Ο κύκλος διττότητας ή ενιαυτός διαρκεί 25.920 έτη. Οι αρχαίοι μιλούσαν για 6 μερόνυχτα (2.070 έτη μέρα + 2070 έτη νύχτα) τα οποία αποτελούσαν την εβδομάδα δημιουργίας, πριν από την ημέρα (1.080 έτη) της παύσης της δημιουργίας. Σύνολο 25.920 που είναι γνωστά για τους επιστήμονες ως μετάπτωση των ισημερινών. Κατά την διάρκεια των τριών πρώτων ¨ημερονυκτίων¨ το σύννεφο του Oort, (Νέφος που
Πέμπτη 4 Απριλίου 2024
Τετάρτη 3 Απριλίου 2024
Ο Ναός της Νεμέσεως στην Ραμνούντα
'Όταν η Νέμεσις εγκαταλείψει οριστικά τη Γη τότε θα σημάνει το τέλος του τωρινού γένους των ανθρώπων"
Θεογονία Ησίοδος
Θεογονία Ησίοδος
Στα βορειοανατολικά παράλια της Αττικής και σε απόσταση δέκα περίπου χιλιομέτρων από τον Μαραθώνα, βρίσκεται η αρχαία πόλη του Ραμνούντα, ενός αγνώστου, δυστυχώς εγκαταλελειμμένου και σε
Η ΑΛΗΘΕΙΑ Ο ΔΙΤΤΟΣ ΕΑΥΤΟΣ ΚΑΙ Η ΠΛΑΝΗ
Ο διττός εαυτός μας είναι το καθαρό ενεργειακό συμπλήρωμα μας, που εδρεύει στα συνδεόμενα (με τον Δημιουργό) ουράνια δώματα. Μας καθοδήγει και μας προστατεύει, μα κυρίως προσπαθεί να διαμορφώσει τα καλυτέρα δυνατά μέλλοντα για εμάς. Συνδέεται μαζί μας κυρίως κατά την διάρκεια του ύπνου μας, παίρνει πληροφορίες από το σώμα μας και τις αξιοποιεί κατάλληλα ώστε να έχουμε ευτυχή αποτελέσματα. Πριν τον ύπνο, είναι θεμιτό να γίνεται μια αναφορά των προβλημάτων ώστε να
Τρίτη 2 Απριλίου 2024
Η 'εσωτερική' όραση, Πλωτίνος
«Ας φύγουμε για την αγαπημένη μας πατρίδα!», να η πιο σωστή συμβουλή.
-Ποιος είναι λοιπόν ο δρόμος της φυγής και πώς θα τον ακολουθήσουμε;-Θα ξανοιχτούμε, όπως -καθώς, αλληγορικά μου φαίνεται, λέει ο ποιητής- ο Οδυσσέας από τη μάγισσα Κίρκη ή την Καλυψώ, ο οποίος δεν αρκέστηκε να παραμείνει εκεί, παρ᾽ όλο που είχε ηδονές των ματιών και βρισκόταν ανάμεσα σε πολλή αισθητή ομορφιά. Η πατρίδα μας, απ᾽ όπου ήρθαμε, κι ο πατέρας μας είναι εκεί. - Ποια είναι λοιπόν η ρότα μας κι ο
Ο ΔΙΠΛΟΣ ΠΕΛΕΚΥΣ και Η ΨΥΧΗ
Ο ΔΙΠΛΟΣ ΠΕΛΕΚΥΣ
¨Κάθε νίκη πάνω στον εαυτό μας είναι ένα χτύπημα για τον Μινώταυρο και ο μεγάλος θάνατός του είναι η τελική νίκη πάνω στον εαυτό μας.¨
συμβολισμός:
Ο διπλός πέλεκυς είναι έμβλημα των Ουρανίων θεών, σύμβολο
Δευτέρα 1 Απριλίου 2024
O Πυθαγόριος νόμος της σιωπής και η Omertà
Ο Πυθαγόρας όπως είναι γνωστό επέβαλε τον νόμον της σιωπής σε ότι αφορούσε τις διδασκαλίες του (στον Κρότωνα της νοτίου Ιταλίας). Από εκεί προέρχεται και η λέξη Omertà, που χρησιμοποιεί η μαφία στην Ιταλία. Omertà = κώδιξ τιμής/σιωπής , των λεγομένων «αρρήτων δογμάτων».
