ΙΟΥΛΙΑΝΟΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΙΟΥΔΑΙΟΦΟΡΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΚΑΙ Ο ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΠΕΡΙ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ ΠΟΤΕ
ΙΟΥΛΙΑΝΟΣ ΜΕΝ ΟΥΝ ΟΤΙ ΕΝ ΤΗ ΤΕΤΑΡΤΗ ΕΑΥΤΟΥ ΥΠΑΤΕΙΑ
ΠΕΡΙ ΤΗΝ ΕΚΤΗΝ ΚΑΙ ΕΙΚΑΔΑ ΤΟΥ ΙΟΥΝΙΟΥ ΜΗΝΟΣ,
ΕΝ ΤΗ ΠΕΡΣΩΝ ΧΩΡΑ, ΤΟΝ ΒΙΟΝ ΚΑΤΕΛΥΣΕΝ .
[Ο
ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΣΧΟΛΑΣΤΙΚΟΣ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΙ ΠΩΣ ΚΑΘΩΣ Ο ΕΦΙΠΠΟΣ ΒΑΣΙΛΕΑΣ ΕΝΘΑΡΡΥΝΕΙ
ΤΟΝ ΣΤΡΑΤΟ ΑΟΠΛΟΣ], « ...;ΕΚ ΤΟΥ ΑΦΑΝΟΥΣ ΦΕΡΕΤΑΙ ΑΚΟΝΤΙΟ ΚΑΤ΄ ΑΥΤΟΥ
...;ΦΟΝΕΥΟΝΤΑΣ ΤΟΝ. ΚΑΘΩΣ ΔΕ ΗΤΑΝ ΑΔΗΛΟ ΠΟΙΟΣ ΤΟΝ ΕΙΧΕ ΣΚΟΤΩΣΕΙ, ΚΑΠΟΙΟΙ
ΕΙΠΑΝ ΟΤΙ ΗΤΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΗΣ, ΠΟΛΛΟΙ ΟΜΩΣ ΔΙΑΒΕΒΑΙΩΝΟΥΝ ΟΤΙ ΗΤΑΝ
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΟΙΚΕΙΟΥΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΕΣ. Ο ΚΑΛΛΙΣΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΕΩΣ
ΙΣΤΟΡΗΣΕ ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΑΥΤΑ ΣΕ ΗΡΩΪΚΟ ΜΕΤΡΟ, ΛΕΓΟΝΤΑΣ ΟΤΙ ΦΗΜΟΛΟΓΗΘΗΚΕ
ΠΩΣ ΒΛΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΔΑΙΜΟΝΙΟ, ΠΡΑΓΜΑ ΠΟΥ ΙΣΩΣ ΕΙΠΕ "ΠΟΙΗΤΙΚΗ ΑΔΕΙΑ" Ή ΙΣΩΣ
ΚΑΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙ ΕΤΣΙ ...;»
ΠΗΓΗ: ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΣΧΟΛΑΣΤΙΚΟΣ - "ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ", ΙΙΙ, 21, 41.
«ΕΧΕΙ ΓΡΑΦΤΕΙ ΣΤΟΝ ΒΙΟ ΤΟΥ ΜΑΚΑΡΙΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΛΛΑΔΙΟ ΤΟΝ ΜΑΘΗΤΗ ΚΑΙ ΔΙΑΔΟΧΟ ΑΥΤΟΥ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑΡΧΙΑ ΟΤΙ Ο ΟΣΙΟΣ [Μ. ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ] ΣΤΕΚΟΤΑΝ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΟΠΟΥ ΗΤΑΝ ΚΑΙ Η ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗ ΤΟΥ ΑΟΙΔΙΜΟΥ ΜΑΡΤΥΡΟΣ ΜΕΡΚΟΥΡΙΟΥ. [Ο Μ. Β.] ΑΙΤΟΥΣΕ ΤΟΝ ΦΟΝΟ ΤΟΥ ΑΘΕΩΤΑΤΟΥ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΑΤΟΥ ΤΥΡΑΝΝΟΥ ΙΟΥΛΙΑΝΟΥ. ΑΠΟ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΕΙΧΕ ΜΙΑ ΜΥΗΤΙΚΗ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: ΑΦΟΥ ΠΡΟΣ ΣΤΙΓΜΗΝ Ο ΜΑΡΤΥΡΑΣ ΕΞΑΦΑΝΙΣΘΗΚΕ ΕΠΑΝΗΛΘΕ ΣΥΝΤΟΜΑ ΜΕ ΤΟ ΔΟΡΥ ΝΑ ΣΤΑΖΕΙ ΑΙΜΑ.»
ΠΗΓΗ: ΙΩΑΝΝΗΣ ΔΑΜΑΣΚΗΝΟΣ - "ΛΟΓΟΙ ΤΡΕΙΣ ΥΠΕΡ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΕΙΚΟΝΩΝ"
« ...;ΑΛΛ΄ΕΙΤΕ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΕΙΤΕ ΑΓΓΕΛΟΣ ΩΘΗΣΕ ΤΟ ΞΙΦΟΣ, ΕΙΝΑΙ ΦΑΝΕΡΟ ΟΤΙ ΤΟ ΕΠΡΑΞΕ ΥΠΗΡΕΤΩΝΤΑΣ ΤΟ ΘΕΙΟ ΝΕΥΜΑ. ΛΕΝΕ ΔΕ ΟΤΙ ΔΕΧΟΜΕΝΟΣ ΤΟ ΠΛΗΓΜΑ [Ο ΙΟΥΛΙΑΝΟΣ] ΓΕΜΙΣΕ ΤΟ ΧΕΡΙ ΤΟΥ ΜΕ ΑΙΜΑ ΚΑΙ ΡΙΧΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ ΑΝΕΦΩΝΗΣΕ "ΝΕΝΙΚΗΚΑΣ ΓΑΛΙΛΑΙΕ", ΟΜΟΛΟΓΩΝΤΑΣ ΕΤΣΙ ΤΗΝ ΝΙΚΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΒΛΑΣΦΗΜΙΑ.»
ΠΗΓΗ: ΘΕΟΔΩΡΗΤΟΣ ΚΥΡΡΟΥ "ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ", ΙΙΙ, 20.
«ΚΑΘΩΣ ΑΡΧΙΣΕ ΣΚΛΗΡΗ ΜΑΧΗ, ΞΑΦΝΙΚΑ ΒΙΑΙΟΣ ΑΝΕΜΟΣ ΚΑΛΥΨΕ ΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΗΛΙΟ ΜΕ ΣΥΝΝΕΦΑ ΚΑΙ ΣΗΚΩΘΗΚΕ ΠΟΛΛΗ ΣΚΟΝΗ. ΜΕΣΑ ΔΕ Σ΄ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΟΜΙΧΛΗ ΠΕΡΑΣΕ ΚΑΠΟΙΟΣ ΙΠΠΕΑΣ ΧΤΥΠΩΝΤΑΣ ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΕΑ ΜΕ ΤΟ ΔΟΡΥ ...;
...;ΟΙ ΔΙΗΓΟΥΜΕΝΟΙ ΑΥΤΑ, ΣΥΜΦΩΝΩΝΤΑΣ ΙΣΧΥΡΙΖΟΝΤΑΙ ΟΤΙ ΑΛΗΘΙΝΑ ΑΝΑΓΓΕΛΘΗΚΕ Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΤΟΥ ΜΕ ΜΙΑ ΘΕΟΜΗΝΙΑ ...; ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΕ ΚΑΙ ΜΙΑ ΠΡΟΦΗΤΕΙΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΥ ΑΝΔΡΟΣ, (ΕΠΙΚΕΙΜΕΝΗΣ ΤΗΣ ΠΕΡΣΙΚΗΣ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑΣ, ΟΤΑΝ [Ο ΙΟΥΛΙΑΝΟΣ] ΑΠΕΙΛΟΥΣΕ ΚΑΙ ΕΝΕΠΑΙΖΕ ΤΟΥΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ ΟΤΙ ΕΠΙΣΤΡΕΦΟΝΤΑΣ ΘΑ ΚΑΚΟΜΕΤΑΧΕΙΡΙΖΟΤΑΝ ΤΙΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΜΠΟΡΕΣΕΙ ΝΑ ΤΙΣ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΘΕΙ 'Ο ΤΟΥ ΤΕΚΤΟΝΟΣ ΥΙΟΣ' [ΙΗΣΟΥΣ-ΓΙΑΧΒΕ]). ΠΡΟΦΗΤΕΥΣΕ ΛΟΙΠΟΝ Ο ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΣ ΑΝΔΡΑΣ: "ΑΥΤΟΣ 'Ο ΤΟΥ ΤΕΚΤΟΝΟΣ ΥΙΟΣ' [ΜΑΡΑΓΚΟΣ] ΤΟΥ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΕΙ ΦΕΡΕΤΡΟ ΘΑΝΑΤΟΥ.
