ΓΡΑΦΕΙ Ο ΦΡΑΓΚΙΣΚΟΣ ΝΙΚΑΣ
Ο σχολιασμός αναφέρεται στα αιτήματα της Κυριακής Προσευχής,
του γνωστού «Πάτερ ημών»
και να πως σχολιάζω εγώ.
Ας κάνουμε κι εμείς μια λογοτεχνική ανάλυση του ποιήματος.
«ΤΟΝ ΑΡΤΟΝ ΗΜΩΝ ΤΟΝ ΕΠΙΟΥΣΙΟΝ ΔΟΣ ΗΜΙΝ ΣΗΜΕΡΟΝ»Μωρέ, λέγε ό,τι θες. Τον επιούσιον άρτον σού τον δίνει ο φούρναρης με εξήντα λεπτά τη φρατζόλα, χρήματα που έβγαλες με τον ιδρώτα σου. Άμα δεν έχεις το εξηντάλεπτο, ψωμί δεν έχει. Εκτός αν σου το χαρίσει ο φούρναρης.
Ο φούρναρης, έτσι; και κανένας άλλος.
Είδες ποτέ εσύ να βρέχει καρβέλια; Βρήκες ποτέ κανένα καρβέλι έξω από την πόρτα σου;
«ΚΑΙ ΑΦΕΣ ΗΜΙΝ ΤΑ ΟΦΕΙΛΗΜΑΤΑ ΗΜΩΝ»Ποια οφειλήματα; Σε ποιον χρωστάς και γιατί;
Ποιος, πότε και γιατί σου έδωσε τι, έναντι ποιου αιτήματός σου και ποιας συμφωνίας, ώστε να του χρωστάς;
«ΩΣ ΚΑΙ ΗΜΕΙΣ ΑΦΙΕΜΕΝ ΤΟΙΣ ΟΦΕΙΛΕΤΑΙΣ ΗΜΩΝ»Μπα; Σου χρωστούσαν οι οφειλέτες και τους τα χάρισες;
Καλά, και πόσοι σου χρωστούσαν; Γιατί μιλάς για οφειλέτες κι όχι οφειλέτη.
Δηλαδή είσαι ευκατάστατος οικονομικά. Ε, είσαι και πολύ κορόιδο.
Ρε, ο άλλος, άνεργος και άρρωστος οικογενειάρχης, χρωστούσε κάτι ενοίκια στην εκκλησία, ιδιοκτήτρια του ακινήτου,
και οι παπάδες τον πέταξαν στο δρόμο.
ΚΙ εσύ πας και χαρίζεις;
«ΚΑΙ ΜΗ ΕΙΣΕΝΕΓΚΗΣ ΗΜΑΣ ΕΙΣ ΠΕΙΡΑΣΜΟΝ»Δεν το κατάλαβα αυτό. Ποιος σε βάζει σε πειρασμό.
Εγώ ξέρω πως σε πειρασμό μας βάζει ο διάβολος.
Αν κάνει κι ο Θεός κάτι τέτοιο, ποια η διαφορά του από τον διάβολο;
«ΑΛΛΑ ΡΥΣΑΙ ΗΜΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥ ΠΟΝΗΡΟΥ»Συνέχεια του προηγούμενου είναι αυτό;
Δηλαδή, τελικά, σε έχωσε στον πειρασμό.
Δηλαδή ο ίδιος ο θεός εξομοιώνει τον εαυτό του με το διάβολο. Μπράααβο του. Μπράβο και σ’ εσένα.
Ωραίο θεό βρήκες να πιστεύεις.
̓
«ΑΜΗΝ».
Τι σημαίνει αυτό; Έφαγα όλα τα ΕΛΛΗΝΙΚΑ λεξικά και τέτοια λέξη δεν υπάρχει πουθενά.
̓
«ΑΜΗΝ».
Τι σημαίνει αυτό; Έφαγα όλα τα ΕΛΛΗΝΙΚΑ λεξικά και τέτοια λέξη δεν υπάρχει πουθενά.
Μήπως είναι ξένη λέξη;
Και τι σημαίνει;
Και γιατί δεν την λέμε στα ΕΛΛΗΝΙΚΑ;
Και κυρίως, ΠΟΙΑΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΛΕΞΗ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΗ;>>>
ΤΑ ΠΑΡΑΛΟΓΑ ΤΟΥ ΣΧΙΖΟΦΡΕΝΟΥΣ ΕΒΡΑΙΟΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ , ΟΛΟ ΧΡΩΣΤΑΣ , ΠΑΡΑΚΑΛΑΣ , ΓΛΕΙΦΕΙΣ , ΤΑΠΕΙΝΩΝΕΣΑΙ , ΚΟΡΟΪΔΕΥΕΙΣ-ΞΕΓΕΛΑΣ ΑΛΛΟΥΣ ,ΚΑΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΜΙΛΑΣ ΚΑΙ ΑΡΑΜΑΪΚΑ-ΑΡΧΑΙΑ ΕΒΡΑΪΚΑ ΔΗΛΑΔΗ ...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Υποβάλλοντας το σχόλιο σου επιβεβαιώνεις ότι έχεις διαβάσει και αποδεχθεί τους όρους χρήσης και σχολιασμού του μπλογκ. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
http://eleusisdiagoridon.blogspot.gr/2013/08/blog-post_49.html