«ἐν ἐχερρημοσύν ῃ φυλάττωσιν ο ὓς ἂνἀκροάσωνται λόγους»....
Ιάμβλιχος ( Περί του Πυθαγορικού Βίου, 34, 246, 9 – 10)
Ιάμβλιχος ( Περί του Πυθαγορικού Βίου, 34, 246, 9 – 10)
Στην πραγματικότητα, η Omertà είναι ο «Νόμος της σιωπής», που η παραβίαση του πρέπει να τιμωρηθεί με θάνατο. Συναφής με το νόμο της σιωπής, είναι και η Μαφίοζικη Σικελιάνικη παροιμία:
Φράση η οποία επίσης προέρχεται από την αντίστοιχη Πυθαγόρεια διδαχή:
«Όποιος δεν ακούει, δε βλέπει και δε μιλάει, ζει εκατό χρόνια».
Φράση η οποία επίσης προέρχεται από την αντίστοιχη Πυθαγόρεια διδαχή:
«Ἂκουε, Ὃρα, Σίγα»…!!!
Οι μαθητές του Πυθαγόρα, υποβάλλονταν αρχικά στη δοκιμασία της σιωπής(έχεμυθία), περιοριζόταν δηλαδή αποκλειστικά στο να ακούνε τις διδασκαλίες δίχως να ζητούν οποιαδήποτε εξήγηση · γι' αυτό και οι δόκιμοι ονομάζονταν "ακουσματικοί".
Κατά το αρχικό αυτό στάδιο της μύησης οι μαθητές δεν αντίκριζαν το δάσκαλο τους, που ήταν κρυμμένος πίσω από μια κουρτίνα, γι' αυτό και οι μαθητές ονομάζονταν "οι έξω".
Στη συνέχεια, οι νεόφυτοι ανέρχονταν στις τάξεις των "μαθηματικών" και, απαλλαγμένοι πια από τον όρκο σιωπής, όφειλαν να διδάξουν. Τελικό στάδιο ήταν η τάξη των "φυσικών", των μελετητών δηλαδή των φυσικών φαινομένων.
Περί του γράμματος Άλφα, και..βοοειδών
Σύμφωνα με τον Πλούταρχο, είναι αφελής η άποψη αυτών πού νομίζουν ότι το Αλφα ετέθη πρώτο ως γράμμα της Αλφαβήτου από τους Φοίνικες, λόγω του ότι αυτοί (οι Φοίνικες) «Αλεφ» ονομάζουν το βόδι, το οποίο θεωρείται το πρώτο εκ των αναγκαίων , για τον άνθρωπο. ..!!
Εδώ εστιάζεται και η διαφορετική κοσμοθέωρηση των δυο πολιτισμών. Στον Αρχαίο
Κυριακή 31 Μαρτίου 2024
Ο «Γλαύκος και η Νηρήιδα»..
Πως γεννήθηκε το μυθιστόρημα «Ο ΓΛΑΥΚΟΣ ΚΑΙ Η ΝΗΡΗΙΔΑ»;
Δέκα χρόνια μετά την αναπάντεχη έκδοση του πρώτου βιβλίου μου, με τίτλο «Η χαμένη κιβωτός της αρχαίας Ελληνικής φιλοσοφίας και των μυστηρίων», και την μετέπειτα έκδοση άλλων δύο («Μυστικισμός και Θεό στην Ελλάδα και στον αρχαίο κόσμο», και «Άνθρωπος και Γαία»), «γεννήθηκε» δίχως να το επιδιώξω, μία σύντομη μικρή ιστορία που
Άρτεμις η κυνηγός των «ψυχών». Όταν η αρχαία Ελληνική μυθολογία «εμπνέει», «κοσμεί» και «σημαίνει»....!