...;ΑΛΛΑ ΚΑΙ [Ο ΙΟΥΛΙΑΝΟΣ] ΚΑΤΑΛΑΒΕ ΤΟ ΑΙΤΙΟ ΤΗΣ ΣΥΜΦΟΡΑΣ. ΛΕΓΕΤΑΙ[!] ΟΤΙ ΟΤΑΝ ΛΑΒΩΘΗΚΕ, ΕΞΑΚΟΝΤΙΖΟΝΤΑΣ ΑΙΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΛΗΓΗ ΤΟΥ ΘΕΩΡΗΣΕ ΥΠΑΙΤΙΟ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΦΑΓΗ ΤΟΥ.»
ΠΗΓΗ: ΕΡΜΕΙΑΣ ΣΩΖΟΜΕΝΟΣ - "ΕΚΚΛΗΣΙΑΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ", 6, 1, 13.
«ΚΑΘΩΣ ΠΕΡΙΦΕΡΟΤΑΝ ΣΤΟ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΟ, ΠΛΗΓΩΘΗΚΕ ΑΠΟ ΔΟΡΥ ΚΑΙ ΕΒΓΑΛΕ ΜΙΑ ΚΡΑΥΓΗ. ΚΑΙ ΠΑΙΡΝΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΟ ΧΕΡΙ ΤΟΥ ΑΙΜΑ ΕΡΡΑΝΕ ΤΟΝ ΑΕΡΑ, ΛΕΓΟΝΤΑΣ "ΝΙΚΗΣΕΣ ΧΡΙΣΤΕ, ΠΑΡΕ ΝΑ ΧΟΡΤΑΣΕΙΣ ΝΑΖΩΡΑΙΕ!" ΚΑΙ ΛΕΓΟΝΤΑΣ ΑΥΤΑ ΒΓΗΚΕ Η ΜΙΑΣΜΕΝΗ ΤΟΥ ΨΥΧΗ, ΕΧΟΝΤΑΣ ΠΡΩΤΑ ΔΥΣΦΗΜΙΣΕΙ ΤΟΥΣ ΙΔΙΟΥΣ ΤΟΥ ΤΟΥΣ ΘΕΟΥΣ ΑΠΟΚΑΛΩΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΑΠΑΤΕΩΝΕΣ ΚΑΙ ΠΛΑΝΟΥΣ ΚΑΙ ΨΕΥΤΕΣ.»
ΠΗΓΗ: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΕΔΡΗΝΟΣ "ΣΥΝΟΨΙΣ ΙΣΤΟΡΙΩΝ", 1, 20.
«ΑΧ, ΤΙ ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΜΦΟΡΑ [Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΤΟΥ ΙΟΥΛΙΑΝΟΥ] ΠΟΥ ΧΤΥΠΗΣΕ, ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΤΗ ΓΗ ΤΩΝ ΑΧΑΙΩΝ, ΜΑ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑ ΠΟΥ ΟΡΙΖΕΙ Ο ΝΟΜΟΣ ΤΩΝ ΡΩΜΑΙΩΝ. ΙΣΩΣ ΒΕΒΑΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΤΗ ΓΗ ΠΟΥ ΚΑΤΟΙΚΟΥΝ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ, ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΟΙ ΕΧΟΥΝ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΕΠΙΓΝΩΣΗ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗΣ ...;
...;ΠΑΕΙ, ΕΠΑΨΕ ΠΙΑ ΝΑ ΔΟΞΑΖΕΤΑΙ ΤΟ ΚΑΛΟ! ΤΩΡΑ ΕΧΟΥΝ ΤΟ ΠΑΝΩ ΧΕΡΙ ΟΙ ΦΑΤΡΙΕΣ ΤΩΝ ΚΑΘΑΡΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΚΟΛΑΣΤΩΝ. ΚΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ, ΠΟΥ ΣΤΕΚΟΝΤΑΝ ΕΜΠΟΔΙΟ ΣΤΑ ΚΑΚΟΥΡΓΗΜΑΤΑ, ΑΛΛΟΙ ΕΧΟΥΝ ΚΙΟΛΑΣ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ, ΚΙ ΑΛΛΟΙ ΟΠΟΥ ΝΑ΄ΝΑΙ ΘΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ ...;
...;ΕΤΣΙ ΚΑΙ ΤΩΡΑ, ΑΝΟΙΞΕ ΔΡΟΜΟΣ ΦΑΡΔΥΣ ΚΑΙ ΠΟΡΤΕΣ ΜΕΓΑΛΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΟΣΙΟΥΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΥΣ ΔΙΚΑΙΟΥΣ. ΤΕΙΧΗ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΙΑ ΠΟΥΘΕΝΑ.
...;ΠΟΙΟΣ ΣΦΥΡΗΛΑΤΗΣΕ ΤΗ ΛΟΓΧΗ ΕΚΕΙΝΗ ΠΟΥ ΕΦΤΑΣΕ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΟΣΟ ΚΑΚΟ; ΠΟΙΟΣ ΘΕΟΣ ΕΣΤΕΙΛΕ ΚΑΤΑΠΑΝΩ ΣΤΟ ΒΑΣΙΛΙΑ ΤΟΝ ΤΟΛΜΗΡΟ ΚΑΒΑΛΑΡΗ; ΠΟΙΟΣ ΝΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΕ ΠΑΝΩ ΣΤΑ ΠΛΕΥΡΑ ΤΟΥ ΤΗΝ ΑΙΧΜΗ ΤΟΥ ΔΟΡΑΤΟΣ; Ή ΜΗΠΩΣ ΔΕΝ ΕΦΤΑΙΓΕ ΚΑΝΕΝΑΣ ΘΕΟΣ ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ Η ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΗ ΠΡΟΘΥΜΙΑ, ΠΟΥ ΤΟΝ ΕΚΑΝΕ ΝΑ ΤΡΕΧΕΙ ΠΑΝΩ ΚΑΤΩ ΚΑΙ ΝΑ ΞΕΣΗΚΩΝΕΙ ΣΤΡΑΤΙΩΤΕΣ ΝΩΘΡΟΥΣ ...;
...;ΤΗΝ ΩΡΑ ΠΟΥ Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΜΕΤΑΦΕΡΟΤΑΝ ΤΡΑΥΜΑΤΙΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΑΣΠΙΔΑ, ΖΩΝΤΑΝΟΣ ΑΚΟΜΑ, ΟΙ ΣΤΡΑΤΙΩΤΕΣ ΘΡΗΝΟΥΣΑΝ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΠΕΦΤΑΝ ΤΑ ΟΠΛΑ ΑΠΟ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ...;
...;ΤΩΡΑ, ΛΟΙΠΟΝ, ΜΙΛΩ, ΟΠΩΣ ΘΑ ΜΙΛΗΣΩ ΚΑΙ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ. ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΑΔΙΚΗΣΩ ΤΑ ΕΡΓΑ ΣΟΥ ΜΕ ΤΗ ΣΙΩΠΗ. Ο ΚΟΣΜΟΣ Θ΄ ΑΚΟΥΣΕΙ ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΜΟΥ, ΟΜΩΣ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΚΕΡΔΙΖΕ ΤΙΣ ΝΙΚΕΣ ΜΠΗΚΕ ΣΤΟΝ ΤΑΦΟ, ΣΚΟΤΩΝΟΝΤΑΣ ΤΙΣ ΩΡΑΙΕΣ ΚΑΙ ΕΥΓΕΝΕΙΣ ΕΛΠΙΔΕΣ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΟΣ.»
ΠΗΓΗ: ΛΙΒΑΝΙΟΣ "ΘΡΗΝΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΙΟΥΛΙΑΝΟ", ΕΚΔΟΣΕΙΣ θύραθεν.
ΣΤΟ ΜΕΤΑΞΥ Ο ΙΟΥΛΙΑΝΟΣ, ΞΑΠΛΩΜΕΝΟΣ ΣΤΗ ΣΚΗΝΗ ΤΟΥ, ΑΠΕΥΘΥΝΟΤΑΝ ΣΤΟΥΣ ΚΑΤΑΒΕΒΛΗΜΕΝΟΥΣ ΑΠΟ ΤΗ ΘΛΙΨΗ ΣΥΝΤΡΟΦΟΥΣ ΤΟΥ ΜΕ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΛΟΓΙΑ:
«ΗΡΘΕ ΤΕΛΙΚΑ ΓΙΑ ΜΕΝΑ Η ΣΤΙΓΜΗ, ΦΙΛΟΙ ΜΟΥ, Ν΄ ΑΦΗΣΩ ΑΥΤΗ ΤΗ ΖΩΗ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ, ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΖΗΤΗΣΗ, ΕΠΙΣΤΡΕΦΩ ΧΑΡΟΥΜΕΝΟΣ ΣΤΗ ΦΥΣΗ, ΣΑΝ ΕΝΑΣ ΤΙΜΙΟΣ ΟΦΕΙΛΕΤΗΣ. ΔΕΝ ΘΛΙΒΟΜΑΙ ΚΑΘΟΛΟΥ (ΟΠΩΣ ΙΣΩΣ ΘΑ ΝΟΜΙΖΑΝ ΜΕΡΙΚΟΙ), ΓΙΑΤΙ ΜΟΙΡΑΖΟΜΑΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΣ ΤΗΝ ΚΟΙΝΗ ΔΟΞΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΣΟ ΠΙΟ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΗ ΑΠΟ ΤΟ ΣΩΜΑ ΕΙΝΑΙ Η ΨΥΧΗ ...;
...;ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ ΕΠΙΣΗΣ ΟΤΙ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΟΙ ΕΠΟΥΡΑΝΙΟΙ ΘΕΟΙ ΧΑΡΙΣΑΝ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ ΣΕ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΕΝΑΡΕΤΟΥΣ, ΣΑΝ ΝΑ ΗΤΑΝ ΑΥΤΟ ΜΙΑ ΥΠΕΡΤΑΤΗ ΑΜΟΙΒΗ.
