Δευτέρα 25 Νοεμβρίου 2019

Να αποκρατικοποιηθούν οι ιερατικές Σχολές

[Με αφορμή τους παπάδες της Σκύδρας και του Πορετσού]

Δεξιά, μια σεπτή μορφή της Ορθοδοξίας, ο αγιότατος Αρχιεπίσκοπος του Ντουσέτι (της πόλης όπου ζει τώρα ο πρώην Πρόεδρος της χώρας Γκιόργκι Μαργκβελασβίλι), Ζώσιμος (Shioshvili), κατηγορείται για σεξουαλική παρενόχληση ιεροσπουδαστή στα 1988. Αριστερά ο καταγγέλλων πρωτοπρεσβύτερος Γεώργιος Skhiladze, που
τώρα ζει στο Παρίσι και μπορεί πλέον να μιλήσει, όπως και ο συνήγορός του Γεωργιανός ιερέας Ζαχαρίας Peradze, που ζει στην Κύπρο
του Αναγνώστη Λασκαράτου
Με αφορμή τη ρατσιστικήαντιπροσφυγική και αντιχριστιανική στάση δυο απλών παπάδων (η λαϊκίστικη Αριστερά κολακεύει και τον «λαϊκό κλήρο», που αυθαίρετα τον ξεχωρίζει από τους δεσποτάδες με το ταξικό της κριτήριο), του αρχιμανδρίτη της Σκύδρας (ευτυχώς ζήτησε μετά συγνώμη) και του εφημέριου του Πορετσού, ως οφειλόμενη απάντηση σε μια επικίνδυνη συμπεριφορά που δεν καταδικάστηκε από την ηγεσία της Εκκλησίας, θα εκθέσω το ανυπόληπτο περιβάλλον των ιερατικών σχολών που εκκολάπτουν με τα χρήματα των φορολογούμενων τέτοια μπουμπούκια. Για την ακρίβεια όμως να σημειώσω πως πάρα πολλοί ιερείς δεν είναι απόφοιτοί τους και δεν γνωρίζω σε ποια ιερή μήτρα, κυοφορήθηκαν οι δυο ιερείς που ενέπνευσαν το παρόν και οι οποίοι είναι κατά την αντίληψή μου ηθικά (ίσως και ποινικά) υπόλογοι, σε ότι μας αφορά, αποκλειστικά και μόνο για τα πρόσφατα ρατσιστικά περιστατικά, στο βαθμό που συνέβαλαν.
Έχουμε γράψει για την ιερατική Σχολή Κορίνθου: «Γιατί «η Χούντα» έκλεισε την ιερατική Σχολή Κορίνθου;». «…Στις προκλητικές ανακρίβειές του δεσπότη, απάντησε με εκτεταμένη επιστολή που η εφημερίδα δεν δημοσίευσε (!) ο Τριαντάφυλλος Τασιόπουλος, εκδότης της Ορθόδοξης εφημερίδας «Αγώνας» (28/6/2017, από τη σελ.10 και μετά, εδώ: http://www.agonas.org/pdf/1707.pdf ). Από την απάντηση αντιγράφω μια αναφορά στη Σχολή της Κορίνθου, που εξηγεί γιατί την έκλεισε ο Ιερώνυμος Α΄: «Αιτία που πολέμησε με αβυσσαλέο μίσος ο Κορίνθου Παντελεήμων (σημ.Λ. ο συγκάτοικος της κας Λούλας) τον Ιερώνυμο, υπήρξε η απομάκρυνση της Ιερατικής Σχολής από την Κόρινθο καθόσον είχε μεταβληθεί σε σφηκοφωλιά διαφθοράς και ανωμαλίας …».
