alt
Σφοδρές αντιδράσεις για το έργο όπου πρωταγωνιστεί ο Νίκος Ζιάγκος με ηθοποιούς να ερωτοτροπούν σχεδόν γυμνοί μπροστά

στους θεατές
Hard core παράσταση-πρόκληση με τους πρωταγωνιστές Νίκο Ζιάγκο και Τίσσα Βασιλάκου να ερωτοτροπούν σχεδόν γυμνοί μπροστά στο κοινό ανέβηκε σε θέατρο της Κύπρου προκαλώντας σφοδρές αντιδράσεις από μερίδα κόσμου.
ΑΠΟ ΤΗ ΔΗΜΗΤΡΑ ΔΑΡΔΑ
Το πολύκροτο έργο «Ο Αγιος Πρεβέζης και η παπαδιά», που παρουσιάζεται στο Art Πάνθεον της Λευκωσίας, συνεχίζει ύστερα από 30 χρόνια να αποτελεί «κόκκινο πανί» για χριστιανικές οργανώσεις που στο παρελθόν κόντεψαν -στην κινηματογραφική του εκδοχή- να κάψουν την Αθήνα. Υπάρχει μάλιστα το ενδεχόμενο ο θόρυβος να επαναληφθεί, αφού η παράσταση προορίζεται να παρουσιαστεί και στην Ελλάδα.
alt
Την περασμένη Πέμπτη οι υπεύθυνοι του θεάτρου στο νησί της Αφροδίτης έμειναν άφωνοι, όταν αντίκρισαν τα απειλητικά μηνύματα που είχαν γράψει άγνωστοι με σπρέι στις πόρτες του κτιρίου και κατεστραμμένη την αισθησιακή αφίσα του έργου. Ειδοποιήθηκε η Αστυνομία, ωστόσο το γεγονός δεν επηρέασε την προγραμματισμένη πρεμιέρα της παράστασης που έγινε -την επόμενη ημέρα- υπό δρακόντεια μέτρα ασφαλείας. Ανδρες ιδιωτικής εταιρίας σεκιούριτι φρουρούσαν τους εξωτερικούς και εσωτερικούς χώρους στο Πάνθεον με άτομα της ασφάλειας ακόμα και μέσα στα καμαρίνια των πρωταγωνιστών.
alt
Ο Νίκος Ζιάγκος, που υποδύεται τον «Αγιο Πρεβέζης», μίλησε στην «Εspresso» και, όπως αποκάλυψε, όλος ο θίασος παραμένει ψύχραιμος. «Είναι ένα διαχρονικό έργο με έναν ιερωμένο πολύ δραστήριο, οπότε γνωρίζαμε ότι ίσως αντιδράσει μια μερίδα κόσμου. Προσωπικά δεν έχω απειληθεί, προς το παρόν δηλαδή» δήλωσε ο ηθοποιός. Η παράσταση, όπως μας είπε, είναι διασκευασμένη από τον Μάκη Αντωνόπουλο και, όπως αποκάλυψε, υπάρχουν σκηνές ακατάλληλες για ανηλίκους. «Περιλαμβάνει ημίγυμνες σκηνές με εμένα και την Τίσσα Βασιλάκου και σε μια από αυτές παρουσιάζεται το βίτσιο του ιερωμένου να τραβάει φωτογραφίες τις εκάστοτε παρτενέρ του κατά τη διάρκεια του σεξ.
Υπάρχουν επίσης και πιο αισθησιακές στιγμές, τύπου στριπτίζ, καθοριστικές για την υπόθεση του έργου. Είναι μια σοβαρή και ταυτόχρονα τολμηρή παράσταση, δουλεμένη αρκετά από ηθοποιούς και δημιουργούς, επικεντρωμένη στον σεξομανή παπά, η ιστορία του οποίου δίχασε το πανελλήνιο» αποκάλυψε ο Νίκος Ζιάγκος, συμπληρώνοντας ότι στην παράσταση παίζουν και οι ηθοποιοί Ανδρέας Αργυρίδης, Σ. Πηλιούνη, Δ. Μιναρετζής, Ν. Πετρίδου και Λάκης Σκούταρης.

