδή το άνω χρυσόβουλο) έχει διαμοιραστεί και στους ιδιοκτήτες των ακινήτων που αγόρασαν από αυτήν».
Το νησί έγινε τουριστικό και η αξία όσης περιουσίας είχε απομείνει στη Μονή εκτινάχτηκε, βάζοντας σε πειρασμό ακόμη και τον φιλόπτωχο και ενάρετο πατριάρχη Δημήτρη Αρχοντώνη (Βαρθολομαίο) και κάποιους ανιδιοτελείς Επισκόπους και ηγουμένους του, οι οποίοι όμως όπως απέδειξε η αδέκαστη Δικαιοσύνη, δεν είχαν την ελάχιστη σχέση με τα οικονομικά και σεξουαλικά σκάνδαλα της Μονής. Παραθέτω ενδεικτικά μια πολύχρονης διάρκειας ειδησεογραφία που ξεκινά από το 1999 και καταλήγει στο 2016, αφού η ελληνική Δικαιοσύνη εκτός από θεότυφλη είναι και προκλητικά αργοκίνητη και το Πατριαρεχείο απροκάλυπτα διεφθαρμένο, τόσο που να αποκαθιστά όχι μόνο τους αθωωμένους ενόχους, αλλά και τους καταδικασμένους.
Α. «Εισαγγελέας στην Πάτμο» (ΤΑ ΝΕΑ 11.5.1999, Ζαχαριάδης Γιώργος). «Εισαγγελική παρέμβαση υπήρξε χθες στο θέμα της Ιεράς Μονής του Ιωάννου του Θεολόγου με αφορμή τα οικονομικά και άλλα σκάνδαλα που έχουν καταγγελθεί και συγκλονίζουν το νησί..».
Β. «Προφυλακίστηκε, για το σκάνδαλο της Πάτμου, ο ηγούμενος Κουμάνας Γεράσιμος Μιχελής (ΤΑ ΝΕΑ, Ζαχαριάδης Γ.-12.9.2000) Ο μοναχός Γεράσιμος Μιχελής προφυλακίστηκε με τις κατηγορίες υπεξαίρεσης, απάτης, ηθικής αυτουργίας σε απάτη ιδιαιτέρως μεγάλης αξίας κατά συρροήν και απιστία, ενώ εναντίον του Επισκόπου Τράλλεων έχει απαγγελθεί κατηγορία για άμεση συνέργια σε υπεξαίρεση, σε βαθμό κακουργήματος, και απιστία….ποινικές διώξεις έχουν ασκηθεί και εναντίον άλλων τριών ιερωμένων, όπως επίσης και επτά ιδιωτών για σωρεία παραβάσεων! …Τις επόμενες ημέρες θα κληθούν να απολογηθούν οι μοναχοί: Κύριλλος, Πρόχωρος και Παντελεήμων….».
Γ. «Τρεις κληρικοί και τρεις λαϊκοί παραπέμπονται» (22 Νοεμβρίου 2002 Σμαράγδα Μουλιάτη-patmostimes). «Μετά τριανταέξη μήνες από το ξέσπασμα του σκανδάλου για τις παράνομες αγοραπωλησίες της περιουσίας της Μονής, εκδόθηκε το πρωτόδικο πόρισμα του βουλεύματος του δικαστικού Συμβουλίου Κω. Οι τρεις κληρικοί που παραπέμπονται είναι: Ο επίσκοπος Τράλεων κ. Ισίδωρος Κρικρής πρώην ηγούμενος της Μονής, ο μοναχός Γεράσιμος Μιχελλής και ο ιερομόναχος Κύριλλος Πέντες..».
