Και ξαφνικά το Βελγικό Φεστιβάλ που εγκαθιδρύει στη θέση του Ελληνικού Φεστιβάλ ο Γιαν Φαμπρ, ως νέος αποικιοκράτης σε τριτοκοσμική χώρα, ένα θεσμό που θα εισάγει στα τρίσβαθα της φαμπριανής τέχνης και του βελγικού σύγχρονου πολιτισμού το ελληνικό κοινό, ξεσήκωσε την οργή των Ελλήνων καλλιτεχνών αλλά και των απλών πολιτών. Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης γνωστοί ηθοποιοί ρωτούσαν εκτός εαυτού το ξενοδοχείο που διαμένει ο Βέλγος σταρ και νέος διευθυντής του Διεθνούς Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, όπως μετονόμασε το Ελληνικό Φεστιβάλ, προκειμένου να πάνε και να διαμαρτυρηθούν (γνωστός ηθοποιός μάλιστα έγραψε: “Θα χυθεί το αίμα μου, αλλά αυτό δεν θα περάσει”).
Η Όλια Λαζαρίδου, η οποία πόσταρε, έναντι σχολίου, μονολεκτικά τη λέξη «αποικιοκρατία», πρότεινε αμέσως μετά τις ανακοινώσεις του Φαμπρ να γίνει συνέλευση των καλλιτεχνών στην Πειραιώς 260 για να βρεθεί ένας τρόπος αντίδρασης, προτείνοντας να αποσταλεί συγχρόνως μια ανοικτή επιστολή στον Βέλγο καλλιτέχνη που να ξεκινάει «Κύριε Φάμπρ, γνωρίζετε πού ήρθατε;».
Τελικά, το ανοικτό κάλεσμα για την επόμενη μέρα και τον τρόπο αντίδρασης ορίστηκε την Παρασκευή στη 1 το μεσημέρι στο θέατρο Σφενδόνη. Η Άννα Κοκκίνου παραχωρεί το θέατρό της γιατί, όπως μάς λέει χαρακτηριστικά, «θεωρώ αίσχος αυτό που συμβαίνει.»
Η Άντζελα Μπρούσκου, μέσω facebook, πρότεινε σαρκαστική «γιατί δεν βάζουμε παλλόμενα πέη σε όλα τα υπουργεία και να κάνουμε δεύτερη γλώσσα τα φλαμανδικά;». Σε τηλεφωνική συνομιλία μας, χαρακτήρισε το Φεστιβάλ Φαμπρ «ξεπούλημα στο πλαίσιο μιας εθνικής προδοσίας των πολιτικών απέναντι στο λαό τους».
Η ειρωνεία είναι ότι στην πρωϊνή συνάντηση που είχε ο Φάμπρ με τον Αλέξη Τσίπρα ο παντελώς άσχετος επί των θεμάτων του Φεστιβάλ, όπως προκύπτει αβίαστα, πρωθυπουργός, αφού ευχαρίστησε τον Βέλγο πολυκαλλιτέχνη που κάνει το φεστιβάλ διεθνές, πρόσθεσε «σας έχω εμπιστοσύνη». Η απάντηση του Βέλγου είναι όλα τα λεφτά: «Να μην μου έχετε»!
Δεν είναι το θέμα –προσθέτει η Μπρούσκου- ο Λούκος ή αν θα γίνει καλύτερο φεστιβάλ. «Πρόκειται για καθαρή προδοσία αυτό που συμβαίνει. Ο φορολογούμενος πολίτης πρέπει να ενημερωθεί ότι δεν είναι ζήτημα κάποιων ψώνιων που δεν πήραν δουλειά. Ηρθε μια Τρόικα και στον πολιτισμό. Προσωπικά, όλη αυτή η ιστορία μου γεννά συναισθήματα βίας. Όπως η Ευρώπη κλείνει τα σύνορα στους πρόσφυγες έτσι κλείνουν τα σύνορα και για εμάς». Η σκηνοθέτιδα υπογραμμίζει ότι δεν πρέπει να «μείνουμε στη λεκτική εκτόνωση» αλλά «οφείλουμε να οργανωθούμε σε δράσεις. Να κάνουμε κατάληψη σε χώρους φεστιβαλικούς, επεμβάσεις στις εκθέσεις, να σαμποτάρουμε το φαμπριανό φεστιβάλ, να το μπλοκάρουμε τελείως. Κανένας Έλληνας να μην μετάσχει».
