Αι περιπέτειαι του αγίου μητροπολίτου Προκόπη]
του Αναγνώστη Λασκαράτου
(B’ δημοσίευση)
(B’ δημοσίευση)
Τό ‘φερε ο Εξαπωδώ να πληρώσει την νύφη για όλες τις πτωματολατρείες της Εκκλησίας, ο δεσπότης Κεφαλλονιάς Προκόπης Μενούτης. Απ’ όσο ξέρω είναι ο μόνος που τιμωρήθηκε ποτέ για τις κομπογιανίτικες επεμβάσεις του πάνω σε ιερό πτώμα. Ο Προκόπιος υπήρξε μαζί με τον δεξιό υπουργό Εργασίας
(«Απασχολήσεως» τον λέγανε στη ΝΔ για πιο σικ) τον μακαρίτη Κ. Λάσκαρη φίλος της Αγίας Αθανασίας του Αιγάλεω με τα θαυματουργά στήθη και πρώην πρωθιερέας του Π.Ναυτικού, γόνος λακωνικής εθνικόφρονης οικογένειας, εκλεκτά μέλη της οποίας ανέπτυξαν εξαιρετική πατριωτική δράση στα Τάγματα Ασφαλείας (Βλ. Γ. Ρουμελιώτη «Η Εθνική Αντίσταση στη Λακωνία», Εκδ. Αδούλωτη Μάνη, 2005). Για τη δράση των εθνικοφρόνων ταγμάτων Λακωνίας έχουν γραφτεί πολλά. Ο Κ.Βουγιουκλάκης (Εκδ. «Τροχαλία») καταθέτει: «…ξεκίνησαν με τα πιο διεφθαρμένα στοιχεία του νομού. Άνεργους αλήτες λούμπεν μικροκλέφτες, πλιατσικολόγους….Έκαψαν ζωντανούς γέρους, γυναίκες και παιδιά. Βίασαν ογδοντάρες γριές και εφτάχρονα κοριτσάκια. Εκτέλεσαν ή παράδωσαν στους Γερμανούς εκατοντάδες πατριώτες. Έκαψαν και λεηλάτησαν σπίτια, μοναστήρια και εκκλησίες. Βασάνισαν φρικτά και φυλάκισαν ιερωμένους……μέσα σ’ αυτόν το συρφετό της συμφοράς υπήρξαν αξιωματικοί και οπλίτες που δεν βασάνιζαν και δεν λεηλατούσαν….όμως ανέχονταν….αδιαμαρτύρητα». Στη Λάγια βουτήξανε ακόμη και τα κεριά και το δισκοπότηρο. Ο ιερέας Στ. Παπαδογεωργής που διαμαρτυρήθηκε λέγοντας πως οι κομμουνιστές σεβάστηκαν τους ναούς, φυλακίστηκε και βασανίστηκε στην Αρεόπολη. Προσωπικώς, αρνούμαι να πιστέψω πως ορθόδοξοι πατριώται διέπραξαν αυτά τα ανόσια και τα αποδίδω σε εαμικές συκοφαντίες είτε σε παρεισφρύσαντα αναρχοκομμουνιστικά στοιχεία.
Στα 1979 στην Κεφαλλονιά «κατηγορούν τον Μητροπολίτη Προκόπιο Μενούτη ότι απέκοψε τμήμα του χεριού του Αγίου και το προσέφερε σε εφοπλιστικές οικογένειες…».
