Βροχή πέφτουν τα «χαράτσια» της εφορίας. Ύστερα από τον ΕΝΦΙΑ που έκανε πρεμιέρα πριν από δύο μέρες οι φορολογούμενοι καλούνται να πληρώσουν και για την δεύτερη «ιερή αγελάδα» που αρμέγει το Δημόσιο το ΙΧ αυτοκίνητο.
Βαθιά το χέρι στην τσέπη θα βάλουν οι ΙΧήδες που έκαναν το…
λάθος να αγοράσουν αυτοκίνητο (καινούριο ή μεταχειρισμένο) με κυβισμό μεγαλύτερο από 1.928 κυβικά εκατοστά.Βαθιά το χέρι στην τσέπη θα βάλουν οι ΙΧήδες που έκαναν το…
Ως το τέλος του χρόνου λοιπόν εκτός από ΕΝΦΙΑ, φόρους εισοδήματος, αυξημένοΦΠΑ, μεγαλύτερες προκαταβολές φόρων, θα κληθούν να πληρώσουν «χαράτσι» που φτάνει (κρατηθείτε παρακαλώ) στα 5.434 ευρώ μόνο για το φόρο πολυτελείας. Αν προσθέσετε και τα τέλη κυκλοφορίας τότε ο λογαριασμός εξακοντίζεται στα στα 6.754 ευρώ.
Θα πρόκειται για διπλό «χαράτσι» κι αυτό γιατί θα κληθούν να πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας, καθώς και φόρο πολυτελούς διαβίωσης. Πιο αναλυτικά υπάρχουν δύο κατηγορίες ΙΧήδων, Εκείνοι που έχουν αυτοκίνητα ως 1900 κυβικά εκατοστά και οι άλλοι με ΙΧ μεγαλύτερου κυβισμού. Οι δεύτεροι θα υποστούν το διπλό «χαράτσι″, ενώ οι πρώτοι θα πληρώσουν μόνο τα τέλη κυκλοφορίας.
Πιο αναλυτικά τα τέλη κυκλοφορίας διακρίνονται σε δύο κατηγορίες: Στην πρώτηυπάγονται τα ΙΧ που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά στη χώρα ως τις 31 Οκτωβρίου 2010 και τα τέλη κυμαίνονται από 660 ευρώ ως 1.320 ευρώ. Στη δεύτερη κατηγορία περιλαμβάνονται τα αυτοκίνητα μετά την 1 Νοεμβρίου 2010 και τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται με βάση την εκπομπή ρύπων ανά χιλιόμετρο και κυμαίνονται από ,90 ευρώ ανά γραμμάριο για εκπομπές 101 ως 200 γραμμαρίων CO2 ανά χιλιόμετρο και φτάνει στα 3,40 ευρώ ανά γραμμάριο.
Όσον αφορά στο νέο φόρο πολυτελούς διαβίωσης, ξεκινά από τα 293 ευρώ για ΙΧ κυβισμού από 1.929 κ. εκ. και παλαιότητας από 5 μέχρι 10 έτη, ανέρχεται σε 2.314 ευρώ για ΙΧ 3.000 κυβικών εκατοστών και παλαιότητας μέχρι 5 ετών και φθάνει τα 5.434 ευρώ για ΙΧ 5.000 κ.εκ. και παλαιότητας μέχρι 5 ετών.
Ο φόρος πολυτελείας θα επιβληθεί σε όλα τα ΙΧ αυτοκίνητα με κινητήρες άνω των 1.928 κ.εκ., παλαιότητας μέχρι 10 ετών. Θα υπολογιστεί με συντελεστή 5% επί των αντικειμενικών δαπανών (τεκμηρίων) διαβίωσης, που ισχύουν φέτος για τα ΙΧ με κινητήρες μέχρι 2.500 κ.εκ. και με συντελεστή 13% επί των αντικειμενικών δαπανών διαβίωσης που ισχύουν για τα ΙΧ άνω των 2.500 κ.εκ. (σε πίνακα που ακολουθεί αναφέρονται λεπτομερώς τα τεκμήρια, οι φόροι και οι επιβαρύνσεις ύστερα από τις αυξήσεις).
Πόσο είναι τα τέλη κυκλοφορίας για τα Ι.Χ. – Δείτε τον πίνακα
Τα τέλη κυκλοφορίας για επιβατικά αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα μέχρι 31/10/2010.
Κινητήρας σε κυβικά εκατοστά | Ετήσια τέλη κυκλοφορίας |
Έως 300 | 22 € |
301 -785 | 55 € |
786 – 1.071 | 120 € |
1.072 – 1.357 | 135 € |
1.358 – 1.548 | 240 € |
1.549 – 1.738 | 265 € |
1.739 – 1.928 | 300 € |
1.929 – 2.357 | 660 € |
2.358 – 3.000 | 880 € |
3.001- 4.000 | 1.100 € |
4.001 και άνω | 1.320 € |
Τα τέλη κυκλοφορίας για επιβατικά αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα από την 1η/11/2010 και μετά
ΕΚΠΟΜΠΕΣ | ΔΙΟΞΕΙΔΙΟΥ |
---|---|
(γραμ. CO2 ανά χιλιόμετρο) | Ετήσια τέλη ανά γραμμάριο εκπομπών |
0-100 | 0 € |
101 -120 | 0,90 € |
121-140 | 1,10 € |
141-160 | 1,70 € |
161-180 | 2,25 € |
181-200 | 2,55 € |
201-250 | 2,80 € |
Άνω των 251 | 3,40 |
Φόρος πολυτελείας ανάλογα με τα κυβικά και τα χρόνια κυκλοφορίας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Υποβάλλοντας το σχόλιο σου επιβεβαιώνεις ότι έχεις διαβάσει και αποδεχθεί τους όρους χρήσης και σχολιασμού του μπλογκ. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
http://eleusisdiagoridon.blogspot.gr/2013/08/blog-post_49.html