«Γιατί δεν βάζουμε παλλόμενα πέη σε όλα τα υπουργεία και να κάνουμε δεύτερη γλώσσα τα φλαμανδικά.»- Άντζελα Μπρούσκου
«Δεν νιώθουν καμία ντροπή;», αναρωτιέται ο Νίκος Καραθάνος. «Ξέρετε ότι η χώρα κατοικείται από ανθρώπους πληγωμένους και βασανισμένους; Εγώ νιώθω ντροπή. Το Φεστιβάλ ήταν γιορτή, αντάμωμα όλου του κόσμου. Και τώρα γίνεται ένα κλειστό κλαμπ με τους Έλληνες να απορρίπτονται. Αισθάνομαι μεγάλη θλίψη. Δεν γίνεται ο Φαμπρ να κάνει το αυτοφεστιβάλ του και το υπουργείο να τον χειροκροτεί. Είναι μεγάλη προσβολή στον ελληνικό λαό να έρχεται και να επιδεικνύει τον εαυτό του».
“Aυτό το φεστιβάλ είναι επικίνδυνη φαιδρότητα», διαπιστώνει ο Θωμάς Μοσχόπουλος. «Δεν εννοείται αυτός ο εγωκεντρισμός και η αποικιοκρατική αντιμετώπιση. Είχαμε ένα φεστιβάλ με ταυτότητα που τώρα θα απαιτεί διαβατήριο για να μπούμε».
Για τον Δημήτρη Καραντζά αυτό που λέγεται Διεθνές είναι πασιφανές ότι είναι απλά βελγικό. «Αν ήταν διεθνές το Φεστιβάλ δεν θα ήμουν αντίθετος, θα το λαχταρούσα», υποστηρίζει. «Τελώ υπό σοκ –συνεχίζει ο σκηνοθέτης- γιατί δεν μπορώ να πιστέψω ότι ένας άνθρωπος που λέει “δεν ξέρω τη χώρα σας και τις καλλιτεχνικές της δυνάμεις της” αυτό που τελικά προτείνει είναι ένα αυτοφεστιβάλ. Ούτε ότι θα ερχόταν σε μια ρημαγμένη χώρα να μας πει τι είναι να είσαι Βέλγος!».
«Αίσχος» και «ντροπή» χαρακτηρίζει το νέο Φεστιβάλ και ο Χρήστος Λούλης. «Είναι το πιο ντροπιαστικό πράγμα που άκουσα απέναντι στους Έλληνες καλλιτέχνες. Οχι από τον ίδιο τον Φαμπρ, αν και αναλαμβάνοντας τη θέση είχε υποχρέωση να ξέρει δυο πράγματα, αλλά από την Πολιτεία που κάθεται δίπλα του και ανέχτηκε αυτό που συνέβη».
Την Παρασκευή προμηνύεται θυελλώδης η συνάντηση στο θέατρο Σφενδόνη. Το υπουργείο δεν τα υπολόγισε καθόλου καλά. Ο Γιαν Φαμπρ δεν έκανε τίποτα άλλο από το να επιβεβαιώσει στο ακέραιο τον ναρκισσιστικό προβοκατόρικο εαυτό του.
Πηγή
Η Όλια Λαζαρίδου, η οποία πόσταρε, έναντι σχολίου, μονολεκτικά τη λέξη «αποικιοκρατία», πρότεινε αμέσως μετά τις ανακοινώσεις του Φαμπρ να γίνει συνέλευση των καλλιτεχνών στην Πειραιώς 260 για να βρεθεί ένας τρόπος αντίδρασης, προτείνοντας να αποσταλεί συγχρόνως μια ανοικτή επιστολή στον Βέλγο καλλιτέχνη που να ξεκινάει «Κύριε Φάμπρ, γνωρίζετε πού ήρθατε;».
Τελικά, το ανοικτό κάλεσμα για την επόμενη μέρα και τον τρόπο αντίδρασης ορίστηκε την Παρασκευή στη 1 το μεσημέρι στο θέατρο Σφενδόνη. Η Άννα Κοκκίνου παραχωρεί το θέατρό της γιατί, όπως μάς λέει χαρακτηριστικά, «θεωρώ αίσχος αυτό που συμβαίνει.»
Η Άντζελα Μπρούσκου, μέσω facebook, πρότεινε σαρκαστική «γιατί δεν βάζουμε παλλόμενα πέη σε όλα τα υπουργεία και να κάνουμε δεύτερη γλώσσα τα φλαμανδικά;». Σε τηλεφωνική συνομιλία μας, χαρακτήρισε το Φεστιβάλ Φαμπρ «ξεπούλημα στο πλαίσιο μιας εθνικής προδοσίας των πολιτικών απέναντι στο λαό τους».
Η ειρωνεία είναι ότι στην πρωϊνή συνάντηση που είχε ο Φάμπρ με τον Αλέξη Τσίπρα ο παντελώς άσχετος επί των θεμάτων του Φεστιβάλ, όπως προκύπτει αβίαστα, πρωθυπουργός, αφού ευχαρίστησε τον Βέλγο πολυκαλλιτέχνη που κάνει το φεστιβάλ διεθνές, πρόσθεσε «σας έχω εμπιστοσύνη». Η απάντηση του Βέλγου είναι όλα τα λεφτά: «Να μην μου έχετε»!