Eπρόκειτο για μια ανιδιοτελή πράξη χωρίς οικονομικό όφελος. Είναι γνωστό σε όλους μας πόσο αναξιοπαθούντες είναι οι εφοπλιστές και στο κάτω κάτω ο ρασοφόρος κρεοπώλης δεν έκανε κάτι έξω από την Ορθόδοξη μαγική παράδοση τεμαχίζοντας μια μούμια. Συχνά όμως ο λαός ψάχνει να βρει αιτία για να εκδηλώσει τη δυσαρέσκειά του. Οι τρελλο-Κεφαλλονίτες θα γνώριζαν σίγουρα πως η Εκκλησία συνηθίζει να κόβει και να ράβει πτώματα, να στέλνει κομματάκια εδώ κι εκεί, να τα βάζει σε Αγίες Τράπεζες, σε λειψανοθήκες, σε φυλαχτά, να τα περιφέρει σε ζητείες, να τους οργανώνει υποδοχές αρχηγού Κράτους, να προχωρεί σε ανταλλαγές με τη Ρωσία, να βάζει καραγκιόζηδες αρχηγούς κομμάτων-που θέλουν να γίνουν και πρωθυπουργοί – να τα προσκυνάνε σαν την τελευταία Κατίνα κλπ. Όμως έφταιγε το timing που λένε και στα τηλεπαράθυρα. Η επικείμενης πτώσης της Δεξιάς είχε φέρει ένα επαναστατικό αεράκι στο νησί των Ριζοσπαστών κι έτσι τo 1979, 3000 Κεφαλλονίτες πολιόρκησαν το Μητροπολιτικό Μέγαρο στο οποίο ήταν ταμπουρωμένος ο Προκόπης και τον εκπόρθησαν με έφοδο. Θέλω να είμαι ειλικρινής. Πίσω από τον υποκριτικό αυτό σάλο, κρυβόντουσαν προφανώς ριζοσπαστικά στελέχη του ΠΑΣΟΚ που θέλανε να υπονομεύσουνε την καταρρέουσα ΝΔ και να πλήξουν τη Βαστίλλη της Εκκλησίας. Πρώτος και καλύτερος ο μετέπειτα δήμαρχος της ΝΔ Αντώνης Τρίτσης που αργότερα άπλωσε χέρι στην ιερή περιουσία αλλά του το έκοψε ο ευσεβής σοσιαλιστής πρωθυπουργός Α.Παπανδρέου,που με κανένα τρόπο δεν ήθελε συγκρούσεις που θα ανέκοπταν την πορεία προς τον Σοσιαλισμό.
Από κοντά τρέξανε να χτυπήσουν το δεσπότη και τα μέλη του ισχυρού τοπικού ΚΚΕ, που του τη φυλάγανε του Προκόπη από την Κατοχή και τη Χούντα. Από εδώ καταγόταν άλλωστε η μυθική μορφή της Αριστεράς, ο ήρωας του Β΄Παγκοσμίου Πολέμου, ο λιμενεργάτης Σερ Αντώνης Αμπατιέλλος που η ίδια η βασίλισσα της Αγγλίας τίμησε για το σπάσιμο του ναζιστικού αποκλεισμού του νησιού της. Η γυναίκα του, η θρυλική Μπέττυ Αμπατιέλου είχε ξεμαλλιάσει τη Φρειδερίκη στην Αγγλία. Υπήρχε ένα αναρχοκομμουνιστικό κλίμα λοιπόν στο νησί, μια συσσώρευση ανατρεπτικών συνθηκών. Έτσι ο Προκόπης έγινε αποδιοπομπαίος τράγος.
Επιστρέφω στην εκπόρθηση του μεγάρου Προκόπη, που δημιούργησε κακό επαναστατικό προηγούμενο. Ανάλογη τύχη είχαν αργότερα και οι δεσποτάδες Κυθήρων Ιάκωβος και Λήμνου Παντελεήμων που έπεσαν με λαϊκή εξέγερση μπλεγμένοι σε τραγελαφικές καταστάσεις που δεν είναι του παρόντος. Λοιπόν «…ο Προκόπιος βγήκε από την πίσω πόρτα του μεγάρου ντυμένος με την στολή των ανδρών των ΜΑΤ, ανάμεσα σε άλλους 12 άνδρες των ΜΑΤ. …..όλοι μαζί μπήκαν στην κλούβα κι έφυγαν για το λιμάνι ..….Οι επιβάτες δεν αναγνώρισαν τον φυγάδα … Είδαν ένα άνδρα των ΜΑΤ ψηλό, γύρω στα δύο μέτρα, που έκρυβε το πρόσωπό του με την ασπίδα, να είναι κυκλωμένος από τους ‘συναδέλφους’ του. Ο δεσπότης οδηγήθηκε σε μία καμπίνα του φέρρυ και απ’ έξω κάθισαν φρουροί πέντε άνδρες της Χωροφυλακής. …» («Ελευθεροτυπία» 10.12, Σπ. Καρατζαφέρης). «Πέρασε ενάμιση χρόνος μέχρι να τολμήσει … να ξαναπατήσει στο νησί. Στις 5 Ιουλίου 1981 φθάνει …. με αεροταξί, συνοδευόμενος από δυο …μητροπολίτες. Πάνω από 7.000 κάτοικοι συγκεντρώνονται για να τον εμποδίσουν. Δεν αποφεύγονται τα επεισόδια και ο μικροτραυματισμός των μητροπολιτών Τριφυλίας Στεφάνου και Διδυμοτείχου Αγαθαγγέλου. Ο Προκόπιος φυγαδεύεται. Τελικά η Δ.Ι. Σύνοδος, κάνοντας χρήση του λεγόμενου «φιλαδέλφου», καλύπτει τον Προκόπιο και του δίνει άδεια αόριστης διάρκειας» («Ιός» της «Ελευθεροτυπίας», 12.4.’98). Στην ουσία η Ιεραρχία έκανε χρήση μιας αντιδημοκρατικής και αντικανονικής διάταξης της Πολιτείας και εκβίασε τον Προκόπιο σε παραίτηση χωρίς κάποια δίκη. Κλασσική μέθοδος όπως και με τον Αττικής Παντελεήμονα, τον Πρεβέζης Στυλιανό, τον Λέρου Νεκτάριο, τον Αθηνών Ιάκωβο, τον Φαναριοφερσάλων Θεόκλητο, τους «12 ιερωνυμικούς μητροπολίτες», τους απολυθέντες από τον Ιερώνυμο Α΄ κλπ κλπ γιατί μια δίκη έχει και τα απρόβλεπτά της. Έτσι η Εκκλησία όπως και η Μαφία, αποφεύγει τη δημοσιότητα και αυτά που μπορεί να ξεφύγουν ακόμη και από τις κεκλεισμένων των θυρών εκκλησιαστικές δίκες.
