Λάζαρης Γιάννης
ΠΗΓΗ:http://www.freeinquiry.gr/pro.php?id=1227
Επτά ολόκληρα χωριά της Κυνουρίας είχε αφορίσει -εκτός των άλλων- ο Γρηγόριος Ε´ λίγο πρίν το '21, γιατί είχαν ιδιοποιηθεί την περιουσία ενός μοναστηριού (γεγονός, το οποίο αποσιωπάται από τη σύγχρονη ιστοριογραφία, προκειμένου να μην αλλοιωθεί το προφίλ τού «εθνομάρτυρα» πατριάρχη.) Οι σημερινοί όμως, μεταμεληθέντες ευσεβείς κάτοικοι των χωριών αυτών, «βαρέως φέροντες τον εν λόγω αφορισμόν» αιτήθηκαν πρόσφατα μέσω τού
τοπικού μητροπολίτη τους από τον νυν πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως, Βαρθολομαίο, να άρει τον αφορισμό, το οποίο και τελικά έγινε· o κ. Bαρθολομαίος ήρε τον αφορισμό κατά των επτά χωριών, που είχε επιβάλει δύο σχεδόν αιώνες πριν ο Γρηγόριος Ε´.
Ρωμιορθόδοξοι θεωρητικοί στην προσπάθειά τους να δικαιολογήσουν τούς πολλαπλούς αφορισμούς, που εξαπέλυσε το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως εναντίον τού ´21 (βρείτε σχετικά άρθρα τής "Ελεύθερης Έρευνας" στο ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΟ / ΙΣΤΟΡΙΑ / ΤΟΥΡΚΟΚΡΑΤΙΑ) ισχυρίζονται, ότι αυτό έγινε υπό την πίεση του σουλτάνου και για την προστασία δήθεν των αφορισθέντων. Ακόμα όμως, κι αν τα επιχειρήματα αυτά ευσταθούν, στις μέρες μας δεν υφίσταται πλέον τέτοιο θέμα. Γιατί λοιπόν δεν προχωρεί -έστω και σήμερα, δύο αιώνες μετά- ο κ. Βαρθολομαίος στην άρση των αφορισμών κατά τής επανάστασης, όπως έκανε και με τους αφορισμούς κατά των κατοίκων των χωριών τής Κυνουρίας;
Λίγο πριν το ´21, εξαθλιωμένοι κάτοικοι τής περιοχής τού Καστρίου τής Κυνουρίας εξαγριωθέντες από τις ενέργειες των μοναχών κι από τη συσσώρευση μεγάλου πλούτου στο μοναστήρι τού Τιμίου Προδρόμου, έκαναν το αυτονόητο: πήραν τα κτήματα, τις εληές και τα αιγοπρόβατα τής μονής και τα ιδιοποιήθηκαν. Ο τότε μητροπολίτης Άργους και Ναυπλίας, Ιερόθεος, ενημέρωσε τον πατριάρχη Γρηγόριο Ε´, τού οποίου ζήτησε την υποστήριξη. Τότε, το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως εξέδωσε φοβερό αφορισμό εναντίον των εμπλεκομένων κατοίκων επτά χωριών τής περιοχής και συγκεκριμένα των: Αγίου Νικολάου, Έλατου, Καράτουλας, Μεσορράχης, Νέας Χώρας, Περδικόβρυσης και Ωριάς.
«Οι σημερινοί επίγονοι των ανωτέρω εξαγριωθέντων επί Τουρκοκρατίας και ασεβησάντων προς την μονήν κατοίκων τής περιοχής τού Καστρίου, βαρέως φέροντες τον εν λόγω αφορισμόν, εζήτησαν παρά τού σεβασμιωτάτου μητροπολίτου Μαντινείας και Κυνουρίας κ.κ. Αλεξάνδρου να μεριμνήσει, ώστε να αρθεί ο αφορισμός. Ο σεβασμιώτατος απευθυνθείς προς την αυτού παναγιότητα, τον οικουμενικόν πατριάρχην κ.κ. Βαρθολομαίον, εζήτησε από το οικουμενικόν πατριαρχείον να αρθή ο αφορισμός κατά των κατοίκων τού Καστρίου.