Δεν είναι το θέμα –προσθέτει η Μπρούσκου- ο Λούκος ή αν θα γίνει καλύτερο φεστιβάλ. «Πρόκειται για καθαρή προδοσία αυτό που συμβαίνει. Ο φορολογούμενος πολίτης πρέπει να ενημερωθεί ότι δεν είναι ζήτημα κάποιων ψώνιων που δεν πήραν δουλειά. Ηρθε μια Τρόικα και στον πολιτισμό. Προσωπικά, όλη αυτή η ιστορία μου γεννά συναισθήματα βίας. Όπως η Ευρώπη κλείνει τα σύνορα στους πρόσφυγες έτσι κλείνουν τα σύνορα και για εμάς». Η σκηνοθέτιδα υπογραμμίζει ότι δεν πρέπει να «μείνουμε στη λεκτική εκτόνωση» αλλά «οφείλουμε να οργανωθούμε σε δράσεις. Να κάνουμε κατάληψη σε χώρους φεστιβαλικούς, επεμβάσεις στις εκθέσεις, να σαμποτάρουμε το φαμπριανό φεστιβάλ, να το μπλοκάρουμε τελείως. Κανένας Έλληνας να μην μετάσχει».
«Γιατί δεν βάζουμε παλλόμενα πέη σε όλα τα υπουργεία και να κάνουμε δεύτερη γλώσσα τα φλαμανδικά.»- Άντζελα Μπρούσκου
«Δεν νιώθουν καμία ντροπή;», αναρωτιέται ο Νίκος Καραθάνος. «Ξέρετε ότι η χώρα κατοικείται από ανθρώπους πληγωμένους και βασανισμένους; Εγώ νιώθω ντροπή. Το Φεστιβάλ ήταν γιορτή, αντάμωμα όλου του κόσμου. Και τώρα γίνεται ένα κλειστό κλαμπ με τους Έλληνες να απορρίπτονται. Αισθάνομαι μεγάλη θλίψη. Δεν γίνεται ο Φαμπρ να κάνει το αυτοφεστιβάλ του και το υπουργείο να τον χειροκροτεί. Είναι μεγάλη προσβολή στον ελληνικό λαό να έρχεται και να επιδεικνύει τον εαυτό του».
“Aυτό το φεστιβάλ είναι επικίνδυνη φαιδρότητα», διαπιστώνει ο Θωμάς Μοσχόπουλος. «Δεν εννοείται αυτός ο εγωκεντρισμός και η αποικιοκρατική αντιμετώπιση. Είχαμε ένα φεστιβάλ με ταυτότητα που τώρα θα απαιτεί διαβατήριο για να μπούμε».
Για τον Δημήτρη Καραντζά αυτό που λέγεται Διεθνές είναι πασιφανές ότι είναι απλά βελγικό. «Αν ήταν διεθνές το Φεστιβάλ δεν θα ήμουν αντίθετος, θα το λαχταρούσα», υποστηρίζει. «Τελώ υπό σοκ –συνεχίζει ο σκηνοθέτης- γιατί δεν μπορώ να πιστέψω ότι ένας άνθρωπος που λέει “δεν ξέρω τη χώρα σας και τις καλλιτεχνικές της δυνάμεις της” αυτό που τελικά προτείνει είναι ένα αυτοφεστιβάλ. Ούτε ότι θα ερχόταν σε μια ρημαγμένη χώρα να μας πει τι είναι να είσαι Βέλγος!».
«Αίσχος» και «ντροπή» χαρακτηρίζει το νέο Φεστιβάλ και ο Χρήστος Λούλης. «Είναι το πιο ντροπιαστικό πράγμα που άκουσα απέναντι στους Έλληνες καλλιτέχνες. Οχι από τον ίδιο τον Φαμπρ, αν και αναλαμβάνοντας τη θέση είχε υποχρέωση να ξέρει δυο πράγματα, αλλά από την Πολιτεία που κάθεται δίπλα του και ανέχτηκε αυτό που συνέβη».
Την Παρασκευή προμηνύεται θυελλώδης η συνάντηση στο θέατρο Σφενδόνη. Το υπουργείο δεν τα υπολόγισε καθόλου καλά. Ο Γιαν Φαμπρ δεν έκανε τίποτα άλλο από το να επιβεβαιώσει στο ακέραιο τον ναρκισσιστικό προβοκατόρικο εαυτό του.
Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Υποβάλλοντας το σχόλιο σου επιβεβαιώνεις ότι έχεις διαβάσει και αποδεχθεί τους όρους χρήσης και σχολιασμού του μπλογκ. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
http://eleusisdiagoridon.blogspot.gr/2013/08/blog-post_49.html