Ανοίγω μια παρένθεση. Ο μακαρίτης πιά δεσπότης Στέφανος Ματακούλιας που πέταξε με αεροταξί να συμπαρασταθεί στον άγιο Προκόπιο δεν ήταν τυχαίος. Ο διάδοχός του το Μάη του 2007 βρήκε λεηλατημένα τα ταμεία, της μητρόπολης και επί πλέον ο άγιος Στέφανος κατηγορήθηκε το 2005 ως παιδεραστής από την πάντα απρόβλεπτη χριστοδουλική «Αυριανή» που αναδημοσίευσε (7 & 8.2) πρωτοσέλιδα αηδιαστικές γυμνές φωτογραφίες κάποιου γενειοφόρου γέρου που έμοιαζε στον Στέφανο με κάποια κυρία στο κρεβάτι και τον κατηγόρησε:
http://www.in.gr/kiosk/issue.asp?dtmIssueDate=7/2/2005&lngDtrId=11&lngPublicationID=16
http://www.in.gr/kiosk/issue.asp?dtmIssueDate=8/2/2005&lngDtrId=11&lngPublicationID=16
Ανοίγω μια παρένθεση. Ο μακαρίτης πιά δεσπότης Στέφανος Ματακούλιας που πέταξε με αεροταξί να συμπαρασταθεί στον άγιο Προκόπιο δεν ήταν τυχαίος. Ο διάδοχός του το Μάη του 2007 βρήκε λεηλατημένα τα ταμεία, της μητρόπολης και επί πλέον ο άγιος Στέφανος κατηγορήθηκε το 2005 ως παιδεραστής από την πάντα απρόβλεπτη χριστοδουλική «Αυριανή» που αναδημοσίευσε (7 & 8.2) πρωτοσέλιδα αηδιαστικές γυμνές φωτογραφίες κάποιου γενειοφόρου γέρου που έμοιαζε στον Στέφανο με κάποια κυρία στο κρεβάτι και τον κατηγόρησε:
http://www.in.gr/kiosk/issue.asp?dtmIssueDate=7/2/2005&lngDtrId=11&lngPublicationID=16
http://www.in.gr/kiosk/issue.asp?dtmIssueDate=8/2/2005&lngDtrId=11&lngPublicationID=16
«Πόρνος και σοδομιστής μέχρι το κόκκαλο, αμετανόητος και ανικανοποίητος διεστραμμένος ως και την δέκατη δεκαετία της ζωής του. Αυτός είναι ο «σεβασμιώτατος» …. το σαρκίο του οποίου παραδίδουμε στην χλεύη του ποιμνίου του σήμερα, με ελάχιστο δείγμα από τα φωτογραφικά ντοκουμέντα του βδελυρού βίου του και της ανίερης όσο και ψυχοπαθολογικής πολιτείας του υπό τη σκέπη του ράσου». Και η κλασσική ατάκα: «Με τέτοιους μητροπολίτες…..πως να πιάσουν τόπο οι αγώνες του Χριστόδουλου;». Η γυναίκα ξεκίνησε, πάντα κατά την «Αυριανή», 12χρονη στην αυλή του δεσπότη, που συνεννοείται με «νταβατζήδες να του στέλνουν πόρνες…αλλοδαπές…σε μοναστήρια», φυλακισμένη και η ίδια σε μονή γίνεται για 30 χρόνια «πάσα σε άλλους ιεράρχες και ανώμαλους», μέχρι που 40άρα πιά με κλονισμένα νεύρα «δραπέτευσε» και αποκάλυψε σε «άνθρωπο του Τύπου» όσα είδαν τα μάτια της. Με τον όρο «άνθρωπος του Τύπου», πρέπει η ευσεβής εφημερίδα του κ.Κουρή, να εννοούσε τον «Εντιμώτατο» Μεγάλο Σταυροφόρο και Άρχοντα Οφικκιάλιο της Ορθοδοξίας εκδότη Γρηγ.Μιχαλόπουλο, αρχηγό της μακαρίτισας πατριωτικής «Εθνικής Συμμαχίας», καταδικασμένο σήμερα για εκβιασμούς επιχειρηματιών, που είχε δημοσιεύσει πρώτος κατ’επανάληψη τις φωτογραφίες ρωτώντας (ματαίως) το άγιο Χριστόδουλο: «Ποιός μητροπολίτης εν ενεργεία στην φωτό;» «Για αυτή τη φωτογραφία …δεν είδα να διαγράφεται κάποιο ενδιαφέρον για τους γνωστούς ανησυχούντες Μητροπολίτες (της Χρυσοπηγής)…Απλώς το επισημαίνω»‘ («Νέοι .