Χιλιάδες όπλα και εκρηκτικά κατασχέθηκαν σε πλοίο που έπλεε ανοιχτά της Ρόδου και δεσμεύτηκε από τις ελληνικές αρχές όταν πλησίασε τα Χανιά.
Ο έλεγχος διενεργήθηκε από άνδρες της Αρχής Καταπολέμησης της Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες και Χρηματοδότησης της Τρομοκρατίας και Ελέγχου των Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης.
Οι αρχές προχώρησαν στη δέσμευση των εμπορευματοκιβωτίων και του περιεχομένου αυτών, τα οποία αποτελούν φορτίο του πλοίου.
Συγκεκριμένα στο ένα εμπορευματοκιβώτιο βρέθηκαν 6.400 κοντόκανες καραμπίνες ενώ στο δεύτερο μεγάλη ποσότητα εκρηκτικών υλών και συναφών υλικών.
Εντύπωση προκάλεσε το γεγονός ότι το όνομα του πλοίου που έπλεε με σημαία Τόγκο άλλαξε εν πλω!
Επίσης στο πλαίσιο έρευνας για εντοπισμό ναρκωτικών ουσιών, διενεργήθηκε έλεγχος στο σύνολο των χώρων του πλοίου, στους χώρους ενδιαίτησης του οποίου συνέδραμε αστυνομικός σκύλος Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., καθώς και έλεγχος υφάλων, ενώ πραγματοποιήθηκε δειγματοληπτικός έλεγχος στο περιεχόμενο των λοιπών τεσσάρων εμπορευματοκιβωτίων με τη συνδρομή πυροτεχνουργού ΕΛ.ΑΣ., με αρνητικά αποτελέσματα.
Το εν λόγω πλοίο παραμένει στο λιμένα Σούδας Χανίων όπου και εντοπίστηκε την περασμένη Κυριακή από στελέχη του Λιμεναρχείου.
Το 11μελές πλήρωμα, που αποτελείται από έξι Σύρους, τέσσερις Ινδούς και έναν Λιβανέζο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στα υπόλοιπα τέσσερα κοντέινερ που υπήρχαν μέσα στο φορτηγό δεν βρέθηκαν όπλα ή πυρομαχικά, αλλά ούτε ναρκωτικές ουσίες ή λαθραία τσιγάρα.
Το σκάφος, παλιότερα είχε την ονομασία «KUKI BOY».
Σύμφωνα με τον τηλεοπτικό σταθμό του Λιβάνου «Future TV» το πλοίο είχε πορεία προς την Αφρική και το φορτίο δεν περιλάμβανε όπλα αλλά κυνηγετικές καραμπίνες ενώ αναφέρει ότι οι αρχές της Ελλάδας είχαν επιτρέψει την διέλευση του από τα χωρικά μας ύδατα.
Η «Al Manar» της Χεσμπολάχ αναφέρει ότι το πλοίο απέπλευσε από το Ισμίρ και είχε πορεία προς τον Λίβανο. Αναφέρει ακόμη ότι το πλοίο ανάρτησε την σημαία της Δημοκρατίας του Τόγκο έξω από το νησί της Ρόδου, προσθέτοντας ότι ανήκει σε τρείς Λιβανέζους, που δεν κατονόμασε.
Ο ραδιοσταθμός «Voice of Lebanon» ανέφερε ότι ιδιοκτήτες του πλοίου είναι ο Mohammed Amin και ο Kamal Kasher με καταγωγή από την Τρίπολη.
Το Τουρκικό πρακτορείο «Doğan News Agency» αναφέρει σε άρθρο του ότι το πλοίο αρχικώς ελέγχθηκε 63 μίλια από το νησί της Ρόδου νοτιοδυτικά από το Mποντρούμ.
Να σημειώσουμε ότι τον Σεπτέμβριο του 2015, στα νότια της Κρήτης, πάλι μετά από πληροφορίες της ΕΥΠ, είχε ακινητοποιηθεί το φορτηγό πλοίο «Haddad 1», η διαχειρίστρια εταιρεία του οποίου βρισκόταν στη μαύρη λίστα εκείνων που διακινούν όπλα προς τη Συρία.
