Ο Έλληνας καλλιτέχνης υαλουργός Εννίωνας εργάστηκε περίπου από το 1 έως 50 μ.Χ. .Η υπογραφή του είναι γνωστή σε πάνω από τριάντα διασωθέντα αντικείμενα αλλά και πολλά άλλα έργα αποδίδονται σ 'αυτόν με βάση τα
χαρακτηριστικά τους .Δημιούργησε με την τεχνική του φυσητού γυαλιού όπου με διόγκωση του μορφώματος του θερμού γυαλιού σε ένα καλούπι, το γυαλί πιέζεται έναντι των εσωτερικών επιφανειών της μήτρας και λαμβάνει το σχήμα της, μαζί με οποιαδήποτε διακόσμηση φέρει η μήτρα .
Αυτή η νέα διαδικασία της εποχής επέτρεψε το σκεύος που πρόκειται να διακοσμηθεί να έχει διάφορα λεπτομερή και εξαίρετα σχήματα ,αλλά και τη δημιουργία πολλαπλών αντιγράφων του ίδιου σκεύους. Σαφή, και ακριβή είναι τα σχέδια του Εννίωνα που τον διακρίνουν για την εξαιρετική δουλειά του.
Αυτός επίσης ελαχιστοποιεί την
προβολή των γραμμών και ραβδώσεων που προκαλούνται από τις ραφές που έχει το καλούπι.
προβολή των γραμμών και ραβδώσεων που προκαλούνται από τις ραφές που έχει το καλούπι.
Μερικές φορές η μεγαλοφυΐα του Εννίωνα παραβλέπεται , γιατί ήταν ένας από τους πρώτους καλλιτέχνες που ανέπτυξε ένα εμπορικό σήμα, […ΕΝΝΙΩΝ ΕΠΟΙΗΣΕΝ ..Και μάλιστα υπάρχει σε μερικά αντικείμενα μια δεύτερη επιγραφή που αναφέρει… [ … ΜΝΗΘΗ Ο ΑΓΟΡΑΖΩΝ…] Να θυμάται ο αγοραστής αυτού του αντικειμένου …!!!....
Η τοποθεσία του εργαστηρίου του τίθεται σε συζήτηση, εν μέρει επειδή το έργο του βρίσκεται σε όλη τη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία.
Η τοποθεσία του εργαστηρίου του τίθεται σε συζήτηση, εν μέρει επειδή το έργο του βρίσκεται σε όλη τη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία.
Αναγράφει [….ΕΝΝΙΩΝ ΕΠΟΙΕΙ …] Γνωρίζουμε 20 αντικείμενα του έλληνα αυτού τεχνίτη και επίσης γνωρίζουμε 130 ονόματα άλλων υαλουργών από την αρχαιότητα, αλλά αυτός είναι ο διασημότερος.
Η ΑΠΟΠΕΙΡΑ ΣΦΕΤΕΡΙΣΜΟΥ
Μερικοί μελετητές πιστεύουν ότι εργάστηκε στη Σιδώνα στο σύγχρονο Λίβανο,(ΔΕΝ ΠΑΡΑΘΕΤΟΥΝ ΑΠΟ ΠΟΥ ΤΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ ) ενώ άλλοι ισχυρίζονται ότι εργάστηκε στη βόρεια Ιταλία. Οι επιγραφές που συχνά χρησιμοποιούνται ως διάκοσμος μπορεί να παρέχει μια ένδειξη, λένε …..Μα βέβαια γράφει ελληνικά …!!!
Ο Διονυσιακός κισσός διάκοσμος ελληνικός και κατόπιν του ελληνορωμαϊκού κόσμου στοιχείο .Το επίθεμα που περικλείει την ελληνική πρόταση ΜΝΗΘΗ Ο ΑΓΟΡΑΖΩΝ είναι ελληνικής και ρωμαϊκής και ρωμέϊκης μορφής απόδοση εκείνης της εποχής.
ΨΑΧΝΩΝΤΑΣ ΑΠΕΓΝΩΣΜΕΝΑ ΝΑ ΣΥΝΔΕΘΟΥΝ ΜΕ ΚΑΠΟΙΑ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ....ΔΟΞΑ
Έχουμε άλλο παράδειγμα Εβραίου ή Φοίνικα , οι οποίοι καμία σχέση δεν έχουν με τους Εβραίους ,που μερικοί προσπαθούν να συνδέσουν, ή Αιγυπτίου , να χρησιμοποιούν τέτοια ελληνική μορφολογική απόδοση σε αυτό το εμπορικό συναλλακτικό περιβάλλον ;….Φυσικά όχι γιατί κάθε λαός ήθελε να επιβάλλει και να εμπορεύεται δικά του πράγματα και όχι ξένα που δεν γνώριζε και δεν μπορούσε να συναγωνισθεί .
Έχουμε στοιχεία με τέτοιου είδους συναλλαγή με το πελατειακό του περιβάλλον από κανέναν από αυτούς τους λαούς; Όχι .
Έχουμε αποδείξεις εβραϊκού εργαστηρίου ή τεχνίτη πουθενά στην περιοχή ή στην δυτική Μεσόγειο να παράγει τέτοιου είδους ποιοτικό ή έστω λίγο χειρότερο εμπορικό συναλλακτικό εμπόρευμα πουθενά στην Ευρώπη ή αλλού; Όχι΄
Τα σχέδια του έχουν καθαρά στοιχεία διακόσμου του ελληνικού πολιτισμού.
Έξαλλου το σχήμα και οι μορφές που αποδίδονται και είναι του Έλληνα Εννίωνα δεν έχουν την παραμικρή σχέση με τα σχήματα των φιαλών και άλλων αντικειμένων που παράγονται στην Μ. Ανατολή…!!!
Καλά ο Εννίωνας μόνο αυτά τα αντικείμενα έφτιαχνε, δεν κατασκεύαζε κάτι που να είχε εβραϊκά η άλλα στοιχεία εάν είχε καταγωγή από εκεί; Είναι δυνατόν; Καί που είναι αυτά ;
Πώς λοιπόν συνδέουν οι Εβραίοι καθηγητές το λαό τους με το γυαλί ,ως τους καλύτερους.; και συνδέουν επίσης τον Εννιώνα με αυτό; ….. ΤΙ ΝΟΗΜΑ ΕΧΕΙ ΑΥΤΗ Η ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ ΑΠΟ ΟΡΙΣΜΕΝΟΥΣ...; .ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΝΤΡΟΠΗ.
Όποιας εθνικής ή εθνολογικής καταγωγής να ήταν ο Εννίωνας είχε ελληνοπρεπή υπόσταση και αυτό το διαλαλούσε με σήμα κατατεθέν μάλιστα…!!!
Ακολουθούν οι φωτογραφίες του διάσημου Έλληνα καλλιτέχνη Εννίωνα με αντικείμενα από τις συλλογές και τα μουσεία τέχνης σε όλο τον κόσμο.
ΑΡΧΑΙΟΓΝΩΜΩΝΑΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Υποβάλλοντας το σχόλιο σου επιβεβαιώνεις ότι έχεις διαβάσει και αποδεχθεί τους όρους χρήσης και σχολιασμού του μπλογκ. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
http://eleusisdiagoridon.blogspot.gr/2013/08/blog-post_49.html