Άνθρωποι».», 30-11-2001). Ρωτούσε λοιπόν ξανά και ξανά για τον γυμνό δεσπότη «του οποίου τον βίο καλά γνωρίζετε, όπως και άλλων στο παρελθόν» (14-12-2001), αλλά δημόσια απάντηση δεν έπαιρνε, αφού η τηλεόραση δεν σήκωσε σάλο για το θέμα και τις εφημερίδες του τις διαβάζουνε λίγοι. Έτσι η Σύνοδος έκανε ως συνήθως την πάπια. To επισήμανε και η «Καθημερινή»:
«H ΔIΣ αποφάσισε να ζητήσει από τον κ. Στέφανο γραπτές εξηγήσεις μετά τη δημοσίευση φωτογραφιών, οι οποίες υποστηρίζεται ότι τον αφορούν. Σημειώνεται ότι οι φωτογραφίες έχουν δημοσιευτεί επανειλημμένως τα τελευταία τέσσερα χρόνια, χωρίς η Iεραρχία να προχωρήσει σε έρευνα. Aπό την πλευρά του ο κ. Στέφανος δηλώνει «αθώος» και προσθέτει: «Δεν γνωρίζω ποιος είναι στις φωτογραφίες. Aγνοώ τα πάντα».Πάντως πολλοί αρχιερείς εκφράζουν τον προβληματισμό τους για τα αποτελέσματα της κάθαρσης. «Tόσα χρόνια είναι γνωστές οι καταγγελίες για τον Mητροπολίτη Tριφυλίας, τώρα θυμήθηκαν να τις ελέγξουν;» αναρωτιούνται. Σύμφωνα με πληροφορίες, κατά τη διάρκεια της χθεσινής συνεδρίασης, ο Aρχιεπίσκοπος κ. Xριστόδουλος εξέφρασε την πικρία του για τη δημοσίευση των συγκεκριμένων φωτογραφιών. «Eίναι αμαρτία ένας ηλικιωμένος ιεράρχης να διασύρεται» φέρεται να είπε». Περίεργη αντίδραση από ένα αρχιεπίσκοπο που αδιαφορούσε για χρόνια όταν διασύρονταν όλοι οι ηλικιωμένοι Ιεράρχες αφού οι εφημερίδες του κ. Μιχαλόπουλου φωτογράφιζαν αλλά δεν κατονόμαζαν τον μητροπολίτη.
«H ΔIΣ αποφάσισε να ζητήσει από τον κ. Στέφανο γραπτές εξηγήσεις μετά τη δημοσίευση φωτογραφιών, οι οποίες υποστηρίζεται ότι τον αφορούν. Σημειώνεται ότι οι φωτογραφίες έχουν δημοσιευτεί επανειλημμένως τα τελευταία τέσσερα χρόνια, χωρίς η Iεραρχία να προχωρήσει σε έρευνα. Aπό την πλευρά του ο κ. Στέφανος δηλώνει «αθώος» και προσθέτει: «Δεν γνωρίζω ποιος είναι στις φωτογραφίες. Aγνοώ τα πάντα».Πάντως πολλοί αρχιερείς εκφράζουν τον προβληματισμό τους για τα αποτελέσματα της κάθαρσης. «Tόσα χρόνια είναι γνωστές οι καταγγελίες για τον Mητροπολίτη Tριφυλίας, τώρα θυμήθηκαν να τις ελέγξουν;» αναρωτιούνται. Σύμφωνα με πληροφορίες, κατά τη διάρκεια της χθεσινής συνεδρίασης, ο Aρχιεπίσκοπος κ. Xριστόδουλος εξέφρασε την πικρία του για τη δημοσίευση των συγκεκριμένων φωτογραφιών. «Eίναι αμαρτία ένας ηλικιωμένος ιεράρχης να διασύρεται» φέρεται να είπε». Περίεργη αντίδραση από ένα αρχιεπίσκοπο που αδιαφορούσε για χρόνια όταν διασύρονταν όλοι οι ηλικιωμένοι Ιεράρχες αφού οι εφημερίδες του κ. Μιχαλόπουλου φωτογράφιζαν αλλά δεν κατονόμαζαν τον μητροπολίτη.