Μία από τις κεντρικότερες πλατείες της πόλης του Μεξικού κοσμεί το άγαλμα της Αρτέμιδος (*) . Το γλυπτό κατασκευάστηκε το 1942 όταν ο πρόεδρος Mexico Manuel Ávila ξεκίνησε ένα πρόγραμμα για να ομορφύνει την πόλη του Μεξικού. O Γλύπτης Helvia Martínez Verdayes επέλεξε ως μοντέλο ένα 16 χρόνο κορίτσι, το οποίο πόζαρε δωρεάν
Το αγαθό ως ο ύστατος στόχος της Γνώσης και η επιδίωξη της αληθινής σοφίας, για τον Πλάτωνα
Για τον Πλάτωνα το αγαθό είναι ο ύστατος στόχος της Γνώσης και η επιδίωξη της αληθινής σοφίας. Ο Πλάτωνας δεν δίνει μια σαφή ερμηνεία για αυτόν τον όρο που είναι από τους βασικότερους στο φιλοσοφικό του σύστημα παρά αρκείται σε ορισμένους υπαινιγμούς. Αγαθόν πάντως είναι:
α) το εἶναι και ό,τι διατηρεί το εἶναι·
β) η τάξη, ο κόσμος και η ενότητα που διαπερνά και συνέχει την πολλαπλότητα·
Σάββατο 30 Μαρτίου 2024
Αφροδίτη, έρωτας και ψυχή, αποσυμβολισμός
Ο πλανήτης Αφροδίτη, είναι ο δεύτερος σε απόσταση απο τον Ήλιο, πλανήτης του Ηλιακού μας Συστήματος, και ο κοντινότερος πλανήτης στην Γη. Ως ο φωτεινότερος πλανήτης στον νυχτερινό Ουρανό, ήταν γνωστός ήδη από τους αρχαιοτάτους χρόνους, καθώς είναι εύκολα ορατός με γυμνό μάτι από τη Γη.
Ως το λαμπρότερο άστρο που συνοδεύει το φεγγάρι, έλαβε το όνομα της θεάς της ομορφιάς και του έρωτα, της Αφροδίτης. Ο Πυθαγόρας την ονόμαζε «άλλο ήλιο» (Sol
Ως το λαμπρότερο άστρο που συνοδεύει το φεγγάρι, έλαβε το όνομα της θεάς της ομορφιάς και του έρωτα, της Αφροδίτης. Ο Πυθαγόρας την ονόμαζε «άλλο ήλιο» (Sol
«Κανένας άνθρωπος που δεν είναι πρόθυμος να βοηθήσει τον εαυτό του δεν θα πρέπει να παρακαλάει για βοήθεια τους φίλους του ή τους θεούς» Δημοσθένης
Ο Δημοσθένης υπήρξε Αθηναίος ρήτορας και πολιτικός. Γεννήθηκε το 384/383 π.α.χ.χ. και η πολιτική του δράση τοποθετείται από τα μέσα του 4ου αιώνα π.α.χ.χ. και εξής. Σε ηλικία επτά ετών έμεινε ορφανός και την ανατροφή και διαχείριση της περιουσίας του ανέλαβαν τρεις κηδεμόνες, οι οποίοι καταχράστηκαν το μεγαλύτερο μέρος της. Το αποτέλεσμα
Ερμής ο αρωγός συν-οδοιπόρος της αναζήτησης…
εικ.1
Ο Ερμής ήταν ανάμεσα στα άλλα, ο Αγγελιοφόρος των Θεών, αλλά και ψυχοπομπός ( «Οδός άνω και κάτω μία»). Ο Πυθαγόρας αποκαλούσε τον Ερμή, «θεϊκό ταμία των ψυχών», «πομπαίο», «πυλαίο» και «χθόνιο», επειδή συνόδευε τις ψυχές στον 'Aδη.