Σε δύο από τα συνολικά 14 εμπορευματοκιβώτια που βρίσκονταν στο πλοίο, είχαν βρεθεί 491.950 σφαίρες διαμετρήματος 9 χιλιοστών και περίπου 5.000 αστυνομικού τύπου καραμπίνες. Tα συνοδευτικά έγγραφα του φορτίου δεν ανέφεραν την ύπαρξη των ανευρεθέντων όπλων και πυρομαχικών, τα οποία ήταν κρυμμένα πίσω από απλό φορτίο (συρταριέρες, ντουλάπια και πλαστικά χαλάκια γυμναστικής).
Τα αμφίβολης γνησιότητας έγγραφα που βρέθηκαν και κατασχέθηκαν πάνω στο πλοίο εμφάνιζαν το «Haddad 1» ότι ανήκε σε εταιρεία με έδρα την Αίγυπτο, είχε τελικό προορισμό το λιμάνι Μισράτα της Λιβύης, καθώς και ότι τη φόρτωση και αποστολή του εμπορεύματος πραγματοποίησε εταιρεία που εδρεύει στην Αλεξανδρέττα (Iskenderun) της Τουρκίας.
Σημαντικές ομοιότητες είχε και ο εντοπισμός το φθινόπωρο του 2013 του πλοίου «Noor M», το οποίο μετέφερε εκατομμύρια σφαίρες καθώς και αντιαρματικά και αντιαεροπορικά βλήματα. Τότε είχε προκύψει ότι τα όπλα προέρχονταν από αμυντική βιομηχανία της Ουκρανίας και είχαν τελικό προορισμό τη Λιβύη. Ωστόσο, από χάρτες που είχαν βρεθεί στο πλοίο καθώς και όσα φέρεται να είχαν καταθέσει τα μέλη του πληρώματος, το «Noor M» είχε τελικό προορισμό τη Συρία. Η τουρκική εταιρεία TSS Silah Ve Savunma Sanayi Dis Ticaret Ltd. που βρισκόταν πίσω από την αγορά και μεταφορά των πυρομαχικών του «Νour M» ήταν καταχωριμένη στα αρχεία του Στέιτ Ντιπάρτμεντ ως ύποπτη για διακίνηση όπλων προς τη Συρία, όπως προέκυπτε από απόρρητα έγγραφα του WikiLeaks.
Ο έλεγχος διενεργήθηκε από άνδρες της Αρχής Καταπολέμησης της Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες και Χρηματοδότησης της Τρομοκρατίας και Ελέγχου των Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης.
Οι αρχές προχώρησαν στη δέσμευση των εμπορευματοκιβωτίων και του περιεχομένου αυτών, τα οποία αποτελούν φορτίο του πλοίου.
Συγκεκριμένα στο ένα εμπορευματοκιβώτιο βρέθηκαν 6.400 κοντόκανες καραμπίνες ενώ στο δεύτερο μεγάλη ποσότητα εκρηκτικών υλών και συναφών υλικών.
Εντύπωση προκάλεσε το γεγονός ότι το όνομα του πλοίου που έπλεε με σημαία Τόγκο άλλαξε εν πλω!
Επίσης στο πλαίσιο έρευνας για εντοπισμό ναρκωτικών ουσιών, διενεργήθηκε έλεγχος στο σύνολο των χώρων του πλοίου, στους χώρους ενδιαίτησης του οποίου συνέδραμε αστυνομικός σκύλος Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., καθώς και έλεγχος υφάλων, ενώ πραγματοποιήθηκε δειγματοληπτικός έλεγχος στο περιεχόμενο των λοιπών τεσσάρων εμπορευματοκιβωτίων με τη συνδρομή πυροτεχνουργού ΕΛ.ΑΣ., με αρνητικά αποτελέσματα.
Το εν λόγω πλοίο παραμένει στο λιμένα Σούδας Χανίων όπου και εντοπίστηκε την περασμένη Κυριακή από στελέχη του Λιμεναρχείου.
Το 11μελές πλήρωμα, που αποτελείται από έξι Σύρους, τέσσερις Ινδούς και έναν Λιβανέζο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στα υπόλοιπα τέσσερα κοντέινερ που υπήρχαν μέσα στο φορτηγό δεν βρέθηκαν όπλα ή πυρομαχικά, αλλά ούτε ναρκωτικές ουσίες ή λαθραία τσιγάρα.
Το σκάφος, παλιότερα είχε την ονομασία «KUKI BOY».