Δ. Αντλώ δυο διαδοχικά δημοσιεύματα από την επίσημη ιστοσελίδα-αρχείο του πρώην Αρχιεπισκόπου Αμερικής ιερού Σπυρίδωνα (archbishopspyridon.gr/spyridon), ο οποίος εκδικείται την απόλυσή του από το πατριαρχείο: «Ο Τεμαχισμός του Ιωάννου του Αποστόλου!» («Πολιτικά Θέματα»- 11 Μαρτίου 2005). «Αποκαλύψεις που καίνε Πατριάρχη, Πατριαρχείο και Αγιο Ζακύνθου. Η απίστευτη πορεία ενός σκανδάλου στην καρδιά της χριστιανοσύνης. Ο ρόλος μιας εισαγγελέως του «κατηχητικού». Σκανδαλώδεις παραχωρήσεις βίλας και μεγάλων εκτάσεων στον Αγιο Ζακύνθου. Το κόλπο του μητροπολίτη που ήταν δεξί χέρι του Οικουμενικού Πατριάρχη. Νύχτα πνίγουν σκάνδαλα και επιστρέφουν οικόπεδα» (ΓΙΑΝΝΗΣ ΝΤΑΣΚΑΣ). «Το σκάνδαλο στην οικονομική διαχείριση της ιστορικότερης μονής της χριστιανοσύνης, της μονής της Πάτμου, φαίνεται πως έχει στο κέντρο του το ίδιο το Οικουμενικό Πατριαρχείο και πως αγγίζει και προσωπικά τον πατριάρχη Βαρθολομαίο. Το σκάνδαλο φαίνεται να τα έχει όλα. Και ηθικές διαστάσεις και οικονομική πλευρά, στη διαχείριση της οποίας οι δικαστικές Αρχές ύφαναν και ένα δικαστικό σκάνδαλο……..Αρμόδια εισαγγελέας που ανέλαβε να διαλευκάνει την υπόθεση ήταν η τότε εισαγγελέας Κω κα .. Σ…. Μία κυρία μπορεί να μοιάζει με «κυρία του κατηχητικού», όπως έλεγαν όσοι την γνώριζαν, αλλά ήταν πολύ προοδευτικό και ανοιχτό μυαλό με μεγάλες δυνατότητες «στο να κάνει σπίτι». Έτσι δεν είχε πρόβλημα να αναζητήσει το ταίρι της παντού και ενθουσιάστηκε, όταν το βρήκε στο πρόσωπο ενός δεσμοφύλακα των φυλακών της Κω. Παντρεύτηκαν και φαίνεται ότι έκαναν σωστή διαχείριση, αφού και η κα Σ…, παιδί πολύ φτωχής οικογένειας, φτιάχνει τώρα ένα πολύ ωραίο σπίτι στη Μεθώνη. … Όλα η κυρία του κατηχητικού τα βρήκε τέλεια και ζήτησε να μην πάει κανείς κατηγορούμενος. Μάλιστα για το σκάνδαλο αυτό είχε φτάσει να προφυλακιστεί και ένας ηγούμενος της μονής….».
«Φαναριώτικα παιχνίδια με Γιοσάκη και Πάτμο» («Πολιτικά Θέματα»-17 Μαρτίου 2005). «Πώς ενώνονται οι κρίκοι του Οικουμενικού Πατριαρχείου με τον αρχιμανδρίτη και το σκάνδαλο της Πάτμου.Ενα αποκαλυπτικό ρεπορτάζ για τη μεγάλη κομπίνα σε χρήμα και γή…». «Αλλωστε, ο Μητροπολίτης Μελίτων ενέχεται και στην υπόθεση Γιοσάκη. Ηταν εκείνος που μαζί με τον Μητροπολίτη Παναμά Αθηναγόρα προώθησαν την αίτηση του Ιάκωβου Γιοσάκη στην Αρχιεπισκοπή Αμερικής, η οποία όμως απορρίφθηκε απο τον τότε πρωτοσύγκελο του Αρχιεπισκόπου Σπυρίδωνος π. Γεώργιο Πασσιά (σημ.