Το 2005 όμως ξεχύθηκαν τα σκάνδαλα της Εκκλησίας να την πνίξουν, έσπασε η ομερτά, το θέμα πήρε έκταση και ο Άγιος Χριστόδουλος, κάνοντας την ανάγκη φιλοτιμία, διέταξε αυτοκάθαρση. Και εγένετο ούτως. Η Αγιοτάτη Σύνοδος απήλλαξε τον πανιερώτατο Στέφανο: «στη Σύνοδο ανακοινώθηκε ότι ‘το δημοσίευμα και οι φωτογραφίες που αφορούσαν τον κ. Στέφανο και δημοσιεύτηκαν στο φύλλο της 7/2/2005 δεν έχουν ουδεμία βασιμότητα και αποτελούν προϊόν εσφαλμένης πληροφόρησης της εφημερίδος». Ωστόσο από την «Αυριανή», δήλωσαν ότι δεν ζητήθηκε ποτέ «συγγνώμη», όπως αναφέρει η ανακοίνωση της Ι.Συνόδου.» (ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ – 02/06/’05). Επίσης: «ο διευθυντής της εφημερίδας, κ. Τσιρογιάννης, δήλωσε στους δημοσιογράφους ότι το σημείωμα το οποίο επικαλείται ο μητροπολίτης δεν είναι τίποτε άλλο από ένα προσχέδιο που συνετάχθη από το δικηγόρο του, κ. Στέφανου, το οποίο ουδέποτε υπεγράφη τελικώς και οριστικώς».
http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=628621
http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=628621
Η εφημερίδα και ο Άγιος τα βρήκανε: «Το δικαστήριο, όπως ανακοίνωσε η Σύνοδος, δέχθηκε τη δήλωση του δικηγόρου της εφημερίδας ότι «μετά από έλεγχο διαπιστώθηκε πως το περιεχόμενο του δημοσιεύματος δεν ανταποκρίνεται στα πράγματα και είναι προϊόν εσφαλμένης παραπληροφόρησης, οφειλομένης σε άλλους σκοπούς». (Μ. Αντωνιάδου ΒΗΜΑ 29. 1. ’06). Ποιοι είναι οι μυστηριώδεις «άλλοι σκοποί» δεν ανακοινώθηκε. Ήταν πλαστές οι φωτογραφίες κι αν ναι ποιος τις έφτιαξε; Μήπως ήταν κάποιος άλλος μητροπολίτης κι αν ναι, ποιος; Και οι πληροφορίες για τις παιδεραστίες του αγίου Στέφανου, που ήταν ανεξάρτητες από τις φωτογραφίες, κι αυτές ήταν ψεύτικες; Κι αν ναι γιατί οι συκοφάντες δεν κατονομάστηκαν από τον παραπλανημένο κ.Κουρή που έπεσε θύμα τους; Απόσταγμα αυτής της ιστορίας είναι η αποκάλυψη της απίστευτης μεγαλοψυχίας του τρισμάκαρος Στέφανου, που συγχώρησε τους υπεύθυνους της «Αυριανής» που τον έβρισαν καπηλικότατα και ας τον εξευτέλισαν ως παιδεραστή και ας εξέθεσαν δημόσια κάποιο γυμνό σώμα ως δικό του και ας ήταν όπως είδαμε πολύ τσιγκούνηδες στη μετάνοιά τους.