Σύμφωνα με τον τηλεοπτικό σταθμό του Λιβάνου «Future TV» το πλοίο είχε πορεία προς την Αφρική και το φορτίο δεν περιλάμβανε όπλα αλλά κυνηγετικές καραμπίνες ενώ αναφέρει ότι οι αρχές της Ελλάδας είχαν επιτρέψει την διέλευση του από τα χωρικά μας ύδατα.
Η «Al Manar» της Χεσμπολάχ αναφέρει ότι το πλοίο απέπλευσε από το Ισμίρ και είχε πορεία προς τον Λίβανο. Αναφέρει ακόμη ότι το πλοίο ανάρτησε την σημαία της Δημοκρατίας του Τόγκο έξω από το νησί της Ρόδου, προσθέτοντας ότι ανήκει σε τρείς Λιβανέζους, που δεν κατονόμασε.
Ο ραδιοσταθμός «Voice of Lebanon» ανέφερε ότι ιδιοκτήτες του πλοίου είναι ο Mohammed Amin και ο Kamal Kasher με καταγωγή από την Τρίπολη.
Το Τουρκικό πρακτορείο «Doğan News Agency» αναφέρει σε άρθρο του ότι το πλοίο αρχικώς ελέγχθηκε 63 μίλια από το νησί της Ρόδου νοτιοδυτικά από το Mποντρούμ.
Να σημειώσουμε ότι τον Σεπτέμβριο του 2015, στα νότια της Κρήτης, πάλι μετά από πληροφορίες της ΕΥΠ, είχε ακινητοποιηθεί το φορτηγό πλοίο «Haddad 1», η διαχειρίστρια εταιρεία του οποίου βρισκόταν στη μαύρη λίστα εκείνων που διακινούν όπλα προς τη Συρία.
Σε δύο από τα συνολικά 14 εμπορευματοκιβώτια που βρίσκονταν στο πλοίο, είχαν βρεθεί 491.950 σφαίρες διαμετρήματος 9 χιλιοστών και περίπου 5.000 αστυνομικού τύπου καραμπίνες. Tα συνοδευτικά έγγραφα του φορτίου δεν ανέφεραν την ύπαρξη των ανευρεθέντων όπλων και πυρομαχικών, τα οποία ήταν κρυμμένα πίσω από απλό φορτίο (συρταριέρες, ντουλάπια και πλαστικά χαλάκια γυμναστικής).
Τα αμφίβολης γνησιότητας έγγραφα που βρέθηκαν και κατασχέθηκαν πάνω στο πλοίο εμφάνιζαν το «Haddad 1» ότι ανήκε σε εταιρεία με έδρα την Αίγυπτο, είχε τελικό προορισμό το λιμάνι Μισράτα της Λιβύης, καθώς και ότι τη φόρτωση και αποστολή του εμπορεύματος πραγματοποίησε εταιρεία που εδρεύει στην Αλεξανδρέττα (Iskenderun) της Τουρκίας.
Σημαντικές ομοιότητες είχε και ο εντοπισμός το φθινόπωρο του 2013 του πλοίου «Noor M», το οποίο μετέφερε εκατομμύρια σφαίρες καθώς και αντιαρματικά και αντιαεροπορικά βλήματα. Τότε είχε προκύψει ότι τα όπλα προέρχονταν από αμυντική βιομηχανία της Ουκρανίας και είχαν τελικό προορισμό τη Λιβύη. Ωστόσο, από χάρτες που είχαν βρεθεί στο πλοίο καθώς και όσα φέρεται να είχαν καταθέσει τα μέλη του πληρώματος, το «Noor M» είχε τελικό προορισμό τη Συρία. Η τουρκική εταιρεία TSS Silah Ve Savunma Sanayi Dis Ticaret Ltd. που βρισκόταν πίσω από την αγορά και μεταφορά των πυρομαχικών του «Νour M» ήταν καταχωριμένη στα αρχεία του Στέιτ Ντιπάρτμεντ ως ύποπτη για διακίνηση όπλων προς τη Συρία, όπως προέκυπτε από απόρρητα έγγραφα του WikiLeaks.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Υποβάλλοντας το σχόλιο σου επιβεβαιώνεις ότι έχεις διαβάσει και αποδεχθεί τους όρους χρήσης και σχολιασμού του μπλογκ. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
http://eleusisdiagoridon.blogspot.gr/2013/08/blog-post_49.html