Λ.: έχει καθαιρεθεί σήμερα για σεξουαλικό και οικουμενικό σκάνδαλο) λόγω του όζοντος φακέλλου του. Ο ίδιος ο Μελίτων, σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, μεσολάβησε πάραυτα για να προωθηθεί ο Γιοσάκης στους Παλαιοημερολογίτες Παίσιο και Βικέντιο, που τον έδιωξαν απο το Σικάγο όταν βρέθηκαν μπροστά στις νέες ατασθαλίες του προφυλακισμένου αρχιμανδρίτη (σημ. Λ.: Έχουν σήμερα καθαιρεθεί και οι δυο, για σεξουαλικά και οικονομικά σκάνδαλα που έγιναν βούκινο και δεν γινόταν να καλυφθούν). Το 1992 το ηγουμενοσυμβούλιο της Μονής της Πάτμου με χαριστική του πράξη πώλησε στον ένα απο τους αδελφούς του Μελίτωνα, τον Ιωάννη Καρρά, ακίνητο στην περιοχή Πλακί και στην τιμή του 1 εκατομμυρίου δρχ. την ώρα που η ΔΟΥ της Λέρου εκτιμούσε το εν λόγω ακίνητο στο ποσόν των 8,4 εκατομμυρίων δρχ. Η δεύτερη υπόθεση ξεκίνησε με ενδιαφερόμενο αγοραστή αυτή τη φορά τον άλλο αδελφό του Μητροπολίτη κ. Γεώργιο Καρρά, ο οποίος ακύρωσε την αγορά οικοπέδου της Μονής όταν ξέσπασε ο έλεγχος στα οικονομικά απο τον διάδοχο του Ισίδωρου Κρικρή ηγούμενο Αμφιλόχιο Καμίτση.. Το 1997 ο Ισίδωρος Κρικρής μετά απο τετραετή αιρετή θητεία στο Μοναστήρι και με φουσκωμένους λογαριασμούς δέχθηκε πως ήρθε η ώρα να αποχωρήσει απο τη Μονή της Πάτμου και διάδοχός του εκλέχθηκε ο ηγούμενος Αμφιλόχιος Καμίτσης. Ο νέος ηγούμενος σύντομα βρέθηκε πρό των ατασθαλιών που διενεργούσαν με τις ευλογίες του Πατριαρχείου Κωνσταντινούπολης τόσο ο προκάτοχός του Ισίδωρος Κρικρής όσο και οι μοναχοί αρχιμανδρίτης Γεράσιμος Μιχελής και ο Πολύκαπρος της Μονής της Κουμάνας γεμίζοντας τους λογαριασμούς τους με τα αντίτιμα απο τις διάφορες αγοραπωλησίες των οικοπέδων της Μονής του Ιωάννου του Θεολόγου. Ο νέος ηγούμενος αποφάσισε να καθαρίσει την κόπρο του Αυγείου….. Μετά την προκαταρτική εξέταση αξιολογήθηακν τα στοιχεία και διατάχθηκε η έναρξη ποινικής δίωξης κατά των ιερομονάχων που ασκούσαν διοίκηση στη Μονή μέχρι το 1997 και κατά διαφόρων προσώπων που επωφελήθηκαν απο τις αμαρτωλές αγοραπωλησίες των ακινήτων της Ι.Μ. Ιωάννου του Θεολόγου. Σε αυτές τις ύποπτες δικαιοπραξίες εμπίπτει και η περίπτωση της μίσθωσης του ακινήτου της Πάτμου προς τον Μητροπολίτη Ζακύνθου Χρυσόστομο με εικονικό μίσθωμα, την οποία εγκρίνει κι ο ίδιος ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος Αρχοντώνης το 1994 με ευχαρισσήρια επιστολή στο Μοναστήρι της Πάτμου για την εξυπηρέτηση προς τον Ζακύνθου. Ακολούθησε η δέσμευση των λογαριασμών των ενεχομένων στις αγοραπωλησίες μοναχών καθώς και του πρώην ηγουμένου Ισίδωρου Κρικρή, ο οποίος φέρεται να κατέχει πολλούς τραπεζικούς λογαριασμούς με ανομολόγητα ποσά. Κατά το άνοιγμα των λογαριασμών βρέθηκαν μηδέν υπόλοιπα, καθότι οι κάτοχοι είχαν φροντίσει να εξαφανίσουν τα αμαρτωλά ποσά. Εκείνη τη σκοτεινή περίοδο πραξικοπηματικά ο Μελίτων ανάγκασε τον Αμφιλόχιο Καμίτση σε παραίτηση απο την ηγουμενία. Ηταν αρχές του 2000, όταν κατέφθασε στην Πάτμο απο την πίσω πόρτα με τριμελή εξαρχία προκειμένου να εκλέξει ετσιθεληματικά νέο ηγούμενο της δικής του αρεσκείας και έγκρισης καταστρατηγώντας τους ιερούς κανόνες αλλά και τους περί ηθικής νόμους…Τα γεγονότα της ημέρας