» Ο δε παναγιώτατος οικουμενικός πατριάρχης αποδεχθείς την παράκλησιν τού σεβασμιωτάτου μητροπολίτου μας κ.κ. Αλεξάνδρου προέβη εις την άρσιν τού αφορισμού και εις την συγχώρεσιν των παραπτωμάτων τόσον των τεθνεώντων όσον και των επιζώντων κατοίκων τής περιοχής τού Καστρίου Κυνουρίας.» («Αλιεύς», περιοδικό τής μητρόπολης Μαντινείας και Κυνουρίας, αρ. 250).
Δεν θα σταθώ εδώ στη «λογική» των νεορωμιών σημερινών κατοίκων των χωριών, οι οποίοι παρά το ότι η κατάστασή τους σε σχέση με την Εκκλησία δεν έχει ούτε κατ´ ελάχιστο αλλάξει από την εποχή τής Τουρκοκρατίας κι ενώ συνεχίζουν να ζουν εξαθλιωμένοι βιώνοντας καθημερινά τα προβλήματα τής θεοκρατούμενης χρεωκοπημένης χώρας τους, αυτό το οποίο τούς απασχολεί είναι η ...άρση τού αφορισμού τού Γρηγορίου Ε´!
Θα ήθελα να σταθώ όμως, στη συμπεριφορά τού Πατριαρχείου, το οποίο στη σημερινή Ελλάδα μνημονεύεται ως ο φύλακας τού ελληνισμού στην Τουρκία. Ο εκάστοτε πρωθυπουργός τού νεοελληνικού κράτους, αρχηγοί και μέλη πολιτικών κομμάτων και διάφοροι άλλοι σημαίνοντες άνθρωποι των γραμμάτων, των επιστημών, των τεχνών ακόμα και τού αθλητισμού, σε τακτά χρονικά διαστήματα επισκέπτονται το Πατριαρχείο εκφράζοντας το δέος και τον σεβασμό τους στον πατριάρχη.
Τα όσα η νεοελληνική παραϊστορία μάς διδάσκει στα σχολεία, για τον δήθεν εθνομάρτυρα και επαναστάτη Γρηγόριο τον Ε´ αποτελούν τα γνωστά ελληνοχριστινικά ψεύδη.
Όλοι όσοι με τα διαφωτιστικά έργα τους προσπάθησαν για την πνευματική πρόοδο τού τόπου αφορίσθηκαν απ´ το Οικουμενικό Πατριαρχείο. Αμέσως μετά την ανάληψη τής εξουσίας απ´ την αυτοκέφαλη Ελλαδική Εκκλησία, η σκυτάλη των κατάρων και των αφορισμών πέρασε στα χέρια της.
Το Πατριαρχείο, σύμφωνα με το ημερολόγιό του, αργεί "κατά τας εθνικάς εορτάς". Ως εθνικές γιορτές εννοεί βέβαια τις τουρκικές. Η επέτειος τής "Νίκης τού Αρχιστρατήγου" μάλιστα, που γιορτάζεται στις 30 Αυγούστου, αφορά στις σφαγές κατά τη Μικρασιατική Καταστροφή (Αυγ. 1922) και στον "Αρχιστράτηγο" Κεμάλ Ατατούρκ.
Το σημερινό Ρωμαίικο Πατριαρχείο Κωνσταντινούπολης αποτελεί ένα παρωχημένο ιστορικό απολίθωμα τού μεσαιωνικού παρελθόντος τής Ανατολικής Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, η οποία παράκμασε και διαλύθηκε απ´ την προδοτική δράση τού ίδιου τού Πατριαρχείου και εν γένει τής θρησκείας, που είχε επιλέξει να επιβάλλει στην επικράτειά της, το χριστιανισμό. Ανέκαθεν, αλλά μέχρι και σήμερα υπηρετεί τα συμφέροντα τού τουρκικού κράτους.
Ας μην ξεχνάμε, ότι ο πατριάρχης Βαρθολομαίος είναι πολίτης τουρκικής καταγωγής, όπου από το 1961 έως το 1963 υπηρέτησε ως αξιωματικός τού τουρκικού στρατού. Φιλότουρκοι ήταν διαχρονικά και όλοι ανεξαιρέτως οι πατριάρχες του. |
ΠΗΓΗ:http://www.freeinquiry.gr/pro.php?id=1227
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Υποβάλλοντας το σχόλιο σου επιβεβαιώνεις ότι έχεις διαβάσει και αποδεχθεί τους όρους χρήσης και σχολιασμού του μπλογκ. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
http://eleusisdiagoridon.blogspot.gr/2013/08/blog-post_49.html