Σάββατο 6 Απριλίου 2019

Απίστευτο....Απόσυρση λόγω έλλειψης προσωπικού από το «myEleusis»




[Σ.Σ.Ένα έργο που θα μπορούσε να βοηθήσει την περιοχή και γενικά τον ελληνικό πολιτισμό  και μάλιστα πληρωμένο δεν βρίσκει προσωπικό...!!! Λες και κάποιοι δεν θέλουν να αναδειχθεί ο Ελληνικός Πολιτισμός κατα την αρχαιότητα .]

Σαν κεραυνός εν αιθρία έπεσε η απόφαση της Εφορείας Αρχαιοτήτων Δυτικής Αττικής να αποσυρθεί από το

συγχρηματοδοτούμενο έργο «myEleusis» στον αρχαιολογικό χώρο της Ελευσίνας, θέτοντας σε κίνδυνο την υλοποίησή του.




Το έργο, με εγκεκριμένο προϋπολογισμό ύψους 800.000 ευρώ από τη Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας, αφορά την ψηφιακή ανάδειξη του αρχαιολογικού χώρου και του Αρχαιολογικού Μουσείου της Ελευσίνας, στο πλαίσιο της προετοιμασίας της πόλης για τη διοργάνωση της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης 2021.

Με επιστολή της, που είναι στη διάθεση της «Κ», η εφορεία αρχαιοτήτων ενημερώνει τους εταίρους του έργου και τη Γενική Γραμματεία του ΥΠΠΟΑ για την απόσυρσή της επειδή, όπως υποστηρίζει, δεν έχει αρκετό προσωπικό.

  • Η εφορεία αναφέρει ότι η συμμετοχή της στο «myEleusis» προηγήθηκε των υποχρεώσεων με τις οποίες επιφορτίστηκε από το ΥΠΠΟΑ ενόψει της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας και ότι «παραμένει υποστελεχωμένη».


Τα έργα που θα υλοποιηθούν στον αρχαιολογικό χώρο με αφορμή την Πολιτιστική Πρωτεύουσα περιλαμβάνουν την επανέκθεση του Αρχαιολογικού Μουσείου και τη διαμόρφωση υπαίθριας έκθεσης, τον ευπρεπισμό του περιβάλλοντος χώρου, τη διαμόρφωση υποδομών ΑΜΕΑ, αποκαταστάσεις παλαιοχριστιανικών ναών κ.ά.

  • Η ειρωνεία είναι ότι σκοπός του «myEleusis» είναι να αναδείξει όλα τα παραπάνω με ένα σύνολο εξατομικευμένων ψηφιακών εφαρμογών, όπως είχε εξηγήσει στην «Κ» το ερευνητικό κέντρο «Αθηνά» (25/1/2019), που είναι ο επικεφαλής φορέας του έργου και παρακολουθεί εμβρόντητο τις εξελίξεις.


Η εταιρεία Mentor, μία εκ των δύο ιδιωτικών φορέων του έργου, θεωρεί την επίκληση της υποστελέχωσης «αντιδεοντολογική και προσχηματική». Η εταιρεία θα προχωρήσει σε νομικές ενέργειες προκειμένου να διεκδικήσει την ανάκληση της απόσυρσης.

«Η δράση είναι θεληματική και συναινετική», είπε για τη διοργάνωση της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας η πρόεδρος του Δ.Σ. της «Ελευσίνα 2021», Σοφία Αυγερινού-Κολώνια, σε πρόσφατη συνάντηση του διοικητικού συμβουλίου με δημοσιογράφους. Παρότι το «myEleusis» δεν σχετίζεται άμεσα αλλά έμμεσα με την Πολιτιστική Πρωτεύουσα, φαίνεται πως η συναίνεση είναι ζητούμενο στην Ελευσίνα.
Στη σχετική συνάντηση το Δ.Σ. αναφέρθηκε σε πρόσφατες νομοθετικές ρυθμίσεις που, αν και άργησαν, θα βοηθήσουν τη διοργάνωση να προχωρήσει, όπως η απαλλαγή από τη φορολόγηση των χορηγιών.
Ωστόσο, είναι γεγονός ότι τα έργα υποδομής (θεατρική σκηνή, χώροι εκθέσεων) δεν προχωρούν με ικανοποιητικούς ρυθμούς και αρχίζει η συζήτηση για την εύρεση εναλλακτικών λύσεων, όπως η αποκατάσταση του κινηματογράφου «Ελευσίς».