υπήρξαν κωμικοτραγικά όπως τα περιέγραψε στις 28 Ιανουαρίου ο συνάκτης του Εθνικού Κήρυκα της Νέας Υόρκης Θεόδωρος Καλμούκος στις Απόψεις: «Προχτές παίχτηκε μιά ακόμη πράξη στο μελόδραμα της Πάτμου όταν με βυζαντινές μεθόδους οι οποίες επιστράτευσαν αγιορείτες μοναχούς Πατμιακής καταγωγής, που τους μετέφεραν με ελικόπτερο παρακαλώ στην Πάτμο, η τριμελής Φαναριώτικη αντιπροσωπεία αποτελούμενη απο τον Ηλιουπόλεως και Θείρων Αθανάσιο, Λαοδικείας Ιάκωβο και Φιλαδελφείας Μελίτωνα μεθόδευσε με την τοποθέτηση (ντρέπομαι να χρησιμοποιήσω τη λέξη εκλογή) ηγουμένου, αφού ο Βαρθολομάιος είχε εξαναγκάσει σε παραίτηση τον ηγούμενο Αμφιλόχιο Καμίτση. Εμ, καλά να πάθει ο Αμφιλόχιος, ποιός του είπε να είναι έντιμος άνθρωπος και να καταγγείλει όλα τα απαράδεκτα των αγοροπωλησιών των προκατόχων του. Δεν ήξερε ότι πράξεις αποκαλυπτικές ακόμη κι αν γίνονται στο Νησί της Αποκάλυψης τιμωρούνται! Πήγε, που λέτε, η Πατριαρχική Αντιπροσωπεία μέσω Σάμου με κάθε προφύλαξη αλλά οι Πάτμιοι τους πήραν είδηση και τους έκραξαν. Οταν μάλιστα βγήκε ο Μελίτων και άρχισε να διαβάζει το ανακοινωθέν ότι εκλέχτηκε ο ηγούμενος Αντύπας Νικηταράς (ανηψιός του αείμνηστου Γέροντα Παύλου), ότι δεν ανακαλείται η παραίτηση Αμφιλόχιου και τα συναφή, άρχισαν οι οργισμένοι κάτοικοι να τον κονταροχτυπούν με ομπρέλες. Φαντασθείτε τώρα τη σκηνογραφία, τον θεόρατο Μελίτωνα, Αρχιγραμματέα της Ιεράς Συνόδου της Πρωτόθρονης Εκκλησίας της Κωνσταντινουπόλεως να τον ομπρελιάζουν! Αφήστε τα ηχηρά και μηνυματοφόρα συνθήματα των κατοίκων: «Δεν είναι Τουρκία εδώ», τα οποία έσπαζαν κόκκαλα. Τέτοιο ξέσπασμα οργής των πιστών και φιλήσυχων κατοίκων του νησιού θα το θυμάται ο Μελίτων σε όλη του τη ζωή…».
Ε. «Οι απολαύσεις ενός μοναχού» (Δ. ΝΙΚΟΛΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΤΟ ΒΗΜΑ, 24.11.2008, https://www.tovima.gr/2008/11/24/archive/oi-apolayseis-enos-monaxoy/) «Η Μερτσέντες με τον οδηγό», «τα καθίσματα», «ο σκύλος δαγκώνει» και «οι πόρτες ανοίγουν με ριμόουντ» είναι οι τέσσερις φράσεις-κλειδιά που ξεκλειδώνουν το μυστήριο του ερωτικού και οικονομικού σκανδάλου της Μονής του Ιωάννου του Θεολόγου της Πάτμου Σόδομα και Γόμορρα στο νησί της Αποκάλυψης ……Το μισό νησί στο σφυρί..Η τρίτη κομπίνα έχει καταγραφεί ως «προικοδοσία». Η κομπίνα αυτή έχει διάφορες εκφάνσεις, καθώς αφορούσε κυρίως την «προικοδοσία» των ερωτικών συντρόφων των μοναχών. Τα άτομα δηλαδή που «φιλοξενούνταν» τις νύχτες στα «καθίσματα» είχαν και μια ευκαιρία να λύσουν τα οικονομικά τους προβλήματα….. Η εναπομείνασα περιουσία σε γη της Μονής αποτέλεσε μάλλον το δέλεαρ για τους μοναχούς της, οι οποίοι, ερήσθω εν παρόδω, αποτελούν ένα είδος κράτους εν κράτει στο νησί. Ο λόγος είναι η τεράστια περιουσία που διαχειρίζονται, η εξαιρετική τουριστική αξία της Μονής…».