altaltΤριάντα έξι χρόνια πέρασαν από τη συγκλονιστική αποκάλυψη των ερωτικών σκανδάλων του τότε μητροπολίτη Πρεβέζης και Νικοπόλεως Στυλιανού Κορνάρου. Ο έκλυτος βίος του ιερωμένου συγκλόνισε και προκάλεσε χάος στην Ελλάδα της δεκαετίας του '80. Το ερωτικό σκάνδαλο έδωσε τροφή στα καλλιτεχνικά δρώμενα και η ιστορία του Κορνάρου πέρασε από τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων στο θέατρο κι από εκεί στον κινηματογράφο. Ο ηθοποιός Αρης Τσιούνης ήταν ο πρώτος που υποδύθηκε τον Αγιο Πρεβέζης στο σανίδι και στη συνέχεια ο Πέτρος Φυσσούν, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Κολλάτου.

Ο τελευταίος το 1982 διασκεύασε το θεατρικό και το μετέφερε στον κινηματογράφο με πρωταγωνιστές τους Κώστα Καραγιώργη, Αρη Τσιούνη, Μαρία Τσακαλίδου και Βασίλη Καΐλα. «Κάηκε» η Ελλάδα τότε από τις αντιδράσεις υποστηρικτών του μητροπολίτη αλλά και φανατικών θρησκευτικών οργανώσεων, που διαμαρτύρονταν έξω από τις αίθουσες με καδρόνια και πανό σπάζοντας ό,τι έβρισκαν μπροστά τους, όπως έγραφε ο Τύπος της εποχής. Ομως και η Εκκλησία αντέδρασε σφόδρα κι έτσι ξεκίνησαν οι διώξεις του σκηνοθέτη, των ηθοποιών του, των αιθουσαρχών και των τεχνικών των κινηματογραφικών αιθουσών που προέβαλαν την ταινία.
Το σκάνδαλο, η δίκη και η στάση «ιππαστί»
alt
Το ανώνυμο τηλεφώνημα ενός παπά από την Πρέβεζα που περιέγραφε τις ερωτικές αταξίες του μητροπολίτη στον τότε αρχισυντάκτη της «Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας» Σπύρο Καρατζαφέρη ήταν αρκετό για να ταξιδέψει ο δημοσιογράφος το 1989 ως την πόλη της Ηπείρου γράφοντας στη συνέχεια και βιβλίο για την υπόθεση. Το θέμα ήταν «καυτό» και ο γνωστός δημοσιογράφος γρήγορα έβγαλε «λαβράκι», που αφορούσε τον δεσμό του αρχιερέα με μια παπαδιά.
Εχασε το αξίωμα
H εφημερίδα «Απογευματινή» δημοσίευσε μάλιστα πρωτοσέλιδη φωτογραφία του μητροπολίτη με γυμνή γυναίκα σε θέση «ιππαστί», όπως έγραφε η λεζάντα. Θορυβημένος ο τότε υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Ιωάννης Βαρβιτσιώτης έδωσε εντολή στον Αρχιεπίσκοπο Σεραφείμ να παραπεμφθεί ο ερωτύλος στην Εκκλησιαστική Δικαιοσύνη, που καθαίρεσε τελικά τον Στυλιανό Κορνάρο (φωτό). «Αι πληροφορίαι που συνέλεξα από την ανάκρισιν είναι αρκεταί διά να αποπέσουν οι ολιγοστές εναπομείνασες τρίχες της κεφαλής μου» είχε δηλώσει τότε ο εκκλησιαστικός ανακριτής Ιάκωβος. Ο Κορνάρος έχασε το αξίωμά του, μετακόμισε από την Πρέβεζα στην Αθήνα και λειτουργούσε σε εκκλησίες ως απλός ιερέας. Το 1999 σε ηλικία 87 χρονών έφυγε από τη ζωή. Στην προετοιμασία της ταινίας ο Σπύρος Καρατζαφέρης πρότεινε εκπεσόντα μητροπολίτη να πρωταγωνιστήσει υποδυόμενος τον εαυτό του, αλλά εκείνος αρνήθηκε, αφού το σκέφτηκε πρώτα για λίγο, όπως υποστηρίζει ο συγγραφέας.