Κυριακή 25 Οκτωβρίου 2015

ΑΠΟ ΠΟΥ ΒΓΗΚΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΣΑΜΠΙΚΑ? ΜΕΓΑΛΗ ΕΡΕΥΝΑ- ΦΩΣ ΣΕ ΑΓΝΩΣΤΑ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ





Υποστηρίζεται συχνά από τους γνωστούς μυθοπλάστες, η μυθοπλαστική  ονοματοδοσία της παναγιάς Τσαμπίκας  απο ιπτάμενη εικόνα που ταξίδεψε απο την Κύπρο στην Ρόδο, η οποία  μάλιστα εντοπίστηκε χάρις στην φωτεινότητα της τα βράδια .
Το διήγημα περι  της φωτεινής εικόνας δεν σταματάει εδώ, συνεχίζεται  φυσικά με την
 κατακλείδα του μύθου περι της ονομασίας της εικόνας της Μίριαμ παναγιάς συνδέοντας την με την λάμψη που εκπέμπει, με την πανελληνίως πρωτόγνωρη ποιητική ονομασία της φωτιάς ως "Τσάμπα" τσαμπί .
Η φλόγα που οι ντόπιοι λένε ότι φάνηκε στην κορυφή του λόφου. Είναι μια πολύ συνηθισμένη ιστορία όπου υπάρχουν ναοί της Παναγιάς, να έχει παρατηρηθεί φως κατά την νύχτα, και μετά να βρεθεί μια θαυματουργή εικόνα, η οποία όσες φορές και να την απομακρύνουν οι κακοί, η εικόνα επιστρέφει πετώντας.  
Σύμφωνα με τα παραπάνω  οδηγούμαστε στο συμπέρασμα πως η επινόηση της ονομασίας της εικόνας δεν έχει βάση και αποτελεί κοινό μύθο για όποια και όποιον πιστό θέλει να την πιστεύει.
Πάμε τώρα στην πραγματικότητα  και στα ιστορικά δεδομένα που συλλέξαμε απο διάφορες αναφορές αρχαίων Ελλήνων για το όνομα Τσαμπίκα ως προς την προέλευση του .

Η Σαμβύκη η σάμβυξ ,ήταν  μεγάλο έγχορδο όργανο, τού οποίου το μέγεθος υπερέβαινε το ένα μέτρο. το σχήμα του ήταν τριγωνικό και κατά τον Αθηναίο (ΙΔ 634Α)
Ή σαμβύκη είχε το σχήμα ενός πλοίου στην οριζόντια της θέση με έναν όρθιο χορδοκράτη επάνω της. Ή σαμβύκη είχε μεγάλο αριθμό χορδών, κουρδισμένων πιθανόν κατά ζεύγη και
οκτάβες, όπως η μαγαδις, και παιζόταν με πλήκτρο . Φαίνεται πώς υπήρχαν και σαμβύκες με λίγες χορδές (τέσσερις). στην Ελλάδα έγινε γνωστή από τη Συρία ή την Aιγυπτo.


Εβραϊκά λέγεται "σαμβούτ", προερχόμενο από την αραμαΐκή "σαββεκά". Ήταν όργανο παρόμοιο με μικρή άρπα ή κιθάρα, αποτελείτο από τέσσερις ή περισσότερες χορδές, και παιζόταν με πλήκτρο. Το χρησιμοποιούσαν οι Βαβυλώνιοι, χρησιμοποιείτο στην ορχήστρα του βασιλιά Ναβουχοδονόσορ (Δανιήλ 3:5,7,10,15). Διατηρήθηκε μέχρι το τέλος του μεσαίωνα (στα λατινικά "sambuca" και στα παλιά γερμανικά "sambiut").

Όμως είχε και  πολιορκητική μηχανή, πού είχε το ίδιο όνομα. 



Η σαμβύκη του Δαμίου από την Κολοφώνα



Γιγάντια ανακλινόμενη προστατευμένη σκάλα που επέτρεπε την ασφαλή αποβίβαση των στρατιωτών πάνω στο εχθρικό τείχος. Στο εμπρόσθιο τμήμα της έφερε μια προστατευμένη εξέδρα αποβίβασης ενώ στο οπίσθιο ένα κιβώτιο μολύβδινων αντιβάρων για λόγους εξισορρόπησής της. Η κατασκευή εδραζόταν μέσω οριζόντιας άρθρωσης (ώστε να είναι δυνατή η περιστροφή της) πάνω σε μια υπότροχη προστατευμένη πυραμιδοειδή βάση ή ένα απλό τρίποδο.


