Παναγιά Τσαμπίκα.
Ευρύτατα διαδεδομένη σε τοπικό επίπεδο είναι η άποψη, περι του κατα φαντασία πλαισιωμένου μύθου της φλογός η σπίθας που έγινε τσαμπί η τσάμπα, ως προς την ερμηνεία της λέξης στην τοπική ονοματοδοσία της Παναγιάς .
Στην τελευταία ερευνητική μας εξόρμηση όλως τυχαίως βρεθήκαμε σε ένα μοναστήρι στην
περιοχή του Αίθωνα στα όρια της κωμόπολης Αρχαγγέλου με την κοινότητα Μαλώνας.
Μάθαμε ότι ήταν μοναστήρι της παναγιάς Αλεμονήτρας που ανεγέρθηκε το 1727, στην αυλή της μονής υπάρχει μια επιγραφή που αναφέρει την ημερομηνία αναγέρσεως απο ποιούς και πότε, πάντα με την χριστιανική χρονολόγηση.Στην οποία διαβάσαμε έκπληκτοι ότι με την βοήθεια του ηγούμενου της εκκλησίας Τζαμπίκας.
Όπως αντιλαμβάνεστε απο την αναφορά της επιγραφής στην λέξη Τζαμπίκα κατανοούμε οτι πριν 200 χρόνια περίπου η ονομασία της παναγιάς δεν ήταν Τσαμπίκα αλλά Τζαμπίκα, και με τα χρόνια αλώθηκε το όνομα,αυτό το δεδομένο πλέον επιβεβαιώνει τους ισχυρισμούς που διατυπώσαμε σε μια παλιότερη ανάρτηση ως προς την σημασία του ονόματος Τσαμπίκα.
Επίσης μια άλλη πηγή που αντλούμε απο το βιβλίο "νήσος Ρόδος" 1881 βλέπουμε και πριν 130 χρόνια περίπου να ονομάζεται με το ίδιο όνομα Τζαμπίκα,,,
Η ιστορία με την φλόγα στην κορυφή του λόφου που βρίσκεται η μονή της Τσαμπίκας, οπου κάποιοι κάποτε έπλασαν κατα βούλησιν, είναι μια πολύ συνηθισμένη ιστορία ανα την επικράτεια, εκατοντάδες μοναστήρια με μονές η ναούς της Παναγιάς, διηγούνται την ίδια ιστορία,με το φως που παρατηρήθηκε κατά την νύχτα, και το πρωί που βρήκαν μια θαυματουργή εικόνα, που στην συνέχεια η οποία όσες φορές και να την απομακρύνουν οι κακοί, η εικόνα επιστρέφει πετώντας.
Είμαστε Έλληνες ,, ακούμε, ερευνούμε βλέπουμε ,,συμπεραίνουμε.
Η έρευνα του μπλογκ μας περί της ονομασίας Τσαμπίκα στον σύνδεσμο απο κάτω
https://eleusisdiagoridon.blogspot.gr/2013/09/blog-post_6475.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Υποβάλλοντας το σχόλιο σου επιβεβαιώνεις ότι έχεις διαβάσει και αποδεχθεί τους όρους χρήσης και σχολιασμού του μπλογκ. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
http://eleusisdiagoridon.blogspot.gr/2013/08/blog-post_49.html