Σύμφωνα με πληροφορίες της Ροδιακής οι Αμερικανοί έχουν ασκήσει βέτο για την παραχώρηση του αεροδρομίου «Διαγόρας» στη γερμανική εταιρεία «Fropost AG» και είναι πιθανόν το αεροδρόμιο να εξαιρεθεί από το πακέτο της συμφωνίας που βρίσκεται στα
σκαριά.
Επισήμως το βέτο αφορά στρατηγικά συμφέροντα, είναι όμως πιθανόν να έχει σχέση με επιχειρηματικούς ανταγωνισμούς.
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι είτε θα μείνει υπό δημόσιο έλεγχο το αεροδρόμιο της Ρόδου, είτε θα προκηρυχθεί νέος διαγωνισμός, στον οποίο θα συμμετάσχουν και Αμερικανοί επενδυτές (σ.σ. ή να δοθεί στην αμερικανική εταιρεία που έχει καταθέσει προσφορά).
Οι πληροφορίες μάλιστα αυτές επιβεβαιώθηκαν στην ουσία από το γενικό γραμματέα του ΚΚΕ κ. Κουτσούμπα, ο οποίος μιλώντας προχθές σε κομματική εκδήλωση στην Αθήνα, αναφέρθηκε στο θέμα των αεροδρομίων, επισημαίνοντας συγκεκριμένα τα εξής:
«Από ότι μαθαίνουμε, τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας θα ιδιωτικοποιηθούν. Ήδη έχουν δοθεί σε γερμανική εταιρεία που θα αναλάβει, όχι να τα διαχειριστεί η ίδια όλα, αλλά να διαχειριστεί το ξεπούλημά τους σε άλλες χώρες.
Κι εδώ βέβαια έχουν βγει, χοντρά μαχαίρια: οι Αμερικάνοι βάζουν όρο οπωσδήποτε να πάρουν το αεροδρόμιο των Χανίων και της Ρόδου γιατί είναι σε στρατηγική θέση της χώρας, άλλες επίσης ιμπεριαλιστικές χώρες ζητάνε μερίδιο σε αυτή τη μοιρασιά του πλούτου της Ελλάδας».
Επισήμως πάντως, χθες ο υπουργός Οικονομίας κ. Γ. Σταθάκης, σε συνέντευξή του για το θέμα των αεροδρομίων δήλωσε ότι έχει ξεκινήσει νέος κύκλος συζητήσεων με τους ενδιαφερόμενους, προκειμένου να εξεταστούν ξανά οι όροι, χωρίς να ακυρωθεί ο διαγωνισμός, με στόχο «να επιτευχθεί μια συμφωνία προς όφελος του ελληνικού δημοσίου».
Υπενθυμίζεται ότι η προσφορά που κατέθεσε η κοινοπραξία «Fraport»/«Slentel Ltd» ανέρχεται σε 1,234 δισ. ευρώ εφάπαξ και 22,9 εκατ. ετήσιο «εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα», το οποίο θα αναπροσαρμόζεται κατ' έτος βάσει του πληθωρισμού.
Πιο συγκεκριμένα, προσέφερε για την πρώτη ομάδα των περιφερειακών αεροδρομίων (Θεσσαλονίκης, Χανίων, Κέρκυρας, Ζακύνθου, Κεφαλονιάς, Ακτίου και Καβάλας) εφάπαξ τίμημα 609 εκατ. ευρώ και 11,3 εκατ. ετήσιο μίσθωμα και 625 εκατ. και 11,6 εκατ. για τη δεύτερη ομάδα (Ρόδος, Κως, Σκιάθος, Μύκονος, Σαντορίνη, Σάμος και Μυτιλήνη).
Επίσης, έχει δεσμευτεί για υλοποίηση επενδύσεων σε χρονικό ορίζοντα 4 ετών συνολικού ύψους 330 εκατ., ενώ για όλη τη διάρκεια της παραχώρησης (40 χρόνια με δυνατότητα επέκτασης για ακόμη μια δεκαετία) σε ποσό περίπου 1,4 δισ.
Πάντως, μία παράμετρος που απασχολεί και τις δύο πλευρές, είναι το πώς θα γίνει κατορθωτό να αναθεωρηθούν οι όροι του διαγωνισμού με τέτοιο τρόπο ώστε να μη θεωρηθεί ότι ανατρέπονται όροι του διαγωνισμού, με αποτέλεσμα οι άλλοι δύο υποψήφιοι, δηλαδή οι κοινοπραξίες «Corporation America SA»/«METKA» και «VINCI Airports»/«ΑΚΤOR Παραχωρήσεις», να προχωρήσουν σε δικαστικές προσφυγές...
ΣΧΕΤΙΚΑ:
http://eleusisdiagoridon.blogspot.gr/2014/10/blog-post_116.html
http://eleusisdiagoridon.blogspot.gr/2014/10/blog-post_531.html
http://eleusisdiagoridon.blogspot.gr/2014/08/blog-post_60.html
http://eleusisdiagoridon.blogspot.gr/2014/11/siemens-14-h.html
http://eleusisdiagoridon.blogspot.gr/2014/12/blog-post_1.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Υποβάλλοντας το σχόλιο σου επιβεβαιώνεις ότι έχεις διαβάσει και αποδεχθεί τους όρους χρήσης και σχολιασμού του μπλογκ. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
http://eleusisdiagoridon.blogspot.gr/2013/08/blog-post_49.html