Οι καλόβολοι πιστοί της Τριφυλλίας που ξέρανε από πρώτο χέρι πόσο αθώος ήταν ο δεσπότης που ποτέ δεν πείραξε τις θυγατέρες τους, ηρέμησαν και αργότερα τον κηδέψανε με μεγάλες τιμές και παχιά λόγια, όπως του άρμοζε, αφού τιμημένος με παράσημα και διακρίσεις έζησε τη ζωή του, με εξαίρεση κάποια δημοσιεύματα όπως του Μάκη Νοδάρου της «Ελευθεροτυπίας», που δεν τον κολάκευαν ιδιαίτερα. Αλλά κι αυτά τα συμβάντα αποδόθηκαν στο περιβάλλον που επωφελήθηκε από την γεροντική του ανικανότητα (στα οικονομικά): «Οι οικονομικές ατασθαλίες στη μητρόπολη από συγκεκριμένα άτομα ήταν γνωστές στην περιοχή της Κυπαρισσίας και, σύμφωνα με τους κατοίκους, αυτές αγγίζουν πρόσωπα υπεράνω υποψίας, τους αποκαλούμενους «ευλαβείς χριστιανούς», που μετέφεραν σακούλες με χρήματα από τους ναούς της περιοχής. Οι καταγγελίες κάνουν λόγο για περίεργες απώλειες δωρεών και για σακούλες με χρήματα που διακινούνταν ύποπτα πριν ολοκληρωθεί ο μητροπολιτικός ναός». Αυτές οι κλειστές επαρχιακές χριστιανικές κοινωνίες, είτε λέγονται Δουνέϊκα ή Ζωνιανά ή Κωσταλέξι, ή όπως αλλιώς ξέρουν καλά το χρυσό νόμο της σιωπής. Τέλος παρένθεσης.
Με την άνοδο του ΠΑΣΟΚ στην εξουσία ο αρχιεπίσκοπος Σεραφείμ μη μπορώντας να κάνει αλλιώς αφού είχε στο κεφάλι του τον, αθώο ακόμη, (αργότερα προσκύνησε τον Σεραφείμ και συνεργάστηκε με τη ΝΔ) Κεφαλλονίτη υπουργό Α. Τρίτση, ανάγκασε το 1982 τον Προκόπη, που δεν τόλμαγε να επιστρέψει στην έδρα του, να παραιτηθεί χωρίς δίκη, αφού ο πριονισμός και η ελεύθερη διακίνηση, εμπορία και θαυματουργία κομματιών ενός ιερού πτώματος δεν αποτελεί παράπτωμα για την Εκκλησία. Ο Προκόπιος διασύρθηκε και από τον σκηνοθέτη κ. Δ. Κολλάτο (μετέπειτα πολιτευτή του «Λάος» στη Θράκη) με το όνομα «Προνόμιος», στην επεισοδιακή παράσταση «Άγιος Πρεβέζης», ως γκεστ σταρ πλαϊ στον κουμπουροφόρο αρχιεπίσκοπο «Περλαφείμ» (Ο Σεραφείμ όπως είχε αποκαλύψει το ΒΗΜΑ οπλοφορούσε).
Ο Κολλάτος σύρθηκε στα δικαστήρια από τον Προκόπιο με υπερασπιστή του τον Ευ. Γιαννόπουλο. Στην απολογία του είπε: «Γι’ αυτό όταν ο Προκόπιος διαμαρτύρεται ότι δεν ‘έκοψε’ το σκήνωμα εγώ επιμένω ότι έκοψε το σκήνωμα, γιατί έχω ένα ολόκληρο νησί μαζί μου, ένα νησί που φωνάζει ‘έξω ο Προκόπιος’. Κι αυτό το νησί μου δίνει το δικαίωμα να συνεχίζω, γι’ αυτό δεν το κατεβάσαμε και δεν είναι ασέβεια προς το δικαστήριο……..Στις πρόβες παρουσίαζα τον Σεραφείμ να βγάζει ένα πιστόλι στο τέλος και να βαράει τουφεκιές για να σκάσουνε το παπαδαριό από κάτω, το οποίο με τον παπά αντιπρόσωπο -αν είχα μεγάλο θίασο και πολλά χρήματα, θα’βαζα 20 να ουρλιάζουνε Ανάξιος Ανάξιος – φώναξε. Είχα σκεφτεί να βγάλει ο Σεραφείμ ένα πιστόλι και να πεί ‘σκάστε ρέ’ μπάμ – μπάμ. Μου είπε όμως ο κ. Γιαννόπουλος ‘όχι το πιστόλι, θα’χουμε φασαρίες, βγάλε το πιστόλι’. Έκανα μιά υποχώρηση, έκανα μερικές υποχωρήσεις για να προχωρήσει το έργο. Έ, λέω, αφού το λέει ο Γιαννόπουλος ας βγάλουμε το πιστόλι, με λύπη μου. Γιατί θεατρικά ήτανε πάρα πολύ ωραίο, και του πήγαινε του Σεραφείμ, όταν άνοιγαν τα ρούχα του να του φαίνεται ένα μεγάλο πιστόλι, που του ‘χα βάλει ανάμεσα στη ζώνη. Θέλω να πω, ότι σεβόμενος… υποχωρώντας μπροστά στην ελληνική πραγματικότητα, έκανα μερικές μικροϋποχωρήσεις. Δεν θα τις ξανακάνω εύκολα. Γιατί πιστεύω ότι δεν πρέπει να κάνουμε. ‘Γαμώ το κέρατό σας’ έχει πεί χειρότερα ο Σεραφείμ… κι αυτό που κάνει να προσπαθεί να κατεβάσει το έργο με ασφαλιστικά μέτρα, χωρίς να καταφύγει ουσιαστικά στη δικαιοσύνη, το θεωρώ εγώ εκβιασμό φοβερό. Το κάνει και ο Προκόπιος που μας επιβάλλει 20 χιλ. Δραχ κάθε μέρα νομίζοντας ότι μπορεί να μας σταματήσει να παίζουμε το έργο……».