ΕΜΕΝΑ ΜΟΥ΄ΔΩΣΑΝ ΤΟ ΧΑΡΙΣΜΑ Ν΄ ΑΝΤΙΣΤΕΚΟΜΑΙ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΣΕ ΜΕΓΑΛΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΟΚΥΠΤΩ ΠΟΤΕ ΟΥΤΕ ΝΑ ΑΥΤΟΤΑΠΕΙΝΩΝΟΜΑΙ ΓΙΑΤΙ Η ΠΕΙΡΑ Μ΄ ΕΧΕΙ ΔΙΔΑΞΕΙ ΟΤΙ ΜΟΝΟ ΟΙ ΑΔΥΝΑΜΟΙ ΚΑΤΑΒΑΛΛΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗ ΘΛΙΨΗ ΕΝΩ, ΑΝΤΙΘΕΤΑ, ΤΗ ΝΙΚΟΥΝ ΟΣΟΙ ΕΠΙΜΕΝΟΥΝ ΠΡΟΣΠΑΘΩΝΤΑΣ.
ΔΕ ΜΕΤΑΝΙΩΝΩ ΓΙΑ Ο,ΤΙ ΕΚΑΝΑ ΚΑΙ ΔΕ ΒΑΣΑΝΙΖΟΜΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΑΜΝΗΣΗ ΚΑΝΕΝΟΣ ΣΟΒΑΡΟΥ ΑΜΑΡΤΗΜΑΤΟΣ ΠΟΥ ΝΑ ΕΧΩ ΔΙΑΠΡΑΞΕΙ ΕΙΤΕ ΟΤΑΝ ΗΜΟΥΝ ΕΞΟΡΙΣΤΟΣ ΚΑΙ ΖΟΥΣΑ ΣΤΗΝ ΑΦΑΝΕΙΑ ΕΙΤΕ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΝΑΡΡΗΣΗ ΜΟΥ ΣΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ. ΚΡΑΤΗΣΑ, ΝΟΜΙΖΩ, ΤΗΝ ΨΥΧΗ ΜΟΥ ΑΜΟΛΥΝΤΗ, ΠΙΣΤΕΥΟΝΤΑΣ ΟΤΙ Η ΨΥΧΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΣΥΓΓΕΝΕΥΕΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΘΕΟΥΣ. Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΜΟΥ ΥΠΗΡΞΕ ΜΕΤΡΙΟΠΑΘΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΚΑΛΕΣΑ Ή ΑΠΕΦΥΓΑ ΠΟΛΕΜΟΥΣ ΠΑΝΤΑ ΥΣΤΕΡΑ ΑΠΟ ΩΡΙΜΗ ΚΑΙ ΛΟΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ. ΟΜΩΣ Η ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΔΕΝ ΕΡΧΕΤΑΙ ΠΑΝΤΑ ΝΑ ΣΤΕΨΕΙ ΤΙΣ ΚΑΛΕΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ, ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΑΝΩΤΕΡΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΑΠΑΙΤΟΥΝ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΛΕΞΗ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΕΓΧΕΙΡΗΜΑΤΑ.
...;ΚΑΙ ΔΕΝ ΝΤΡΕΠΟΜΑΙ ΝΑ ΟΜΟΛΟΓΗΣΩ ΟΤΙ ΧΑΡΗ ΣΕ ΜΙΑ ΑΞΙΟΠΙΣΤΗ ΠΡΟΦΗΤΕΙΑ, ΞΕΡΩ ΑΠΟ ΠΟΛΥ ΚΑΙΡΟ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΗΣ ΜΟΙΡΑΣ ΜΟΥ ΝΑ ΠΕΘΑΝΩ ΑΠΟ ΣΙΔΕΡΟ. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΤΟΥΣ ΑΙΩΝΙΟΥΣ ΘΕΟΥΣ ΠΟΥ ΜΟΥ ΕΠΕΤΡΕΨΑΝ ΝΑ ΠΕΘΑΝΩ, ΟΧΙ ΣΑΝ ΘΥΜΑ ΣΚΟΤΕΙΝΩΝ ΔΟΛΟΠΛΟΚΙΩΝ ΟΥΤΕ ΜΕΣΑ ΣΤΟΥΣ ΠΟΝΟΥΣ ΜΙΑΣ ΠΟΛΥΧΡΟΝΗΣ ΑΣΘΕΝΕΙΑΣ ΟΥΤΕ ΣΑΝ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΑΣ, ΑΛΛΑ ΑΦΗΝΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΦΩΣ, ΣΤΟ ΑΠΟΓΕΙΟ ΜΙΑΣ ΕΝΔΟΞΗΣ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ. ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΠΕΘΑΝΕΙ ΠΡΙΝ ΕΡΘΕΙ Η ΩΡΑ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ΑΔΥΝΑΜΟΣ ΚΑΙ ΔΕΙΛΟΣ Μ΄ ΕΚΕΙΝΟΝ ΠΟΥ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙ Ν΄ ΑΠΟΦΥΓΕΙ ΤΟ ΘΑΝΑΤΟ ΟΤΑΝ ΦΤΑΝΕΙ Η ΣΤΙΓΜΗ.
...;ΣΤΟ ΜΕΤΑΞΥ ΟΛΟΙ ΟΙ ΠΑΡΟΝΤΕΣ ΕΚΛΑΙΓΑΝ. ΒΛΕΠΟΝΤΑΣ ΤΟΥΣ, Ο ΙΟΥΛΙΑΝΟΣ ΕΔΕΙΞΕ ΤΗΝ ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΕΠΙΒΟΛΗΣ ΤΟΥ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ Σ΄ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΠΕΡΙΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΜΑΛΩΣΕ ΛΕΓΟΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΟΤΙ ΗΤΑΝ ΑΝΑΞΙΟ ΝΑ ΘΡΗΝΟΥΝ ΕΝΑΝ ΗΓΕΜΟΝΑ ΤΗΝ ΩΡΑ ΠΟΥ ΠΗΓΑΙΝΕ ΝΑ ΕΝΩΘΕΙ ΜΕ ΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ ΚΑΙ Τ΄ ΑΣΤΕΡΙΑ ...;»
ΠΗΓΗ: ΙΟΥΛΙΑΝΟΣ ΑΜΜΙΑΝΟΣ ΜΑΡΚΕΛΙΝΟΣ, "ΤΟ ΤΕΛΟΣ", ΕΚΔΟΣΕΙΣ θύραθεν.
ΕΝΑΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΠΕΡΙ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ ΠΟΤΕ
ΜΙΑ ΥΠΟΘΕΤΙΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤ&Ν ΥΠΟ ΤΥΠΟΝ ΔΙΑΛΟΓΟΥ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΤΟΥ ΘΕΟΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΟΣ ΙΟΥΛΙΑΝΟΥ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟ ΕΔΙΚΤΟ "ΠΕΡΙ ΠΑΙΔΕΙΑΣ" (LOEB, ΕΠΙΣΤΟΛΗ Νο.69, TLG, ΕΠΙΣΤΟΛΗ 61c) ΜΕ ΤΟ ΟΠΟΙΟ Ο ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΕ ΣΤΟΥΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ ΝΑ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ. ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΛΟΓΟ ΕΙΝΑΙ ΑΦ΄ΕΝΟΣ ΤΟ ΕΝ ΛΟΓ& ΕΔΙΚΤΟ ΤΟΥ ΙΟΥΛΙΑΝΟΥ, ΑΦ΄ΕΤΕΡΟΥ ΟΙ ΔΥΟ ΣΤΗΛΙΤΕΥΤΙΚΟΙ ΛΟΓΟΙ ΤΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΟΣ. ΣΗΜΕΙ&ΤΕΟΝ ΟΤΙ Ο ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΕΚΣΦΕΝΔΟΝΙΖΕΙ ΤΟΥΣ ΜΥΔΡΟΥΣ ΤΟΥ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΙΟΥΛΙΑΝΟΥ ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ ΤΟΥ.
ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ: ...;ΕΙΣ ΕΚΕΙΝΟΝ [ΤΟΝ ΙΟΥΛΙΑΝΟ] Η ΑΡΜΟΖΟΥΣΑ ΤΙΜ&ΡΙΑ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΚΟΛΑΣΘΕΙ ΜΕ ΛΟΓΟ [ΤΟΥΣ ΣΤΗΛΙΤΕΥΤΙΚΟΥΣ Α΄ & Β΄] ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΣΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ, ΠΟΥ ΕΝ& ΕΙΝΑΙ ΚΟΙΝΟΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΛΟΓΙΚΟΥΣ, ΣΑΝ ΝΑ ΗΤΑΝ ΔΙΚΟΙ ΤΟΥ ΤΟΥΣ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΕ ΣΤΟΥΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ ΣΚΕΠΤΟΜΕΝΟΣ ΠΟΛΥ ΠΑΡΑΛΟΓΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ, ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ, ΟΠ&Σ ΝΟΜΙΖΕ, ΗΤΑΝ Ο ΠΙΟ ΛΟΓΙΟΣ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ.
ΣΤΗΛΙΤΕΥΤΙΚΟΣ Α΄ § 4
ΙΟΥΛΙΑΝΟΣ: ΠΙΣΤΕΥΟΥΜΕ ΟΤΙ Η Σ&ΣΤΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Η ΠΟΛΥΤΕΛΗΣ ΕΥΡΥΘΜΙΑ Τ&Ν ΛΕΞΕ&Ν ΚΑΙ ΤΗΣ ΓΛ&ΣΣΑΣ, ΑΛΛΑ Η ΥΓΙΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΝΟΣ ΟΡΘΑ ΣΚΕΠΤΟΜΕΝΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ.
ΕΠΙΣΤ. 61c και σε όλα τα εξής
ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ : ...;ΚΑΚΟΠΡΟΑΙΡΕΤΑ ΑΛΛΑΞΕ ΤΗΝ ΠΡΟΣΗΓΟΡΙΑ ΚΑΤΑ ΤΟ ΔΟΚΟΥΝ, ΛΕΣ ΚΙ Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ ΗΤΑΝ ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΗΣ ΓΛ&ΣΣΑΣ, ΚΑΙ ΓΙ΄ ΑΥΤΟ, ΣΑΝ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΛΕΦΤΕΣ ΞΕΝΟΥ ΑΓΑΘΟΥ ΜΑΣ ΣΤΕΡΗΣΕ ΤΟΝ ΛΟΓΟ.
ΣΤΗΛΙΤΕΥΤΙΚΟΣ Α΄ § 5
[ΒΕΒΑΙΑ Ο ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΔΕΝ ΠΑΡΑΔΕΧΕΤΑΙ ΟΤΙ Η ΔΙΕΝΕΞΗ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΓΙΑ ΤΟ ΑΝ ΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΘΑ ΜΙΛΟΥΣΑΝ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ. ΕΠΙΣΗΣ ΑΡΝΕΙΤΑΙ ΝΑ ΠΑΡΑΔΕΧΤΕΙ ΟΤΙ Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ ΕΜΠΕΡΙΕΙΧΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΕΣ ΕΚΦΑΝΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ ΜΕ ΚΙΝΗΤΗΡΙΑ ΔΥΝΑΜΗ ΤΗ ΘΕΪΚΗ ΠΝΟΗ].
ΙΟΥΛΙΑΝΟΣ: ...;ΘΕ&Ρ& ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΡΜΟΣΤΟ ΟΙ [ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ] ΕΡΜΗΝΕΥΤΕΣ Τ&Ν ΕΡΓ&Ν Τ&Ν ΕΛΛΗΝ&Ν ΣΥΓΓΡΑΦΕ&Ν ΝΑ ΠΕΡΙΦΡΟΝΟΥΝ ΤΟΥΣ ΘΕΟΥΣ ΠΟΥ ΑΥΤΟΙ ΤΙΜΟΥΝ. ΕΠΕΙΔΗ ΛΟΙΠΟΝ ΤΟ ΒΡΙΣΚ& ΑΝΑΡΜΟΣΤΟ, ΛΕ& ΟΤΙ ΑΥΤΟΙ [ΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΙ] ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΘΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΥΝΑΝΑΣΤΡΟΦΗ Τ&Ν ΝΕ&Ν. ΤΟΥΣ ΔΙΝ& ΟΜ&Σ ΤΟ ΔΙΚΑΙ&ΜΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ. ΑΣ ΜΗΝ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΕ&ΡΟΥΝ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ. ΕΑΝ ΟΜ&Σ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΗΣΟΥΝ, ΑΣ ΤΑ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ ΚΑΤ΄ ΑΡΧΗΝ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ ΚΙ ΑΣ ΠΕΙΘΟΥΝ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥΣ ΟΤΙ ΟΥΤΕ Ο ΟΜΗΡΟΣ ΟΥΤΕ Ο ΗΣΙΟΔΟΣ ΟΥΤΕ ΑΥΤΟΙ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΕΠΕΞΗΓΟΥΝ, ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΗΘΟΥΝ ΓΙΑ ΑΣΕΒΕΙΑ, ΓΙΑ ΤΡΕΛΛΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΠΛΑΝΗ ΣΤΗ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΤΟΥΣ ΠΙΣΤΗ.
ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ: ΔΙΚΟΙ ΜΑΣ, ΛΕΓΕΙ [Ο ΙΟΥΛΙΑΝΟΣ] ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΛΟΓΟΙ, ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙ&ΜΑ ΝΑ ΜΙΛΑΜΕ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΝΗΚΕΙ ΣΕ ΕΜΑΣ ΠΟΥ ΣΕΒΟΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΘΕΟΥΣ. ΣΕ ΕΣΑΣ ΔΕ [ΤΟΥΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ] ΑΝΗΚΕΙ Η ΑΠΕΡΙΣΚΕΨΙΑ ΚΑΙ Η ΑΜΑΘΕΙΑ ΚΑΙ ΤΙΠΟΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΟ "ΠΙΣΤΕΨΕ" ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΗΣ ΣΟΦΙΑΣ ΣΑΣ. Ο ΔΙΚΟΣ ΜΑΣ ΛΟΓΟΣ [ΠΑΡΑΔΕΧΕΤΑΙ Ο ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ] ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΜΗ ΔΥΣΠΙΣΤΟΥΜΕ ΣΕ ΟΣΑ ΕΧΟΥΝ ΛΕΧΘΕΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΘΕΟΦΟΡΟΥΣ ΑΝΤΡΕΣ, ΑΛΛΑ Η ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ ΕΚΕΙΝ&Ν ΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΑΠΟΔΕΙΞΗ, Η ΟΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΙΣΧΥΡΟΤΕΡΗ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΛΟΓΙΚΗ Ή ΑΝΤΙΛΟΓΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗ.
ΣΤΗΛΙΤΕΥΤΙΚΟΣ Α΄ § 102
...;ΕΣΤ& ΔΕ ΟΤΙ ΚΑΙ ΤΟΥΤΟ ΑΠΟ ΤΑ ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΕΥΠΡΟΣΒΛΗΤΟ. Π&Σ ΟΜ&Σ ΘΑ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΕΣΥ ΟΤΙ ΟΙ ΛΟΓΟΙ ΣΟΥ ΔΙΑΦΕΡΟΥΝ; ...;ΜΕ ΠΟΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΘΑ ΤΟ ΔΙΔΑΞΕΤΕ ΑΥΤΟ; ...;ΔΙΟΤΙ ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΝΗΚΕΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙ&ΜΑ ΝΑ ΔΙΔΑΣΚΕΙ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΑΙ ΜΕ ΠΟΙΑ ΣΗΜΑΣΙΑ ΛΕΓΕΤΑΙ ΚΑΙ ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ ΑΥΤΟ;
ΣΤΗΛΙΤΕΥΤΙΚΟΣ Α΄ § 103
ΙΟΥΛΙΑΝΟΣ: ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΟΣΟΙ ΘΕ&ΡΟΥΝ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΙΣΤΟΙ ΣΕ ΟΣΑ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΚΡΥΒΟΥΝ ΣΤΗΝ ΨΥΧΗ ΤΟΥΣ ΣΚΕΨΕΙΣ ΠΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΝΤΑΙ ΣΕ ΟΣΑ ΦΑΙΝΟΝΤΑΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟΣΙΟ ΒΙΟ ΤΟΥΣ. ...;ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΟΙ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΓΛ&ΣΣΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΗΘΗ.
ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ (ΓΙΑ ΤΟΝ ΙΟΥΛΙΑΝΟ) : ΜΑΣ ΣΤΕΡΗΣΕ ΤΟΝ ΛΟΓΟ ΕΠΕΙΔΗ ΦΟΒΑΤΑΙ ΤΟΥΣ ΕΛΕΓΧΟΥΣ ΤΗΣ ΑΣΕΒΕΙΑΣ ΛΕΣ ΚΙ ΕΧΟΥΜΕ ΤΗΝ ΔΥΝΑΜΗ ΣΤΗΝ ΚΟΜΨΟΤΗΤΑ Τ&Ν ΛΕΞΕ&Ν ΚΙ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΓΝ&ΣΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΙΣΜΟΥΣ.
ΣΤΗΛΙΤΕΥΤΙΚΟΣ Α΄ § 5
ΙΟΥΛΙΑΝΟΣ: ΟΠΟΙΟΣ ΑΛΛΑ ΠΙΣΤΕΥΕΙ ΚΙ ΑΛΛΑ ΔΙΔΑΣΚΕΙ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΤΟΣΟ ΠΟΛΥ ΑΠΕΧΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΟΣΟ ΚΙ ΑΠΟ ΤΟ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΗΘΙΚΟΣ ΑΝΘΡ&ΠΟΣ.
ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ: ΚΑΘΕ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΔΙΑΙΡΕΙΤΑΙ ΣΕ ΔΥΟ ΜΕΡΗ, ΕΝΝΟ& ΤΗΝ ΘΕ&ΡΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΑΞΗ. ΚΑΙ Η ΜΕΝ ΘΕ&ΡΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝ&ΤΕΡΗ ΑΛΛΑ ΔΥΣΑΠΟΔΕΙΚΤΗ, Η ΔΕ ΠΡΑΞΗ ΥΠΟΔΕΕΣΤΕΡΗ ΑΛΛΑ ΧΡΗΣΙΜΟΤΕΡΗ. ΣΕ ΕΜΑΣ ΔΕ ΕΥΔΟΚΙΜΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΟ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ, ΔΙΟΤΙ ΤΗΝ ΘΕ&ΡΙΑ ΤΗΝ ΚΑΝΟΥΜΕ ΣΥΝΤΡΟΦΟ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΑΛΛΗ Ζ&Η ΤΗΝ ΔΕ ΠΡΑΞΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΓΜΑ ΤΗΣ ΘΕ&ΡΙΑΣ.
ΣΤΗΛΙΤΕΥΤΙΚΟΣ Α΄ § 113
ΓΙΑ ΕΜΑΣ ΜΕΤΡΟ ΤΗΣ ΦΙΛΙΑΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΝΑ ΘΕΛΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΛΗΣΙΟΝ ΕΚΕΙΝΑ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ.
ΣΤΗΛΙΤΕΥΤΙΚΟΣ Α΄ § 123
[ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΤΗΣ ΦΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗ ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΤΟΥ ΤΗΝ ΕΚΦΡΑΖΕΙ Ο ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΑΥΤΟ ΕΡΓΟ ΜΙΛ&ΝΤΑΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΟΙΗΤΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΘΕΟΥΣ Τ&Ν ΕΛΛΗΝ&Ν]:
ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ: ΑΣ ΠΡΟΣΕΛΘΕΙ ΚΙ Ο ΟΡΦΕΥΣ ΜΕ ΤΗΝ ΚΙΘΑΡΑ ΚΑΙ ΤΟ ΑΣΜΑ ΠΟΥ ΕΛΚΥΕΙ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΚΑΙ ΑΣ ΑΝΤΗΧΗΣΟΥΝ ΣΤΟΝ ΔΙΑ ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΚΑΙ ΘΑΥΜΑΣΙΑ ΡΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΝΟΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ:
ΖΕΥ ΕΝΔΟΞΕ, ΜΕΓΙΣΤΕ Τ&Ν ΘΕ&Ν,
ΚΑΤΡΑΚΥΛΥΜΕΝΕ ΣΤΗΝ ΚΟΠΡΙΑ,
ΚΟΠΡΙΑ ΠΡΟΒΑΤ&Ν ΙΠΠ&Ν ΚΑΙ ΗΜΙΟΝ&Ν.
&ΣΤΕ ΑΠΟ ΑΥΤΗΝ - ΝΟΜΙΖ& - ΝΑ ΔΕΙΧΘΕΙ ΤΟ ...; Ζ&ΟΓΟΝΟ ΚΑΙ Ζ&ΟΠΟΙΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ.
ΣΤΗΛΙΤΕΥΤΙΚΟΣ Α΄ § 115
...;ΝΑ ΝΤΡΕΠΕΣΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΤΟΥ ΑΛΛΟΤΕ ΘΕΟΛΟΓΟΥ ΣΟΥ ΟΡΦΕ&Σ.
ΣΤΗΛΙΤΕΥΤΙΚΟΣ Β΄ § 31
...;ΠΟΥ
ΔΕ ΘΑ ΒΑΛΕΙΣ ΤΟΝ ΟΜΗΡΟ, ΤΟΝ ΜΕΓΑ Τ&Ν ΘΕ&Ν ΣΟΥ
Κ&Μ&ΔΙΟΓΡΑΦΟ ΚΑΙ ΤΡΑΓΟΥΔΟΠΟΙΟ; ΔΙΟΤΙ ΚΑΙ ΤΑ ΔΥΟ ΘΑ ΤΑ ΒΡΕΙΣ ΣΤΑ
ΘΑΥΜΑΣΙΑ ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΤΟΥ, ΑΛΛΑ ΜΕΝ ΑΞΙΑ ΣΥΜΦΟΡΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΑΞΙΑ ΓΙΑ ΓΕΛΙΑ.
ΣΤΗΛΙΤΕΥΤΙΚΟΣ Α΄ § 116
ΑΣ ΔΕΙΞΟΥΜΕ ΤΙ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ ΣΕ ΕΚΕΙΝΟΥΣ ΜΕΝ ΟΙ ΔΑΙΜΟΝΕΣ, ΜΕ ΤΙ ΔΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΕΙ ΕΜΑΣ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ.
ΣΤΗΛΙΤΕΥΤΙΚΟΣ Β΄ § 36
...;ΓΙΑΤΙ ΓΝ&ΡΙΖΟΥΜΕ ΟΤΙ ΜΕ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΠΟΥ ΜΕΤΡΟΥΜΕ ΘΑ ΑΝΤΙΜΕΤΡΗΘΟΥΜΕ (ΜΑΤΘΑΙΟΣ 7,2/ΜΑΡΚΟΣ 4,24).
ΣΤΗΛΙΤΕΥΤΙΚΟΣ Β΄ § 37
[ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟ ΤΟΥ ΣΤΗΛΙΤΕΥΤΙΚΟΥ]:
ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ: ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΘΕΟΙ ΚΑΤΑΚΡΗΜΝΙΖΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΜΕ ΚΑΘΕ ΚΑΤΑΚΡΑΥΓΗ ΔΙΟΤΙ ΕΠΙ ΠΟΛΥ ΧΡΟΝΟ ΤΟΥΣ ΕΞΑΠΑΤΗΣΑΝ ΚΑΙ ΜΟΛΙΣ Τ&ΡΑ ΑΠΕΚΑΛΥΦΘΗ Η ΑΠΑΤΗ. ΚΙ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΧΘΕΣ ΗΤΑΝ ΠΡΟΣΚΥΝΗΤΗΣ, ΣΗΜΕΡΑ ΕΓΙΝΕ ΥΒΡΙΣΤΗΣ. ΤΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΖΗΤΟΥΜΕ;
ΣΤΗΛΙΤΕΥΤΙΚΟΣ Β΄ § 37
ΑΥΤΑ ΛΕΜΕ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΗΚΑΜΕ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΚΑΙ&ΜΑ ΝΑ ΟΜΙΛΟΥΜΕ [ΒΕΒΑΙ&Σ ΚΑΙ ΔΕΝ ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΗΚΕ ΑΥΤΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΟΥΛΙΑΝΟ] ΣΥΜΦ&ΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗ ΚΙ ΑΞΙΟΘΑΥΜΑΣΤΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΣΟΥ. ...;[ΤΙΠΟΤΕ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ] ΤΗΝ ΓΛ&ΣΣΑ Τ&Ν ΧΡΙΣΤΙΑΝ&Ν ΠΟΥ ΣΤΗΛΙΤΕΥΕΙ ΤΑ ΔΙΚΑ ΣΑΣ ΝΑ ΔΕΣΜΕΥΣΕΙ.