Στο δάπεδο της βάσης εδραζόταν ένας κατακόρυφος κοχλίας σε επαφή μέσω μιας δοκού με το εμπρόσθιο της άρθρωσης τμήμα της σκάλας. Η αριστερόστροφη ή δεξιόστροφη (μέσω μοχλοβραχιόνων) περιστροφή του κοχλία εξασφάλιζε την επιθυμητή κλίση της σκάλας. Σε ηρεμία η σκάλα ήταν σε σχετικά όρθια θέση ενώ σε περίπτωση επίθεσης οι στρατιώτες αναρριχούνταν στη σκάλα και μέσα από τον προστατευμένο διάδρομο συγκεντρώνονταν στην εξέδρα αποβίβασης. Κατόπιν οι χειριστές του βαρούλκου την οριζοντίωναν και οι στρατιώτες αφού έριχναν την προστατευτική επιτίθεντο και αποβιβάζονταν στο τείχος ή ακόμη πίσω από αυτό με τη βοήθεια μιας κρεμαστής σκάλας.
ΠΗΓΗ: «Βίτων, Κατασκευαί πολεμικών οργάνων και καταπαλτικών», «Πολύβιος, Ιστορίαι» 






Ενώ διαβάζουμε στου Αππιανού -Ρωμαίκα βιβλίο Μ -Μιθριδάτειος τα εξής καταπληκτικά


27. Η σαμβύκη  δ' επαχθείσα του τειχους ή το της Ίσιδος ιερόν εστίν, εφόβει μάλιστα, βέλη τε πολλά ομου και κριους και ακοντια αφιείσα, στρατιωται τε σκάφεσι πολλοις αυτή μετά κλιμάκων  παρεθεον ως αναβησομενοι δι' αυτης επι τα τειχη. οι δε Ρόδιοι και ταδε ευσταθως υπέμενον, εως το τε μηχανημα υπο βαρους ενεδιδου και φασμα της Ισιδος εδοξε πυρ αφιεναι πολυ κατ' αυτου και ο Μιθριδατης απογνους καιτησδε της πειρας ανεζευγυεν εκ της Ρόδου.

μετάφραση:
 Η σαμβύκη μεταφερθηκε στο σημειο του τειχους όπου υπήρχε το ιερό της Ίσιδας και προκάλεσε μεγάλο φόβο στους Ρόδιους, γιατι εξαπέλυε πολλά βλήματα ταυτόχρονα και κριους και ακοντια. Στρατιώτες με σκάλες περνουσαν με πολλα σκάφη γρηγορα δίπλα της, ετοιμοι να ανεβιυβ στα τειχη μεσω αυτης. Οι Ρόδιοι τα υπέμεναν και αυτα σταθερα μέχρι που η μηχανη αρχισε να καταρρέει υπό το ίδιο της το βαρος, και φανηκε πως ενα φασμα της Ίσιδας εξαπέλυε μεγάλη φωτια καταπάνω της. Ο Μιθριδατης, απογοητευμενος και με αυτη την προσπάθεια, εφυγε από τη Ρόδο.

 <Στην επίθεση του Ελληνοπέρσου  βασιλιά του Πόντου, Μιθριδάτη 6ου, εναντίον της Ρόδου, χρησιμοποιήθηκαν μεγάλες πολιορκητικές μηχανές, ανάμεσα στις οποίες ξεχώριζε μια πολύ θεαματική «ελέπολις», πανύψηλη και με τεράστιο όγκο, που ονομαζόταν Σαμβύκη.
  την νύχτα που ο Μιθριδάτης ήταν έτοιμος να διατάξει την επίθεση, ο ουρανός φωτίστηκε από μια μεγάλη φλόγα που είχε ανάψει στην κορυφή του απέναντι λόφου. Όταν ο Μιθριδάτης διέταξε την επίθεση, η Σαμβύκη άρχισε να πλησιάζει απειλητικά τα τείχη. Πλησίασε στο σημείο του τείχους όπου βρισκόταν ναός της θεάς Ίσιδας, αλλά, ξαφνικά, συνέβηκε κάτι τελείως αναπάντεχο: Όλη εκείνη η τεράστια πολιορκητική μηχανή, μην μπορώντας να αντέξει το βάρος του φορτίου της, άρχισε, σιγά σιγά, να βυθίζεται προκαλώντας ταυτόχρονα ένα τρομακτικό θόρυβο και βγάζοντας φωτιές από όλες τις μεριές της !>


Το όνομα Τσαμπίκα είναι παραπλήσιο του ονόματος Σαμπύκης που ήταν μουσικό όργανο στην εποχή της Ελληνικής παντοκρατορίας στην μεσόγειο.