Βαγγέλης Παυλίδης, από τη «Γαλέρα»
Ο μακαρίτης εκκλησιαστικός συντάκτης Βασίλης Α. Λαμπρόπουλος, φίλος και συνεργάτης του Αρχιεπισκόπου Σεραφείμ, μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Λογοτεχνών, του Συνδέσμου Ιστορικών Συγγραφέων, δημοσιογράφος από το 1964 ως το 1992 σε εφημερίδες (ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ, ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ, κλπ) και σε ραδιοτηλεοπτικούς σταθμούς ΕΡΤ, ΥΕΝΕΔ, κλπ, ειδικός σύμβουλος του υπουργείου Παιδείας, της Αρχιεπισκοπής Αθηνών και μέλος της Συνοδικής Επιτροπής Τύπου της Εκκλησίας της Ελλάδος, υπήρξε αποκαλυπτικός για τις ιερές Σχολές:  («Σκάνδαλα, Εκκλησία της Ελλάδος»-Kalami.net). «..Όσο για τα λεγόμενα ροζ σκάνδαλα από τις εκκλησιαστικές σχολές τα παιδιά «εκπαιδεύονται» στην αρσενοκοιτία! Πηγαίνετε σε μία εκκλησιαστική σχολή και δείτε μαζεμένα τα παιδιά. Είναι εύκολο να διαπιστώσετε πόσα απ΄ αυτά είναι κουνιστοί. Τα παιδιά αυτά οδηγούνται στην ιεροσύνη και στις κρεβατοκάμαρες υψηλόβαθμων στελεχών της Εκκλησίας, είτε για παθητική είτε για ενεργητική ομοφυλοφιλία. Ως παλαιός, και  επί 28 χρόνια, εκκλησιαστικός συντάκτης, που παρακολουθεί και τα τωρινά τεκταινόμενα έχουμε  να πούμε ότι: Τίποτε απ΄ αυτά δεν ήταν άγνωστα στο εσωτερικό της Εκκλησίας…».
Στα ΝΕΑ της 21.6.2001 (Ζαχαριάδης Γιώργος), γράφτηκε για τη Σχολή της σκανδαλώδους Μονής Πάτμου: «Καταγγελίες για ροζ σκάνδαλα βάζουν….φωτιά στην Πάτμο». «Στην επιστολή γίνεται λόγος για βιασμό μαθητή στην Ιερατική Σχολή της Πάτμου, αλλά και σεξουαλικές παρενοχλήσεις άλλων μαθητών, όπως επίσης και φιλοξενία «λαϊκών προστατών» στη Μονή, και μοναχών από άλλες περιοχές της χώρας, μεταξύ των οποίων και ένας εξομολόγος που έχει εκδιωχθεί από το Άγιον Όρος γιατί συνελήφθη να ασχημονεί….».
Στο ΒΗΜΑ (ΜΑΡΙΑ ΑΝΤΩΝΙΑΔΟΥ25 Νοεμβρίου 2008, 00:06), διαβάζουμε πως  «η Αυτοκέφαλη Ορθόδοξη Εκκλησία της Ρωσίας στην Αμερική ζει τη δική της θύελλα που προκάλεσε η καταγγελία ενός σπουδαστή της Θεολογικής Σχολής του Αγίου Βλαδίμηρου: αφού κατήγγειλε ότι είχε σεξουαλική σχέση με κληρικό του σεμιναρίου, στη συνέχεια αυτοκτόνησε».
Ένα ροζ σκάνδαλο μεταξύ ανδρών που ξέσπασε αρχές του 1997 στη Θεολογική Σχολή της Βοστώνης, στάθηκε η αιτία να παραιτηθεί ο ιερός Σπυρίδων, Αρχιεπίσκοπος των ΗΠΑ, ο οποίος αργότερα κατήγγειλε πως οι ενδοεκκλησιαστικοί του αντίπαλοι το κατασκεύασαν για να τον ξεφορτωθούν. «Στη διάρκεια ενός ολονύκτιου πάρτυ μεθυσμένων, ένας άγαμος ιερέας από την Ελλάδα κακοποίησε σεξουαλικά έναν νεαρό σπουδαστή …. Μια πειθαρχική Επιτροπή της Σχολής συνέστησε αποβολή του ιερέα. Όμως ο πρύτανης τον άφησε να αποφοιτήσει και να επιστρέψει στην Ελλάδα» (“Greek bishops trying to oust new archbishop”-PG News, July 11, 1999). Αντιγράφω από συνέντευξή του κ.Σπυρίδωνα στα ΝΕΑ (Ζαχαριάδης Γιώργος, 24 Σεπτεμβρίου 1997/00:00): Ερώτηση: «Τον τελευταίο καιρό διατυπώνονται και στον ελληνικό Τύπο ορισμένα σχόλια που στρέφονται εναντίον σας. Κυρίως έχουν σχέση με ένα περιστατικό που συνέβη μεταξύ δύο ιερωμένων και που πήρε διαστάσεις «ροζ σκανδάλου».  Πώς ακριβώς έχει το θέμα;..» («Ο ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ»).