ΣΤΗΛΙΤΕΥΤΙΚΟΣ Β΄ § 39
[ΤΟ Π&Σ ΣΤΗΛΙΤΕΥΕΙ Η ΓΛ&ΣΣΑ Τ&Ν ΧΡΙΣΤΙΑΝ&Ν ΤΑ Τ&Ν ΕΛΛΗΝ&Ν ΜΑΣ ΤΟ ΛΕΕΙ Ο ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΣΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟ]:
ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ: ΓΙΑΤΙ ΕΜΕΙΣ [Ο ΜΕΓΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΑΙ Ο ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΝΑΖΙΑΝΖΗΝΟΣ, § 39] ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΙΟ ΔΕΙΛΟΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΝΕΑΡΟΥΣ ΕΚΕΙΝΟΥΣ ...;Τ&Ν ΟΠΟΙ&Ν Ο ΕΝΑΣ ΑΦΟΥ ΕΒΡΙΣΕ ΤΗΝ ΜΗΤΕΡΑ Τ&Ν ΘΕ&Ν ΣΟΥ ΚΑΙ ΑΝΕΤΡΕΨΕ ΤΟΝ Β&ΜΟ, ΠΡΟΣΗΧΘΗ ΜΕΝ &Σ ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕΝΟΣ, ΕΙΣΗΛΘΕ ΔΕ ΣΤΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ &Σ ΝΙΚΗΤΗΣ ΚΑΙ ΑΦΟΥ ΕΧΛΕΥΑΣΕ ΠΟΛΛΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΟΥΡΓΙΔΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΣΟΥ &Σ ΨΗΦΟΘΗΡΙΚΑ ΚΑΙ ΓΕΛΟΙΑ ΕΞΗΛΘΕ ΜΕ ΠΟΛΛΗ ΠΑΡΡΗΣΙΑ ...;
ΣΤΗΛΙΤΕΥΤΙΚΟΣ Β΄ § 40
[ΣΑΦ&Σ ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΕΙ ΤΟΥΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ ΥΒΡΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΙΣ Τ&Ν ΕΛΛΗΝΙΚ&Ν ΙΕΡ&Ν ΜΝΗΜΕΙ&Ν. ΓΙ' ΑΥΤΟΝ ΟΜ&Σ ΟΙ ΠΑΘΟΝΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ]:
ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ: ΠΟΥ ΔΕ ΚΑΙ ΑΠΟ ΠΟΙΟΥΣ ΑΝΘΡ&ΠΟΥΣ [ΕΚΤΟΣ Τ&Ν ΧΡΙΣΤΙΑΝ&Ν], ΠΕΣ ΜΟΥ, ΑΚΟΥΣΕΣ ΟΤΑΝ ΥΒΡΙΖΟΝΤΑΙ ΝΑ ΕΠΑΙΝΟΥΝ ΟΤΑΝ ΒΛΑΣΦΗΜΟΥΝΤΑΙ ΝΑ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΝ ...;ΝΑ ΝΙΚΟΥΝ ΜΕ ΤΗΝ ΑΓΑΘΟΤΗΤΑ ΤΟΥΣ ΤΗΝ ΘΡΑΣΥΤΗΤΑ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΔΙΚΟΥΝΤΕΣ.
ΣΤΗΛΙΤΕΥΤΙΚΟΣ Α΄ § 124
[ΑΣ ΠΑΡΕΜΒΑΛΟΥΜΕ ΟΜ&Σ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ Τ&Ν ΔΥΟ ΑΛΛ&Ν ΧΡΙΣΤΙΑΝ&Ν ΙΕΡΑΡΧ&Ν ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΑ ΛΟΓΟ]:
"ΠΡΟΣΤΑΓΗ ΓΙΑ ΕΣΑΣ: ΝΑ ΜΗ ΔΕΙΛΙΑΖΕΤΕ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΙΘΑΝΟΛΟΓΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΤΕΡΟΔΟΞΕΣ ΔΥΣΦΗΜΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΑΝ ΔΥΟ ΞΥΛΑ Ή ΜΑΛΛΟΝ ΔΥΟ ΔΑΥΛΟΙ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΕΧΟΝΤΑΣ ΑΠ&ΛΕΣΕΙ ΤΟΥ ΦΥΤΟΥ ΤΗΝ Ζ&ΝΤΑΝΙΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΞΥΛΟΥ ΤΗΝ ΙΣΧΥ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΝ Φ&ΤΕΙΝΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΠΥΡΟΣ, ΚΑΠΝΙΖΟΥΝ ΜΑΥΡΙΖΟΝΤΑΣ ΚΑΙ ΣΠΙΛ&ΝΟΝΤΑΣ ΟΠΟΙΟΝ ΤΟΥΣ ΠΙΑΝΕΙ ΦΕΡΝΟΝΤΑΣ ΔΑΚΡΥΑ ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ ...; ΘΕ&Ρ& ΚΑΠΝΟ ΤΗΝ ΒΛΑΒΗ ΠΟΥ ΠΡΟΚΑΛΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΨΕΥΔ&ΝΥΜΟ ΓΝ&ΣΗ [Τ&Ν ΕΛΛΗΝ&Ν] Η ΟΠΟΙΑ ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΕΙ ΤΟ ΔΙΟΡΑΤΙΚΟ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΜΑΣ".
ΜΕΓΑΛΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ - "ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΕΙΣ ΤΟΝ ΠΡΟΦΗΤΗΝ ΗΣΑΪΑΝ:
ΠΡΟΟΙΜΙΟΝ", ΚΕΦ. 7.196.3-16.
ΠΡΟΟΙΜΙΟΝ", ΚΕΦ. 7.196.3-16.
"ΚΑΙ ΘΑ ΤΙΜ&ΡΗΣΕΙ Ο ΘΕΟΣ ...; ΚΑΙ ΘΑ ΔΙΑΣΚΟΡΠΙΣΕΙ ΤΟΥΣ ΕΧΘΡΟΥΣ ΑΥΤΟΥ ...; ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΚ ΔΥΣΜ&Ν ΠΟΥ ΚΑΤΑΒΡΟΧΘΙΖΟΥΝ ΜΕ ΟΡΘΑΝΟΙΧΤΟ ΣΤΟΜΑ ΤΟΝ ΙΣΡΑΗΛ ...; ΣΤΟΜΑ ΔΕ ΛΕΓΕΙ (ΒΛ. ΗΣΑΪΑΣ Θ΄11) ΤΗΝ ΣΟΦΙΣΤΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΑΝ ΚΑΤΑ ΠΑΝΤΑ ΕΠΙΒΟΥΛΕΥΟΜΕΝΟΙ ΕΚΕΙΝΟΥΣ ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΠΙΣΤΕΨΕΙ ΜΕ ΑΠΛΟΤΗΤΑ ΣΤΟΝ ΘΕΟ".
ΜΕΓΑΛΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ - "ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΕΙΣ ΤΟΝ ΠΡΟΦΗΤΗΝ ΗΣΑΪΑΝ:
ΠΡΟΟΙΜΙΟΝ", ΚΕΦ 9.230.8-13.
ΠΡΟΟΙΜΙΟΝ", ΚΕΦ 9.230.8-13.
"ΓΙΑΤΙ ΟΣΟ ΒΑΡΒΑΡΟ ΤΟΥΣ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΤΟ ΕΘΝΟΣ [ΙΟΥΔΑΙΟΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ] ΚΑΙ ΑΠΕΧΟΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΤΟΣΟ ΛΑΜΠΡΟΤΕΡΟ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ...;ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΠΑΛΙΑ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΣΑΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΣΥΜΜΟΡΙΑΣ ΕΚΕΙ [Ο ΒΑΡΒΑΡΟΣ - ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ] ΤΡΟΜΑΖΕΙ ΤΟΥΣ ΔΑΙΜΟΝΕΣ ΛΑΜΠΟΝΤΑΣ ΕΝ ΜΕΣ& Τ&Ν ΕΧΘΡ&Ν, ΚΑΤΑΡΓ&ΝΤΑΣ ΤΟ ΣΚΟΤΟΣ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΕΞΑΦΑΝΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΚΡΟΠΟΛΗ Τ&Ν ΔΑΙΜΟΝ&Ν ...;ΚΑΙ ΤΑ ΜΕΝ Τ&Ν ΕΛΛΗΝ&Ν ΕΧΟΥΝ ΟΛΑ ΣΒΗΣΤΕΙ ΚΑΙ ΑΦΑΝΙΣΤΕΙ, ΕΝ& ΤΑ ΔΙΚΑ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΟΛΟ ΚΑΙ ΛΑΜΠΡΟΤΕΡΑ".
Ι&ΑΝΝΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ - "ΕΙΣ ΤΟΝ Ι&ΑΝΝΗΝ",
PG 59, σελ.31.
PG 59, σελ.31.
"ΣΠΟΥΔΑΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΕΚΕΙΝΟΙ ΜΕ ΤΟΥΣ &ΡΑΙΟΥΣ ΠΛΟΚΑΜΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΤΡΙΒ&ΝΕΣ, ΑΛΛΑ ΜΕΧΡΙ ΕΚΕΙ ΦΤΑΝΕΙ Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥΣ. ΑΝ ΔΕ ΚΟΙΤΑΞΕΙΣ ΠΙΟ ΒΑΘΙΑ ΑΚΟΜΑ [ΘΑ ΒΡΕΙΣ] ΣΤΑΧΤΗ ΚΑΙ ΣΚΟΝΗ ΚΑΙ ΤΙΠΟΤΑ ΥΓΙΕΣ, ΑΛΛΑ ΑΝΟΙΧΤΟΣ ΤΑΦΟΣ [ΕΙΝΑΙ] Ο ΛΑΡΥΓΓΑΣ ΤΟΥΣ ΓΕΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΑΚΑΘΑΡΣΙΕΣ ΚΑΙ ΠΥΟΝ (ΙΧ&Ρ) ΚΑΙ ΤΑ ΔΟΓΜΑΤΑ ΓΕΜΑΤΑ ΜΕ ΣΚΟΥΛΗΚΙΑ".