Και δόθηκε το όνομα στην παναγία Τσαμπίκα προφανώς λόγο του όρους που  ομοίαζε με το αρχαίο μουσικό όργανο στο σχήμα .
  Οι σύγχρονοι Ροδιοι,  θέλουν να αγνοούν τα ιστορικά δεδομένα όπως , της Σαμβύκης του Μιθριδάτη  και του μουσικού όργανου "Σαμβύκη"  !! Όμως αρέσκονται στις μυθοπλασίες των τσαρλατάνων !

Για να ξεκαθαρίσουμε τα πράγματα ,σε καμία περίπτωση δεν έχει να κάνει με το Τσαμα η Τσάμπι που δήθεν σημαίνει φλόγα η σπίθα  ,δεν υπάρχει λέξη τσάμπα η τσάμπι σε κανένα Ελληνικό λεξικό,ούτε κάν στα αρχαγγελίτικα ,,ποτέ και κανένας δεν χρησιμοποίησε την λέξη αυτή στην ιστορία του νησιού και της Ελλάδας εκτός αν είναι αρβανίτικα η Σλαβικα!!!!

Σχετικό

ΚΑΠΟΤΕ ΤΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΤΕΛΕΙΩΝΟΥΝ,,


 Πηγη1:

Πηγή 2 http://www.kotsanas.com/exh.php?exhibit=1401005

ΣΧΕΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ   ΕΔΩ ΕΔΩ

5 σχόλια:

  1. ΚΑΙ ΜΗΝ ΓΥΡΊΣΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΠΕΙ ΚΑΝΕΊΣ ΌΤΙ ΔΉΘΕΝ ΠΉΡΕ ΤΟ Ο ΌΝΟΜΑ ΑΠΌ ΤΟ ΤΣΆΜΠΙ ΠΟΥ ΛΈΝΕ ΌΤΙ ΔΉΘΕΝ ΕΊΝΑΙ Η ΦΩΤΙΆ Η Η ΛΆΜΨΗ ΓΙΑΤΊ ΚΆΤΙ ΤΈΤΟΙΟ ΔΕΝ ΥΦΊΣΤΑΤΈ!!! Δεν ΥΠΆΡΧΕΙ ΡΕ ΚΑΝΈΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΌ ΛΕΞΙΚΌ ΤΈΤΟΙΑ ΛΈΞΗ!!!! Άλλου ΑΥΤΆ!!!!!! Τέρμα στα παραμύθια !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. iparxei mipos arxagelitiko leksiko gia na to grafei kai na to deite esei oi paneksipnoi edo mesa? i mipos thelate na to grafei to sixrono neoelliniko leksiko? pate kala? i arxagelitiki glosa paei na eklipsi giati polles lekseis pavoun na tis xrisimopoioun oi simerinoi katikoi tou arxagelou. tha sas egrafa merikes pou poloi den kseroun ala tha mou peite oti den tis grafei kanena leksiko kseroles oloi edo mesa. epidi eseis pistevete oti iparxei o dias kai to ipoloipo dodekatheo kai oti afto sinepagete nomizete oti ta kserete ola

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Η Τσαμπίκα και ο μύθος τον οποίο αγνοείς και είναι δικαίομά σου λέει για τσάμπα ή τσαμπί και για ένα εικόνισμα της Παναγίας από Κύπρο. Δεν τον ξέρει κανένας ακριβώς αλλά είναι το μοναδικό στοιχείο που δικαιολογεί κατά κάποιον τρόπο το ότι τα αρχαγγελίτικα που μιλάμε είναι ίδια με τα κυπριακά... και η προφορά επίσεις. Αλλιώς πες μου εσύ τον ιστορικό λόγο που εγώ ως Αρχαγγελίτης μιλώ κυπριακά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αδερφέ μου πρέπει να ξέρεις πως έχεις λάθος πιστεύοντας πως αυτά που μιλάς είναι κυπριακά !!!καμία σχέση!!!η Αρχάγγελητες. Μιλάτε Καρικα!!! Οι Καρες κατοικούσαν στα μέσοι μας και ήταν οι προ έλληνες !!πριν έρθουν οι δωριοίς!! Και αυτό που λες κυπριακά είναι τα Καρικα !!ο όμηρος αναφέρει πως ήταν βάρβαροφωνοί!!έχουμε ανεβάσει και για τους Καρες !δες ποιο πάνω

      Διαγραφή

Υποβάλλοντας το σχόλιο σου επιβεβαιώνεις ότι έχεις διαβάσει και αποδεχθεί τους όρους χρήσης και σχολιασμού του μπλογκ. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
http://eleusisdiagoridon.blogspot.gr/2013/08/blog-post_49.html