Ε. «Οι απολαύσεις ενός μοναχού» (Δ. ΝΙΚΟΛΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΤΟ ΒΗΜΑ, 24.11.2008, https://www.tovima.gr/2008/11/24/archive/oi-apolayseis-enos-monaxoy/) «Η Μερτσέντες με τον οδηγό», «τα καθίσματα», «ο σκύλος δαγκώνει» και «οι πόρτες ανοίγουν με ριμόουντ» είναι οι τέσσερις φράσεις-κλειδιά που ξεκλειδώνουν το μυστήριο του ερωτικού και οικονομικού σκανδάλου της Μονής του Ιωάννου του Θεολόγου της Πάτμου Σόδομα και Γόμορρα στο νησί της Αποκάλυψης ……Το μισό νησί στο σφυρί..Η τρίτη κομπίνα έχει καταγραφεί ως «προικοδοσία». Η κομπίνα αυτή έχει διάφορες εκφάνσεις, καθώς αφορούσε κυρίως την «προικοδοσία» των ερωτικών συντρόφων των μοναχών. Τα άτομα δηλαδή που «φιλοξενούνταν» τις νύχτες στα «καθίσματα» είχαν και μια ευκαιρία να λύσουν τα οικονομικά τους προβλήματα….. Η εναπομείνασα περιουσία σε γη της Μονής αποτέλεσε μάλλον το δέλεαρ για τους μοναχούς της, οι οποίοι, ερήσθω εν παρόδω, αποτελούν ένα είδος κράτους εν κράτει στο νησί. Ο λόγος είναι η τεράστια περιουσία που διαχειρίζονται, η εξαιρετική τουριστική αξία της Μονής…».
Στ. «Ο πατριάρχης του ‘Κύκλου της Πάτμου’ των €κατομμυρίων». «Ιερέ (δαπανηρέ) οικολογικέ κρουαζιέρε» (19/12/2012). Η αρπακτική οργάνωση που οργανώνει «συμπόσια» από το Β.Πόλο ως τον Αμαζόνιο, όπως όλα δείχνουν συνδέεται με το Οικουμενικό Πατριαρχείο και προσωπικά με τον Πατριάρχη Δημήτρη Αρχοντώνη: «Ο ‘Κύκλος της Πάτμου’ … Μπλεγμένη σε χρηματοδοτήσεις μεγάλων ποσών βρίσκεται η Μη Κυβερνητική Οργάνωση «Κύκλος της Πάτμου». Αλλά το πιο σημαντικό είναι ότι συνδέεται με το Οικουμενικό Πατριαρχείο και προσωπικά με τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο». Διοργανώθηκαν συνολικά εννέα συμπόσια για τα οποία δαπανήθηκαν τεράστια ποσά και γίνονταν σε πλοία στον Μισισιπή, τον Νείλο, τον Δούναβη αλλά και την Αρκτική! Ο Κύκλος της Πάτμου, σύμφωνα με το “Βήμα της Κυριακής”, είχε δώσει 600.000 ευρώ για να ναυλώσει παγοθραυστικό για να φιλοξενήσει σε αυτό δεκάδες καλεσμένους σε συμπόσιο στο Βόρειο Πόλο! Πρώην εστεμμένοι, ανώτατοι κληρικοί από πολλές χώρες του κόσμου, ο πρώην αντιπρόεδρος των ΗΠΑ Αλ Γκορ, ο πρώην επικεφαλής του ΟΗΕ Κόφι Ανάν έχουν συμμετάσχει σε αυτό. Ο Κύκλος της Πάτμου έχει εισπράξει 1.190.000 ευρώ από το υπουργείο Εξωτερικών, 1,2 εκατ. ευρώ από τον ΟΠΑΠ, 300.000 ευρώ από τη Βουλή και περίπου 60.000 ευρώ από το υπουργείο Πολιτισμού. Η ίδια ΜΚΟ βρέθηκε να διαθέτει 4,2 εκατ. ευρώ στην Εθνική Τράπεζα του Λονδίνου το οποίο δεν είχε δηλωθεί. Η Οικονομική Αστυνομία ερευνά και υπόθεση ακινήτου στο Χορευτό Πηλίου το οποίο αγόρασε μέσω off shore εταιρείας μέλος της ΜΚΟ».