Ι&ΑΝΝΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ - "ΕΙΣ ΤΟΝ Ι&ΑΝΝΗΝ",
PG 59, σελ. 370.
PG 59, σελ. 370.
[ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΘΕΣΗ Τ&Ν ΑΓ(Ρ)Ι&Ν ΠΑΤΕΡ&Ν ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΟΦΙΑ ΣΤΑ ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑ ΤΙΣ ΠΕΡΙ ΑΛΛΗΛΟΣΕΒΑΣΜΟΥ ΔΙΑΒΕΒΑΙ&ΣΕΙΣ ΤΟΥΣ. ΠΑΡΑ ΟΜ&Σ ΤΙΣ ΤΟΣΕΣ ΑΓ(Ρ)ΙΟΠΑΤΕΡΙΚΕΣ ΥΒΡΕΙΣ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Ο ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΕΠΙΔΕΙΚΤΙΚΑ ΑΠΟΡΕΙ ΑΚΟΜΗ ΓΙΑ ΤΟ ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΙΚΟ ΕΔΙΚΤΟ ΚΑΙ ΣΤΗΛΙΤΕΥΕΙ ΤΟΝ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑ, ΠΑΝΤΑ ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ ΤΟΥ].
ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ: ΑΠΟ ΠΟΥ ΣΟΥ ΗΛΘΕ ΑΥΤΟ ΚΕΝΟΤΑΤΕ ΚΑΙ ΑΠΛΗΣΤΟΤΑΤΕ ΟΛ&Ν ΝΑ ΣΤΕΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΚΑΙ&ΜΑ ΝΑ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ;
ΣΤΗΛΙΤΕΥΤΙΚΟΣ Α΄ § 101
ΙΟΥΛΙΑΝΟΣ [ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ] : ΑΝ ΜΕΝ ΘΕ&ΡΟΥΝ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΘΕΝΤΙΕΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΕΠΕΞΗΓΟΥΝ [ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ], ΚΑΙ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΠΑΡΙΣΤΑΝΟΥΝ ΤΟΥΣ ΠΡΟΦΗΤΕΣ, ΑΣ ΑΡΧΙΣΟΥΝ ΝΑ ΜΙΜΟΥΝΤΑΙ ΤΗΝ ΕΥΣΕΒΕΙΑ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΘΕΟΥΣ. ΕΑΝ ΟΜ&Σ ΘΕ&ΡΟΥΝ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΛΑΝΗ ΣΤΟ ΖΗΤΗΜΑ Τ&Ν ΘΕ&Ν, ΑΣ ΠΑΝΕ ΣΤΙΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ Τ&Ν ΓΑΛΙΛΑΙ&Ν [ΧΡΙΣΤΙΑΝ&Ν] ΝΑ ΕΠΕΞΗΓΟΥΝ ΤΟΝ ΜΑΤΘΑΙΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΛΟΥΚΑ ΣΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ.
ΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΙ, ΤΟΣΟ ΟΙ ΚΛΗΡΙΚΟΙ ΟΣΟ ΚΑΙ ΟΙ ΛΑΪΚΟΙ, ΑΣ ΥΠΟΚΕΙΝΤΑΙ ΣΤΟΝ ΝΟΜΟ ΑΥΤΟ. ΔΕΝ ΑΠΑΓΟΡΕΥ& ΣΕ ΟΠΟΙΟΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ. ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΦΥΣΙΚΟ ΟΥΤΕ ΛΟΓΙΚΟ ΝΑ ΑΠΟΤΡΕΨΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΙΟ &ΦΕΛΙΜΟ ΔΡΟΜΟ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΓΝ&ΡΙΖΟΥΝ ΑΚΟΜΗ ΠΡΟΣ ΠΟΙΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΝΑ ΣΤΡΑΦΟΥΝ, ΑΠΟ ΤΟ ΦΟΒΟ ΜΗΠ&Σ ΠΑΡΑ ΤΗΝ ΘΕΛΗΣΗ ΤΟΥΣ ΟΔΗΓΗΘΟΥΝ ΠΡΟΣ ΤΙΣ ΑΡΧΑΙΕΣ ΜΑΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ.
ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ: ΔΕΝ ΘΑ ΠΑΝΗΓΥΡΙΣΟΥΝ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΜΑΣ ΠΛΕΟΝ ΑΠΟΚΛΕΙΟΝΤΑΣ ΜΑΣ ΜΕ ΝΟΜΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΑΤΗΛΗ ("ΚΙΒΔΗΛΗ" ) ΠΑΙΔΕΙΑ - [ΟΣΑ ΔΕΝ ΦΤΑΝΕΙ Η ΑΛΕΠΟΥ ΤΑ ΚΑΝΕΙ ΚΡΕΜΑΣΤΑΡΙΑ] ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΜΑΖΙ ΜΕ ΑΥΤΟΝ ΝΑ ΜΑΣ ΦΡΑΖΟΥΝ ΚΑΙ ΤΗ ΓΛ&ΣΣΑ.
ΣΤΗΛΙΤΕΥΤΙΚΟΣ Β΄ § 29
ΓΙΑΤΙ Ο ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΕΠΙΖΗΤΕΙ ΜΕ ΤΟΣΟ ΖΗΛΟ ΜΙΑ ...;"ΚΙΒΔΗΛΗ" ΠΑΙΔΕΙΑ; ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΤΟΣΟ ΜΕΝΟΣ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΙΟΥΛΙΑΝΟΥ; ΜΙΑ ΚΑΛΗ ΕΚΔΟΧΗ ΓΙΑ ΤΟ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟ ΟΞΥΜΩΡΟ ΠΟΥ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙ ΝΑ ΣΥΜΒΙΒΑΣΕΙ ΤΙΣ ΔΥΟ ΑΝΤΙΘΕΤΕΣ ΟΨΕΙΣ ΕΝΟΣ ΔΙΛΗΜΜΑΤΟΣ ΜΑΣ ΔΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΕΛΕΤΗΤΡΙΑ ΤΟΥ ΙΟΥΛΙΑΝΟΥ ΠΟΛΥΜΝΙΑ ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΗ ΣΤΟ ΕΡΓΟ ΤΗΣ ΙΟΥΛΙΑΝΟΣ, ΕΚΔ. ΜΙΕΤ, ΑΘΗΝΑ 2001. :
«ΟΙ ΠΡΩΤΟΙ ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΟΙ ΚΑΙ ΑΠΟΛΟΓΗΤΕΣ ΥΠΟΔΕΧΤΗΚΑΝ ΜΕ ΑΝΟΙΚΤΕΣ ΑΓΚΑΛΕΣ ΤΟ ΔΩΡΟ ΤΩΝ ΔΑΝΑΩΝ, ΤΟ ΓΛΩΣΣΙΚΟ ΔΗΛΑΔΗ ΙΔΙΩΜΑ ΠΟΥ ΕΙΧΕ ΚΑΤΑΚΤΗΣΕΙ ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟΥ ΚΟΣΜΟΥ. ΜΑΖΙ ΜΕ ΑΥΤΟ ΟΜΩΣ ΔΕΧΤΗΚΑΝ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΠΟΥ ΕΝΣΑΡΚΩΝΕ, ΧΩΡΙΣ ΦΥΣΙΚΑ ΝΑ ΥΠΟΨΙΑΖΟΝΤΑΙ ΣΕ ΤΙ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΟΥΣ ΚΙΝΔΥΝΟΥΣ ΕΞΕΘΕΤΑΝ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥΣ [ΔΗΛ. ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΠΑΡΕΛΑΜΒΑΝΑΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟΤΗΤΑ].