Στην ίδια αρχιεπισκοπική επαρχία, ξέσπασε στα 2012 στη Θεολογική Σχολή του Τιμίου Σταυρού στο Μπρούκλιν, όπου ένας 50χρονος σπουδαστής της επιτέθηκε σεξουαλικά στην κατασκήνωση της Σχολής σε μια κοπέλα, κόρη Ελληνοαμερικανού παπά, που εργαζόταν ως νταντά ενός από τα παιδιά του. Δράστης ήταν ο μετέπειτα σεβάσμιος ιεροδιάκονος Γρηγόριος Ιωάννης Smyrni, έγγαμος και πατέρας 6 παιδιών, ο οποίος έδινε στην κοπέλα ναρκωτικά σε υπερδοσολογία, που την ανάγκασε να καταφύγει σε νοσοκομείο («Deacon Gregory»). Το κρούσμα δεν τον εμπόδισε να ξεκινήσει αργότερα ιερατική καριέρα στη ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία της αμερικανικής Υπερορίας, με το γνωστό κόλπο της αλλαγής εκκλησιαστικής δικαιοδοσίας («Former seminarian John Smyrni ordained a deacon in ROCOR»-09/11/2018). Στις 22 Μαρτίου του 2015, η μικρή Ορθόδοξη Ακαδημία του Αγίου Ιννοκέντιου στο Κόντιακ της Αλάσκας («Archpriest Paisius DeLucia»), έδιωξε τον ιδρυτή και Σχολάρχη της, τον πρωθιερέα Παϊσιο Ντε Λουτσία της Βουλγαρικής Αρχιεπισκοπής Αυστραλίας, κατηγορούμενο για φυσική, προφορική και ψυχολογική κακοποίηση σπουδαστών. «Οι καταγγελίες πρώην φοιτητών της ακαδημίας είχαν πυροδοτήσει έρευνα από την πολιτεία της Αλάσκας». Ο πανοσιολογιότατος προερχόταν από τη διαβόητη Ιερά Αρχιεπισκοπή Σοδομιτών κληρικών της Βασιλουπόλεως («Archdiocese of Vasiloupolis»), του καταδικασμένου για παιδεραστία  Έλληνα Μητροπολίτη Πανιερότατου Παγκρατίου (Βρυώνη), πρώην ιερέα της δικαιοδοσίας του Οικουμενικού  Πατριαρχείου στην Πενσυλβάνια («Eastern Orthodox diocese defrocks Kodiak religious academy headmaster», 28.9.2016).