Ήταν όμως επίσης προστάτης των οδοιπόρων ( γεγονός μάλλον καθόλου
Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024
Η θεϊκή Σμύρνη από την Αρχαιότητα μέχρι τον εκχριστιανισμό της
1. Γεωγραφική θέση: Περιγραφή της περιοχής
|
«..Και τι πταίει η γλαυξ, η θρηνούσα επί ερειπίων; Πταίουν οι πλάσαντες τα ερείπια. Και τα ερείπια τα έπλασαν οι ανίκανοι κυβερνήται της Ελλάδος….Θα έλεγε τις ότι η χώρα αύτη ηλευθερώθη επίτηδες, διά να αποδειχθή, ότι δεν ήτο ικανή προς αυτοδιοίκησιν…»
Α.Παπαδιαμάντης
Στερήστε τα πάντα από έναν άνθρωπο, μην του στερήσετε την ελπίδα. Ο άνθρωπος χωρίς ελπίδα δεν ζει. Πάνω στην διδαχή αυτή, χτίστηκε η πολική αλλά και η θρησκευτική
Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024
«Ο βίος των Πυθαγορείων»
Η γοητεία, αλλά και η δυσκολία στην αναζήτηση του προσώπου του Πυθαγόρα και της ουσίας του Πυθαγορισμού οφείλεται σε δύο κυρίως λόγους: πρώτον ότι πιθανότατα δεν υπήρξε ποτέ κανένα βιβλίο αποδεδειγμένα δικό του και δεύτερον ότι τόσο ο βίος και η πολιτεία του όσο και η πραγματική διδασκαλία του κινούνται περισσότερο στην αχλύ του μύθου παρά στο φως της
Τετάρτη 27 Μαρτίου 2024
Πυθαγόρας ο πρώτος Διδάσκαλος της Αυτογνωσίας (-580 έως -500) Ο μύστης αυτός επέβαλε πρακτικά στους μαθητές του την άσκηση της αυτογνωσίας.
Κατά τον Ιάμβλιχο (του 3ου αιώνα), οι μαθητές του ήσαν: Οι ακουστικοί(άκουγαν μόνο, δεν ρωτούσαν τίποτε, δεν έλεγαν τίποτε). Οι μαθηματικοί (η φιλοσόφηση γινόταν με αριθμούς, ως σύμβολα ερμηνευόμενα). Οι φυσικοί (ανώτερου βαθμού, εισάγονταν σε πληρέστερη γνώση της φύσης και των όντων) και Η τέταρτη τάξη: αυτοί που κατείχαν την ανώτατη μύηση και γνώση. Ασκούντο σε μυστηριακές αρετές, πρώτα της σιγής (να σιωπούν) και της εχεμύθειας (να κρατούν απόλυτα μυστικά απ' τους άλλους ό,τι άκουγαν ή διδάσκονταν και μάθαιναν). Μ' αυτά κατόρθωναν τη θεληματική
Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ Η ΚΑΡΧΗΔΟΝΑ ΚΑΙ Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΑΡΙΣΤΟΥ!!!
Ο Αριστοτέλης, στο δεύτερο βιβλίο των «Πολιτικών», παρουσιάζει και το πολίτευμα της Καρχηδόνας, αντιπαραβάλλοντάς το με κείνα της Σπάρτης και της Κρήτης, σαν ένα τρίπτυχο, που δημιουργείται από τις ομοιότητες που υπάρχουν: «Φαίνεται ότι και οι Καρχηδόνιοι έχουν ένα καλό και συγκριτικά με τους άλλους από πολλές απόψεις ανώτερο πολίτευμα, το οποίο έχει πολύ μεγάλες ομοιότητες με εκείνο των Σπαρτιατών. Διότι τα τρία αυτά πολιτεύματα, ήτοι της Κρήτης, της Σπάρτης και της
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)