Έντυπη ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ  Συντ ΣΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ


Το ιερό της Ελευσίνας



Το ιερό της Ελευσίνας υπήρξε ένα από τα σπουδαιότερα λατρευτικά κέντρα του αρχαίου κόσμου, όπου από τη Μυκηναϊκή Εποχή έως το τέλος του 4ου αι. μ.Χ. λατρευόταν συνεχώς η θεά Δήμητρα, θεά της ανανέωσης της φύσης και της βλάστησης των σιτηρών, που δίδαξε στους Ελευσίνιους την καλλιέργεια της γης και τις ιερές τελετές, τα πάνσεπτα μυστήρια, για τα οποία αξίωσε απόλυτη μυστικότητα.

Η Ελευσίνα ιδρύθηκε περί το 2000 π.Χ. στις πλαγιές του ανατολικού λόφου μιας χαμηλής λοφοσειράς στη Ν.Δ. γωνία του Θριάσιου πεδίου, κοντά στον Ελευσινιακό κόλπο και αναπτύχθηκε κατά τη Μυκηναϊκή Εποχή σε ισχυρά οχυρωμένη πόλη. Την εποχή αυτή χτίστηκε το μυκηναϊκό μέγαρο, που ταυτίσθηκε με τον πρώτο ναό της Δήμητρας, Β.Α. του Τελεστηρίου των κλασικών χρόνων.

Στη Γεωμετρική Περίοδο τη θέση των ιδιωτικών οικιών καταλαμβάνει ο χώρος του ιερού. Την ίδια εποχή, στα μέσα του 8ου αι. π.Χ., η λατρεία της θεάς από τοπική, αγροτική εορτή αποκτά πανελλήνιο χαρακτήρα.

Στα χρόνια του Σόλωνα (αρχές 6ου αι. π.Χ.) η Ελευσίνα προσαρτάται οριστικά στην Αθήνα και τα Ελευσίνια Μυστήρια καθιερώνονται ως αθηναϊκή εορτή. Την εποχή του Πεισίστρατου (550-510 π.Χ.) το ιερό και η πόλη, δυτικά του λόφου, περιβάλλονται από ισχυρό τείχος με πύργους.

Μετά την καταστροφή του από τους Πέρσες (480 π.Χ.) το ιερό ανακαινίζεται με την ανέγερση νέων κτηρίων, όπως του νέου μεγάλου Τελεστηρίου και της Στοάς του Φίλωνα, που χτίστηκε στην ανατολική πλευρά του Τελεστηρίου έναν αιώνα αργότερα.

Η τελευταία περίοδος ακμής του ιερού τοποθετείται στα Ρωμαϊκά Χρόνια, όταν ρωμαίοι αυτοκράτορες στολίζουν το ιερό με νέα λαμπρά οικοδομήματα όπως τα Μεγάλα Προπύλαια, τις Θριαμβικές Αψίδες, την Κρήνη, ναούς και βωμούς.

Στο τέλος του 4ου αι. μ.Χ. τα Μυστήρια παρακμάζουν, ενώ με την εισβολή των Βησιγότθων του Αλάριχου το ιερό μετατρέπεται σε ερείπια και η λατρεία εγκαταλείπεται.

Η συνέχεια της χρήσης του χώρου κατά τους χριστιανικούς χρόνους μαρτυρείται από το μεταβυζαντινό ναό των Εισοδίων της Θεοτόκου, ο οποίος δεσπόζει στο λόφο επάνω από το αρχαίο Τελεστήριο, και είναι χτισμένος επάνω στα ερείπια παλαιότερου χριστιανικού ναού.

Συντάκτης
Καλλιόπη Παπαγγγελή
Καλλιόπη Φλώρου


https://ellinondiktyo.blogspot.com/2019/04/myeleusis.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Υποβάλλοντας το σχόλιο σου επιβεβαιώνεις ότι έχεις διαβάσει και αποδεχθεί τους όρους χρήσης και σχολιασμού του μπλογκ. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
http://eleusisdiagoridon.blogspot.gr/2013/08/blog-post_49.html