Αυτά τα σκάνδαλα σε ιερές Σχολές αρρένων, συνέβαιναν ανέκαθεν αφού είναι αδιανόητο να επιβληθεί σεξουαλική αποχή σε νέους. Στα 1793, τη χρονιά του θανάτου του,  ο  λόγιος Χριστόδουλος Παμπλέκης, ευρισκόμενος στην Λειψία έχοντας εγκαταλείψει την Αθωνιάδα, απογοητευμένος και από το επίπεδο της διδασκαλίας και από τα σεξουαλικά σκάνδαλα,  απαντά στον αισχρό υβριστή του δεσπότη Διονύσιο (Μιχαήλ) του Πλαταμώνος, που μεταξύ των άλλων τον περιέπαιζε για την αναπηρία του (μονόφθαλμος) σε προσβλητική σάτιρα: «Ακολουθία ετεροφθάλμου και αντιχρίστου Χριστόδουλου του εξ Ακαρνανίας». Ο σοβαρός λόγιος που του θυμίζει πως τα χρόνια της Αθωνιάδας: «…κάτω εις την αμπελικήν του μοναστηρίου, όχι μόνον έτρωγες και έπινες, ουδέ μόνον ετραγώδεις και εχόρευες με τας λύρας, αλλά και σαρίκι γυναικείον έβανες εις την κεφαλήν σου, και πιστολιαίς έριπτες περιπατών με τους πόδας γυμνούς έως τα γόνατα….οι καλόγκαιροι εφώναζον και σας πουτ…του σχολείου…….οι καλόγκαιροι εφώναζον και ημάς τους ιδίους πουτ…και πούσ…, το οποίον ημείς δεν το καταδεχόμεθα……Διά τούτο εδιώχθην κύριε Ντελή Δήμο (δια να μην είπω άγιε απόστολε) και όχι μόνον εγώ….όσοι δεν ευχαριστούντο εις τας ασελγείας, ακολασίας….» (Ιώσηπου Μοισιόδακος «Απολογία», επιμ. Ά.Αγγέλου, σ.οθ΄). ΄Ενα χρόνο μετά πέθανε και ο Διονύσιος, ο οποίος σήμερα υμνολογείται ασύστολα, ακόμη και ως ευεργέτης «πενομένων» ιερέων που εμπορεύονταν ιεροπραξίες:  «Αλλά και ως επίσκοπος δεν αμελούσε να βρίσκεται δίπλα στο ποίμνιο του. ..Έτσι, όταν ο ιερομόναχος Βενέδικτος, ηγούμενος της Μονής των Κλημάδων, ιδρυτής και ευεργέτης του σχολείου της Σκαμνιάς, ευρισκόμενος σε «ανάγκη» τον παρακάλεσε να μεσολαβήσει στον μητροπολίτη Θεσσαλονίκης, για να του δώσει την άδεια να κάνει «αγιασμούς» στην πόλη της Θεσσαλονίκης, ελπίζοντας πως οι χριστιανοί κάτοικοί της θα τον συνδράμουν οικονομικά, ο Διονύσιος δέχθηκε να τον βοηθήσει» («Επίσκοποι Πλαταμώνος»).
Τώρα όπως αποκαλύπτεται («New allegations against Georgian Orthodox Church»-6 November 2019 by OC Media), δυο Γεωργιανοί ιερείς που ζουν στο Παρίσι και στην Κύπρο και δεν ανήκουν πλέον στη δικαιοδοσία του πατριάρχη Ηλία, καταγγέλλουν παλαιότερη σεξουαλική παρενόχληση στη Θεολογική Ακαδημία της Τιφλίδας, η οποία κουκουλώθηκε από την ηγεσία του Γεωργιανού πατριαρχείου η οποία άλλωστε κατηγορείται τώρα από μητροπολίτη ακόμη και για παιδεραστία («Μητροπολίτης καταγγέλλει τον διώκτη της Ομοφυλοφιλίας πατριάρχη της Γεωργίας, για παιδεραστία και Σοδομισμό-Προσοχή μην το πληροφορηθεί ο κ.Ιερώνυμος και σοκαριστεί»). Αντιγράφω τώρα το ρεπορτάζ με τις καταγγελίες των δυο ιερέων:
«Νέοι ισχυρισμοί περί σεξουαλικής κακομεταχείρισης εμφανίστηκαν κατά κληρικού της Γεωργιανής Ορθόδοξης Εκκλησίας….ο Αρχιεπίσκοπος του Ντουσέτι Ζώσιμος Shioshvili κατηγορήθηκε για σεξουαλική επίθεση σε άνδρα φοιτητή στη Θεολογική Ακαδημία της Τιφλίδας τη δεκαετία του 1980, όταν ήταν πρύτανης του ιδρύματος. Οι ισχυρισμοί έρχονται μόλις μια εβδομάδα μετά από κατηγορίες για ομοφυλοφιλία και κακομεταχείριση των «νεαρών ανδρών  και αγοριών» εναντίον του επικεφαλής της Εκκλησίας, του Πατριάρχη Ηλίας Β ‘. Οι ισχυρισμοί εναντίον του Σιοσβήλι έγιναν από τον ορθόδοξο ιερέα Giorgi Skhiladze, ο οποίος ζει σήμερα στη Γαλλία και δεν εμπίπτει στην εξουσία της Γεωργιανής Ορθόδοξης Εκκλησίας.……Ο Σκιλάντσε σημείωσε ότι αντί να λάβει τιμωρητικά μέτρα, ο Πατριάρχης Ηλία Β ‘προήγαγε τον Ζώσιμο ενώ ο ίδιος, και άλλοι που είχαν βοηθήσει να τον εκθέσει, διώχτηκαν από την Ακαδημία….Μετά τις κατηγορίες του Skhiladze, η διαδικτυακή δημοσίευση της Γεωργίας Tabula δημοσίευσε μια επιστολή που φέρεται ότι έχει γραφτεί από τον μαθητή που έχει υποστεί σεξουαλική επίθεση από τον Αρχιεπίσκοπο Shioshvili..
Γεωργιανός ιερέας, οπλισμένος με ένα σκαμνί (δεν θα με εξέπληττε αν είναι παιδεραστής ή κρυφός ομοφυλόφιλος),  επιτίθεται μαζί με χιλιάδες πιστούς στη διαδήλωση των LGBT (ομοφυλόφιλοι), στις 17 Μαΐου 2013-Φωτ. Radio Svoboda
Σύμφωνα με την επιστολή, ο φοιτητής εγγράφηκε στην Ακαδημία το 1988.…….Οι ισχυρισμοί του Skhiladze επιβεβαιώθηκαν από τον πρωτοπρεσβύτερο Ζαχαρία Peradze, που επί του παρόντος υπηρετεί στην Κύπρο. …. Ο Σκιάλαντ είπε επίσης ότι ενημέρωσαν κι άλλους εκκλησιαστικούς παράγοντες για τη συμπεριφορά του Σιοσβήλι.…Κάποιοι άλλοι τους είπαν, ειρωνικά, ότι όταν οι ίδιοι άρχισαν να αντιμετωπίζουν το ζήτημα, κανείς δεν τους υποστήριζε και έτσι δεν θα το δοκιμάσουν τώρα …«Έτσι μας άφησαν μόνους μας να αντιμετωπίσουμε την KGB». …Ο επικεφαλής εκπρόσωπος της Εκκλησίας, Andria Jagmaidze, δήλωσε ότι οι κατηγορίες εναντίον του Αρχιεπισκόπου ήταν «ενορχηστρωμένη επίθεση στην Εκκλησία». Είπε στην τηλεόραση Pirveli ότι περίμεναν περισσότερες κατηγορίες όπως αυτές, αλλά ότι ήταν όλες «αβάσιμες» και ότι δεν υπήρχαν αποδείξεις»…».
Νομίζω πως η ύπαρξη στη χώρα μας κρατικών ιερών σχολών, εξόδοις των φορολογούμενων, αποτελεί ένα σκάνδαλο που πρέπει να λήξει, άσχετα με το αν αυτές είναι ροζ ή απλά κατάμαυρες («Η Αθωνιάδα της Αριστεράς»).

1 σχόλιο:

  1. Όταν βλέπεις τον άθεο Τσίπρα να τα κάνει πλακάκια με τον κλήρο προσλαμβάνοντας 1000 παπάδες αντί γιατρούς και καθηγητές, περιμένεις τώρα από του Δεξιούς τέτοια πράγματα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υποβάλλοντας το σχόλιο σου επιβεβαιώνεις ότι έχεις διαβάσει και αποδεχθεί τους όρους χρήσης και σχολιασμού του μπλογκ. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
http://eleusisdiagoridon.blogspot.gr/2013/08/blog-post_49.html