Ζ. «Συνελήφθη ο παπα-Γεράσιμος για το σκάνδαλο της Πάτμου». «ΕΙΧΕ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΤΕΙ ΣΕ ΚΑΘΕΙΡΞΗ ΕΠΤΑ ΕΤΩΝ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΨΑΧΝΑΝ» (H ΡΟΔΙΑΚΗ-25/09/13). «Στα χέρια των διωκτικών αρχών της χώρας μας βρίσκεται από χθες ο πρώην Μητροπολίτης Παλαιοημερολογιτών Δωδεκανήσου, Μοναχός Γεράσιμος Ελευθέριος Μιχελής, ο οποίος έχει καταδικαστεί σε κάθειρξη επτά ετών για την υπόθεση της διαχείρισης της περιουσίας της Μονής Πάτμου….».
Η. «Με χρυσόβουλο διεκδικεί νησάκι..» («Εφ.τ.Συντακτών», Μ.Α.Κωνσταντόπουλος- 24.3.2015). «Με χρυσόβουλο από τον… Αλέξιο Κομνηνό και φιρμάνι του Αβδούλ Μεχμέτ διεκδικεί η Μονή της Πάτμου από τον Δήμο Λέρου το νησάκι Λέβιθα, έχοντας καταθέσει αγωγή στο Πολυμελές Πρωτοδικείο της Κω. Επίσης ζητά την προσωπική κράτηση του δημάρχου Λέρου, Μιχάλη Κόλλια, για κάθε διατάραξη ή επέμβαση, όπως και αποζημίωση 10.000 ευρώ για ηθική βλάβη και ζημιά που προκλήθηκε από τον Δήμο Λέρου στην ιερά μονή….».
Η. «Με χρυσόβουλο διεκδικεί νησάκι..» («Εφ.τ.Συντακτών», Μ.Α.Κωνσταντόπουλος- 24.3.2015). «Με χρυσόβουλο από τον… Αλέξιο Κομνηνό και φιρμάνι του Αβδούλ Μεχμέτ διεκδικεί η Μονή της Πάτμου από τον Δήμο Λέρου το νησάκι Λέβιθα, έχοντας καταθέσει αγωγή στο Πολυμελές Πρωτοδικείο της Κω. Επίσης ζητά την προσωπική κράτηση του δημάρχου Λέρου, Μιχάλη Κόλλια, για κάθε διατάραξη ή επέμβαση, όπως και αποζημίωση 10.000 ευρώ για ηθική βλάβη και ζημιά που προκλήθηκε από τον Δήμο Λέρου στην ιερά μονή….».
Θ. «Άφεση… αμαρτιών..» (Αegeanews, 18.11.2016). «Με συγχωρητική επιστολή, που αποκάλυψε με δημοσίευμά της η εφημερίδα ΠΑΤΜΙΑΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ, ήρθη η πολυετής καθαίρεση του ιερομονάχου Γερασίμου Μιχελή με την οποία το Πατριαρχείο είχε εφαρμόσει μετά το γνωστό σκάνδαλο των αγοραπωλησιών που ταλάνισε την Πάτμο την προηγούμενη δεκαετία. Την άρση κοινοποίησε στην αδελφότητα της ΙΜ Πάτμου με πατριαρχικό και συνοδικό συγχωρητικό γράμμα, ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος και συνοδεύεται από τις υπογραφές 12 επισκόπων….».
Νομίζω πως κάθε σχόλιο είναι περιττό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Υποβάλλοντας το σχόλιο σου επιβεβαιώνεις ότι έχεις διαβάσει και αποδεχθεί τους όρους χρήσης και σχολιασμού του μπλογκ. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
http://eleusisdiagoridon.blogspot.gr/2013/08/blog-post_49.html