ΩΣ ΤΟΤΕ "ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟΝ" ΣΗΜΑΙΝΕ ΕΙΤΕ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΘΝΟΣ ΕΙΤΕ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ. ΜΕ ΤΟΝ ΙΟΥΛΙΑΝΟ Ο ΟΡΟΣ ΑΠΟΚΤΑ ΕΝΤΟΝΗ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΧΡΟΙΑ ΠΟΥ ΕΠΕΚΤΕΙΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΛΕΞΗ "ΕΛΛΗΝ" ...; ΣΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΤΕΤΑΡΤΟ ΤΟΥ 4ου ΑΙΩΝΑ [ΑΡΧΙΣΕ] ΝΑ ΚΕΡΔΙΖΕΙ ΕΔΑΦΟΣ Η ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΠΩΣ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΗΤΑΝ ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΗΣ ΠΡΟΪΟΝ ΘΕΙΑΣ ΕΜΠΝΕΥΣΕΩΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΙΕΡΗ. ΑΥΤΗ Η ΠΙΣΤΗ ΔΕΝ ΕΚΦΡΑΖΕΤΑΙ ΠΟΥΘΕΝΑ ΜΕ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΣΑΦΗΝΕΙΑ ΑΠΟ Ο,ΤΙ ΣΤΟ ΙΟΥΛΙΑΝΕΙΟ "ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΠΕΡΙ ΠΑΙΔΕΙΑΣ". ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΑΠΟΔΙΔΕΙ ΤΗΝ ΦΡΙΚΗ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑ ΓΙΑ ΤΗ ΒΕΒΗΛΩΣΗ ΕΚΕΙΝΟΥ ΠΟΥ ΑΠΟΤΕΛΟΥΣΕ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΤΟΝ ΛΟΓΟ ΥΠΑΡΞΗΣ ΤΟΥ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΩΣ ΦΕΡΝΕΙ ΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΗ ΜΕ ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΤΗΣ ΔΙΛΗΜΜΑ. ΑΥΤΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΛΟΓΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΣΑΝ ΤΟΝ ΓΡΗΓΟΡΙΟ ΤΟΝ ΘΕΟΛΟΓΟ [ΝΑΖΙΑΝΖΗΝΟ] ΜΙΣΗΣΑΝ ΤΟΝ ΙΟΥΛΙΑΝΟ.
...;[ΑΛΛΑ ΚΑΙ Ο ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΑΙΣΑΡΕΙΑΣ] ΑΝΑΓΚΑΣΤΗΚΕ ΝΑ ΑΠΟΚΛΕΙΣΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΑΤΑΛΟΓΟ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΟΥΝ ΤΑ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΠΟΥΛΑ ΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ. "ΚΛΑΣΙΚΟΙ", ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ ΟΡΙΣΜΟ ΤΟΥ ΗΤΑΝ ΟΙ ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΒΛΑΒΕΙΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ ΠΟΥ ΕΠΙΒΙΩΣΑΝ ΣΤΑ ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ ΣΧΟΛΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΕΠΗΡΕΑΣΑΝ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΜΙΑΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΕΡΜΗΝΕΙΑΣ ΤΗΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΝΕΩΤΕΡΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ ...;
...;Η ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΛΕΗΛΑΤΗΣΕΩΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΙΧΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΣΤΕΦΘΕΙ ΜΕ ΕΠΙΤΥΧΙΑ. ΑΛΛΑ ΜΟΝΟΝ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑΚΑ. ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΟΥ ΣΥΜΒΙΒΑΣΜΟΥ ΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΚΑΤΙ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΘΥΣΙΑΣΘΕΙ ...; Ο ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΕΠΕΛΕΞΕ ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ, ΣΥΧΝΑ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΤΟ ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΠΟΙΕΙ, ΠΙΣΤΕΥΟΝΤΑΣ ΜΕ ΚΑΘΕ ΕΙΛΙΚΡΙΝΕΙΑ ΠΩΣ ΒΡΙΣΚΟΤΑΝ ΣΕ ΑΜΕΣΗ ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΕΡΓΩΝ ΠΟΥ ΚΑΤΟΡΘΩΣΕ ΝΑ ΑΝΑΓΝΩΣΕΙ ΜΟΝΟΝ ΑΦΟΥ ΤΑ ΞΑΠΛΩΝΕ ΣΤΗΝ ΠΡΟΚΡΟΥΣΤΕΙΑ ΚΛΙΝΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ, ΜΕΤΑΤΡΕΠΟΝΤΑΣ ΤΑ ΜΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ ΣΕ "ΚΕΙΜΕΝΑ".
ΑΠΟΛΥΜΑΣΜΕΝΟΙ, ΟΙ ΣΟΦΟΙ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΗΣΑΝ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ. ΗΤΑΝ Η ΕΞΩΘΕΝ ΣΟΦΙΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΛΑΪΚΩΝ. ΟΜΩΣ Η ΕΠΙΚΛΑΥΨΗ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ ΑΠΟ ΕΝΑ ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΟ ΕΝΔΥΜΑ, ΟΣΟ ΚΑΛΟΦΤΙΑΓΜΕΝΟ ΚΑΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΟΤΕ ΔΥΝΑΤΗ. Ο ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΥΘΗΚΕ ΜΕ ΤΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ ΤΟ 529. ΩΣ ΥΠΟΓΕΙΟ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟ ΡΕΥΜΑ ΕΠΕΖΗΣΕ ΣΤΗ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ ΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΣ ΜΑΛΙΣΤΑ ΜΙΑ ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΑΝΑΒΙΩΣΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΝΟ ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΤΑΛΥΟΤΑΝ ΩΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ...;
...;ΕΚΕΙΝΟ ΟΜΩΣ ΠΟΥ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΣΙΓΟΥΡΟ ΕΙΝΑΙ ΠΩΣ, ΑΝ Η ΣΥΝΤΡΙΠΤΙΚΗ ΤΟΥΣ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ [ΤΩΝ ΒΥΖΑΝΤΙΝΩΝ] ΥΙΟΘΕΤΗΣΕ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟΥΣ ΑΡΧΑΙΟΥΣ ΜΙΑ ΣΤΑΣΗ ΑΜΕΣΑ ΕΜΠΝΕΥΣΜΕΝΗ ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ, ΟΠΩΣ ΔΕΙΧΝΕΙ ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΕΝΟΣ ΦΩΤΙΟΥ ΚΑΙ ΜΙΑΣ ΚΟΜΝΗΝΗΣ, ΓΙΑ ΜΙΑ ΣΚΕΠΤΟΜΕΝΗ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΑ ΠΑΡΕΜΕΝΕ ΠΑΝΤΟΤΕ ΑΝΟΙΚΤΗ Η ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ ΕΝΑΝΤΙ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΥ ΔΟΓΜΑΤΟΣ. ΣΕ ΠΕΙΣΜΑ ΤΟΥ ΣΥΜΒΙΒΑΣΜΟΥ ΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΤΟΥ 4ου ΑΙΩΝΑ, ΧΑΡΗ ΣΤΟΝ ΟΠΟΙΟΝ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΤΗΚΕ ΜΙΑ ΘΕΣΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ ΓΙΑ ΤΑ ΦΑΝΤΑΣΜΑΤΑ ΤΩΝ ΚΛΑΣΙΚΩΝ, ΥΠΗΡΞΕ ΠΑΝΤΟΤΕ ΧΩΡΟΣ ΣΤΗ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ ΓΙΑ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΣΑΝ ΤΟΝ ΨΕΛΛΟ, ΠΟΥ ΣΚΑΝΔΑΛΙΣΕ ΤΟ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟ ΚΑΤΕΣΤΗΜΕΝΟ...
...;ΚΑΙ ΤΟ ΦΑΝΤΑΣΜΑ ΤΟΥ ΙΟΥΛΙΑΝΕΙΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ ΔΕΝ ΕΠΑΨΕ ΝΑ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝΕΙ ΤΗΝ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ ΠΑΡΑ ΤΟΝ ΕΤΗΣΙΟ ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΚΟ ΕΞΟΡΚΙΣΜΟ ΤΟΥ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ: "ΤΟΙΣ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΔΙΕΞΙΟΥΣΙ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΜΗ ΔΙΑ ΠΑΙΔΕΥΣΙΝ ΜΟΝΟΝ ΤΑΥΤΑ ΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΟΙΣ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΔΟΞΑΙΣ ΑΥΤΩΝ ΤΑΙΣ ΜΑΤΑΙΑΙΣ ΕΠΟΜΕΝΟΙΣ ΚΑΙ ΩΣ ΑΛΗΘΕΣΙ ΠΙΣΤΕΥΟΥΣΙ, ΚΑΙ ΟΥΤΩΣ ΑΥΤΑΙΣ ΩΣ ΤΟ ΒΕΒΑΙΟΝ ΕΧΟΥΣΑΙΣ ΕΓΚΕΙΜΕΝΟΙΣ, ΩΣΤΕ ΚΑΙ ΕΤΕΡΟΥΣ ΠΟΤΕ ΜΕΝ ΛΑΘΡΑ, ΠΟΤΕ ΔΕ ΦΑΝΕΡΩΣ ΕΝΑΓΕΙΝ ΑΥΤΑΙΣ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΕΙΝ ΑΝΕΝΔΟΙΑΣΤΩΣ, ΑΝΑΘΕΜΑ!"».
- ΕΛΛΗΝ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Υποβάλλοντας το σχόλιο σου επιβεβαιώνεις ότι έχεις διαβάσει και αποδεχθεί τους όρους χρήσης και σχολιασμού του μπλογκ. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
http://eleusisdiagoridon.blogspot.gr/2013/08/blog-post_49.html