http://www.animeplanet.gr/forum/viewtopic.php?p=31558&highlight=&sid=56a8e910eddbddb9da8437d6db93a985
http://kokkkorman.blogspot.com/2006_06_21_archive.html
http://www.animeplanet.gr/forum/viewtopic.php?p=31558&highlight=&sid=56a8e910eddbddb9da8437d6db93a985
http://kokkkorman.blogspot.com/2006_06_21_archive.html
Στις 17.9.2003, η Εκκλησία περίλυπη ανήγγειλε στους πιστούς την εις Κύριον εκδημία του μακάριου Προκόπιου, ο οποίος στο μεταξύ είχε προλάβει να ξεπροβοδίσει με νεκρώσιμες ευχές στον τάφο τον ευσεβή δικτάτορα των «Ελλήνων Χριστιανών» Γιώργο Παπαδόπουλο και τον Εξορκιστή Γέροντα Ιάκωβο Τσαλίκη. Η Σύνοδος δεν παρέλειψε στο σύντομο επικήδειο σημείωμά της να διβεβαιώσει πως ως το 1982 «ποίμανε την Ιερά αυτή Μητρόπολη». Εννοούσε προφανώς, για τα 3 τελευταία χρόνια, εξ αποστάσεως.
Θα ήταν παράλειψη να κλείσω το παρόν, χωρίς κάποια αναφορά στην πέτρα του σκανδάλου, την ιερή μούμια του Γεράσιμου. To θέαμα της πομπής του τοτέμ μιας θεότητας που ακολουθείται από ένα κοπάδι πιστών μέσα στην εξοχή είναι μια αρχαϊκή γραφικότητα (αν παραβλέψουμε την τραγωδία των αρρώστων που κουρελιάζονται ψυχικά και σωματικά εκλιπαρώντας τον οίκτο του άσπλαχνου τοτέμ) και όπως θα έλεγε ο κ. Γιώργος Μεταλληνός αποδεικνύει την αταλάντευτη διαχρονικότητα της ελληνικής φυλής (μάλλον της ανθρώπινης κουταμάρας). Γράφει ο Κεφαλλονίτης δρ. Θεολογίας αιδεσιμολογιώτατος πρωτοπρεσβύτερος Ι. Μεσολωράς:
«Πολλές φορές λέει η παράδοση επεχείρησαν να τον πάρουν αλλά …….δεν πήγαινε πιο πέρα. Έγινε ασήκωτος. Στο χώρο τούτο νοιώθει ευχαριστημένος ……. Έτσι βασιλέυει στα Ομαλά και κάποιες φορές το χρόνο βγαίνει τη βόλτα του σαν άρχοντας ακριβοθώρητος για να τον χαρούν και να τον θαυμάσουν οι υπήκοοί του. Κι έρχονται κατά χιλιάδες. Στη Λιτανεία στη μέση Εκείνος σηκωμένος στα χέρια ψηλά, σεμνός, άφθαρτος, στητός, στ’ άφθαρτα ιερατικά του άμφια τα παλιά που ο τάφος, όπως και το σώμα του, δεν τα έλιωσε.……. Πίσω Δεσποτάδες – κι οι Κεφαλλονίτες έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, ρωτάνε: πόσοι δεσποτάδες θα’ ρθουνε στο πανηγύρι; – επίσημοι και ο λαός … …..η έξοδος του Άρχοντα στα υποστατικά του. ….. τα φύλλα του πλατάνου θα θροΐσουν για να χαιρετίσουν τον Αφέντη. …Οι δάιμονες σπαράττουσι εμπρός στο λείψανό σου…Οι κουρλοί ( τρελλοί ) είναι η δόξα του Αγίου έλεγαν οι παλιές καλόγριες, .. υπήρχε ειδικό κατάλυμμα γι’ αυτούς για να κάθονται στο μοναστήρι να κάνουν τά σαραντάρια τους ( 40 ημέρες νηστείες ) για να απαλλαγούν από το διάβολο που τους είχε κυριεύσει. ……. Μαυροντυμένες υπάρξεις, άνδρες, γυναίκες, παιδιά τρέχουν με σπουδή να εξασφαλίσουν μια θέση όπου λάχει κατάχαμα κατά μήκος του δρόμου για να περάσει ο Άγιος απάνουθέ τους. Οι δικοί τους, τους κουρλούς προσπαθούν να τους τακτοποιήσουν, κάποιοι υπάκουα πείθονται, άλλοι αντιστέκονται. Κάποιοι απ’ αυτούς θα βολευτούν κάπως κάπου. Τον Αύγουστο πέφτουνε πολλοί. Παπάδες καθοδηγούν, κάποιοι απ’ αυτούς όχι με τόσο κομψό τρόπο, σου δίνουν την εντύπωση πως ξεφορτώνουν καΐκι,!.……..Παρ’ όλα αυτά μένει κάτι βρωμερό στη γλώσσα πολλών Κεφαλλονιτών και μη, το οποίο ο ποιητής …. παρακαλεί να παύση: η βλαστήμια. «Αγαπητοί μου Χριστιανοί παύστε να βλασφημάτε…..» » (Εφημ. «Φραγκάτα», 1995).
