Το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού (ΓΕΝ) ανακοίνωσε ότι τη Δευτέρα 16 Φεβρουαρίου 2015, ο Αρχηγός ΓΕΝ, Ευάγγελος Αποστολάκης ΠΝ, συναντήθηκε στο ΓΕΝ με τον Κινέζο
Υποναύαρχο Zhang Chuanshu, Υπαρχηγό Στόλου της Νότιας Θάλασσας.
Ο Υποναύαρχος Zhang Chuanshu εκτελεί καθήκοντα Τακτικού Διοικητή της Δύναμης (TG989) του Ναυτικού της Κίνας, που ναυλοχεί στο λιμένα του Πειραιά από 16 έως 20 Φεβρουαρίου 2015. Η εν λόγω Ναυτική Δύναμη συγκροτείται από τις ακόλουθες μονάδες:
– CHANG BAISHAN (LPD-Yuzhao class//Δεξαμενόπλοιο)
– YUN CHENG (FFG-TYPE SIANGKAI II//Φρεγάτα)
– CHAO HU (Type 903A//Πετρελαιοφόρο)
Στο πλαίσιο του κατάπλου των Κινεζικών πλοίων στον Πειραιά, έχουν προγραμματιστεί, επίσκεψη αντιπροσωπείας σε Αρχηγείο Στόλου και Διοικήσεις, αθλητικές εκδηλώσεις καθώς και συνεκπαίδευση εν πλω με μονάδες του ΠΝ.
Σε μια κίνηση υψηλού συμβολισμού κατέπλευσε το πρωί της Δευτέρας στον Πειραιά ο 18ος στόλος του κινεζικού πολεμικού ναυτικού (18th Escort Task Group) ο οποίος και θα παραμείνει ελλιμενισμένος εδώ ολόκληρη την εβδομάδα. Τρία μεγάλα σύγχρονα πολεμικά πλοία, με υψωμένη την ερυθρή κινεζική σημαία, θα βρίσκονται στα νερά του λιμανιού του όποιου την διαχείριση διεκδικεί η κινεζική Cosco η οποία ήδη ελέγχει τους δυο από τους τρεις προβλήτες του τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ.
«Πρόκειται για μια πολύ σημαντική επίσκεψη η οποία γίνεται σε πάρα πολύ κατάλληλη στιγμή», δήλωσε ο Πρέσβης της Κίνας στην Ελλάδα, Zou Xiaoli.
Ο στόλος που απαρτίζεται από την πυραυλοφόρο φρεγάτα Yuncheng (Jiangkai II- class), το αποβατικό σκάφος (Yuzhao-class) LPD 989 Changbai Shan και και το σκάφος υποστήριξης Chao Hu, είναι μέρος της δύναμης της Λαοκρατικής Δημοκρατίας της Κίνας που εκτέλεσε αποστολές στον Κόλπο του Αντεν, με αντικείμενο την προστασία εμπορικών πλοίων από την πειρατεία και άλλες ασύμμετρες απειλές, στο σημαντικό εμπορικό αυτό ναυτικό δίαυλο.
Για το λόγο αυτό θα βραβευθεί και από την ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα ο κινεζικός αυτός στόλος. Όπως όμως θα βραβευθεί από την κινεζική αποστολή και η ελληνική πλευρά για την συνδρομή της στην κρίση της Λιβύης από όπου και Έλληνες ακτοπλόοι προεξάρχουσας στης ANEK lines συνέβαλαν στην ασφαλή απομάκρυνση χιλιάδων Κινέζων πολιτών.
Με δεδομένη την εκτενή ναυτική συνεργασία των δυο χωρών αλλά και τη σημασία της Κίνας ως ξένου επενδυτή στην Ελλάδα -όπως και τη δεδηλωμένη πρόθεση της νέας ελληνικής κυβέρνησης να προχωρήσει σε διακρατικές συμφωνίες με το Πεκίνο σε τομείς όπως οι θαλάσσιες υποθέσεις, η ναυτιλία, οι κατασκευές υποδομών και οι χρηματοδοτήσεις- η επίσκεψη αποκτά ιδιαίτερη σημασία. Πόσο μάλλον που συμπίπτει με την σημαντική κινεζική εορτή της πρωτοχρονιάς που είναι την ερχόμενη Πέμπτη. Ημέρα κατά την οποία ο κινεζικός στόλος θα είναι ακόμη εδώ.
Από την πλευρά της η κινεζική Cosco που διαχειρίζεται ήδη τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του ΟΛΠ και έχει υπογράψει σύμβαση εγκεκριμένη από το κοινοβούλιο για επένδυση 230 εκατ. ευρώ στο δυτικό τμήμα του λιμανιού διαμηνύει προς κάθε κατεύθυνση ότι εξακολουθεί να ενδιαφέρεται για την απόκτηση του 67,7% του ΟΛΠ.
Tον ίδιο στόχο και βούληση έχει όμως και η APM Terminals που ανήκει στον όμιλο του ναυτιλιακού κολοσσού A.P. Moller-Maersk Group και είναι ένας από τους μεγαλύτερες διαχειριστές λιμένων του κόσμου. Λειτουργεί παγκόσμιο δίκτυο 64 τερματικών σταθμών σε 39 χώρες στις πέντε ηπείρους, έχει επτά νέα λιμενικά έργα σε εξέλιξη και πάνω από 160 επιχειρήσεις σε υπηρεσίες εσωτερικών μεταφορών (ενδοποτάμιες και παράκτιες μεταφορές).
Του Ηλία Γ. Μπέλλου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Υποβάλλοντας το σχόλιο σου επιβεβαιώνεις ότι έχεις διαβάσει και αποδεχθεί τους όρους χρήσης και σχολιασμού του μπλογκ. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
http://eleusisdiagoridon.blogspot.gr/2013/08/blog-post_49.html