http://www.imk.gr/opk/main.htm
«Πολλές φορές λέει η παράδοση επεχείρησαν να τον πάρουν αλλά …….δεν πήγαινε πιο πέρα. Έγινε ασήκωτος. Στο χώρο τούτο νοιώθει ευχαριστημένος ……. Έτσι βασιλέυει στα Ομαλά και κάποιες φορές το χρόνο βγαίνει τη βόλτα του σαν άρχοντας ακριβοθώρητος για να τον χαρούν και να τον θαυμάσουν οι υπήκοοί του. Κι έρχονται κατά χιλιάδες. Στη Λιτανεία στη μέση Εκείνος σηκωμένος στα χέρια ψηλά, σεμνός, άφθαρτος, στητός, στ’ άφθαρτα ιερατικά του άμφια τα παλιά που ο τάφος, όπως και το σώμα του, δεν τα έλιωσε.……. Πίσω Δεσποτάδες – κι οι Κεφαλλονίτες έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, ρωτάνε: πόσοι δεσποτάδες θα’ ρθουνε στο πανηγύρι; – επίσημοι και ο λαός … …..η έξοδος του Άρχοντα στα υποστατικά του. ….. τα φύλλα του πλατάνου θα θροΐσουν για να χαιρετίσουν τον Αφέντη. …Οι δάιμονες σπαράττουσι εμπρός στο λείψανό σου…Οι κουρλοί ( τρελλοί ) είναι η δόξα του Αγίου έλεγαν οι παλιές καλόγριες, .. υπήρχε ειδικό κατάλυμμα γι’ αυτούς για να κάθονται στο μοναστήρι να κάνουν τά σαραντάρια τους ( 40 ημέρες νηστείες ) για να απαλλαγούν από το διάβολο που τους είχε κυριεύσει. ……. Μαυροντυμένες υπάρξεις, άνδρες, γυναίκες, παιδιά τρέχουν με σπουδή να εξασφαλίσουν μια θέση όπου λάχει κατάχαμα κατά μήκος του δρόμου για να περάσει ο Άγιος απάνουθέ τους. Οι δικοί τους, τους κουρλούς προσπαθούν να τους τακτοποιήσουν, κάποιοι υπάκουα πείθονται, άλλοι αντιστέκονται. Κάποιοι απ’ αυτούς θα βολευτούν κάπως κάπου. Τον Αύγουστο πέφτουνε πολλοί. Παπάδες καθοδηγούν, κάποιοι απ’ αυτούς όχι με τόσο κομψό τρόπο, σου δίνουν την εντύπωση πως ξεφορτώνουν καΐκι,!.……..Παρ’ όλα αυτά μένει κάτι βρωμερό στη γλώσσα πολλών Κεφαλλονιτών και μη, το οποίο ο ποιητής …. παρακαλεί να παύση: η βλαστήμια. «Αγαπητοί μου Χριστιανοί παύστε να βλασφημάτε…..» » (Εφημ. «Φραγκάτα», 1995).
http://www.imk.gr/opk/main.htm
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Υποβάλλοντας το σχόλιο σου επιβεβαιώνεις ότι έχεις διαβάσει και αποδεχθεί τους όρους χρήσης και σχολιασμού του μπλογκ. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
http://eleusisdiagoridon.blogspot.gr/2013/08/blog-post_49.html